{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.672 visninger | Oprettet:

Hjælp, min hund ryster over det hele! {{forumTopicSubject}}

Jeg sider her med min hund som ryster over det hele! Han vil ikke spise, og når han endelig spiser brækker han sig op til flere gange. Hans mave knurre helt vildt! Han snapper efter luft en gang imellem og hans pupiller er MEGA store! Han bider hård af bagpoterne og de er helt skaldede?! Men jeg er mest nervøs fordi han rystet som han gør, måske er det af smerte? Han drikker heller ikke særlig meget? Hvad skal jeg gøre? Han har det tydeligvis rigtig dårligt!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, min hund ryster over det hele!
  • #1   23. okt 2014 Du skal tage til dr.læge NU

  • #2   23. okt 2014 selvfølgelig til dyrlægen med ham NU

  • #4   23. okt 2014 Hvis ham er så skidt som du skriver ville jeg ringe til dyrlægen nu med det samme...

  • #6   23. okt 2014 Det lyder som en hund i voldsomme smerter. Der er kun en ting at gøre: dyrlæge - og det kan kun gå for langsomt. Når maden kommer op igen og hunden er i store smerter så kan det være mavedrejning og det dør de altså af ret hurtigt.

  • #8   23. okt 2014 Mine forældre er på arbejde, og det skete lige før jeg skulle i skole! Mine forældre tager ikke telefonere - og dyrelægen ligger for langt væk for mig at gå, desuden ved jeg ikke hvor nummeret til dyrelægen er!? Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre!?!?!

  • #11   23. okt 2014 Få fat i en nabo eller ring bare til nogen du kender Og det skal altså gå stærkt

  • #14   23. okt 2014 Ja gør som A T skriver

  • #16   23. okt 2014 Tak jeg ringer til dem!!!

  • #18   23. okt 2014 Allerød

  • #23   23. okt 2014 Puha hvor er det forfærdeligt for dig smiley
    Kan kun slutte mig til de andre - eller tag imod Isabelle's tilbud..
    Det er rart ikke at skulle stå helt selv i sådan en situation, og have en der er ældre med sig som støtte..

    Stort kram herfra og god bedring med din skønne hund


  • #24   23. okt 2014 Isabelle smiley

  • #25   23. okt 2014 Ja Isabelle smiley

  • #27   23. okt 2014 Har først tid halv 4. Han er blevet helt lam i bagbenene nu smiley mine forældre er hjemme ved 2 tiden. - men forstår ikke hvorfor vi først får tid der!?:(

  • #28   23. okt 2014 Ring til Isabelle!

    Og er der ingen i området der har tid før, så tag til Københavns Dyrehospital.


  • #31   23. okt 2014 Ja ring til isabelle og kør til en hvilken som helst dyrlæge...

  • #32   23. okt 2014 Ring igen og sig det altså er AKUT, og hvis de ikke vil se ham før - Københavns dyrehospital. Dertil er nummeret 36 17 57 11.

    Super at Isabelle vil køre!


  • #33   23. okt 2014 Puha smiley
    Det lyder altså sært når det virker til at denne sag virkelig haster!
    Ring til Isabelle - det drejer sig måske om minutter før hunden får det værre.. Og hvem ved? måske er det så slemt i mister ham!


  • #35   23. okt 2014 Min mormor er lige kommet, jeg er helt ude af det - han ligger her ved siden af mig og ser syg ud smiley jeg vil ikke miste min bedste ven!? Har haft ham siden jeg var 6 :,( i er så søde alle sammen tak!

  • #36   23. okt 2014 Godt du får hjælp nu!


  • #37   23. okt 2014 Har I fået en hurtigere tid? Københavns dyrehospital har altid akuttider med det samme...
    Det her lyder ikke til at kunne vente.



  • #38   23. okt 2014 Ja Ring til Isabelle hun vil hjælpe dig

  • #41   23. okt 2014 Bare find vilken som helst dr.læge I skal bare af sted

  • #42   23. okt 2014 Godt din mormor er hos dig,du skal ikke være alene med så syg en hund..håber at det går godt og du vil opdatere når i har været til dyrlæge..krydser fingre for din lille hund smiley

  • #44   23. okt 2014 Hvordan går det med ham??

  • #45   23. okt 2014 Puha sikke en omgang smiley

    Krydser fingre for vovsen, og håber dyrlægen kan hjælpe den smiley smiley


  • #49   23. okt 2014 Jeg er bare så taknemmelig for hjælpen og især din isabelle! Boefje sover luge nu og kan ikke rigtig støtte på bagnene, det er lige gået op for mig hvor tynd han også er blevet!? Den stakkel, min far er kommet hjem - og vi køre snart op til dyrelægen som gav os en bedre tid! Jeg lover at skrive hvordan det gik! Jeg er simpel hen så taknemmelig for jeres hjælp og søde ord. Her er elbiler af hvor tynd han er blevet - det et helt utrolig så tynd og syg han ser ud. Slet ikke den hund man kender smiley håber ikke jeg skal miste ham nu smiley

    profilbillede
  • #50   23. okt 2014 Åhr Cecilie får helt tårer i øjnene,håber altså at han får det bedre snart.godt din far er kommet hjem..god bedring med ham og håber at du er ved godt mod ovenpå den morgen du har haft smiley

  • #52   23. okt 2014 GODT I er ved at komme afsted!

    Håber det bedste for den lille hund!


  • #54   23. okt 2014 Er glad for, at din far er kommet hjem og i kommer afsted til dyrlægen.

    Krydser fingre for, at dyrlægen kan hjælpe Boefje så du snart har en frisk hund igen, han ser dejlig ud smiley


  • #55   23. okt 2014 Åh ja det er hårdt Ja man er lige ved at tude Jeg krydser alt for, at det skal gå godt hos dr.lægen
    En stor kram herfra


  • #56   23. okt 2014 Håber at alt går godt hos dyrlægen. Hvor er du sej at du tager affære!

  • #58   23. okt 2014 Åhh for pokker en tråd at komme ind på.. smiley
    Jeg håber det bedste for din lille ven, håber han klarer den og bliver frisk igen!

    Isabelle smiley


  • #59   23. okt 2014 Wow tak Charlie H, det varmer virkelig ?? Og tak MLA det håber jeg også, vi sider i bilen på vej til dyrelægen nu ! Krydser fingre for min lille mand ...

  • #60   23. okt 2014 Vi krydser fingre og poter!

  • #61   23. okt 2014 Krydser alt hvad der krydses kan håber alt det bedste for din hund smiley smiley

  • #62   23. okt 2014 Der bliver også krydset herfra! Håber han klarer den smiley smiley

  • #68   23. okt 2014 Hvor er du sej Cecilie!

    Al held og lykke herfra er sendt afsted til jer smiley


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #72   23. okt 2014 Sikke dog en sørgelig tråd, håber godt nok på en positiv update når i har været dyrlægen, der forhåbentlig ved hvad der er galt og kan afhjælpe i en fart!

    Det er vel nok en fin video, sikke da en bedårende lille fis du har dig der, god bedring med ham!


  • #75   23. okt 2014 Årh, den video er altså skøøn! Der trillede da lige en lille tåre, da jeg så den. Det er slet ikke den samme hund, som på det billede, du har sat ind her i tråden.

    Alt der kan krydses bliver krydset herhjemme! Håber på en positiv update.


  • #76   23. okt 2014 Så er jeg kommet hjem med boefje. Puha.... Efter en masse prøver venter vi nu til klokken 6 hvor lægen ringer og siger hvad det er, hvis ikke testen viser det, skal vi til rynken imorgen smiley boefje har mistet mange muskler i højre bagben og kan nærmest ikke støtte på det.... Lægen mistænker 3 ting - noget med nyren, levern eller det værste .... Kræft!!! Åh hvor hele min familie bare er triste!:( skal nok blive ved med at opdaterer jer!!

  • #77   23. okt 2014 PUh var lige inde at se vidioen Ja så er det næsten ikke til at holde igen med tåre smiley Så skønt et liv i har sammen Og så skønne øjne Kan kun håbe og krydse at dr.lægen kan få din dejlig hund rask igen

  • #79   23. okt 2014 Tak Cecilie Vi håber alle herinde på ,at din dejlige hund bliver rask
    Stor trøste kram herfra smiley


  • #81   23. okt 2014 Åhhh - håber det er noget de kan gøre noget ved!

  • #83   23. okt 2014 Håber han kan hjælpes, og får det bedre!

  • #85   23. okt 2014 Hvor forfærdeligt smiley Håber det bedre! Ville ønske der var noget vi kunne gøre smiley

  • #88   23. okt 2014 Tak for tilbagemeldingen, venter spændt på de forløbelige prøve resultater!
    håber det bedste og krydser hvad der krydses kan herfra smiley


  • #89   23. okt 2014 Hvis dyrlægen ikke finder noget, så lav lige en liste med de forslag folk kommer med herinde, og så tag den med i morgen, hvis I skal til røntgen!
    - Det kan være, at dyrlægen ikke lige har tænkt på de muligheder, som folk herinde kommer med. 2 hoveder tænker bedre end 1, siger man jo.


  • #90   23. okt 2014 Rigtig god bedring til din søde hund. Han er heldig han har så fod en ejer!
    Krydser alt for han ikke fejler noget slemt, og at dyrlægen får ham rask igen.
    Kæmpe knus


  • #93   23. okt 2014 Dyrelægen har lige ringet, det er nyerene... Imorgen skal han bedøves og have saltvandsdrop og noget mere, for at se om det hjælper. Hvis ikke det hjælper skal han aflives smiley åhhhh hvor jeg håber på det bedste, kan slet ikke forstille mig en verden uden boefje smiley

  • #94   23. okt 2014 Åh håber det bedste for jer og jeres hund..

    En mulighed der måske også skal på banen hvis ikke de finder noget er flåtbårne sygdomme, som fx Anaplasmose


  • #96   23. okt 2014 Iiih. Jeg krydser fingre! ):

  • #97   23. okt 2014 For pokker da også, jeg kan kun håbe for jer, at det ikke er så galt enda, og at han kan klare sig på kost som skåner nyrene Jeg har selv haft en hund med nyre problemer Som så skulle på et spesielt foder
    Kram herfra Og krydser selvfølgelig alt smiley


  • #98   23. okt 2014 Åh nej dog smiley

    Håber det virker! smiley


  • #100   23. okt 2014 Håber også det bedste for dig og din hund! Krydser fingre for i morgen.

