{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
938 visninger | Oprettet:

Opdrage andres hund {{forumTopicSubject}}

Hej HG!
Vi passer mine svigerforældre dværgpuddel på 5½ mdr de næste 14 dage. Vi har et par problemer med ham, men især ét er virkelig irriterende!

ALT skal gøes af, blade der rasler i vinden, opvaskeren der skyller igennem, hans egen skygge i ruden. Hver gang går han helt amok og smitter Cocio, så det er en fest herhjemme.. Ikke det fedeste i en lejlighed med overbo og nabo! Min svigermor har sagt, at vi skal sige meget bestemt NEJ til ham, for det hjælper hjemme, når de gør det.. Problemet er, at det ikke hjælper her. Han stopper først en lille smule (dvs han knurrer stadig lidt videre) når jeg tager ham op og det er jo ikke holdbart hver gang..

Hvad gør jeg? Klikker er ikke en mulighed, da Cocio bliver snot-forvirret og jeg kan ikke træne det med Bobbi udenfor, da Cocio så står inde og bliver helt ulykkelig..

Hjælp?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opdrage andres hund
  • #1   22. jun 2014 Jeg tænker, den er 5 1/5 måned, og de kan sagtens begynde at se alverdens spøgelser i den alder. Mon ikke det bare er det? Så går det jo over igen. smiley

  • #2   22. jun 2014 Så der er ikke rigtig noget jeg kan gøre ved det?

  • #4   22. jun 2014 Når først vanen er i ham, så er det satme hårdt arbejde, at få det ud af ham igen..
    Min startede med at gø, da han var 6-7 måneder, og vi træner stadig! Han er 9 måneder nu, og først nu, begynder de helt rigtige fremskridt, at kunne sees smiley
    Igår gøede han første gang, da klokken blev 17 smiley

    Jeg tror ikke, du kan arbejde det ud af ham, på 2 uger..


  • #5   22. jun 2014 Og ja, afled afled afled. Det er altså det der virker bedst!

  • #7   22. jun 2014 Haha okay Vark, den gi'r jeg dig smiley Men tvivler på, at Tine vil losse vapsen en i røven smiley

  • #8   22. jun 2014 Åh, altså. Aflede hvordan? Lys stemmeføring, glade lyde og godbidder hjælper ikke rigtig.

  • #9   22. jun 2014 Og ps: det er fandme lige gør jeg har lyst til at sparke. smiley

  • #10   22. jun 2014 Den danske: jeg satte ellers min lid til, at du ville komme med et guldkorn!

  • #12   22. jun 2014 Jeg afleder lidt forskelligt...
    På tur, bruger jeg godbidder, og fanger hans opmærksomhed den vej.

    I haven startede jeg med, at lukke ham indenfor, hver gang han gøede. Nu er det nok, bare at kalde ham indenfor.
    Men prøv dig frem, og se hvad der virker bedst. Når du kun har 2 uger med ham, så tror jeg, jeg ville forsøg at aflede med kommandoer han kan, og eller legetøj. smiley

    Baby har også været meget efter sit eget spejlbillede smiley Og alt andet, der afspejlede sig i ruden.
    Jeg rullede bare gardinerne for. smiley

    At råbe af ham, syntes jeg er en rigtig dum ide, for så "gøer" man jo bare med.Så bekræfter man ham lidt i, at det er farligt. smiley

    Held og lykke, med den lille skabe-røv smiley


  • #13   22. jun 2014 Har rullet for, den eneste kommando han kan er sit og high five.. hehe.. Jeg forsøger at sige nej med lys, lav stemme og så rose og give godbid når han tier stille.. Min svigerinde tage ham med hjem et par dage efter min fødselsdag på søndag.. Bare så Gammelfar herhjemme får en lille pause.. smiley

  • #14   22. jun 2014 Sit og High five er også godt nok, hvis det kan fange ham. smiley
    I starten brugte jeg sit og dæk til at aflede med.. Sit dæk sit dæk sit dæk.. smiley

    Ros når han er stille og ellers ignorer eller afled.. smiley

    Er Cocio ved at blive skør, af den lille hystade? smiley


  • #16   22. jun 2014 Han er lige faret gøende ude mod hovedøren, uden der var nogen. Det lykkedes faktisk at aflede ham ved at kalde usandsynligt glad på ham og så give en godbid da han kom hen og var stille ved mig..

