{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hanner og tæver sammen
  • #1   16. aug 2017 jeg har en af hver og min han blev kast, da jeg ikke skal bruge ham i avl alligevel. men ellers ville hanhunden blivet afleveret ved mine forældre, når hun var højløbsk.


  • #2   16. aug 2017 Har en af hver. Min intakte hanhund vil blive passet af mine svigerforældre når min tæve er i løb. Når min tæve har fået sin løbetid overstået, skal hun steriliseres smiley

  • #3   16. aug 2017 Ville sterilisere tæven.

  • #4   16. aug 2017 Vi skiller dem ad i løbetiden 24/7.

    Skulle en af dem neutraliseres ville det være tæven - men ikke et valg vi ville træffe på den baggrund


  • #5   16. aug 2017 Vi lukker også bare tæven af i de par dage det handler om. Det er ikke nogen der bliver neutraliseret for den uges tid om året

  • #6   16. aug 2017 Gaia blev steriliseret sidste år pga. cyster på æggestokkene, der fuckede med hormonerne. Men indtil da, var begge mine intakte og det fungere fint. Nu er Gaia ikke storslem i løbetider og Reiki er kun interesseret når tæven er højløbsk, så de har bare været skilt ad, og hvis muligt at Gaia så blevet passet hos mine forældre, når hun var højløbsk (deres hanhund kan ikke lide min - ellers havde jeg nok valgt at få hanhunden passet). Har pasning ikke været muligt, så var de jo bare adskilt herhjemme. Og det var så i 2-vær. lejlighed, og det til trods gik det uden alt for meget besvær.

    Hvis jeg viste fra start, at en af hundene skulle fixes blev det tæven - det er tæven der har størst helbredsmæssige fordele af det og hende der oftest lider mest under hormonerne - langt fra alle intakte tæver bliver falsk drægtige, men for de der gør, kan det være en stor belastning, hvorimod det ved hannerne jo mest drejer sig om lidt opdragelse og træning ift. at begå sig i en verden, hvor man af til risikerer at dufte en dejlig tæve.


  • #7   16. aug 2017 Jeg adskiller dem bare. Vaks er faktisk ikke vildt interesseret i mere end 4-5 dage af løbetiden, så det er ikke så slemt for os.

  • #8   17. aug 2017 Jeg ville sterilisere tæven. Ville ikke orke at have 2 fertile hunde til at gå sammen, og skulle skille dem ad i forbindelse med løbetid, 2 gange om året.
    En hanhund der er kastreret, kan stadig parre, og dermed skade tæven/sig selv.


  • #9   17. aug 2017 Min race er meget vokal og tydelig i sine behov, når der er løbetid i nærheden, så man skal enten bo utroligt landligt og uden naboer, eller sende det ene køn på ferie under løbetid.
    Jeg gider ikke besværet og uroen, og gider ikke stresse mine hunde på den måde, så jeg har kun tæver.
    Jeg kender masser af mennesker med begge køn, og jeg ser hanhunde stå og skrige, nægte at spise, ikke kunne finde fokus til træning og meget mere til i 3-4 hele uger to gange om året. Det synes jeg er synd.
    Har man kun få hunde kan man måske sende en på ferie, men har man mange må man opdele dem med alt der følger. I mange tilfælde skal de opdeles i hele løbetiden, dvs at de pludselig skal være alene, som de ikke er vant til. Nogle racer kan nøjes med at være adskilt når tæven er højløbsk, men ikke min. Man skal sørme også være sikker på cyklus, så de ikke adskilles et sekund for sent. Sæden kan leve i fem dage i tæven, så parring kan ske både tidligt og sent. Ægløsning kan ske på alt fra dag 3-21 i løbetiden, har undersøgelser vist. Nogle tæver lader sig parre i en lang periode, mens andre kun accepterer parring i én uges tid. Uanset hvad skal en parring altid være kontrolleret og overvåget, for at undgå stress og skader.


  • #10   17. aug 2017 Det kommer også virkelig an på hundene
    Vi har 3 tæver og 1han.
    En tæve er steriliseret af anden årsag.
    Vi sender enten Asger på ferie hvis det alligevel passer eller lukker en dør mellem kønnene. Han er jo ikke typen der går gennem en dør med sine 5 kg... det er mest piveriet der er træls for alle. Hvad vi gør kommer også an på hvordan hverdagen se ud i lige de uger det rammer. Men det er kun ved højløb - hurra for en moden hanhund der ved når tid er.
    Mynte hans mor kommer kun i løb hver 11 måned. Og hun gider ham ikke så det er ikke det store problem.
    Gnocchi er vi mere Obs på. Han er vild med de store piger i løb og de er ikke så kræsne heller...