  • #101   23. okt 2014 smiley krydser fingre for at det virker

  • #102   23. okt 2014 Håber alt det bedste.
    Sørg for at gøre aftenen til en rigtig hyggeaften for ham.


  • #103   23. okt 2014 smiley

  • #105   23. okt 2014 Sikke en dag i har haft! Sender din dejlige hund mange gode tanker og krydser alt der kan krydses for at dyrlægen kan få ham på benene igen. Vær tæt på ham, masser af omsorg, han har brug for det og det lyder til han er for svækket til selv at opsøge den. Stort kram herfra

  • #106   23. okt 2014 Det gør mig ondt smiley

    ALT er krydset herfra.

    Kram.


  • #107   23. okt 2014 Håber det bedste og at det virker på vovsen smiley

    Stor krammer herfra smiley smiley


  • #108   23. okt 2014 Jeg har fulgt med på sidelinien i dag, og Cecilie, jeg er frygtelig ked af det på Jeres vegne, og jeg håber virkelig, der kan gøres noget så din skønne hund får det bedre.
    Knus til dig og Boefje herfra. Jeg har set den skønne video, og det kostede tårer smiley


  • #111   23. okt 2014 Krydser fingre for jer i morgen!

  • #112   23. okt 2014 Der er ingen ord der beskriver hvor meget jeres beskeder betyder for min familie og jeg! Jeg har været ved boefje hele denne aften, hvis det skulle gå hen og blive den sidste.... Jeg prøver virkelig at holde tårerne inde for boefje - men det er svært smiley jeg håber på det bedste imorgen! Den lille hund har været igennem så meget! Fx. Pangtose hvor 14 tænder måtte fjernes, ræveskab og nu de dumme nyre! Men min familie og jeg har også talt om at vi gør alt hvad vi kan for at få ham rask, men hvis det ender med at vi ikke kan, er det bedre han får fred end at at lider!

    Jeg vil blive ved med at holde jer opdateret ??


  • #113   23. okt 2014 Ja Cecilie Det er nemlig rigtig ,man må hellere give sin hund fred, end at den skal lide Så kan man også komme nemmere igennem det ,hvis det skulle ende sådan Men vi håber alle herinde på ,at din hund bliver rask igen smiley

  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.007
    #116   23. okt 2014 Du får et stort trøste kram herfra, og vi krydser fingre og poter for jer - og for at Boefje klarer den smiley

    Jeg så din video for et par timer siden, og jeg snøfter stadig. I er et fantastisk makkerpar smiley


  • #117   23. okt 2014 Årh, vi krydser fingre og poter her hjemme! smiley
    -kæmpe virtuelt kram herfra!


  • #121   23. okt 2014 Håber det bedste for jer smiley

  • #122   24. okt 2014 stor trøste kram herfra ... håber det bedste for hunden og dig smiley

  • #124   24. okt 2014 TAK igen alle sammen, i er bare helt fantastiske! Jeg har sovet med boefje hele natten, og han er klar til at komme til lægen her klokken 8 - jeg krydser alt muligt for han får det godt!!! Og Charlie H - jeg er også helt sikker på at hvis det kommer så vidt at vi må tage afsked med ham, så er han glad for at Bilbo er der til at tage imod ham smiley endnu engang tak alle sammen!<3

  • #126   24. okt 2014 Held og lykke!
    Der er mange der vil have jer i tankerne her kl 8 smiley


  • #128   24. okt 2014 Vi sender masser af god energi og tanker til jer kl 8 smiley

  • #129   24. okt 2014 Krydser alt hvad jeg kan for boefje og dig Cecilie og din familie smiley

  • #130   24. okt 2014 Krydser ingre for jer. smiley

  • #131   24. okt 2014 Tænker på jer, og sender jer en masse tanker smiley
    Husker selv hvordan det var at stå som ganske ung - ligesom dig, hvor min elskede Bella som jeg havde haft siden jeg var 2 år skulle herfra..

    God du er stærk for ham! Så han er tryg uanset hvad der sker..

    Min Bella og Niko står klar sammen med Bilo hvis det er i dag smukke Boefje skal herfra.. smiley


  • #132   24. okt 2014 Cecilie jeg håber du ser dette og kan nå at give beskeden videre - hvis altså ikke dyrlægen er så vaks at han/hun allerede har tænkt tanken. Men få ham testet for Leptospirose! Min Dobermann var meget tæt på at dø af Leptospirose for lige præcist et år siden. Sygdommen er rigtig grim: Min hund fik akut nyresvigt. De første symtomer hun viste var netop halthed og almen utilpashed (kastede op, gik fra foderet). Sygdommen kan i mange tilfælde kureres med en meget kraftig antibiotikakur. Min hund er blevet rask nu, men det tog faktisk 8 mdr fra hun blev syg og til hun kunne erklæres helt rask. Det er vigtig at starte behandlingen så tidligt i forløbet som overhovedet muligt, så hvis dyrlægen på nogen måde kan mistænke Leptospirose så skal han behandle somom det er det NU. Man tester for Leptospirose vha en blodprøve. Det tager desværre et par dage inden man kan få svar, derfor skal man starte behandling før man har svar. Leptospirose var tidligere en sjælden sygdom, der kun ramte jagthunde der arbejdede i fugtige områder om efteråret, men med det mildere klima er den desværre ved at blive forholdsvis almindelig. Min hund var ikke den eneste der fik Leptospirose sidste efterår. Sygdommen kan ydermere smitte til mennesker, der også kan dø af den, så det er meget vigtigt evt at kunne udelukke den. Sygdommen smitter gennem urin og hunde og mennesker får den normalt fra mus og rotter hvis vi kommer i kontakt med vand forurenet med muse eller rotteurin (det er bestemt ikke ualmindeligt at kunne finde Leptospira i en vandpyt eller i kloakvand!).

  • #135   24. okt 2014 Ja, man kan vaccinere mod 4 typer leptospira. Der findes rigtig mange som man desværre ikke har nogen vaccine imod. Min blev smittet med Leptospira Saxköbing, som der desværre ikke findes vaccine imod (det er en stamme der kommer fra mus og som først blev opdaget i materiale, der kom fra Saxkøbing smiley ). Men jeg vælger nu alligevel at få min vaccineret hvert år (faktisk hver 10'ende måned) med den der dækker mest, da jeg i videst muligt omfang ønsker at beskytte mine hunde mod den forfærdelig sygdom.
    Hos mennesker kaldes sygdommen Veils Syge/rottesyge og man er også begyndt at få mere fokus på den hos mennesker nu hvor oversvømmelser der får kloakvand til at stige op i folks kældre bliver mere og mere alminderlige smiley


  • #140   24. okt 2014 Min dyrlæge anbefalede også dén vaccine og Ludvig skal netop til revaccination om 2 ugers tid.

    Det er skræmmende hvor galt det kan gå smiley


  • #142   24. okt 2014 Lia har altid fået leptospirose vaccine, jeg troede faktisk det var standard, men det er måske fordi vi bor ude på landet.

  • #143   24. okt 2014 Krydser fingre for Boefje. Håber Cecilie vender tilbage med godt nyt.

  • #145   24. okt 2014 Vi har lige hentet boefje, og han er MEGET træt! Han har fået nået specielt kost han skal spise her i weekenden, og han skal drikke helt vildt meget vand!!! Og på mandag afgør lægen om han skal aflives. Men der skal være sket en kæmpe forbedring! Åh hvor jeg tuder, jeg krydser ALT jeg har!!! Tak igen alle sammen!

  • #146   24. okt 2014 Krydser stadig fingre og tæer weekenden over,så må du hygge om ham i de næste par dage..stort trøstekram fra mig smiley

  • #147   24. okt 2014 Åh for pokker hvor jeg føler med dig Vi må bare håbe at han bliver meget meget bedre over weekenden Du ved, vi alle krydser alt det vi kan, at din hund skal komme sig Stort trøste kram smiley

  • #153   24. okt 2014 Jeg håber og ønsker det bedste, at han kommer igen og får nogle gode år mere smiley

  • #154   24. okt 2014 Min gamle kat havde aldersrelateret, kronisk nyresvigt og mistede også en masse muskulatur i bagbenene. Vi opdagede det også lige pludselig ved at han fik det dårligt og begyndte at kaste op. Han fik væskeinfusion hos dyrlægen og skulle herefter have specialfoder resten af livet og vi fik heldigvis lov til at beholde ham et pænt stykke tid endnu, hvor han havde det godt og var sød og glad.

  • #155   24. okt 2014 Rigtig god bedring, håber alt det bedste for jer smiley

  • #156   24. okt 2014 Rigtig god bedring med ham, håber på det bedste for jer.

  • #157   24. okt 2014 Vi krydser alt, både fingre og poter for at han får det bedre i løbet af weekenden smiley

  • Per N
    Per N Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Svar: 13
    #158   24. okt 2014 Kære alle
    Jeg er Boefje's (og Cecilie's) far smiley Jeg vil godt takke jer alle sammen for jeres support til Cecilie herinde, vores familie er jo lidt i krise lige nu, og vi kan ikke helt overskue det tomrum, som Boefje ville efterlade hvis det værste skulle ske.
    Diagnosen fra Dyrlægen er nedsat nyrefunktion. Blodprøven viste affaldsstoffer som normalt renses fra blodet af nyrerne, og forhøjet indhold af fosfor, alt sammen tegn på nedsat nyrefunktion. Han har været indlagt i dag, hvor han har fået systemet skyllet igennem, og skal i weekenden blot indtage nyre skåne kost, samt alt det vand vi kan få i ham. På mandag skal han så tilbage til dyrlægen, og som Cecilie var inde på, skal han være i kraftig bedring, ellers er der desværre ikke så meget at stille op.
    Vi håber hele weekenden - han er en god kammerat, og det er ikke tid at sige farvel endnu, det er mindst 5 år for tidligt.


  • #159   24. okt 2014 Mange tak Per Vi håber alle her på Hg, at det vil gå den rigtig vej for jeres dejlige hund Aller her, tænker på jer, i denne her svære tid Og vi kan kun krydse alt hvad vi har, for at jeres hund klare det
    Inger N smiley


  • Per N
    Per N Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Svar: 13
    #161   24. okt 2014 Tak, jeg vil bestemt undersøge om det kan være leptospirose.

