{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.296 visninger | Oprettet:

Tæver og hanner {{forumTopicSubject}}

Kom lige til at tænke på noget:
Når man har et opdræt med hunde af begge køn.. Hvordan undgår man så egentlig uønsket graviditet? Når tæven (tæverne) er i løbetid, men man ikke ønsker hvalpe på hunden(e), hvordan håndterer man så det? Adskiller man hundene i perioden, eller hvad?

Ren nysgerrighed smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tæver og hanner
  • #1   3. jun 2011 Døre, hegn, bure og pasning af hanhund er de måder jeg tyer til :o) Det er ikke så vanskeligt, men man skal være vågen!! Og parat til, at tage konsekvensen, hvis det går galt, for det kan gå galt for enhver.

  • #2   3. jun 2011 Man adskiller - og lider lidt sammen med hundene så længe det står på ;0)

  • #3   3. jun 2011 Ja som Maj-britt skriver så deler man huset op, hanhunde ét sted og tæver et andet. og det samme med haven. Og lufter dem på skift. Eller finder nogle som vil passe hannerne når der er tæver i løbetid. Og ja Abortsprøjten er opfundet netop pga hvis uønskede parringer har fundet sted.

  • #4   3. jun 2011 Her har vi hundegår i haven til hannerne , og indedøre har vi børnegitter og lukkede døre smiley samtidig holder vi stadig øje S

  • #5   3. jun 2011 jeg er nu heldigvis flyttet og har kun tæver med, så min hanhund bor hos mine forældre, men før havde vi altid haft tæven eller hanhunden i en box og skiftet indimellem

  • #6   3. jun 2011 Tæver og hanhunde holdes hver for sig. Hos os er de på skift i et stort bur, når de er inde (buret sikres ekstra med plader). Ude er haven delt op i flere afdelinger, men hundene er alligevel altid under opsyn.
    Jeg tror, at verdens hurtigste dyr er en hanhund, der ser sit snit til at parre sig med en løbsk tæve.:-)


  • #7   3. jun 2011 Vi sender vores hanhund afsted på ferie når han ikke skal parre nogen af tæverne, ellers stresser han alt for meget over at kunne lugte dem hele tiden.

  • #8   3. jun 2011 Og hvad så når du ikke var hjemme..?

  • #9   4. jun 2011 Okay tak alle sammen smiley Det lyder til at kunne være en ordentlig mundfuld! Så må man håbe at tævernes løb følges lidt ad, så det er minimal antal gange man skal gøre det smiley

  • #11   4. jun 2011 vi bruger bur og gitter...

    vores han stresser så slet ikke... han ligger i et bur lige op af tæve, uden at tage sig det mindste af det, for han ved at vi nok skal sige til når han skal parre. Jeg har en gang taget både ham og den løbske tæve ind i stuen sammen - havde totalt svedt det ud smiley men intet skete, for jeg sagde jo ikke til, og gjorde ikke de ting vi plejer ved en parring... men derfra og så til at tror at man kan være 100% sikker, hvis man ikke er der, det er totalt uansvarligt - dyr er dyr og selv mennesker holder ikke altid det de for besked på... drifter er nu engang stærke....


  • #12   4. jun 2011 Sunshine: enig, for det er da ikke de naturlige drifter der presser sig på der

  • #13   4. jun 2011 ej.. det har dælme ikke noget med det at gøre... men tro da endelig det, hvis det får dig til at føle dig bedre tilpas. For mig er det totalt ligegyldighed overfor din tæve, at du tage denne unødige chance... da du gjorde det første gange, havde du slet ikke en ide om det virkelig ville virke..og det ved du heller ikke ved 10. gang...
    for mig er det ligesom dem der siger at deres hunde bliver inde på grunde, helt uden hegn... jow jow, det gør den sikkert også ... MEN pludselig en dag, så kommer der altså en kat eller en anden hund og så er er alt glemt og den væk og BANG så kom der lige en bil og ejeren står måbende tilbage og siger ..DET plejede den jo ALDRIG at gøre.... nej, men hunde er nu engang hunde og de kan ikke styres 100%
    Så at tage så let på tingene med en løbsk tæve, er ikke at være en dygtig træner af sin hund, men at være lidt for selvfed i mine øjne, hvor tæven kan ende med regningen....


  • #14   4. jun 2011 hvis en parring ikke er planlagt, så bør den ikke finde sted i min verden... det tager jeg opdræt alt for seriøst til og vil ikke bare kunne sige la la til om der sker en parring eller ej.
    Du opdager jo ikke at parringe har fundet sted - så kommer der måske kun en hvalp, så er det jo slet ikke sikkert du opdager hun er dægtig inden hun er langt henne og ikke har fået hvalpefoder og ormekur...
    ej det er bestemt ikke min stil...igen må jeg sige at det er for slap en holdning i min verden


  • #15   5. jun 2011 gjort noget rigtig... ikke i min verden.. du har bare været heldig at have en han med et minimum af drifter og det samme med tæven....held er ikke noget man kalkulere med når det drejer sig om opdræt...

