{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.848 visninger | Oprettet:

Hund parre kat - hjælp!!! {{forumTopicSubject}}

Hej, for ikk ret lang tid siden anskaffede jeg mig en lille kattekililing - min hund og den er allerede blevet rigtig gode venner og leger meget sammen smiley ..

- men, for ikk mindre end 5 minutter siden oplevede jeg at min tæve parrede vores killing, som også er en pige!
Hvad sker der lige for det? vi har før prøvet at vores hund parrede en bamse (troede ikk tæver gjorde det, men det gjorde hun) og jeg fik at vide at det nemmeste for at stoppe hende, var at tage bamsen fra hende - men det kan jeg jo ikk mere en kat? what to do?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund parre kat - hjælp!!!
  • #1   13. nov 2011 Sig "nej"til hunden og fjern den fra killingen. Hunden skal have at vide at du ikke vil have den opførsel!

  • #2   13. nov 2011 det kan i få nogle meget meget morsomme unger ud af *gg*

    du skal stoppe hende når hun humper katten. bare fjern hende fra den og sig nej.




  • #3   13. nov 2011 Lyder som om hun gerne vil dominere smiley
    Og jo, tøser gør det også smiley


  • #4   13. nov 2011 Ja, fandt ud af at det kan vaere for at dominere, men at hun hopper paa katten? Ang fjernelse og et NEJ gjorde jeg helt automatisk, men vil hun blive ved senere selvom jeg sir nej?

  • #5   13. nov 2011 Så må du tage hende væk.
    Du skal jo tænke på, at hvis hun bliver kattes leder, så er hun en herre! Og det er viiillldt fedt at blære sig med! ;D


  • #6   13. nov 2011 hun stopper helt automatisk naar jeg rejser mig og sir NEJ, saa det har hun fattet, men hun kan jo finde paa at prove igen paa et andet tidspunkt ogsaa maa jeg selvfolgelig bare sige nej! =) .. men sir du at det er godt nok det hun gor ved at dominere? for mig er det hunden der skal bestemme da hun er aeldst (=

  • #7   13. nov 2011 Mon ikke bare det er kønshormoner og ikke det vilde, jeg vil overtage verden dominans smiley


  • #8   13. nov 2011 Enig med Alfisten det kan være tegn på stress. Men som de andre stop hende i det men tænk over om det er noget du gør forkert der er skyld i adfærden

  • #9   13. nov 2011 Tror ikke det domination,

    Nu har jeg to hunde, to katte og en kanin.

    Den ene hund Milo kan være dominerende, han sætter den anden hund på plads og kattene, også andre hunde.

    Når Milo dominere så humper han ikke, han humper kun hunde som har et dårligt hundesprog eller som ikke fattede budskabet de første par gange.

    Den anden hund Salto han humper når legen bliver for vild eller at han er stresset.
    Da vi fik killing skete det at når de legede humpede han den, de begge handyr, det samme skete da vi fik kæmpe kanin, Salto var så fascineret af den kanin og fuldte den overalt og sov med den, Han bliver så glad når han ser den kanin og har humpet den.

    Jeg kan se når Salto bliver for overglad også stopper jeg legen. Det har givet pote og Salto kan nu lege længre uden at blive for overglad så han humper.

    Nu ved jeg ikke hvorfor din hund humper killingen, men kan det være fordi hun bliver for overglad?


  • #10   14. nov 2011 Stresset tror jeg altså ikk den ikk, men man ved jo ikke :). hun gjorde det efter de havde leget rigtig vildt og længe og hun fortsatte også med at lege igen, efter jeg havde sagt nej og hun forstod nejet! smiley .. men jeg ved det helt klart ikke, og derfor spørger jeg selvfølgelig smiley .. og tak for svarene .. stresset lyder vildt, hvad har jeg gjort galt helt præcis, for som sagt havde de været igang med at lege smiley

  • #11   14. nov 2011 Chao Chao's normale hverdag består at morgentur, så er hun alene til kl 17 og hvis jeg når det (som jeg når næsten hver dag) tager vi på "plænen" hvor hun leger med en hel masse hunde i en times tid smiley . ellers går vi en lang tur når jeg kommer hjem smiley

  • #12   14. nov 2011 Hehe smiley begge dyr er hunner smiley .. hehe!

  • #13   14. nov 2011 Når vi siger at hunde humper pga. stress så er det jo ikke dårligt stress.
    Hunde frigiver en masse adrenalin til kroppen for at kunne løbe, og lege så meget og så længe som de gør.
    Hvis de frigiver for meget og ikke kan komme af med det, laver de en overspringshandling som kan være at humpe et eller andet.
    Det er hverken tegn på dominans, at ville bestemme eller noget i den stil.

    Hunden og katten har lige leget, adrenalinen er virkelig oppe og så kan hunden ikke lige finde ud af hvad den skal og humper, det er meget "normalt. Hvis du forstår.

    Men helt klart en adfærd du skal stoppe. Sig nej til hunden, tag katten væk og gik hunden et andet alternat til noget aktivering, f.eks. søge efter mad eller andet.


  • #15   14. nov 2011 Jeg er af fuldstændig samme overbevisning som Louise Britt! Det er selvfølgelig ikke dominans. Hvad skulle en den dog få ud af "dominere" en kat ved at humpe den? Hunde regner altså ikke andre arter med i deres indbyrdes hierarki! Jeg tænker godt de kan kende forskel på hund, kat, menneske osv.;-)!
    Jeg tror dog heller ikke at den adfærd altid kan buttes i "kassen" af overspringshandlinger!
    For kønsmodne hanhunde er det altså ligeså ofte de seksuelle drifter alene som styre det, tror jeg! En hanhund er jo i bund og grund ret simpel.. Den har to hovedspørgsmål den altid søger svar på! "Kan det PARRES eller kan det ÆDES?";-). Tit finder den jo svaret ved at prøve, tror jeg!
    Jeg kender en Hvid Scæferhan der også gør det på husstandens katte.. Det ser mærkeligt ud, skulle jeg hilse og sige!

    Mit forslag er ligeledes at du fjerner hende. Og så kan evt. sprede nogle godbidder i haven eller på gulvet(selvfølgelig væk fra katten), som hun så kan koncentrere sig om og derved stresse ned igen!


  • #16   17. nov 2011 Nå okay, er glad for at det ikke er negativ stress - blev helt urolig smiley .. men selvfølgelig sagde jeg NEJ og hun stoppede med det samme og hoppede op til mig smiley .. og det her ikk sket siden smiley ..

Kommentér på:
Hund parre kat - hjælp!!!

Annonce