    Angående min datter har du ret, hun er ret skøn (som enhver far nok vil mene om sin datter :-)).


  • #162   24. okt 2014 God bedring med jeres dejlige hund smiley

  • #163   24. okt 2014 Per! hvor ER det dog SKØNT med sådan en forældreopbakning!.
    Først Cecilie der så flot søger råd og opfører sig så ansvarligt som hun gør, og så kommer du som far på banen oven i, det er vel nok skønt at se.
    Jeg fornemmer virkelig en hjertevarm familie smiley

    Rigtig rigtig god bedring med patienten, jeg håber så inderligt at han vender i løbet af weekenden, og kan sprede glæde i flere år endnu!.


  • #164   24. okt 2014 Absolut enig MLA - fedt at se initiativ og opbakning !
    Der har før været eksempler på børn og teenagere der ikke får lov at reagere når deres hund er akut syge, grundet deres forældre ikke har tid og pengepungen sidder fast i baglommen.


  • #167   24. okt 2014 angående leptospirose, så kan hunden også få det ved at drikke af vandpytter. Mange mus og rotter er smittebærere, og har de tisset i en vandpyt, kan smitten være der. Bliver jeres hund rask, så få den vaccineret imod leptospirose. Det er en gang om året

  • #168   24. okt 2014 Hvor er det sørgeligt og alligevel så fantastisk på en og samme tid.

    Stor respekt for jer og må alt held og lykke gå jeres vej de næste par dage.


  • Per N
    Per N Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Svar: 13
    #169   24. okt 2014 Puhh, jeg har læst hele tråden igennem, og må tilstå at jeg sidder tilbage med en ordentlig klump i halsen - sikke en omsorg og varme der er i dette forum, forstår nu bedre Cecilie kan lide at deltage her.

    Isabelle, jeg er specielt noget rørt af dit tilbud om at smide hvad du havde i hænderne, for at komme til Allerød og køre Cecilie og Boefje til dyrlægen! Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige, andet end tak til dig og alle jer andre - der er stadig håb for denne verden, det er I beviset på.

    Boefje har spist og drukket lidt her til aften, men er stadig noget sølle - vi må stadig se tiden an smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #171   25. okt 2014 Har hunden fået kvalmestillende?. Jeg har oplevet det samme med en hund jeg kender som det du beskriver. Hvis hunden godt vil spise er det selvfølgelig ikke noget problem. Vigtig er det at den får masser af vand.

    Den hund jeg kendte var rigtig skidt om fredagen og fik som din et par dage til at se fremgang. Hunden lever i bedste velgående i dag. Jeg håber at det samme sker for jer og i kan få nogle flere gode år med hunden.


  • Per N
    Per N Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Svar: 13
    #173   26. okt 2014 Så er det søndag eftermiddag, og for pokker hvor jeg syntes mandag nærmer sig hurtigt. Boefje's tilstand er desværre ret status quo, om noget lidt værre, og han er svær at få til at spise og drikke, han har det ikke godt den lille fyr.

    Han har ikke fået noget kvalmestillende, og jeg er faktisk ikke helt klar over, om han må få noget. Dahlgaard sagde, at vi kun måtte give ham det foder vi fik med derfra. Jeg har læst en del hjemmesider om nyrepatienter, og det ser ud til at kylling, fisk og grøntsager er det helt rigtige, når nu han nægter at spise det dyrlæge-mad.

    Grøntsager får vi ikke i ham, men han har altid været glad for laks, så nu tager vi chancen og henter en luns ved fiskemanden, som vi koger uden salt mm., så får han da måske lidt at spise - jeg har det sådan lidt, hvor meget værre kan det blive??

    I morgen bliver muligvis en dag med tunge beslutninger, men jeg lover vores kærlighed til Boefje er stor nok til at vi træffer den rigtige. Han har fortjent en værdig afslutning, hvis det er det der skal til, og han skal ikke lide længere end højst nødvendigt, blot for vores skyld.

    Prisen for at elske, er sorgen når man mister, og når den gæld skal indfries syntes den utroligt høj. Vores lille hund har været det hele værd, og mere til. Opdrætteren fik lavet en psykolog profil på alle hvalpene i kuldet, og Boefjes blev afsluttet med ordene: "Han vil være en stor gave for enhver familie"! Det var århundredets underdrivelse - han har givet os så meget de sidste 10 år.

    Håber på bedre nyt i morgen, men vi må desværre nok være forberedt på det værste!


  • #174   26. okt 2014 Åh Her krydses stadigvæk Men hvor er det godt at læse at det er hunden i tænker på og ikke jer selv Og er det fred i skal gi ham ,ved i med jer selv at i har gjort alt hvad i kunne for jeres dejlige hund Jeg har givet mange hunde i mit liv fred, og jeg kan mærke ,jo ældre man bliver, får man ro i sig selv, ved at give dem fred ,så de ikke skal lide mere
    Stort kram herfra til jer alle


  • #175   26. okt 2014 Per,hvor er boefje dog heldig at have sådan nogle søde og ansvarlige ejere,jeg og min pølsehund krydser alt hvad vi kan og holder øje med jeres opdatering,sig til Cecilie at hun har været yderst ansvarlig og meget meget fornuftig,hende kan du godt være meget stolt af...potedask og cyberkram herfra skoven.....

  • #177   26. okt 2014 Puhh... smiley
    Tårerne myldrer frem her smiley
    Men hvor har du ret, det er desværre den pris vi må betale i sidste ende.

    Mht kost, så kan man sagtens selv bikse sammen, hvis man sætter sig ned og undersøger hvad der skal til.
    Grøntsager kan smugles ind, letkogt og fintblendet, blandet i kødet lidt af gangen. Og giver naturligt mere væske end tørfoder.

    Håber stadig på han vender!

    Mange tanker herfra!


  • #178   26. okt 2014 Per, hvor er det trist, at den lille fyr ikke har fået det bedre, i den situation håber men jo altid på et mirakel...... Jeg er helt enig med Inger i hendes måde, at anskue situationen på, men stadig, jeg håber stadig på miraklet, både for hundens og for Jeres skyld.

  • #180   26. okt 2014 Hvor er det dog trist og jeg håber virkelig, at han når at få det bedre smiley

    Men hvor er det dog skønt at se hvilke ansvarlige ejere han har smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #181   26. okt 2014 Forstår ganske enkelt ikke hunden ikke har fået noget imod kvalme. Hvis hunden skal blive rask er det vigtig den drikker og spiser. At hunden har tabt sig fortæller at den ikke har spist nok under sin sygdom. Det er helt naturligt at hunden ikke har appetit med de problemer og det skal der ændres på,såfremt hunden skal komme oven på igen.

  • #182   26. okt 2014 Krydser fingre for denne smukke hund klare den. Sikke en forfærdelig oplevelse i har været igennem

  • #183   26. okt 2014 Mine varmeste tanker til jer alle. Knus.

  • #185   26. okt 2014 krydser fingre for at hunden klarer sig

  • #187   26. okt 2014 muligvis tramslyng det kan kun gå for langtsomt med at komme til dyrlægen

  • #189   26. okt 2014 Seriøst Max H Læs dog lige inden du poster smiley

    Jeg ønsker jer alt muligt held med Boefje smiley


  • #194   26. okt 2014 Endnu en gang tak allesammen ?? Boefje har haft lidt op og nedture i denne weekendt, og han kæmper virkelig! Idag har han for første gang i lang tid spist kylling med stor nydelse, da vi læste at nyre patienter godt måtte få kylling smiley jeg håber lægen siger at han ikke skal aflives imorgen, for jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal leve uden boefje... I det mindste har jeg fået sagt alt jeg har at sige til boefje nu ?? Jeg håber på det bedste! I får lige et billede med af boefje, der ligger og slapper af smiley

    profilbillede
  • #195   26. okt 2014 en kæmpe trøste krammer til jer alle. det gør mig ondt at læse.

  • #197   26. okt 2014 Lyder til han får en masse kærlighed og nærhed fra dig, hvor er det dejligt han har dig til at passe på sig smiley

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #198   26. okt 2014 Isabelle. Og det er muligt det er. Manden fortæller at hunden ikke rigtig spiser så det kunne jo være i selv om det ikke passer ind i din og andres verden. Det er helt normalt at hunde mister lysten til at spise med det den fejler og derfor gives det piller til samme.

    Fyyy My. Og det mener du ikke jeg har gjort?. Hvis man skal snakke ned til andre, så er det en god ide at være klar over hvad man snakker om i stedet for bare at hoppe med på vognen.

    Jeg har tidligere set hunde med omtalte problemer tabe sig for til sidst at miste appetitten. Det er slet ikke unormalt. De har fået piller mod kvalme for at komme igang med at spise igen og det har hjulpet.

    Der vil ikke kunne ske noget som helst negativ ved at forsøge det,så kan ikke forstå hvad folk har ondt i røven over. Det er ikke min hund så jeg kunne være ligeglad,men det er jeg ikke og der for jeg prøver at hjælpe,når jeg nu har set det før.


  • Mona B
    Mona B Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #199   26. okt 2014 Du skal selvfølgelig kontakte en dyrlæge.

  • #200   26. okt 2014 Kære Cecilie, jeg er sikker på, vi alle krydser fingre for din dejlige hund, og resten af familien i morgen. Godt I står sammen om det hele smiley

  • footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

    Svar: 481
    #203   26. okt 2014 "Der vil ikke kunne ske noget som helst negativ ved at forsøge det,så kan ikke forstå hvad folk har ondt i røven over. "

    Når der er et nyreproblem, så kan der sådan set ske en hel del ved at give den alt muligt andet medicin, ligesom der kan være symbioseeffekt med noget af det den allerede får.

    "Hvis man skal snakke ned til andre, så er det en god ide at være klar over hvad man snakker om i stedet for bare at hoppe med på vognen."
    gider du huske på dén når du begiver dig ud i andre diskussioner selv?


  • #204   26. okt 2014 Vi håber alle sammen, sammen med dig Cecillie!
    Kom så Boefje - nu skal du vise du er en lige så stærk hund, som du ser sød ud!
    Kæmp for det!


