{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Værdikæde!??!?!?!?!!?!?!?!?!?!?!?!?!?
  • #1   28. maj 2008 Værdikæde:
    Værdikæden er en analyse af virksomhedens interne forhold, der viser de væsentlige aktiviteter i viksomheden. Analysemodellen bruges til at finde virksomhedens stærke sider og fordele i forhold til konkurrenterne.


  • #2   28. maj 2008 De første led i værdikæden omfatter produktudvikling og produktion. disse led kaldes samlet for upstream aktiviteter. Marketing dækker over de aktiviteter, som virksomheden gennemfører for at fremme salget som fx reklame. Salg omfatter salgsarbejdet og valg af distributionskanal.Service er aktiviteter som levering, installering og reparation, Marketing, salg og service kaldes samlet for downstream aktiviteter

  • #3   28. maj 2008 Alle led i værdikæden kan være med til at skabe værdi for kunden og give virksomheden konkurrencemæssige fordele. En virksomhed vil være stærkere i nogle led end i andre. Værdikæden kan bruges til at finde ud af, hvor virksomhedens styrker ligger, og hvor virksomheden er stærkere end konkurrenterne. De aktiviteter, som virksomheden ersærlig god til at udføre, kaldes også for virksomhedens kernekompetancer. Den strategiske udfordring for virksomheden består i at frembringe den højst mulige værdi set med kundens øjne for lavst mulige omkostninger, således at der skabes størst mulig fortjeneste til virksomheden.

  • #4   28. maj 2008 Der kan være mange overvejelser om, hvorvidt virksomheden skal producere de varer, den ønsker at sælge, eller om der skal indledes et samarbejde med underleverandører. Ofte vil det være mulig at finde producenter i udlandet, der kan fremstille produktet til en lavere pris, hvis der er tale om mersalg til konsumentmarkedet. Fordele og ulemper i forbindelse med insourcing og outsourcing af prodiktionen bør overvejes nøje, inden den endelige beslutning træffes.

    Ligeledes bør virksomheden overveje salgs- og serviceleddet nøje, idet virksomheden enten selv kan distribuere til slutbrugerne eller sælge gennem andre virksomheder. For en e-handelsvirksomhed vil salg og service være et vigtigt led i værdikæden, da virksomheden vil sælge direkte til slutbrugeren. Virksomheden kan vælge at sælge gennem mellemhandlere som grositvirksomheder eller detailhandelsvirksomheder, hvis der eksisterer veludbyggede distributionskanaler på markedet, og kunden er vant til at kløbe gennem disse.


  • #5   28. maj 2008 Det var hvad der stod i min bog om det:)
    Hvis du har en mail har en et billed af en værdikæde jeg kan sende hvis du vil have den.


  • #6   28. maj 2008 TUSIND tak, jeg synes bare den er så svær at bruge smiley

    Men du må meget gerne sende et billede til : Salleepigen@hotmail.com

    Tusind tak smiley


  • #7   28. maj 2008 Har sent den til dig..den er godt nok på engelsk men kunne ikke finde en der var bedre...håber du kan bruge det

  • #8   28. maj 2008 Ja mange tak Diana smiley

  • #9   29. maj 2008 Ja maange tak smiley

  • #10   29. maj 2008 Skønt at der findes så mange søde hjælpsomme folk her på HG :')

  • #11   29. maj 2008 Ved ikke det er for sent men prøv at gå på trojka.dk se download og så figurer og international markedsføring....

    Eller google det


Kommentér på:
Værdikæde!??!?!?!?!!?!?!?!?!?!?!?!?!?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce