{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
647 visninger | Oprettet:

Løbetid og sterilisation {{forumTopicSubject}}

Kære kloge og hjælpsomme HG smiley

I er altid så gode til at hjælpe, så her kommer endnu et spørgsmål..

Jeg har en steriliseret tæve, men det er ikke så længe siden igen at hun er blevet det.. Nu er mit spørgsmål så.. Kan tæven godt opføre sig som om hun var i løbetid (når hendes løbetid skulle have været der)? Sådan lidt sær over for andre hunde og mere usikker på andre hunde end hun plejer??

Hunde hun kender og alle andre hunde skal da lige knurres lidt af og hvis de kommer for tæt på endnu mere knurren.. Og jeg ved overhoved ikke hvad der er sket.. smiley Vi arbejder selvfølgelig med hende til træning..

Der var en der kom med teorien som beskrevet ovenfor, så ville lige høre hvad I siger til det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbetid og sterilisation
  • #1   27. sep 2012 Hvor gammel er hun?

  • #2   27. sep 2012 Hun er 3 år gammel og blev steriliseret i sommers..

  • #3   27. sep 2012 hvis det er en adfærd der er kommet nu her, og det er 2-3? måneder siden hun blev stereliseret, så tror jeg jeg ville lede efter andre årsager til det end at hun er belvet stereliseret

    hvis adfærden ligeså stille har udviklet sig siden sterelisation kan det muligvis være en uheldig virkning af sterelisationen på jeres tæve. men kroppen burde ikke vide hvornår den burde være kommet i løbetid hvis den havde hormoner, så tror ikke på teorien med at hun lige nu burde have været i løbetid...


  • #4   27. sep 2012 Det er noget der er kommet inden for de sidste 14 dage smiley

  • #5   27. sep 2012 Jeg synes også det lød som en underlig teori, men måtte hellere lige forhøre mig omkring det..

    Har ikke selv haft hende før hun blev steriliseret, så kan ikke fortælle så meget om hvordan hun var inden.. Da jeg havde haft hende i meget kort til (1½ uge ca), blev hun desværre overfaldet, men det har vi arbejdet rigtig meget meget og det var blevet rigtig fint..

    Det er sådan meget pludseligt hun er begyndt at reagere så voldsomt.. Synes det er synd for hende, for et eller andet må der jo være galt smiley


  • #6   27. sep 2012 Undskyld OT - men hvornår efter en løbetid skal tæven sterillisteres? Og hvor længe er tæven om at hele?

  • #7   27. sep 2012 OT? En forkortelse jeg ikke kender, eller? smiley

    Det var opdrætter der fik hende steriliseret mens jeg var på ferie og hentede hende en lille måned efter.. Der var arret allerede super flot smiley Ved ikke hvornår efter en løbetid tæven skal steriliseres..


  • #8   27. sep 2012 Off Topic

  • #9   27. sep 2012 Nu som medløber.. Tak smiley Så er jeg ikke så forvirret mere smiley

  • #10   27. sep 2012 Godt smiley Jeg kan ikke svare dig på dit spørgsmål, andet end at jeg tænker at det måske er fordi det er så nyt for hunden endnu.

  • #11   27. sep 2012 Ja, hun har den sidste tid taget sterilisationen rigtig fint til sig, ud over det med at hun så absolut ikke kan hilse på andre hunde uden de skal knurres af smiley

    Hun vil vildt gerne hilse, hun glemmer bare at hun begynder at knurre så snart de kommer tæt nok på.. Selv om hun knurre af de andre hunde vil hun også gerne lege med dem, opsøger selv de andre hunde og lægger selv op til leg...

    Har tit fjernet hende, da det for mig virker som om hun bliver stresset over de andre hunde..


  • #12   27. sep 2012 Vi har i dag til klikker-træning snakket med en af trænerne om at lave en øvelse med hende og hendes hund hver gang vi kommer til træning, som det første..

    Simpelthen at fremprovokere hendes knurren (kan tydeligt se at hun ikke er aggressiv når hun knurre) og derved give hende klik og godbid når jeg efterfølgende får hendes opmærksomhed..

    Hun knurre-kigger på mig-knurre-kigger på mig og sådan bliver hun ved til hun synes hun har knurret nok af hunden... Hun er også begyndt på at hun må gerne snuse til de andre hunde, men så snart de vil snuse til hende, EFTER hun har snuset først, så skal de lige knurres og gø'es af og hun giver IKKE lov til at snuse til hende... smiley


  • #13   27. sep 2012 en sterelisation skal helst ikke foretages før det er 3 måneder siden sidste løbetid

  • #14   27. sep 2012 Tror nu bestemt at hun er steriliseret i den helt rigtige tidperiode..

    Men ud over det, hvad sker der, hvis hunden bliver steriliseret inden?


  • #15   27. sep 2012 Hun virker også rigtig usikker, synes bare det er underligt det pludselig er kommet sådan.. Hun har selvfølgelig været usikker efter overfaldet (bidt voldsomt i ryggen), men vi har arbejdet intensivt med det og det gik rigtig godt.. Indtil hun for noget tid siden er gået fuldstændig i baglås, endnu mere end lige efter overfaldet.. Det har på intet tidspunkt været så slemt som det er nu...

    Vi arbejder selvfølgelig videre og det skal nok gå, men ville bare høre om nogen herinde havde idéer til hvorfor hun pludselig ændre sig sådan..

    Men Kathrine, har jeg forstået det korrekt? Hun er blevet overfaldet og det har selvfølgelig taget hårdt på hende.. Kan mærke på hende at sterilisationen endelig har "taget fat" (forstå mig korrekt smiley ) og derfor kan hun pludselig reagere voldsommere end hun normalt har gjort med sin usikkerhed over for andre hunde?

    Hun er jo også begyndt over for hunde hun kender i forvejen, som hun ellers aldrig har gjort..


Kommentér på:
Løbetid og sterilisation

Annonce