    Ja, Cocio er jo 8 år og vant til at sove hele dagen, men nu er der sådan en lille pisse irriterende hvalp der hænger en i halen og i ørene, og man er ikke ubetinget glad for hvalpe med gang i i forvejen. Og Cocio vil jo have godbid hver gang den lille får det, så han skal vist på kur når Bobbi er vendt hjem igen! Bobbi stresser desuden relativt nemt når han er lidt oppe at køre, og så begynder han at humpe Cocio.. Han er heldigvis nem at stoppe.


  • #17   22. jun 2014 Det lille monster skal helst ligge heeeeelt tæt på Cocio konstant!

    profilbillede
  • #18   22. jun 2014 Vark> Vi snakkede ellers om grillstegt puddel i går.. smiley Ej, det er gas.. Han er vældig sød når han ikke går amok! Selvom pudlen ikke er min type hund, rent udseensmæssigt..

  • #20   22. jun 2014 De kan godt hygge sig engang imellem med Kong Wubba!

    profilbillede
  • #22   22. jun 2014 Jo som de andre også skriver så afled. Om du så skal hoppe på tungen, så må det gøres. smiley

  • #23   22. jun 2014 Jeg er ikke lige til pudler - dværge eller konger, det er et fedt.. Jeg er mere til de lidt fladnæsede racer eller max længde som på en lab.. Synes faktisk, en puddel er lidt grim.. Undskyld DKK og Baby!

  • #25   22. jun 2014 Ja, der er heldigvis en race for næsten alles smag, både det indvendige og det udvendige.. Der er også rigtig mange der synes en cavalier er grim fx og fred være med det.. Det er jo ikke deres skyld, at de ikke kan se, at det er den smukkeste hund i verden.. smiley

  • #26   22. jun 2014 Nøj han er lækker!! Send du bare galpeøret her op til mig! smiley

    Men Tine jeg tror ikke du skal regne med den vilde fremgang, i forhold til gøeriet, når du ikke har længere tid.
    Men dejligt, at du kunne aflede ham! smiley Det er da et skridt, i den rigtige retning smiley


  • #27   22. jun 2014 Hehe.. Ham og Baby ville sikkert lege super godt sammen! Der er godt nok gang i ham, når man er vant til en gammel hund!
    Så længe han bare kan afledes når han begynder, så hjælper det rigtig meget på det! Man bliver jo lidt afmægtig og kommer til at råbe, men kan sagtens se logikken i det med, at man så bare bekræfter ham i hans gøen..


  • #28   22. jun 2014 Er i sikker på, han holder mål til en mellem puddel? Syntes han ser stor ud smiley

    Ja! Nogen gange har jeg også bare lyst til at brøle af Baby... Men det hjælper bare ikke noget.

    Men pudler er jo kloge. Baby har regnet ud flere gange, hvad det er jeg har gang, så jeg har flere gange måtte ændre taktik lol smiley


  • #29   22. jun 2014 Han er lidt stor, ja.. Jeg har ikke målt ham, men begge hans forældre var vist ret små i det.. Han er med DRU tavle.. Måske man skulle veje ham?

    Han er sindsygt klog, ja! Det er helt vildt.. Og det står virkelig i kontrast til at Cocio er små-dum.. haha!