  • #205   26. okt 2014 Håber på et kæmpe mirakel i nat smiley

    Varme tanker herfra


  • #206   26. okt 2014 Ja vi bliver alle ved at håbe Cecilie Og hold da helt op, hvor ville jeg gerne give din dejlig hund en kæmpe krammer Og også til dig Cecilie, du har bare gjort det så godt smiley

  • #207   26. okt 2014 Mona B, nogengange er det ganske klogt lige at læse lidt mere end startindlægget...

    Klogt, ja måske. Men ikke nær så underholdende smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #208   26. okt 2014 Footrot. Nu er det her så alvorligt at jeg ikke syntes at det er stedet at gøre op med dine sårede følelser.

    Hvem snakker om alt muligt andet?. Det er ikke unormalt at give hunde med nyreproblemer piller mod kvalme. Om hunden får noget der ikke går med det skal jeg ikke kloge mig på.

    Alt andet kan være ligemeget hvis hunden ikke kommer igang med at spise dør den.

    Jeg har set en hund tabe sig rigtig meget pga nyreproblemer. Om Fredagen ville dyrlægen aflive den men ejeren vil ikke opgive så let i selv om hunden var rigtig dårlig. Hunden kom i drop og fik kvalmestillende og om søndagen var den klar igen.


  • #209   26. okt 2014 Krydser virkelig fingre for at i får jeres skønne hund med hjem, andet fortjener i ikke smiley smiley


    Andre med debatterende indlæg: Hold til jer selv, der er ingen grund til dette da dyrlægen er indover...
    Vi håber blot på at Boefje klarer den smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #211   26. okt 2014 Selvfølgelig må folk komme med råd som de mener kan være med til at hjælpe, det i selv om der er dyrlæge indover. At det så for nogen mennesker er vigtigere at gå op i personlig nag i forhold til hundens bedste er sørgeligt. Små mennesker findes over alt.

    Håber på at hunden får det godt igen og får mange gode år frem over. Har jeg råd i fremtiden bliver de giver over pb så budskabet ikke drukner i andres smålighed.


  • #212   26. okt 2014 Det giver mig selv kvalme at skrive dette, da hunden's bedste skulle være i Fokus..

    Men ''Nu er det her så alvorligt at jeg ikke syntes at det er stedet at gøre op med dine sårede følelser''

    Har intet godt at gøre i denne tråd, vær sød at respektere at TS og Per er i en meget svær situation g ikke har brug for indlæg som disse.

    Jeg undskylder for dette indlæg..


  • #213   26. okt 2014 Nu har jeg læst hele tråden igennem, og hold op, med op og nedture. Og endnu en gang, viser HG sig fra den bedste side! Her findes mange smukke mennesker smiley
    Men hvor er det også helt utroligt befriende at overvære en tråd, hvor en ung TS tager alle svarene til sig, og og tager er stort ansvar på sig, det er sgu sejt Cecilie!
    Og en af de eneste tråde jeg har låst, hvor forældre faktisk dukker op, og deltager..
    En helt fantastik tråd, på trods af det triste emne.
    Jeg krydser alt hvad jeg kan, for at smukke Boefje kommer i bedring og klare den!
    Jeg sender tusind tanker til hele familien..
    Og håber inderligt på en positiv opdatering..


  • #214   26. okt 2014 Tror der er mange krydsede fingre og poter i aften for jeres søde hund. Håber det allerbedste for jer alle sammen smiley

  • footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

    Svar: 481
    #215   26. okt 2014 Jep. Jeg er et meget lille menneske, når jeg beder dig huske dine egne ord næste gang du begiver dig ud i andre debatter. Og jeg har sindssygt sårede følelser.... eller noget.

    Gør dig lige hellig, hva smiley kan du finde brassoen ?



    Krydsede fingre herfra TS. ALdrig rart at vente på afgørelsen.





  • Cie T
    Cie T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 61
    #218   26. okt 2014 Cecilie, jeg ønsker alt det bedste for din hund, det har han brug for lige nu.

    Går det helt galt, så husk, det vigtigste er ikke hvor længe hunden er her, det vigtigste er, at den har det godt mens den er her.
    Og jeg er ikke i tvivl om, at Boefje har et rigtig godt liv hos dig og din familie.

    Knus og kram herfra, til både Boefje og resten af familien.


  • #219   26. okt 2014 At han ikke syner bedre, behøver vel reelt ikke betyde han ikke er i bedring?? Håber at han tal/værdier i morgen er i så meget bedring, at han stadig har en chance. smiley

  • #222   26. okt 2014 En forfærdelig historie , føler med jer , håber det bedste for jeres dejlige hunde.


  • #225   27. okt 2014 Her hjemme krydser vi arme og poter for jer, og der er sendt masser af varme tanker og våde snudekys afsted til både jer og selvfølgelig vovse smiley

    Håber sådan at i får gode nyheder i morgen!


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #226   27. okt 2014 Et meget plagsomt symptom hos nyre patienten er kvalme som vi kan og skal behandle med medicin.

    Jeg håber der er en forklaring på at man ikke har gjort det,når hunden har tabt sig og ikke har løst til at spise.


  • Tommy L
    Tommy L Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 1
    #227   27. okt 2014 Pueh sikke en historie!

    Hils far og mor herfra og sig næste gang jeres datter ringer med en nødssituation så TAGER i bare telefonen! smiley


  • #229   27. okt 2014 Kvalmestillende medicin er man lidt tilbageholdende med, da der er mange bivirkninger forbundet med det uanset hvilken type man vælger.
    Per har jo sagt at de ville sige at de vil have ham testet for Leptospirose så mon ikke der er taget hånd om det. Der går dog nogle dage før man får svar på blodprøven. Jeg ved dog så også at det ikke er helt så ukendt for dyrlægerne mere at de skal tage Leptospirose med i deres overvejelser. Det har fx Fakse dyreklinik bl.a. gjort kraftigt opmærksom på når dyrlægerne har været forsamlet til fx konferencer, erfa-møder og den slags. De havde en konference der faldt sammen med at min hund blev syg af det, så hun blev benyttet som eksempel.
    Krydser fingre for Boefje idag smiley


  • Ghita H
    Ghita H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 6
    #230   27. okt 2014 hejsa du er da nødt til at søge dyrlæge omgående- det ville je, det kan jo være mange forskellige årsagg, i værste fald forgiftning eller noget han har spist. Håber at det kan hjælpe dig vh ghita

  • #231   27. okt 2014 Ghita: Læs tråden smiley

  • #237   27. okt 2014 Hej alle dejlige mennesker smiley min far, mor og jeg har lige hentet boefje der igen har haft en dag med prøver og saltvandsdrop. Boefjes tal er ikke blevet bedre smiley men han får det bedre når vi sætter ham i drop. Han skal ned igen i imorgen og have drop, og så tager dyrelægen stilling der... Jeg krydser alt jeg har og ber til gud om at han skal overleve!!! Han fik forresten idag taget en blodprøve og så tjekker de lige om det kunne være leptospirose ... Tak igen alle sammen, i er fantastiske!!

  • #238   27. okt 2014 Jeg krydser alt hvad jeg kan! smiley

  • #239   27. okt 2014 Vi er fantastiske Det er du Cecilie vi bliver ved med at håbe og krydse alt hvad vi kan, for jeres dejlig hund Og mange tak for din opdate
    Stort kram herfra smiley


  • #240   27. okt 2014 Åhh så er der stadig håb forude smiley
    Charlie og jeg krydser poter og fingre for skønne Boefje smiley


  • #241   27. okt 2014 Max H Nej det havde du ikke for så havde du set at de allerede havde været der og at en diagnose var sat. Jeg begriber simpelthen ikke at folk ikke orienterer sig ordentligt

  • #242   27. okt 2014 Har gået hele dagen og tænkt på Boefje smiley Håber virkelig på det bedste!
    Vi krydser alt hvad vi har!


  • #243   27. okt 2014 det var rart med en update, puhh hvor har jeg også gået og tænkt på Jer og søde vovse!.
    vi må bare håbe og tro på at han er stærk nok til at klare den!, krydser alt hvad vi har herhjemme smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #244   27. okt 2014 Kunne godt tænke mig at høre om hunden spiser og drikker?. Håber det bedste og at hunden har det bedre imorgen.




  • #247   27. okt 2014 Dejligt med en opdatering, selv om det stadigt ser sort ud - håber virkelig I får lov til at beholde jeres "ballademager".

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #248   27. okt 2014 Charlie H. Så kan du måske fortælle mig hvor meget den har drukket og spist siden de gav den kylling,fordi at den ikke ville spise sin skånekost.



  • #250   27. okt 2014 Max H - Han spiser kylling, og noget dåsemad der hjælper på nyren, oven på dåsemaden er der noget andet pulver der hjælper mod nyre svigt. Han har også spist en lille smule laks. Han drikker også en smule vand... Men han spiser og drikker ikke så meget som en normalt hund gør. Desuden kan han ikke selv tage maden op fra skålen så man må fodre ham med hånden smiley

    - Og jeg har ingen ord for hvor dejlige i alle sammen er! I er virkelig fantastiske, og i hjælper virkelig med at få det bedste ud af dagen! Tak alle sammen!!<3


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #252   27. okt 2014 Tak for svar. Godt at hører at hunden spiser lidt. Det er vigtigt at hunden får spist og drukket. Jeg har for 4 år siden oplevet det som du gør nu og det var bestemt ikke rart.

    Min hund overlevede og er ved siden af mig nu. Jeg håber på at det samme sker for jer.


  • #254   27. okt 2014 Jeg er simpelthen totalt overvældet over denne tråd - på den allermest positive måde smiley
    HG når det er bedst! smiley
    Hvor er du, Cecilie, og din familie nogle fantastiske hundemennesker. Du er mega sej! og dejligt med den opbakning og tilstedeværelse af en forældre.
    Jeg kan kun melde mig i koret med de bedste og varmeste ønsker for jeres elskede smukke Boefje og krydser alt hvad krydses kan for, at der stadig er håb. smiley


  • #255   27. okt 2014 Krydser alt og håber det bedste for jer smiley

  • #257   28. okt 2014 Krydser fingre smiley

  • #258   28. okt 2014 Har fulgt med på sidelinjen..