  • #16   5. jun 2011 ej... intet opdragelse er 100% sikkert... så er du godt nok naivt - specielt når der er stærke drifter med i spil.

  • #18   6. jun 2011 Det var da aldrig gået herhjemme......vores hanhund forsøger som regel også at arbejde sig igennem de lukkede døre...... - så nej - her ville mine opdrage-evner absolut ikke slå til ;0)

  • #19   6. jun 2011 Helle for ikke at være den hanhund med sine drifter i behold, der er så kyst og undertrykket af sin ejer at den følger et nej i denne situation!!

  • #20   6. jun 2011 Debbie: helt enig..

  • #21   6. jun 2011 Debbie
    Må indrømme det også var den første tanke der faldt ind her.....


  • #24   6. jun 2011 Okey, så siger vi at det er sandt, din hanhund kunne simpelthen være alene hjemme med en løbsk tæve, for "mor" havde sagt nej inden hun gik......

    Taget udgangspunkt i det, syntes jeg stadig det er totalt uansvarligt og hælder til det ligegyldige over for sine dyr!!


  • #25   6. jun 2011 Ved ikke helt om Bedste tager gas på os, MEN min hanhund (malteser) respekterer også et nej, faktisk kigger han lige på mig, inden han prøver på noget, og han bliver ikke trynet.
    Jeg ville dog aldrig lade ham være alene med en løbsk tæve, så meget stoler jeg så heller ikke på ham:-)
    Noget helt andet er så, at rigtig mange hanhunde slet ikke gider tæverne, med mindre de er lige på det korrekte tidspunkt af deres løbetid. Sådan er fx min hanhund, han tager lige en sniffer med jævne mellemrum, men prøver ikke på noget, før det er tiden:-)


  • #26   6. jun 2011 Og foran løbsk skulle der ha´ stået HØJ løbsk....

  • #27   6. jun 2011 Ahhh, Bedste nu springer du jo let over... Vores hanhunde kan da også være i stue med løbske tæver, vi vælger dog at være der, trods det at vi har kloge hanner, der ikke er synderligt intereserret før tæven er i højløb..
    Men udsætter dem bestemt ikke for det når tæven er højløbsk, det ville da være total egoistisk af os, og med ingen omtanke for hverken han eller tæve..

    MEN din kan være det ALENE, og i hele perioden, og den springer simpelthen ikke på, fordi du har sagt nej, når du går ud af døren... Det er DET der anfægtes....


  • #28   6. jun 2011 Sætter lige mit indlæg ind igen :o))



    Skrevet: 06-06-2011 17:02:43

    Okey, så siger vi at det er sandt, din hanhund kunne simpelthen være alene hjemme med en løbsk tæve, for "mor" havde sagt nej inden hun gik......

    Taget udgangspunkt i det, syntes jeg stadig det er totalt uansvarligt og hælder til det ligegyldige over for sine dyr!!



  • #29   22. jun 2011 Ved godt det er lidt gammel tråd men hvordan kan man lære sin han om at holde sig væk fra tæven? Gå ud fra at det skal trænes men hvordan?
    Jeg ved ikk hvordan vores han vil reagere når Cherie en gang gå i løb men tror ikk at jeg tør lade dem gå sammen.


  • #31   23. jun 2011 Hey pia
    Jeg hat læst et par steder at flere kunne sige nej til deres hanhunde og så lad de tavæn være.
    Det kunne være måske være rart så de ikk skal være adskildt hele tiden hvis man alligevel er hjemme.


  • #33   23. jun 2011 Okay så ved jeg det.
    Jeg har aldrig haft en tæve før. Det er meget rart at får alt på plads inden hun bliver gammel nok til sin første løbetid.


  • #35   23. jun 2011 Jeg er da ikk den eneste som har det. Vi har snakket om at få en af dem ordnet men vi er ikk sikker endnu.

  • #37   23. jun 2011 Ja det har jeg hørt om så vi har overvejet det. Hun er 16 uger nu så vi har lidt tid til at tænke over det endnu.

  • #40   23. jun 2011 Nej ikk alene, det tør jeg jo ikk.
    Jeg håbede bare på at de ikk behover at være adskilt hele tiden. Men jeg ønsker jo ikk at pine nogen af dem.


  • #42   23. jun 2011 bedste: har din har så parret din tæve, hvor du har givet lov

Kommentér på:
Tæver og hanner

Annonce