    Omvendt er det super fint at have en han som kan sige - så er det nu det sker. Hvis man vil lave et kuld på tæven.


  • #11   17. aug 2017 Og ja med mindre man planlægger opdræt på tæven ville det være den jeg havde neutraliseret.

  • #16   17. aug 2017 Det hjælper ikke altid at kastrere hannen. Han kan stadigvæk være frustreret over løbetiden og ville parre tæven - spørg selv vores kastreret hanhund Boss. smiley
    Nu er My så blevet steriliseret, så det problem har vi ikke længere.. (han har kun været sådan overfor My, ikke overfor Enya)

    Vi har jo så Enya og Kayzer som er fertile. Kayzer er kun 5 måneder, så han forstår det heldigvis ikke endnu. Jeg håber at Enya kan nå at blive steriliseret inden hendes næste løbetid, ellers kommer Kayzer på ferie hos sin opdrætter. smiley
    Enya skal nemlig ikke bruges i avl, pga. hun er opereret for urin inkontinens tidligere på året.


  • #18   17. aug 2017 Jeg har pt. 3 tæver en ung han og en kastreret han. Tæverne har valgt at have løbetid i forlængelse af hinanden, lidt tarveligt smiley men min unge han har helt styr på tingene allerede, så det er kun lige præcis de dage, der er "noget at komme efter" hvor han er interesseret, der er de så på skift bag børnegitter eller skiftes til at være i snor både inde og ude, jeg går hjemme ved dem, så de er aldrig alene med hinanden i løbetiden.

  • #19   17. aug 2017 Vi har 1 tæve blandt 4-5 hanner og det går udmærket. Der er en smule piben et par dage omkring ægløsningen og så er det overstået igen. Tæven går med hannerne op til et par dage før og igen et par dage efter.
    Selv tæver vi passer der kommer i løbetid, går med hannerne uden problemer


  • #20   17. aug 2017 Da jeg havde hanhund, havde jeg normalt to til tre fertile tævet samtidigt, og det var da bøvl i perioder.

    Min han var så afslappet nok indtil, tæven var højløbsk, så jeg skilte dem ad, når tæverne begyndte at lægge halen til side. Indtil da var alt roligt, men så kom en hård periode. Saki spiste ikke, travede hvileløst rundt og havde absolut ikke andet i hovedet. Jeg besluttede et par gange, at nu var det nok, nu røg han på pension, men det skete som regel altid, når det var ved at være overstået, så det blev aldrig til noget.

    Når Saki begyndte at spise igen, og tæverne holdt op med at lægge halen til side, begyndte jeg at tage dem sammen igen, og det var også ofte bøvlet. Saki havde ingen interesse i fremmede tæver, så snart højløb var overstået, men mine egne tæver, det var værre. Det var som om han var så ophidset af de dage, han havde været skilt fra, at han ikke lige kunne acceptere, at løbet var kørt. Og tæverne var jo så absolut afvisende på det tidspunkt, så det tog lige et par dage, før der var ro på igen.


  • #21   17. aug 2017 Fem tæver og én han her..
    Da jeg havde mulighed for at have hund i min lejlighed kom han selvfølgelig bare med derud.. Men det har jeg ikke helt på samme måde nu desværre..
    Mine forældre har et "hundeværelse" i forbindelse med stuen og når der ikke er løbetid står døren åben så hundene kan gå derind som de vil.. Når der er løbetid sætter vi gitter i døren ind til værelset og så skiftes de til at være der inde.. Ainu er super god til at affinde sig med det og er meget mindre stresset når han er "lukket fra"..
    Vi går ekstra gode ture med ham i den periode og forsøger at få aktiveret hjernen godt så han ikke er så påvirket - og det virker.. Han er kun frustreret de dage hvor tøserne er højløbske. Han spiser som han plejer - hvis han bliver fodret i samme rum som tæverne. Til træning er jeg blevet god til at skrue forventningerne ned når tøserne derhjemme er i løbetid, men han er ikke synderligt påvirket så snart vi er væk fra hjemmet..


  • #22   17. aug 2017 Vi skiller faktisk ret tidligt ad, synes jeg. En uge inde i løbetiden begynder Bellen at blive lige frisk nok og selvom Coffey ikke reagerer synderligt på det, så vil vi helst ikke stå i den modsatte ende af huset, hvis han pludselig gør.

    Han er kun halvdum i dagene med højløb og der må man sige at vi alle er lidt trætte smiley


  • #23   17. aug 2017 vi har en af hver og selvom gonzo er kastereret så bliver de skilt ad når vi ikk er hjemme han stresser og humper og det synd. vil klart sterilisere tæven hvilket vi også overvejer nu

Kommentér på:
Hanner og tæver sammen

Annonce