    Og krydser alt hvad der kan krydses for jer.. smiley smiley


  • #259   28. okt 2014 Har lige læst hele tråden!
    Shit og her hjemme sidder jeg og næsten flæber fordi min hund skal steriliseres.
    Held og lykke til jer! Vi krydser alt hvad vi kan!


  • #261   28. okt 2014 Der krydses også alt herfra

  • #263   28. okt 2014 Alt er krydset her fra smiley

    profilbillede
  • Per N
    Per N Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Svar: 13
    #267   28. okt 2014 Jeg forbløffes stadig over den støtte og varme vi har fundet i denne tråd. HG forum er som en varm stue, med ild i pejsen og en masse rare mennesker omkring bordet - tak for det! Alle indlæg skrives i den bedste mening, og i en tråd hvor vi nu runder 267 gode råd, støttende tilkendegivelser og bekymrede udtryk, så er det forståeligt at der ind imellem kommer et indlæg, som der måske var svar på ca. 120 indlæg tidligere - ikke alle orker at læse en så lang tråd fra begyndelsen, og det er helt ok syntes jeg smiley

    Boefje er stadig i en form for dialyse behandling, og følger trofast med ind på klinikken hver morgen når jeg afleverer ham kl. 8. Vi får svar på leptospirose testen i dag, men Dahlgaard sagde, at en sådan infektion normalt kan ses på de hvide blodlegemer, og de havde ikke vist tegn på dette eller andre infektioner.

    Vores dyrlæge er i øvrigt super kompitent, og yderst professionel, med stor empati og forståelse for situationen. Jeg har intet at udsætte på den behandling vi får der - det er jo ikke hans skyld at vores kammerat er blevet syg.

    Boefje kæmper stadig, og vi med ham - I hører nærmere!


  • #269   28. okt 2014 Hvor jeg dog håber han bliver frisk igen!!

  • #270   28. okt 2014 Ja det er dejligt at høre ,for der bliver virkelig kæmpet for Boefje En rigtig dejlig famillie han har Bare alle hunde havde det Så vi krydser og håber videre Godt kæmpet Og en stor kram til jer alle herfra smiley

  • Per N
    Per N Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Svar: 13
    #271   28. okt 2014 Lidt off topic, men så alligevel. Da Boefje var knapt et år, en skøn maj dag i 2005, tog vi alle til Liseleje på Sjællands nordkyst for at gå en tur på stranden. Jeg ville se om Boefje var lige så sej til at svømme, som han havde vist sig at være til alle mulige andre ting, så jeg smed en pind ca. 10-15 meter ud i vandet. Boefje sagde noget i retning af "den henter jeg", og sprang afsted, svømmede som en gal, men da han nåede pinden svømmede han FORBI. Han kunne ikke finde den, og fortsatte bare ud af - jeg kaldte på ham, og han så lidt desorienteret ud, men fortsatte så sin svømmetur, med kurs mod Sverige. Jeg smed hurtigt tøjet, og sprang efter ham - vandet var vel omkring 4 cm koldt (fyrene ved hvad jeg mener), og jeg indhentede ham ca. 80 meter fra kysten, hvor han efterhånden var ret udmattet. Selv da jeg tog ham ind til mig, fortsatte hans små ben med at lave svømmebevægelser, helt indtil vi igen stod, lettere fortumlede, på stranden.

    De sidste mange dage har Boefje svømmet som en gal, og jeg svømmer lige ved siden af - denne gang er jeg dog lidt mere usikker på, om jeg kan redde ham i land, men jeg kan love jer, at jeg og resten af familien gør hvad der er menneskeligt muligt!


  • #272   28. okt 2014 smiley

  • #273   28. okt 2014 Hvor er det rørende at læse .Igen en god og kærlig famillie Vi håber Per ,at han også bliver reddet denne her gang Jeg jeg ved også godt hvad 4 cm betyder smiley

  • #274   28. okt 2014 Jeg er sikker på at Boefje ved at dig og hele familien svømmer som gale lige ved siden af ham. Og mon ikke han også ved at i nok skal få ham på land igen. Uanset hvordan "på land" så tolkes.

  • #275   28. okt 2014 Hold kæft den sidste trak tårer smiley smiley
    Må i alle være stærke, mange mange gode tanker herfra smiley
    Vidunderlige familie smiley


  • #278   28. okt 2014 Dejligt i kæmper for ham. Håber i vinder smiley

  • #279   28. okt 2014 Jeg har fulgt med i denne tråd, men aldrig skrevet. Men nu bliver jeg simpelthen nødt til at kommentere, for hold nu fast hvor blev jeg rørt af Pers sidste kommentar! Og jeg er ellers en kold skid, som sjældent lader mig påvirke af det skrevne.

    Al held og lykke med jeres smukke Boefje, jeg krydser virkelig alt hvad jeg kan for ham!


    Og så har jeg et spørgsmål, som er totalt irrelevant i sammenhængen, men jeg har simpelthen tænkt på det lige fra trådens start..... Hvordan udtales Boefjes navn?


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #280   28. okt 2014 Per N. Jeg bliver nød til at spørge om i har fået en forklaring på hvorfor man ikke behandler hans manglende appetit. Er fint at man får kost med hjem der skåner hans nyre men det hjælper ikke meget når hunden ikke vil spise.

    Jeg har selv haft en hund med der har fejlet det samme. Den tabte 4 kilo ud af 29 kg på en uge og kom i ligende behandling som din. Er helt sikker på at var hunden ikke blevet behandlet for sin manglende løst til at spise,var den ikke kommet igennem det.


  • #281   28. okt 2014 Smukt skrevet Per smiley

    Håber virkelig jeres svømmetur snart når kysten igen, og at Boefje er i bedring smiley


  • #282   28. okt 2014 Stadig en vidunderlig tråd, med et så ellers trist emne..
    Jeg har tænkt meget på boejfe og familien idag, og fortsætter med at krydse alt hvad jeg har smiley


  • #283   28. okt 2014 smiley <3 tanker og håb herfra

  • Per N
    Per N Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Svar: 13
    #285   28. okt 2014 Line Madsen - Boefje udtales "Bufie", og du er ikke den første der spørger. Kooiker Hondje er en hollandsk race, og opdrætteren var hollænder. Hun havde givet ham navnet, og forklarede, at Boef betyder røver, og når man sætter je bagefter bliver det til "Lille Røver". Vi syntes historien var sød, og lod ham beholde det, i Danmark, lidt underlige navn.

    Max H - Boefje får behandling mod kvalmen. Han har hele tiden fået binyrebarkhormon, og i dag fik han derudover en indsprøjtning for at skærpe appetitten, for du har helt ret, vejen til bedring går gennem indtagelse af føde.

    Jeg har netop hentet Boefje hjem, og han er faktisk i bedring, juhuu. Han er stadig sløj, og vil ikke spise ret meget, men han virker stærkere og vi skal nu holde ham hjemme et par dage for at se udviklingen. Tallene fra blodprøven var også en smule bedre end i går. Der er endnu ikke kommet svar på testen for leptospirose, den kommer i morgen.

    Alt i alt en god dag med lidt bedre udsigter end for et par dage siden, men kryds bare lidt endnu smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #286   28. okt 2014 Mange tak for svar. Selv den mindste bedring er gode nyheder. Uanset hvordan det ender,så har man/i gjort alt hvad i kunne og så kan man ikke gøre mere.

  • #287   28. okt 2014 Det lyder sørme godt med lidt fremgang, så er der bestemt håb!
    hvor der er håb er der vilje, eller også er det omvendt smiley


  • #288   28. okt 2014 Selvom det er en lille bedring, så er det dejligt at læse at der er en bedring, håber det bliver ved at gå den vej.

    der er jo ikke noget at sige til han er sløj, både det han fejler, det han ikke spiser så meget og så behandlingerne, det dræner jo energi det hele.

    Krydsede fingre og poter herfra.


  • #289   28. okt 2014 Jeg har også fulgt tråden uden at skrive indtil nu...det er svært at finde ord når man ser en ung pige, og derefter hele familien, kæmpe for deres ven og følgesvend.

    Jeg håber det aller bedste for Boefje! I og han fortjener mere tid sammen smiley


  • #291   28. okt 2014 Hvor er det dejligt, der er lidt fremgang, og jeg håber Jeres svømmetur snart ender godt og sikkert på land, for Jer alle smiley

  • Cie T
    Cie T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 61
    #292   28. okt 2014 Det glæder mig utroligt at høre, at der er bare en lille smule bedring. smiley

    Det er ca. halvandet år siden jeg mistede en hund fordi nyrerne svigtede, men da var dyrlægen heller ikke obs på, at det var der problemet lå. Laaang historie.

    Men set i bakspejlet vil jeg tro, at min hunds nyrer havde taget skade af, at han havde fået lov, at spise vindruer.
    http://www.netdyredoktor.dk/hund/forgiftning/vindruer-og-rosiner.aspx
    Jeg var desværre ikke klogere. smiley

    Måske kan noget lignende være årsag til det i nu går igennem med Boefje.

    Så mit råd er, at man bør sætte sig grundigt ind i hvad der kan være skadeligt for en hund.

    Min dværgpinscher har været super glad for, at lege med kastanier, men det får hun ikke lov til længere. Jeg er sikker på, at det var derfor hun fik dårlig mave.
    http://www.netdyredoktor.dk/hund/forgiftning/kastanje.aspx


  • #294   28. okt 2014 Lyder godt med lidt bedring!!! Håber på det bedste!

  • #295   29. okt 2014 Jeg sidder også med tårer i øjnene.
    Hold da op en kamp, I er midt i.
    Jeg ønsker af hele mit hjerte, at I får lov til at beholde Boefje.
    Et kram til Cecilie og resten af familien smiley


  • #296   29. okt 2014 Hvor er jeg glad for at læse at der er bedring at spore. Har tænkt meget på jer i de sidste par dage.

    Krydser alt hvad jeg kan for Boefje.


  • #298   29. okt 2014 Jeg har også tænkt meget på jer og Boefje den sidste uge.
    Det var så forfærdeligt at læse Cecilies første indlæg. Jeg sad med tårer i øjenen bagefter og følte mig fuldstændig magtesløs. Og jeg tror helt sikkert, at vi "hundemennesker" er anderledes end andre mennesker, for jeg har da tit hørt kommentaren: "det er jo bare en hund", somom en hund bare er en ting smiley
    Jeg krydser alt, hvad krydses kan for at Boefje fortsat får det bedre.


