{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.139 visninger | Oprettet:

Hvilken hund skal/bør jeg vælge? {{forumTopicSubject}}

Denne tråd er nok ret meget inspireret af en anden tråd om hvalpekøberes forventninger til hunden osv.

Så vil jeg bare lige høre, hvilken hund skal/bør jeg vælge til den tid, hvor der skal anden hund i huset her.

Det, jeg/vi tilbyder hunden er:
Et hjem, hvor den er i centrum - kun børn af og til.
Kærlige ejere, der vil træne hunden, motionere den og ellers nyde livet.
Rimelig størrelse have, der er hundesikret i ca 1 1/2 meters højde med naboer til begge sider og trafik på hovedvej som nærmeste støjkilde.

Det, vi forventer og gerne vil have.
En rolig hund
ikke aggressiv
nem at træne, lydig
en hund man skal kunne klappe uden at den vælter eller flyver 5 meter væk
En hund, vi kan "kontrollere" og hvor vi ikke skal være nervøse ved at der kommer folk i huset.

Uanset hvilken hunderace, man vælger, så er der jo nogle ting, som er ens for alle racer. Nemlig det faktum, at de skal trænes, så hvis vi ser bort fra de ting, jeg ikke har nævnt af hvad vi kan tilbyde, hvad vil I så sige, at vi skal vælge ??

Manden vil have en Dobermann, han elsker Doberman og har haft flere tidligere.

Bare tanker, jeg sidder og gør mig, så sig hvad I tænker på...
Behøver jeg at pointere, at det naturligvis SKAL være med tavle og fra en opdrætter, der er seriøs med sin avl smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken hund skal/bør jeg vælge?
  • #1   29. maj 2013 Jeg tænker i hvert fald ikke dobermann smiley

    De er skønne, men der er da pænt meget gang i dem *GG*. Den er da ikke rolig? smiley

    Jeg kan huske, Julæas (doberman ca. 2 år) havde fundet en "pind" (læs mindre træ), som han stolt kom løbende med for at vise frem. Når han løber, så er det som regel fuld speed og det der med at bremse ned i tide... Det var ikke en af hans spidskompetencer smiley

    Vi stod nogle stykker sammen og kiggede på hestene ude på folden og sådan lige pludselig *splat* så lå vi ned *LOL*. Vi havde hørt lyden af galopperende Julæas, men havde ikke lige spottet hans "pind" smiley

    Samme "pind" prøvede han at tage med ind i stalden, han prøvede meget ihærdigt, men den var jo alt for bred til døråbningen, så han måtte give fortabt. smiley

    Jeg synes, dobermann har en herlig, energisk fjollehund-kvalitet, der får mig til at grine.

    Alle velstimulerede og velopdragne hunde kan vel siges at være relativt rolige - i hvert fald indendørs.
    Men rolig rolig - det er ikke umiddelbart et prædikat, jeg ville sætte på dem. smiley

    I det hele taget tænker jeg ikke brugs/arbejdshunde og rolig smiley

    Hvilke hunde er så rolige? Tjo, berner sennen, landseer, newfoundlænder, mastiff og sådan nogle er rolige hunde og de vælter ikke, når man klapper dem. smiley


  • #2   29. maj 2013 Det første der slog mig var faktisk en cocker spaniel smiley Bella passer i hvert fald ret godt på alle dine "krav" og en cocker er bestemt ikke en kedelig hund! Dog ved jeg ikke om den ville være for lille til jeres smag? Men en cocker kan nu godt tåle en del tumlen og klapperi smiley

    Det eneste du/i bare skal tænke på er pelsplejen, for den er der en del af, men jeg holder selv Bellas pels efter som jeg ikke udstiller med hende. Derfor trimmer jeg hende selv ca. hver anden måned, for at holde pelsen til "hverdagsbrug". Der tilbyder Spaniel Klubben ofte kurser smiley


  • Simone
    Simone Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 68
    #3   29. maj 2013 Fransk bulldog, mops, labrador eller golden retriever smiley

  • #4   29. maj 2013 Meget enig med Sarah her;) men også lab og Golden af udstillingslinjer vil kunne passe;) kan så slet ikke få cocker, fransk buldog og mops til at passe smiley

