{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.082 visninger | Oprettet:

Adfærdsbehandler faxe {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg står i den situation at min ene tæve er hamrende angst, gøer af alt og alle udenfor, selv på gåturene er vi stadig ved at lære at møde andre hunde.
Hun har været ude for et flokangreb for godt 1 års tid siden, hvor hun blev skambidt. Hun elsker de hunde hun kender og lever med.
Jeg leder derfor efter en GOD OG KYNDIG adfærdsbehandler, som ikke bare siger at vi skal ignorere hende... For der er et tydeligt angst problem hos hende.
Adfærdsbehandler skal gerne befinde sig på sydsjælland, eller være i stand til at komme til Haslev. Jeg kan finde nogle stykker via Google, men ved også at der er mange som man skal holde snitterne, hvem de er ved jeg netop ikke. Jeg håber at i kan hjælpe mig med at finde den gode adfærdsbehandler!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Adfærdsbehandler faxe
  • #1   19. jun 2019 Glad for du skriver gog og kyndig, det udelukker nemlig hundevrøvleren smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 673 Svar: 5.720
    #2   19. jun 2019 www.sea-hund.dk

• #3   19. jun 2019 Jeg kan desværre ikke hjælpe med gode behandlere i området, men jeg vil bare bede dig overveje om det er vigtigt for hundens livskvalitet at kunne hilse på fremmede hunde.

Jeg synes absolut I skal have hjælp til at få dæmpet angsten, så hun kan gå tur i fred, men hvis hun helst vil være fri for andre hunde, så lad hende.
    Hilsemøder i snor og hundeskove er meget langt fra for alle hunde. Når hun viser jer så tydeligt, at hun ikke ønsker det, så lad hende være.

Et BAT-kursus kan hjælpe med frygtreaktioner i nærheden af andre hunde, og ellers kan træning hos langt de fleste hundetrænere også hjælpe et godt stykke. Det handler jo 'bare' om at ændre hundens mindset. Hun skal kunne stole på, at hun ikke får en fremmed hund i hovedet, og det er derfor din fineste opgave at leve op til dette smiley

• #5   19. jun 2019 Læste dit opslag igen, og det de andre svarer.

En hund med den historie og deraf adfærd, ville jeg skåne for møder med fremmede hunde. Hun har tydeligt ikke behovet for det, efter sådan en grim oplevelse.

Vil dog stadig anbefale noget hjælp, så hun kan få hjælp til sin angst.

• #6   19. jun 2019 Tak for svarene, mht. Andre hunde, så vil hun rigtigt gerne hilse på dem, men samtidig går hun i forsvar. Vi har været til lydighedstræning med 5 andre hunde, og der hilste hun/samt støttede sig op af de 4 af 5 . Hun kommer fra Bosnien og har boet i et shelter med mange andre hunde, selv efter angrebet uden problemer. Hun vil også gerne hilse på fremmede mennesker og gæster, men holder sig på afstand indtil hun finder modet. Vis noget bliver for meget for hende eller vi kan se at hun ikke selv ønsker det, så fjerne vi os helt fra situationen. Mødet med andre og fremmede sker KUN hvis hun selv vil. smiley

• #7   19. jun 2019 Hendes adfærd fortæller andet end dine ord.
    Hvis hun går i forsvar, ønsker hun ikke kontakt. Hun har ikke behovet.
    Lad hende lege med dem hun kender og trives med. Det er rigeligt.

• #9   20. jun 2019 Betina fra Dogwise, som Canmax også linker til, kan jeg varmt anbefale.
    Hvis det ikke var for hendes hjælp, til at håndtere min egen hund, der er voldsomt angst for andre hunde, så tror jeg desværre ikke, at han havde været her i dag.

Hun er (efter min mening) den bedste BAT-instruktør i DK, og derudover er hun utroligt sympatisk og empatisk, så man altid føler at både hund og ejer bliver mødt, hørt og forstået.

Hun får mine absolut varmeste anbefalinger (selv flere af dem fra sea henviser til hende, når det kommer til BAT)

• #10   20. jun 2019 For guds skyld (eller især hundens) bare gå langt uden om dogwhisperer som netop er i faxe

• #11   20. jun 2019 Tak for de brugbare svar.