  • #299   29. okt 2014 Krydser fortsat alt smiley
    Selvom det er ret svært at skrive med krydsede finge smiley


  • Per N
    Per N Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Svar: 13
    #304   29. okt 2014 Boefjes status er uændret. Han har spist og drukket i dag, men han vil stadig ikke så gerne gå, og virker i det hele taget stadig noget sløj og afkræftet. Både Karina (Boefje og Cecilies mor) og jeg, var nødt til at tage på arbejde i dag, men Cecilie har ondt i halsen (jeg var lige ved at skrive heldigvis), så hun har været hjemme og passe ham. Resultatet af leptospirose prøven kom heller ikke i dag, men får vi den i morgen tager vi til dyrlægen igen og får set på det hele, og så må vi sammen med ham finde ud af, hvordan vi bedst hjælper lille Boefje.

    Flere er inde på, at vi hundemennesker nok er lidt "anderledes" i ikke-hundemenneskers øjne, og jeg er nok enig. For nej, det er jo ikke "bare" en hund vi har, det er den bedste ven i verden, det er ubetinget kærlighed og det er en ven, som vil gå gennem ild og vand for dig. Min søn på 19 gider ikke engang stille hans brugte tallerkener ud i opvaskeren smiley


  • Per N
    Per N Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Svar: 13
    #309   29. okt 2014 Fru Mormor, at min søn ikke gider stille hans brugte tallerkener i opvaskeren er ikke relateret til Boefjes tilstand, det er er desværre normalen. Jeg skrev det i relation til den hund, som vil gøre alt, sådan forstået, at det vil vores børn (som vi jo elsker ligeså højt som hundene, næsten) ikke engang smiley

    Jeg, eller Cecilie, skal nok opdatere på situationen igen i morgen, vi håver stadig på et lykkeligt udfald!


  • Per N
    Per N Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Svar: 13
    #310   29. okt 2014 Boefje tisser for øvrigt ret meget, og det er vist et godt tegn!

  • #311   29. okt 2014 Ih altså. Ville så gerne have en fantastisk opdatering fra jer. Held og lykke ønskes i igen fra os smiley

  • #312   29. okt 2014 Ja tak for opdatering Vi er jo rigtig mange som følger jer .Håber og krydser stadig for det bedste for Boefje smiley

  • #316   29. okt 2014 Håber stadig det bedste....

    drikke er jo godt i forhold til at skylle nyrerne igennem ... men kan også være et symptom på sygdom ....

    Måske det står et sted i tråden, men er det afklaret om alt dette kan skyldes flåtbåren sygdom ?? tænker specielt på det med at han ikke er glad for at bevæge sig, selv om det jo også sikkert skyldes den generelle mathed over på alt dette.


  • #318   29. okt 2014 Super godt at han tisser meget, så må der komme en del væske ind, og det er super godt! der skal renses godt igennem de nyrer.
    Og "godt" at Cecilie har ondt i halsen, må det vare et par dage endnu smiley

    Vi krydser fortsat hvad krydses kan, og sender mange tanker Jeres vej!.


  • #319   29. okt 2014 Fortsætter med at krydse smiley

  • #320   29. okt 2014 har fulgt tråden fra starten fra sidelinien og krydser alt for ham.

  • #321   29. okt 2014 Ja jeg ved så hvad i gennem går lige nu, jeg var turen igennem for små 3 år siden. og desværre ikke med en lykkelig udgang. Men håber det bedste for jeres lille hund.
    Og hvor er det dejligt at høre hvordan hele jeres familie er sammen om den lille hunds sygdom og forhåbentlig også helbredelse


  • Cie T
    Cie T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 61
    #322   29. okt 2014 "Boefje tisser for øvrigt ret meget, og det er vist et godt tegn! "

    Ja, det er det.
    Så længe hunden drikker og tisser, så er nyrerne ikke helt "stået af".

    De sidste dage inden min forrige hund døde af nyresvigt ville han ikke drikke. Ind i mellem lykkedes det, at få nogle få ml vand i ham, men de kom snart ud samme vej.
    Den sidste dag havde jeg endelig fået ham til, at drikke lidt, og det var blevet dernede, så jeg troede, at der var håb forude, men om aftenen kastede han op, en ordentlig skylle. Så vidste jeg godt hvad klokken var slået.
    Næste morgen døde han.

    Jeg håber, at i snart ser en klar bedring hos Boefje, men så længe det ikke bliver værre, så må det tages som et godt tegn.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #323   29. okt 2014 At den både spiser og drikker er godt at høre og jeg håber at det er med til at få hunden i bedring. At hunden ikke vil gå er der ikke noget at sige til med det den er igennem. Håber prøverne viser fremgang.



  • #324   30. okt 2014 Jeg følger også stille med på sidelinjen..

    Jeg håber virkelig, at han snart får det bedre, og at alt det her snart er vel overstået smiley


  • #325   30. okt 2014 Okay alle sammen.... Her er en dårlig opdatering. Boefje skulle ud og tisse - men da jeg kigger til ham ligger han på siden i frost græsset med halv lukkede øjne... Han ryster... Han havde lagt sig til at dø. Jeg ringede grædende til min far der sagde jeg skulle tage ham ind og varme ham med et tæppe. Jeg prøvede at tage ham ind, men kunne ikke løfte ham. Så løb ind til min bror der hurtigt bar ham med ind. Boefje var helt slatten og svag, nu har vi lige lagt ham ind i sin kvurv og jeg har gevet han et tæppe på, og sidder ved siden af ham - jeg forlader ham ikke! Men Gud hvor jeg græder ?? min far sagde selvfølgelig at han ville komme hjem med det samme!! Og han ringer også til dyrelægen smiley nu har han virkelig brug for et mirakel. Vil i ikke nok bede til gud om at han bliver rask? Vil bare ikke miste min bedste ven smiley

  • #328   30. okt 2014 Åh Cecilie Hvad skal jeg skrive Boefje er træt nu og har kæmpet og kæmpet som i også har gjort Jeg tror gerne han vil over regnbuen nu Ja det er ikke rart at skrive og vi håber stadigvæk ,men jeg tror ikke han har flere kræfter nu Men håber da jeg tager fejl smiley

  • #329   30. okt 2014 Cecilie
    Jeg ved hvad du står i lige nu og du må være stærk for Boefje nu. Han har givet alt, hvad han kunne og jeg tror desværre du skal indstille dig på at give slip. Har selv mistet min schæfer til nyresvigt og er stadig ikke kommet over det selvom det er 10 år siden nu. Sid stille ved ham og græd stille så han ikke bliver urolig og forvirret. Hvis han er meget tør om snude og gummer så hold ham fugtig med lidt vand på en klud, så han har det så behageligt for ham som muligt. Så længe vi lever er der håb og du skal selvfølgelig ikke give op, men vores elskede hundevenner har vi kun til låns. Det gode er at han vil møde mine gamle hundedrenge, hvis han ender med at gå over regnbuebroen, der vil han være fri for al smerte og ubehag, have masser af venner og god mad. Det gør mig frygtelig ondt for dig.....virkelig, du er så stærk og har så meget kærlighed i dig til Boefje og det mærker han nu....


  • #330   30. okt 2014 smiley Æv hvor trist. Stort cyberkram herfra.

  • #331   30. okt 2014 Håber håber håber... Stort kram til dig Cecilie smiley
    Kæmp lille mand !


  • #332   30. okt 2014 Og Cecilie jeg sidder lige så stille ,og græder sammen med dig smiley

  • inga p
    inga p Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Svar: 1
    #333   30. okt 2014

    Krydser alt hvad der krydses kan,og beder til de højere magter om han får den hjælp der gør han bliver bedre.
    I er en rigtig dejlig hunde familie,og skulle der ske det man frygter ,så er jeg sikker på Boeje ved i kæmper for, og med ham.Og at han er højt elsket.

    Føler så meget med jer at jeg slet ikke ved hvad jeg skal sige lige nu,men min bedste ønsker følger jer . Knus


  • #335   30. okt 2014 Hvor er det godt, du er hos ham nu, og kæmper for ham. Jeg er sikker på, at Boefje kan mærke, at hele familien står bag ham og ønsker alt det bedste for ham nu.

    Der kan måske stadig nå at ske et mirakel. Jeg tror alles tanker er hos Jer nu smiley


  • #336   30. okt 2014 smiley Åhhh jeg sidder her med tårerne løbende ned ad kinderne smiley
    Sikke en trist opdatering. Hvis lille Boefje skulle vælge at tage over regnbuen så har jeg et par dejlige vovser der står klar til at tage imod ham. Men åhh hvor jeg håber han har tænkt sig at vente.
    Kæmpe trøstekrammer her fra smiley


  • #337   30. okt 2014 Åhr for pokker !

    Nu gik det lige så godt..

    Krydser alt hvad der kan krydses for at det bliver godt igen.. smiley

    Kæmpe kram herfra..


  • #338   30. okt 2014 Cecilie,vær stærk for din lille boefje...krydser alt hvad jeg kan for jeres familie og boefje... smiley det her er nok den sørgeligste tråd nogensinde smiley

  • #339   30. okt 2014 Åhh nej da, det var da en trist opdatering. Håber virkelig han bliver bedre. Krydser hvad jeg kan, og beder til de højere magter.
    Rigtig god bedring med ham.


  • #340   30. okt 2014 Håber, håber, håber(!!) at lille Boefje klarer den smiley
    Sidder med tårer i øjnene over jeres situation og sender varme tanker


  • #341   30. okt 2014 Krydser stadig det hele for ham... Men... Huske nu balancen mellem følelser og fornuft smiley

  • Gnekko
    Gnekko Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 6 Emner: 8 Svar: 113
    #342   30. okt 2014 Hvor er det synd for jer smiley Det er det, som alle hundeejere frygter - og jeg tror vi er mange, som lige giver vores hund et ekstra kram når vi læser om lille syge Boefje.
    Uanset hvad der sker, så er han en utrolig heldig hund - han har en familie, som elsker ham overalt på jorden og som vil gøre alt for at han bliver rask igen. Det er desværre ikke alle hunde, som er så heldige. Håber at I får lov til at beholde ham længe endnu - men hvis ikke, så husk at han har haft et dejligt og trygt hundeliv hos jer.


