{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.134 visninger | Oprettet:

Valg af hvalp {{forumTopicSubject}}

Så..... min hund har fået hvalpe for 5 uger siden smiley Alle skønne og fantastiske smiley 2 tæver (4 hanner) hvoraf planen er at beholde den ene... spørgsmålet er hvordan dælen jeg skal vælge smiley Jeg vil jo gerne vælge den hvalp moren er mest på bølgelængde med smiley Hvad skal jeg kigge efter? Og hvornår kan jeg begynde at vurdere det, eller er det håbløst at vurdere inden de blir 8 uger? smiley Jeg kan ikke væææælllgeee de er jo lige skønne smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af hvalp
  • #1   7. jul 2020 Vi har aldrig valgt udefra tæve/hvalp-kemi, men den vi syntes bedst om. I vores tilfælde betyder eksteriør meget. Psyken selvfølgelig også, men den svinger ikke mærkbart.
    Der har aldrig været problemer hundene imellem. Tæverne fungerer fint med hvem vi nu har valgt.


  • #3   8. jul 2020 Det kommer jo an på hvad formålet er med ens hundehold, ønsker man en nye uovertruffen træningsmakker, udstillingschampion eller lignede så er det jo de kriterier man skal vælge ud fra.
    Har man "blot" (og det er ikke for at være nedladende at jeg skriver sådan) familiehunde som skal fungere i ens familie og komme på daglige gåture mv. så tænker jeg at det er oplagt at vælge den hvalp ens tæve har det bedst med(færrest konflikter).


  • #4   8. jul 2020 Jeg har 3 tæver 3 dage nye, som jeg skal vælge ud fra, jeg ved at jeg vil udstille, så den ene blev hurtigt valgt fra til det, så jeg skal kigge mere på de 2 andre når de kommer på benene, den ene har en vanvittig flot aftegning, men den larmer konstant og jeg ved fra flere kuld at det fortsætter, så jeg er lidt spændt på om det er noget jeg kan holde ud, jeg har en del hunde der larmer ufattelig meget, så en ekstra har jeg ikke lyst til, så har jeg den 3. som har de klassiske aftegninger for racen og en (som 3 dages hvalp) har en større ribbensbue end de andre, så det bliver nok hende, trods at jeg er vild med de mørke tæver, men jeg ved hvad jeg skal have, de skal også bruges på jagtprøver så jeg skal jo senere se om de har det der skal til, men det regner jeg nu med.

  • #5   8. jul 2020 Tak for de uddybende kommentarer, de råd kan jeg helt sikkert få gavn af smiley Da det er blandingshvalpe (Havashu) betyder udseendet intet for mig, så vil helt sikkert ligge mærke til, hvem moren bruger mindst energi på, og hvis det står lige, så må jeg lytte til min mave fornemmelse smiley men åhh hvor er det svært, når de begge er så skønne smiley

  • #8   10. jul 2020 Isabelle, fordi havashit og shitneser lyder træls smiley

  • #9   10. jul 2020 smiley smiley A. Der fik jeg lige kaffen galt i halsen.... havashit.. smiley smiley

  • #10   14. jul 2020 Ja ved ikke hvem der er kommet på Havashu, men det var endda min dyrlæge der gjorde opmærksom på det smiley Meen det er nok også det bedste navn, af dem man eller kan komme på smiley smiley smiley
    Jeg har stadig svært ved at vælge, moren er lige god ved dem alle, dog leger hun mere med den ene af tæverne, men hun er også den mindste og den med mest krudt, hvor den anden er en anelse roligere og større smiley Alle 6 har et fantastisk sind og de familier der blir deres nye slaver, kan kun blive glade og tilfredse med det små uldtotter smiley


  • #11   14. jul 2020 Vrøvl, det bedste “navn” er det som det er: en blanding smiley at begynde at finde på mere eller mindre fantasifulde navne vidner om at man inderst inde er lidt ked af ikke at have en racehund!

  • #12   14. jul 2020 Fuldkommen enig med Bodil.
    Hvorfor vil man ikke være bekendt at sige at det er en blanding man har ?
    Hvis det er så pinlig for en, så burde man jo have købt sig en racehund.
    Og det allerværste er, at rigtig mange sælger deres blandinger med fantasifulde navne som racehunde til dyre penge.
    Det sørgelige er, at der er mange, som tror på at det er en racehund de har købt.


  • #13   15. jul 2020 Ej stop da.... det er da bare fis og ballade smiley folk ved da godt det er en blanding, for selvfølgelig har man da sat sig godt og grundigt ind i hvilken slags hund man køber smiley Jeg skriver endda hvad det er en blanding af, altså hvad moren er og faren... billeder af begge selvfølgelig også smiley
    Jeg blir ærlig talt lidt stødt over, I mener jeg er pinlig over at have blandingshunde, eller ikke vil være det bekendt... !??? smiley intet kunne være mere forkert!!! Jeg er enormt stolt af mine fantastiske, robuste og sunde blandinger!
    Hmmm mon ikke også jeg har læst mig til, at en shih tzu, oprindeligt er en blanding af pekingeser og Lhasa apso smiley
    Hvis jeg ville have racehund havde jeg da købt en... såå pas på en anden gang med at dømme folk omkring deres meninger, holdninger, valg og følelser omkring det... det er ikke pænt gjort... og nu var det da slet slet ikke det tråden gik ud på smiley


Kommentér på:
Valg af hvalp

Annonce