{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
998 visninger | Oprettet:

Valg af hvalp {{forumTopicSubject}}

Hej Hundegalleri smiley

Vi står i den dejlige situation at vi nu har mulighed for at få en hundehvalp, men vi er endnu lidt i tvivl om hvilken race det skal være.

Umiddelbart taler vi om en Golden Retriver, da det er første gang vi skal have vores egen hund og da vi synes racen er flot. Vi vil dog gerne høre nogle alternative racer man kunne vælge, for ikke at udelukke nogle som vi end ikke har kendskab til.

Kravene er:

- Den vil få ca en times gåtur om dagen og vil blive underholdt indenfor (den kommer naturligvis også ud og bliver luftet i haven)
- Den skal kunne være alene hjemme en hel arbejdsdag (når den er blevet voksen)
- Det skal være en familiehund som ALLE kan komme i nærheden af uden at være nervøse
- den skal ikke have hang til at gø, da vi bor tæt på andre mennesker
- Udseene må gerne være med lidt lang pels (bamset alla golden)


Jeg håber I kan hjæpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af hvalp
  • #1   21. mar 2013 Jeg kan ikke andet end anbefale fransk bulldog. smiley den er dog ikke så stor, og har ikke den lange pels. Men den er så god og rar mod alle.. smiley

    Bor i lejlighed og det er slet ikke noget problem. Han gør næsten aldrig. Fransk bulldog kan klare lange gå ture, også korte, altid klar på at lege og til at tage en lur smiley Vores elsker børn, og min kærestes små søskende har stor glæde af ham (de er 4 og 6) og uden problemer kan de lege sammen. smiley


  • #2   21. mar 2013 Mange tak for dit svar, små hunde har desværre ikke interesse, selv om den lyder skøn smiley

  • #3   21. mar 2013 HanneKarger... og når man så anbefaler sin egen race, så bør man også fortælle lidt om det negative. De Franske døjer med så meget sygdom, at det kan være svært at finde en der er sund og rask.

    Synes I skal besøge nogle kenneler og se Golden hos en god avler, som kan fortælle jer om racen.. måske tage ud og kigge på en udstilling eller to smiley


  • #4   21. mar 2013 Hvad med berner sennen? smiley

  • #6   21. mar 2013 Louise: Jeg kender også en der døjer meget med sygdom hos hendes nemlig, selv om de er købt af avler, det er trist og det vil jeg helst ikke ud for. Tak for dit svar!

    Kamilla: En berner sennen er klart en mulighed i forhold til udseene, men jeg kender ikke meget til den, er der noget du kan fortælle - opfylder den mine krav? smiley

    Alergisk overfor... : En collie er ikke lige noget for mig, uden at kende noget til den. smiley


  • #7   21. mar 2013 Indtil videre fejler min intet smiley så ved ikke hvad jeg skal fortælle af negative ting?

  • #9   21. mar 2013 Her står lidt om racen smiley har ikke selv erfaringer med den, men var det første der sprang i tankerne da jeg læste hvad i søger ved en hund smiley

    http://www.hunderacer.info/hunderacer/berner-sennen/


  • #11   21. mar 2013 Alergisk...: Jeg tror bare at den er for spids til mig, den må gerne være lidt mere "kraftig" lidt som en Berner Sennen faktisk. Men det var et godt bud, det er ikke nemt at vide hvad folk mener når de skriver i sådan et forum, jeg beklager at jeg er vanskelig smiley

  • #12   21. mar 2013 Allergisk - det handler jo om at få det bedste ud af de år man har med sin hund smiley nu har jeg selv grand danois, og 6år er også en høj levealder for dem smiley men det gør dem ikke mindre fantastiske smiley

  • #14   21. mar 2013 Med det du skriver er det lidt svært men uniðelbart vil du ikke noget med hunden, bare gå nogle ture og ellers hygge er det rigtig forstået? For så er både Golden som jo er en jagthund med de behov der nu er og collie som hyrdehunde ikke ret gode bud i mine øjne, efter min mening skal su over i rene selvskabsracer fx newfoundlænder, eller berner.

  • #16   21. mar 2013 Allergisk: Det er helt sikkert nogle gode forslag!

  • #18   21. mar 2013 Jeg er ikke interesseret i jagttræning nej, og så vidt jeg har læst om Berner Sennen og Leonberger virker de som familiehunde som vi skal have.