  • #343   30. okt 2014 Håber på det bedste smiley smiley



  • #344   30. okt 2014 Åh Cecilie - det gør mig så pokkers ondt.
    Jeg har fulgt tråden hele vejen igennem men det er først nu jeg kommentere...

    Jeg ved godt det gør rigtig ondt - og jeg ved det er rigtig hårdt. Men du skal indstille dig på at Boefje måske gerne vil have fred nu.
    Han har givet alt hvad han kunne - og det har du også. Han ved du har været der for ham og han stoler på dig, til at give ham den sidste rejse han fortjener.

    Min søde Fibie pige er næsten lige rejst over regnbuebroen og hun tager pænt imod ham sammen med de andre - det er jeg sikker på.

    Så skulle det ske og det er nu, så er han ikke alene når han kommer derover.

    Jeg krydser stadig for et mirakel. Og ellers håber jeg, at I får en smuk afsked.

    Så mange varme tanker herfra. Jeg føler med dig og din familie!


  • #345   30. okt 2014 Hej alle. .. Nu er boefje i himlen. Jeg har aldrig haft så stor en smerte som nu - og at se min bedste ven dø, kan ingen ord beskrive. Tak for jeres støtte og varme ord. Han har det bedre nu ??

  • #346   30. okt 2014 Åh, hvor gør det ondt og jeg sender tusindvis af varme tanker mod jer alle smiley

    Det er bare nogen gange så uretfærdigt det hele smiley

    I er en stærk familie og i skal nok komme gennem det, men det tager tid og det er drøn hårdt smiley

    Jeg græder på jeres vejne smiley
    Og ja, han har det meget bedre nu og jeg er sikker på min Rico har taget godt imod ham smiley


  • #347   30. okt 2014 Du kan helt sikkert regne med at han har det bedre nu smiley han er fri for sit ubehag og kan hele tiden se jer og glæde sig over at I hjalp ham i både livet og døden. I hundehimlen findes kun glæde og dejligt vejr og masser af glade hundevenner, der ligesom Boefje vil glæde sig til I mødes igen. Det gør mig så ondt og I vil gå en hård hård tid i møde.....skriv breve til ham, det hjalp mig meget. Tanker og trøstekram herfra smiley

  • #348   30. okt 2014 Kære stærke Cecilie ..hvor gør det mig ondt at høre smiley har skrevet det før,men boefje var meget heldig at have så goe og dybt ansvarlige ejere,der er mange hunde der ville være misundelig på ham...stort stort kram herfra .

  • #349   30. okt 2014 Ja Secilie og famillie det var det bedste for ham nu at få fred Tænk tilbage på hvor godt et liv i har givet ham Og hvordan i har kæmpet for ham Ja og jeg tuder med jer Men man skal hele tiden tænke på at nu har Boefje det godt
    Kæmpe trøstekram herfra smiley Nu er han blevet til en smuk stjerne smiley


  • #350   30. okt 2014 sov sødt Boefje smiley

    stor trøstekram her ifra...

    http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html


  • #351   30. okt 2014 Det gør mig forfærdeligt ondt... smiley

    Jeg har fulgt med på sidelinjen og krydset fingre og håbet at I og Boefje klarede jer igennem.


  • #353   30. okt 2014 Løb frit lille Boefje. smiley Gør mig frygtelig ondt for jer alle. Men hvor var det godt I var der for ham hele vejen.

  • #354   30. okt 2014 Puha.. Det gør mig virkelig ondt.. smiley

    Sov sødt lille Boefje.. smiley


  • #355   30. okt 2014 Det gør mig virkelig ondt med din bedste ven smiley

  • #357   30. okt 2014 Det gør mig virkelig ondt for dig Cecilie at du har mistet din bedste ven smiley Ingen ord eller tanker kan lindre den smerte du føler lige nu smiley
    Tænke på alle de dejlige stunder du har haft sammen med din elskede hund. Og tænk på at han sidder, glad og frisk, på den anden side af regnbuebroen og kigger ned til dig og følger dig som du har fulgt ham i hele hans liv smiley
    R.I.P Boefje


  • #358   30. okt 2014 Rip skønne hund. Håber i ved i gjorde hvad i kunne for ham. Og Cecilie, synd du skulle opleve din hund dø på den måde. Måske en dag kan du kaste din kærlighed på en lille ny Boefje
    Ønsker jer det bedste smiley


  • #359   30. okt 2014 Det gør mig ondt at høre. Det er hårdt at miste sin bedste ven. smiley

    Hvil i fred smukke Boefje. smiley


  • #361   30. okt 2014 Det gør mig ufattelig ondt.. Men intet jeg kan skrive her kan trøste. Så jeg sender tanker og trøste klem afsted smiley

  • #362   30. okt 2014 Det gør mig inderligt ondt at I måtte sige farvel til jeres smukke dreng på den måde.

    H I F smiley


  • Per N
    Per N Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Svar: 13
    #363   30. okt 2014 Kære alle
    Jeg ville sådan ønske jeg kunne slutte denne tråd af med at skrive, at Boefje var sprunget op i min seng til morgen for at jagte den "mus" der kradsede på undersiden af dynen, at vi havde gået en lang tur i hans elskede mose, og at vi som altid havde løbet om kap op ad bakken, hvor han som sædvanlig kom først og stod og grinede af mig, mens jeg kæmpede mig de sidste meter op. Men det kan jeg desværre ikke, alle disse ting er nu blot gode minder om den bedste kammerat man kunne få, men i alt for kort tid. Boefje sov stille ind hos lægen, og hvor var det tungt, men hans små nyrer kunne ikke mere. Jeg vil nu bruge noget tid på at samle Cecilie op, da han var hendes mest betroede ven gennem hele hendes skoletid.

    Tak til alle jer skønne mennesker for gode råd og stor støtte gennem nogle svære dage - og fordi I alle håbede og krydsede hvad som helst lige til det sidste, det varmede virkelig.


  • #364   30. okt 2014 Du lyder som en fantastisk far og hundeejer, husk nu dig selv også....og tak for opdateringen

  • #365   30. okt 2014 Så trist, men han har haft et skønt liv, og har ingen smerter mere....



  • #366   30. okt 2014 Hvor gør det mig ondt smiley

    Men han er et bedre sted nu smiley


  • Gnekko
    Gnekko Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 6 Emner: 8 Svar: 113
    #367   30. okt 2014 Øv havde håbet på en happy ending. Stor respekt for at I gav ham fred, det kan være svært at give slip. En skønne dag vil I være klar til at lukke en lille ny hvalp ind i jeres hjem og hjerter - og så starter et nyt eventyr smiley

  • #368   30. okt 2014 smiley
    I kæmpede sammen, i gjorde hvad i kunne.
    Det har været intenst at kunne mærke al den kærlighed og varme fra jeres familie strømme ud gennem skærmen. I er en vidunderlig familie smiley
    Jeg sender jer de bedste tanker


  • #369   30. okt 2014 Puha, krydser fingre og poter ?? håber han bliver rask smiley

  • #370   30. okt 2014 Puha, krydser fingre og poter ?? håber han bliver rask smiley

  • #371   30. okt 2014 Puha, krydser fingre og poter ?? håber han bliver rask smiley

  • #372   30. okt 2014 Thagii ... Han er død smiley

  • #373   30. okt 2014 Åh, hvor jeg dog føler med jer. Tårerne triller også her, og jeg kan kun forestille mig, hvor hårdt, det må være ):
    Hvor er det fantastisk at se, at I har så godt et sammenhold i familien, det er simpelthen guld værd. I kommer igennem det sammen, og det er simpelthen så beundringsværdigt.

    Boejfe har haft et fantastisk liv hos jer, det er der ingen tvivl om.
    Sov sødt Boejfe.


  • #374   30. okt 2014 Sådan ser der ud i Hunde-Himlen ..... Her leger Boefje nu .... og han har det dejligt.

    TRYK på Linket ...

    http://nittib.mono.net/upl/9805/HUNDEHIMLEN1_0.gif


  • #375   30. okt 2014 Åh hvor er det altså hårdt smiley

    Sov sødt, lille Boefje.. Hils de andre deroppe..
    Vi ses engang smiley


  • #376   30. okt 2014 Det er så forfærdelig at miste sin hund. Så I skal have mange varme tanker herfra. I lyder til at være en fantastisk familie. Boejfe har haft et rigtigt dejligt hundeliv hos jer og I har passet godt på ham. Han har været en heldig lille hund og I har været heldige med at have fået mange gode år og mange gode minder med ham.

  • #377   30. okt 2014 årh, hvor er det bare trist , det gør mig rigtig ondt smiley Du får et KÆMPE virtuelt kram herfra.
    og tænk bare hvor godt et hundeliv Boejfe har haft hos jer smiley


  • #378   30. okt 2014 Det gør mig helt ufatteligt ondt, sidder her med tårerne ned af kinderne smiley

    Mange kram herfra smiley


  • #379   30. okt 2014 Det var dog den værst tænkelige opdatering.

    Jeg har fulgt med på sidelinjen, og jeg er oprigtigt ked af udfaldet på jeres vegne.

    smiley smiley


  • #380   30. okt 2014 Årh nej dog smiley Nu hyler jeg jo smiley Jeg har fulgt tråden fra starten af uden og føle jeg kunne komme med inputs smiley

    For fanden da! Det går altid udover de mest fantastiske hunde smiley

    Tror at jeg nægtede og læse det som om at han var væk smiley


  • #382   30. okt 2014 Han har det godt nu. Og find fred I at I kæmpede alt hvad I kunne.

  • #383   30. okt 2014 Løb frit lille Boefje........
    Kære Cecilie og familie, det gør mig ondt for jer. Men find varme i tanken om, at Boefje ikke kunne have haft det bedre end han havde hos jer smiley


  • #385   30. okt 2014 smiley smiley smiley

    profilbillede
  • #388   30. okt 2014 smiley :'( smiley smiley

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #389   30. okt 2014 Så trist og stor respekt for den kamp i har kæmpet.

