{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

Matche racer {{forumTopicSubject}}

Når i anskaffer jer hund nr. 2,3 osv. tænker i så over at hundens sind og adfærd skal matche den i har i forvejen, hvis det ikke er af samme race? - Hvad har i af erfaring?

Det vil måske være naturligt at man ønsker sig hunde af samme mentalitet, da de jo har fællestræk man kan opfylde og gerne vil have hunden besidder, men der er jo mange der har hunde af helt forskellige typer smiley

Vi vil meget gerne have at hundene også får størst mulig glæde af hinanden, til trods for at det ikke er samme race, så deres sind og legemønster må gerne ligge op af hinanden.

Selvom vi elsker vores race (Puddel) er vi også blevet helt forelsket i racen Whippet og tænker at de måske godt vil kunne matche hinanden meget godt..
Er i enige i det?

Det er jo ikke hver dag man møder en Whippet, så er lidt i tvivl om de fungerer godt med andre racer end mynder smiley

Det blev lige til et par spørgsmål, men håber i vil hjælpe med svar:)







Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Matche racer
  • #1   2. mar 2012 Efter at have haft hunde med "urinstinkt" sammen med en pack-hound, kan jeg forsikre, at jeg aldrig igen vil have to så forskellige racer i huset. For mig er det ikke så meget mentaliteten (den er meget forskellig hos de tre vi har nu) Det vigtigste for mig, er at de kan tale samme sprog, og at de er avlet til at have samme holdning til, hvordan en flokstruktur skal være...

    Men umiddelbart opfatter jeg både whippet og puddel som meget venlige og ukomplicerede racer, der begge er meget milde og imødekommende, så jeg tror du har ret i, at de vil være et helt fint match.


  • #2   2. mar 2012 Karina : Ja samme sprog må også være vigtigt..
    Men dejligt at høre at du også mener det vil være et fint match.


  • #3   2. mar 2012 HundensVen - Puddel og whippet er jeg sikker på vil være et fint match.

    Mine egne har et puddler som legekammerater og de går fint i spænd.
    Jeg selv har gravhund sammen med whippet og trods deres forskellighed fungerer de godt sammen.

    Mine whipper bryder sig ikke om hyrdende racer og racer der leger meget voldsomt.


  • #4   2. mar 2012 Kirsten : Ihh hvor godt at høre fra en der har Whippets..
    Min Puddel fungerer heller ikke med hunde der leger voldsomt og hunde der kan lide at mosle.

    Må også lige kommentere at jeg har været inde og kigge på dine smukke tæver lidt for mange gange,, smiley
    Er de begge fra Sverige og samme kennel hvis jeg må spørge?


  • #5   2. mar 2012 Balders mor : Hehe ja det bliver jo endnu mere kompliceret når det er hund nr. 2 i race junglen .. Hvilke racer kigger i på?

  • #6   2. mar 2012 HundensVen - Som jeg oplever det, leger whippet og puddel på samme måde.

    Ghini er fra Sverige, Alfa fra en dansk opdrætter, der ikke opdrætter whippet længere.



  • #7   2. mar 2012 Vi har rottweiler tæve 8 år, grå schæfertæve 6 år og miniature bullterrier næsten 1,5 år.... jeg synes de passer rimelig godt sammen, da rotten godt kan tage bullerens møveadfærd og schæferen har adopteret bulleren som sin bedste ven, så det er fint for os....

    Udover at man naturligvis kan kikke racer der skal matche, så skal individerne også matche.... vores 2 tæver kan ind i mellem godt tage nogle ture men aldrig rigtig alvorlig heldigvis .. endnu..... Bulleren dimser bare rundt og hygger mens halen pisker af glæde:-)


  • #8   2. mar 2012 Balders mor : hehe ja der er en del at vælge imellem.. Synes også der er såå mange lækre racer... Jeg drømmer også om en Grosser schweizer sennenhund en dag, men den er altså også STOR, så det bliver en dag vi har pladsen til det og ikke mens vi har mindre hunde..

    Kirsten: Okay, bliver bare nysgerrig når folk finder hund ude fra DK, da jeg tænker at det må være nogle spændene linier og avl:)

    Laila: "Bulleren dimser bare rundt og hygger mens halen pisker af glæde"
    Haha det er lige præcis sådan jeg kender Bullterrieren...


  • #9   2. mar 2012 Whippet og pudel tror jeg vil gå fint sammen.
    En del whippets er noget racistiske og kan bedst lide andre whippets.

    Mine forældres whippets går fint sammen med min collie, men de leger ikke helt den samme leg.

    Vi havde hyrdehund og bulldog / mastiff type hund sammen.. DET var et dårligt match


  • #10   2. mar 2012 HundensVen. - Det er nogle linier jeg kan lide af både sind og skind, og så ville jeg gerne have en tæve denne gang, der holder sig indenfor standarden med hensyn til størrelse, dem er der efterhånden ikke så mange af her i DK.



  • #11   2. mar 2012 Tina : Ja var nemlig lidt bekymret omkring racismen, så tænker at lige med Whippet skal man måske ikke komme alt for langt væk fra typen, men lyder til at whippet og pudlen kan fungere.. smiley











  • #12   2. mar 2012 Vi har 2 Petit Basset Griffon - som er støvere og en Broholmer.

    De er totalt forskellige af både sind og størrelse, men fungerer godt sammen. Jeg var god også i tvivl om sammensætningen, og tog derfor kontakt til Broholmerselskabet for at høre deres vurdering. Da de ikke så probler i de to racer sammen, kastede vi os ud i det...

    De taler ikke helt samme sprog. Humle forstår simpelthen ikke når Petit'erne glammer, og det gør de meget, faktisk hver gang de får færd af vildt. Det er ikke noget problem, Humle kigger bare undrende på dem og tænker: Hvad dælen har I gang i???



  • #13   2. mar 2012 Vi har to ret forskellige racer; miniature Bull terrier og malinois... Vi har ik gjort os mange tanker omkring samspillet mellem de to racer - de er valgt udfra de behov de hver skulle opfylde...

    Deres legemønster passer rigtig fint sammen; de er begge ret kropslige og ka godt lide trækkelege..

    HundensVen - tag ik fejl af bulleren ;0) den er kun en lalleglad livsnyder.. En del hanner er egetkønsagressive.. Min tæve er fantastisk med andre hunde, og er rigtig god til at vise at hun 'kommer med fred' smiley meeeen hun er stærk både fysisk og psykisk, og finder sig ik i pis fra andre tæver..


Kommentér på:
Matche racer

Annonce