  • #30   22. jun 2014 4,7 kg.. 5½ måned.. smiley

  • #31   22. jun 2014 Han ser bare dejlig ud! Rigtig lækker farve! smiley

  • #32   22. jun 2014 Nå så er han alligevel ikke særligt stor!
    Så skal han nok holde mellem i hvertfald smiley


  • #33   22. jun 2014 J,a han er choko-brun i det.. smiley


  • #34   22. jun 2014 Nå okay. Super. smiley Jeg er officielt blevet til Damen med godbidder i lommen!

    profilbillede
  • #35   22. jun 2014 Haha Cocio's udtryk er da bare priceless! smiley

  • #36   22. jun 2014 Han er så grim når han sidder og tigger efter godbidder.. Haha!

  • #37   22. jun 2014 Jeg har Lucky, lille chihuahua og derfor jo også alarm hund. Han begyndte først at gø ved 1 års alderen, så vi kunne jo ikke træne det da han var lille, dengang var han sød og stille.. Vi har kæmpet med det i et ½ års tid nu, og han er stadig frygtelig, jeg har været ved at forære ham væk flere gange, når jeg for tusinde gang på en dag kan gå ud og bære ham ind, for ha stopper ikke bare fordi man tager ham op, eller siger NEJ eller noget, han skal simpelthen fysisk fjernes fra haven. Heldigvis er det kun i haven han gør det, så der er ro når han kommer ind, men ih det er en kamp..
    Han er så langt nu at jeg nogle gange, men langt fra altid, kan kalde på ham, rasle med en pose med godbidder eller lign og han så kommer, men det tager meget lang tid, for det lægger simpelthen så dybt i ham, at det er svært at pille det af ham, for han ved udemærket godt at jeg ikke vil ha det, for det kan man se når jeg kommer ud for at hente ham.
    Men vi er så også så "uheldige" at vi bor lige ved siden af skolen, vores have har en sti på 2 ud af 3 sider, som bliver meget brugt, så det gør det jo også nærmest umuligt for lucky ikke at lege alarmhund i tide og utide. Det er værst når der kommer hunde, for så vil han jo ud til dem.


  • #38   22. jun 2014 Hos de fleste af de gravhunde, som jeg har haft, har jeg gjort meget ud af at indlære dæk, de færreste hunde fortsætter med at galpe, når de er kommanderet ned og ligge smiley

    Vark - Jeg har skiftet race fra gravhund til whippet for at komme ned i tempo rent aktiveringsmæssigt. En gravhund er ganske krævende, hvis den ikke skal blive en pestilens for sine omgivelser


  • #40   23. jun 2014 Vark - Du er ikke den eneste smiley
    Hører tit, at jeg da må bruge oceaner at tid på at motionere hund, det gør jeg ikke. I den kolde tid får de et par daglige gåture som enhver anden familiehund og springer vi en dag over kravler de ikke på væggene af den grund.
    Faktisk kunne de klare sig med 2x 10 minutters frit løb og stadig være glade og tilfredse, de er hurtige, men ikke langdistanceløbere.

    At vi så er meget udendørs og går lange ture, når vejret er fint, er lige så meget for min fornøjelses skyld, whipperne takker ikke nej, det primære for dem er, at være hvor jeg eller familien er, dog uden at være klæbende.

    De Italienere jeg har mødt er mere aktive end whipperne, forstået på den måde, at de skal følge med i alt, når ejer rejser sig, gør hunden det også, de har ikke samme ro over sig som whipperne.

    Flertallet af voksne whipper er meget nemme hunde, at hvalpene så kan være lidt af en udfordring er en anden snak.
    Ikke fordi de er umulige og håbløse at opdrage på, men de er meget adrætte og har ikke altid hovedet med, så de skal holdes under opsyn.
    Mange hvalpe har også en periode, hvor de er temmelig destruktive, men det går over og hvis man bare har mængder af ting liggende, som de må bide i og fjerner alt som de ikke må, er det også til at overleve smiley



Kommentér på:
Opdrage andres hund

Annonce