Pia- nu arbejder jeg selv for foreingen hun kommer fra, har daglig kontakt til shelteret/ejermand, har endda været dernede og selv taget to af transporterne til danmark... Jeg kan med 100% Garanti stå inde for at dette er sandt. Jeg ved at der er mange rådne foreninger rundt omkring, men ved også hvem disse er. smiley

Mht. Lille Beta her, hun bliver ALDRIG bedt om at søge til andre hunde eller mennesker, tværtimod forsøger vi netop at undgå dette... men når hun selv søger kontakten for at prøve på at hilse, ja så prøver vi da selvfølgelig! Og hvis hun fortryder, så går vi væk igen. Hun bliver ikke TVUNGET til at skulle være sammen med andre hunde. Jeg søger netop ikke råd på internettet, da man ikke kan vurdere en anden mands hunds kropssprog/adfærd udefra dette småtteri her, bestemt ikke når man ikke selv har set og oplevet det. Det havde været noget HELT andet, hvis jeg havde lagt en video op og bedt om hjælp...

Jeg ser mig ikke nødsaget til at skulle gå til punkt og prikke med hendes adfærd/kropsprog/fremtoning herinde, da det ikke er herinde jeg søger råd og vejledning til problemet. Ellers kunne jeg jo ligeså godt tage imod råd fra tosser om at af straffe hende for uønsket adfærd..... Siger det bare. smiley Alt jeg søger her, er erfaring og kendskab til en god behandler i mit område.

• #13   20. jun 2019 Hvordan er kropssproget når hun opsøger de andre hunde?

• #14   20. jun 2019 Vores anden hund Blanca er også fra gaden, hun kom hjem og var også angst for alt det "nye", fremmede hunde, katte og mennesker. Hidsede sig op og rejste børster. Det kom vi til livs med træning af selvtilliden, hun er nu den mest glade, legesyge og puttesyge hund, hun elsker andre hunde og mennesker og smider sig gerne i skødet på gæster. Vi har endnu ikke oplevet at hunde som er kommet hjem, ikke har kunnet hjælpes. smiley pace som ligger i et af mine albums var min plejehund, han var handicappet og angst for ALT, han smed sig dog i jorden og sagde ikke en lyd, overfor andre hunde - der sprang han ud efter dem og bed efter dem. efter 3 måneders arbejde kom han udenfor hoveddøren, efter 9 mdr. Gik han tur med på lange ture, havde en fest, hilste på andre uden problemer, løb og legede og ænsede ikke at han var handikappet.
    Idag lever han I bedste velgående hos din nye familie og er en fantastisk familiehund, han bedste ven er deres 3 årige søn. smiley

• #16   21. jun 2019 Jeg har en tæve, der, når hun ser fremmede hunde, rigtigt gerne vil hen til dem, hun sender en milliard signaler, som giver der indtryk at hun intet andet ønsker sig end at hilse på den anden hund.

Men men - så snart hun kommer tæt på har hun fået nok og hun hugger fra sig ved den mindste grænseoverskridelse.

Det giver jo helt sig selv, at trods det, at hun ligner en top-selskabelig og social hund, så er hun det ikke. Det giver også sig selv, at hun med sin reaktion bare ikke skal lege med fremmede hunde (tæver).

Det er en enkel konklusion, når hunden reagerer udad, men ubehaget og behovet for at blive skærmet er præcist lige så stort for den hund, der reagerer indad.

Lad dog hunden blive fri for de møder. De giver hende jo talrige dårlige oplevelser - trods det, at hun godt kan lide tanken om at møde de fremmede...

• #17   21. jun 2019 Kan godt forstå det er træls, når man ikke kan komme uden for døren uden det bliver en kamp. Hvor hunden går helt i selvsving og gør af alt. Det er svært at træne en hund der reagerer så voldsomt. Jeg ville tage noget lækkert med ud, og smide en håndfuld her og der mens du går, som hunden kan spise. Jeg ville starte med at opholde mig uden for døren, udevide til lidt væk fra huset osv. ( ikke lange, uoverskuelige ture for hunden) . Jeg ville bare sætte mig på græs med hunden og "hygge" , den kan bedre opservere og finde ro, hvis den føler i sidder og "hygger jer" , frem for i bevæger jer på gåtur. Den skal syntes det er super hyggeligt at være ude .
    Når i har udvidet over tid, og hunden er mere tryg, så gå ruter hvor i kan gå i fred for andre hunde, så hunden føler den kan være i fred og sænke paraderne.

Ja, du bad ikke om råd, men du får lige et alligevel. Om ikke andet kan andre måske bruge det. smiley

Kommentér på:
Adfærdsbehandler faxe

Annonce