  • #19   21. mar 2013 1 times gåtur om dagen?
    - Det lyder i mine øre som meget lidt. Jeg kender i så fald ikke det vilde af hunde der kan nøjes med 1 time om dagen.


  • #21   21. mar 2013 Anya - GD'en kan smiley og newfoundlænderen kan bestemt osse... Mange af de store racer har tæt på intet motionsbehov, og hurtigt voksende racer må næsten ikke motioneres de første 2 år, da deres krop slet og ret ikke kan holde til det smiley

  • #23   21. mar 2013 Allergisk - nej nej, men jeg synes bare det sjovt ingen påpeger det, for den første gang jeg spurgte til racer herinde fik jeg af vide at 1 time IKKE var nok for langt de fleste hunde. Men okay smiley

    Kamilla - Nu ved jeg ikke det store om de racer, da jeg synes de er alt for voldsomt store, jeg tog bare udgangspunkt i at der blev skrevet golden først, og jeg har aldrig mødt en golden der kunne nøjes med så lidt. passede engang 2 og hvis ikke jeg gik med dem min. 2 timer om dagen og aktiverede dem derudover så var de nogle værre pestilenser.
    Men det kommer da nok os an på hvad man vender hunden til smiley

    Mine forældre har da f.eks. 2 shelties der har det fint med omkring 1½-2 timers motion dagligt smiley


  • #24   21. mar 2013 Nu ved jeg godt du siger bamset med fluffy pels, men bortset fra det så passer dine ønsker faktisk rigtig godt på de fleste af mynderne. De laver helst ikke andet end at ligge i sofaen foran pejsen i 23½ time, for så lige at eksplodere et par minutter hvor der løbes for fuld fart.

    Mine egne Tibetansk Spaniel ville også trives fint med de forhold du beskriver. De har jo så bare deres størrelse som minus.

    Hvis I vil have jagt-/hyrdehund, så sørg for at få en af rene udstillingslinier. De vil ofte have mere pels, men samtidig også mindre instinkt og derfor mindre krav til aktivering.


  • #26   21. mar 2013 Tak for alle jeres svar smiley

    Efter at have læst om undersøgt jeres forslag tror jeg at en Berner Sennen passer bedst til os.



  • #27   21. mar 2013 Finkaninus - nej det gør jeg ikke, for mine forældres shelties bliver ikke aktiveret når de er hjemme i huset smiley og de klarer sig helt fint smiley

  • #28   21. mar 2013 Uanset hvilken race du vælger, så skal du se dig rigtig godt for mht. sygdomme i racerne.

    For flere af dem der er foreslået, lider i den grad af noget hver især


  • #29   21. mar 2013 René:

    Ved du noget om berner sennen og hvad man skal være opmærksom på der?


  • #32   21. mar 2013 Tak Søren, det vil vi huske smiley

  • #33   21. mar 2013 Tror ikke som sådan jeg kan komme med nye bud, end dem der er kommet smiley
    En golden kan sagtens være lige hunden for jer, det samme med en sennen ..
    Jeg har dog erfaret at mange hunde nemt tilpasser sig den aktivering de får, ikke så og sige det er alle racer der kan det smiley

    Men alle hunde er forskellige, heldigvis ..

    Jeg har selv en rottweiler, og hvor skøn en hund jeg end syntes det er ville jeg nok ikke foreslå den til førstegangs hundeejere (selvom jeg selv var det) smiley

    Håber i finder den helt rigtige hund til jeres hjem!


  • #34   21. mar 2013 Ja de kommer ud og gå 3 gange dagligt, hvor eftermiddagsturen er længst der bliver spillet bold og kastet med pind os, men ellers er det faktisk det for det meste smiley og de har det skønt.

  • #35   21. mar 2013 Hvis jeg skal være ærlig, så synes jeg, at I skal vente med at få hund, til I har mere tid at give af jer. 1 times gå tur om dagen er virkelig ikke meget - og tror ikke der er nogen af de større racer der vil kunne tilfredsstilles med kun 1 time. Måske I skal revidere jeres tidsplan lidt?

  • #37   21. mar 2013 Hos berneren skal i være opmærksom på hofter og albuer, samt cancer. Gør jeg selv den tjeneste at købe med tavle og undersøg linjerne grundigt.

Kommentér på:
Valg af hvalp

Annonce