  • Simone
    Simone Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 68
    #5   29. maj 2013 Er ellers meget over i fransk bulldog, men man har jo hver sin mening smiley

  • Simone
    Simone Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 68
    #6   29. maj 2013 Men den er jo ikke altid så lydig smiley

  • #7   29. maj 2013 Som de fleste kan se, så har vi små hunde nu. Og jeg vil gerne have en hund, jeg kan klappe uden at skulle have ondt i ryggen.
    Jeg ved godt at Dober ikke pr definition er rolige, men de findes smiley Vi har et hold venner, der fik aflivet deres gamle Doberpige forrige år - hun var 11 år og syg til sidst, men en dejlig rolig hund var hund. Så ud fra tanke om hende, så kan de være rolige.
    Men som manden osse har sagt, så har en Dober jord i hovedet indtil den er omkring 2 år...
    En Cocker spaniel, det har vi aldrig snakket om, det var en mulighed.

    Manden er vild med mops, det er så bare ikke lige mig, det samme gælder fransk bulldog. Lige de to racer er bare ikke lige min kop the.

    Labrador/Golden retriever - kunne det faktisk godt være. Men som sagt, det er ikke lige nu. Og meget kan nå at ændre sig inden vi skal vælge til den tid.


  • #8   29. maj 2013 Jeg kom til at tænke på Collie, de fås os korthåret hvis det lange hår ikke er jer xD

    Ellers kunne du tage et kig herinde: http://www.hundeleksikon.dk/ smiley


  • #9   29. maj 2013 Jeg tænker umiddelbart Border Collie smiley

  • Simone
    Simone Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 68
    #10   29. maj 2013 Selv er jeg vild med grand danois kender bare ikke dens behov smiley

  • #11   29. maj 2013 Helt ærligt, en rolig hund man kan klappe udn den vælter, det er ikke hverken en Cocker eller en Border;) eller en alm collie, ingen af de racer kan kaldes rolig! Anbefaler folk bare deres gen race lære hvad?

  • #13   29. maj 2013 Ts skriver, at de ønsker en hund, som vil få træning og masser af motion og, at hunden derudover bl.a skal være rolig og lærenem. Mig bekendt er en Border Collie rolig, hvis den modtager træning og motion- og desuden er den meget lærenem smiley

  • #15   29. maj 2013 En labrador eller golden, af udstillingslinjer, ville jeg sige var et godt bud smiley

  • #16   29. maj 2013 en nova scotia duck tolling retriver. er også en mulighed. den er godt nok den mindste i retriever racen men det er en skøn, rolig og lærenem hund.hvis den aktiveres med træning og kærlighed smiley har dog også en del pelspleje.


  • #17   29. maj 2013 Jeg har selv en leonberger. Det er en meget rolig hund, eeeeelsker andre mennesker, børn, dyr osv. Den er meget meget kærlig, og holder meget af sin flok. Den tilpasser sig og mht motion kræver den moderat, samt hjerneaktivering. Det er en forholdsvis selvstændig race, men kan SAGTENS trænes! Jeg har aldrig haft problemer med at lærer vores noget smiley

  • #19   29. maj 2013 Bodil - tja, nu ved jeg ikke hvilke cockere du har mødt, men dem jeg har mødt (og den jeg har) er altså vældig rolig inden for, men gang i den når den f.eks. er i skoven og får lov at løbe og bruge sin næse.

    Har alle folk virkelig det indtryk at cockere nærmest kravler på væggen? For så gør Bella og mange andre cockere jeg har mødt, da godt nok det rygte til skamme...


  • #20   29. maj 2013 Bodil - collie er ikke min race og en collie kan sagtens være rolig. Hvorfor er det at folk tror alle hunde der kræver lidt mere motion end en chihuahua løber på væggene ligeså snart den er indenfor.

    En collie kræver omtrent det samme motion som en lab eller Golden.


  • #21   29. maj 2013 jeg takker for de mange gode råd og tager dem til efterretning. Og nu er det jo heller ikke lige om hjørnet at vi skal vælge hund, så meget kan ske endnu smiley
    Så igen, tak smiley


Kommentér på:
Hvilken hund skal/bør jeg vælge?

Annonce