  • #390   30. okt 2014 Da denne tråd startede sagde min fornemmelse at den ville ende sådan her... jo længere tråden blev jo mere overbevidst blev jeg smiley

    Jeg var nøjagtig det samme igennem med Jackie for 1,5 år siden, min tråd startede som jeres... man håbede og bad, da diagnosen blev stillet, svandt håbet, for tiden var kun på låns, vi vidste hvilken vej det gik, men håbet svandt ikke før den sidste dag, hvor det lige som her går alt for hurtigt den forkerte vej og inden dagen var omme havde vi ikke vores elskede hund mere smiley

    R.I.P til jeres lille søde vovse, håber han blev godt modtaget i hundehimlen, og et kæmpe kram til jer alle der nu har mistet jeres bedste ven smiley


  • #391   30. okt 2014 Ååååh nej, hvor trist smiley Jeg føler virkelig med jer og sender de varmeste og trøstende tanker og kram til dig, Cecilie, far Per og resten af familien. smiley

    I har udvist en fantastisk kærlighed og ansvar og gjort alt, hvad der stod i jeres magt, og sørget for at være der for Boefje lige til det sidste. Det er vigtigt at tænke på, ligesom det også kan være en spinkel trøst, at han trods alt ikke skulle gå og lide i lang tid, når der åbenbart ikke var nogen vej tilbage.
    I har mistet en trofast og dejlig ven, men alle minderne og de gode oplevelser kan ingen tage fra jer.

    Løb frit, smukke Boeje smiley


  • #392   30. okt 2014 Jeg har fulgt med fra sidelinjen, og har virkelig krydset alt for at det skulle blive godt - og jeg er ufattelig ked af at høre jeres tab af jeres højtelskede hund smiley

    Kom til at tænke på dette billede, efter at have læst "hundens brev fra himlen" som ikkesomdeandre har lagt op... Håber det kan give et lille smil på læben, selv i denne svære tid..


    profilbillede
  • #393   30. okt 2014 Jeg ved ikke, om det er upassende, men er blevet enormt påvirket af Boejfe her den sidste uge. Jeg har set dine videoer, Cecilie, og de er simpelthen så skønne.

    Derfor har jeg valgt at tegne Boejfe. Jeg kan ikke finde ud af at udtrykke min medfølelse på andre måder end sådan her. Jeg er ikke helt færdig, men tænkte, at I kunne se, hvad jeg havde nået i dag. I morgen tegner jeg den færdig og I kan få den fulde tegning og bruge den til... Hvad I nu ønsker at bruge den til.

    I er i mine tanker, og er sikker på, at andre også har jer i deres.


    profilbillede
  • #394   30. okt 2014 Så smukt alexandoria smiley

  • #395   30. okt 2014 Det er jeg glad for, at du synes, MLA! Tak.

  • Per N
    Per N Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Svar: 13
    #396   30. okt 2014 Vi overvældes stadig af støtten herinde, 1000 tak alle sammen!

    Alexandoria - du er en fantastisk tegner, og Cecilie blev glad da hun så dit indlæg. Du rammer Boefje utroligt flot, og præcis det blik man fik fra ham, når han skulle opnå et eller andet. Cecilie (og vi andre) glæder os til at se det færdige resultat smiley

    Vi har brugt eftermiddagen på at se gamle videofilm med Boefje, og dem har vi heldigvis mange af.
    Knus fra Cecilie, Per og familien


    profilbillede
  • #397   30. okt 2014 Det glæder mig virkelig, at I er glade for det, Per! Og de videoer, jeg har set af ham, er også skønne.
    Det er derudfra, jeg har tegnet ham, da det blik nemlig er ufatteligt sødt.


  • #398   30. okt 2014 Alexandoria - Jeg har sagt det før og siger det igen: Du er knaldhamrende dygtig!

    Boefje var jo billedskøn smiley


  • #399   30. okt 2014 Åh, tak!

  • #400   30. okt 2014 Alex.Hvor er det smukt smiley


  • #402   30. okt 2014 Alexandoria ..... Et fantastisk smukt minde ... og en smuk tanke ... smiley

  • #403   30. okt 2014 Mange tak, det var lige på sin plads, følte jeg ^^

  • Cie T
    Cie T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 61
    #405   31. okt 2014 Det gør mig så utroligt ondt at høre, at Boefje ikke er her mere.

    Jeg var selv igennem noget lignende for ca. 1,5 år siden, og jeg husker tydeligt hvordan det var, at sidde/ligge en hel nat med en døende hund. smiley

    Det er svært at trøste i sådan en situation, men husk, at I gav Boefje et godt liv, og det er det vigtigste.


  • #406   31. okt 2014 Sikke en trist slutning smiley De bedste tanker herfra.

    Han er et bedre sted nu smiley


  • #407   31. okt 2014 Tak alle sammen igen smiley det er GODT NOK hårdt. Kan slet ikke være alene uden at græde smiley Savner ham i mit liv. Men tanken om at han har det godt, er det eneste posetive lige nu.

    Hvis nogle af jer har instagram kan i følge min minde side til Boefje. @boefjesmindeside Tak for alting HG. I har virkelig været der for en. Ved ikke hvad jeg skulle have gjort uden jer smiley


  • #408   31. okt 2014 smiley Hvor er jeg ked af at læse at det endte sådan. Har fulgt tråden fra starten og håbet at det ville ende anerledes. Godt at hans sidste tid endte hos jer, så han mærkede at I var der til det sidste.

  • #409   31. okt 2014 Uha jeg blev sgu ked af det på jeres vejne. Ære være Boefje minde , hvil i fred Bette ven og mange kærlig tanker til jer alle sammen , I fuldte jeres elskede hund hele vejen fuld respekt til jer . Stor tak for at I ville dele med os.

  • #410   31. okt 2014 Sidder med tårer i øjnene, havde sådan håber han ville klare sig igennem for jeres skyld.. Har fulgt jer fra start, og har haft krydset alt for jer..

    Det er aldrig sjovt at miste sin bedste ven, men håber i finder trøst i hinanden og i at han har det bedre nu smiley

    Cecilie, du er en fantastisk ung kvinde og hvor har du bare klaret hele forløbet imponerende flot! Er sikker på du nok skal komme igennem denne svære tid med sådan en skøn familie bag dig smiley

    Sender jer alverdens varme tanker og kærlige kram..

    RIP smukke boefje, du vil være savnet af mange..


  • #411   31. okt 2014 Så blev den færdig. Har også lavet en video af processen, hvis det ønskes at se den.

    https://www.youtube.com/watch?v=2dl19f-8XSs&feature=youtu.be


    profilbillede
  • #413   31. okt 2014 Kæft nogle skills du har smiley utrolig smuk tegning!

  • #415   1. nov 2014 Tal alle sammen - det betydet så meget ?? Alexandoria - sidder her og tuder mens jeg ser videoen med processen af tegningen. Du rammer bare helt plet! Det er de store brune øjne jeg vil huske bedst. Vi printer din tegning ud og får den op på vægen. Det føltes jo næsten som om han kigger på en. MANGE tak skal du have ??

  • #416   1. nov 2014 Cecilie, jeg kan lige sende jer den fulde fil, og så kan I måske få fat i en fotohandel og få den printet der? Den er stor nok til at printes okay stort. Kun hvis I har lyst selvfølgelig, det giver bare et bedre resultat end printeren derhjemme.
    og det var så lidt! Det betyder meget for mig, at I er så glade for den.


  • #417   1. nov 2014 Alex - hvis du ikke lever af at tegne, er du den skrappeste amatør, jeg nogensinde har oplevet. Der være nogle, der vil betale dig (stort) for disse evner.

  • Per N
    Per N Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Svar: 13
    #418   1. nov 2014 Alexandoria - du er et fantastisk menneske, og jeg kan slet ikke beskrive hvordan vi har det lige nu. Hele familien har stortudet over din lille film om fremstillingen af din flotte tegning af Boefje, detaljerne omkring øjne mm., ja selv hans lange Kooiker "øreringe" er perfekte, og aldrig har jeg holdt så meget af et menneske, som jeg ikke har mødt - tusinde tusinde tak.

    Jeg kan se på din profil, at du gerne vil på design skole, men mon ikke den skal opdateres, for jeg er sikker på det er der du er, ellers håber jeg virkelig du får dit ønske om at gå den vej opfyldt.

    Jeg vil få den trykt på et lærred, og hænge den et sted i huset, hvor han kan følge med i alting. Filen med fuld opløsning må du meget gerne sende til norgreen@mail.dk, igen - tusinde tak Alex!


  • #420   1. nov 2014 Alexandorie, du er, hvad vi i min familie kalder, et rigtigt godt menneske, der tænker på andre end sig selv!

  • #421   1. nov 2014 Så flot Alexandorie Du har et stort hjerte smiley

  • #422   1. nov 2014 Ej, nu skal jeg jo til at kæmpe for at holde tårerne tilbage, mens jeg er på hundeudstilling. Ih, hvor er I altså søde allesammen ?
    Jeg lever faktisk ikke af det, selvom jeg vil prøve at gå fuld tid næste år. Er ikke startet på designskolen, da jeg stadig er i gang med min HF. Indtil videre er jeg bare selvlært.


  • #423   1. nov 2014 Spørgsmålstegnet skulle have været et hjerte, lol.

  • #425   1. nov 2014 Du er bare et så stort menneske, Alexandoria. smiley

  • #426   1. nov 2014 svært at finde ord der passer, men sender jer mange tanker. Det er så ubeskriveligt svært at miste..... Jeg tror på han er blevet mødt af en flok glade hunde som han hygger sig med indtil i en dag om mange år ses igen

    profilbillede
  • #427   1. nov 2014 Den skulle hermed være sendt til din mail, Per ^^

  • #429   3. nov 2014 Hvor gør det mig bare ondt at læse!
    Det er så ubeskriveligt hårdt at sige farvel til sin bedste ven.

    Du er en tapper pige og du har gjort hvad du kunne for ham.

    Jeg føler med dig


  • #430   3. nov 2014 Jeg har fulgt med på sidelinjen og stille håbet på et mirakel...jeg er dybt berørt over jeres altoverskyggende kærlighed til Boefje smiley

    Dette citat hjalp mig over et stort tab...måske det kan give blot en lille lindring smiley ?

    Dem vi elsker går aldrig bort...de går blot i forvejen smiley



  • #431   3. nov 2014 R.I.P skønne Boefje
    kæmpe trøsteskrammer til jer alle
    det gør så ondt at miste en dejlig ven
    føler inderligt med Jer. smiley


  • #432   5. nov 2014 smiley

    profilbillede
  • #433   5. nov 2014 Puh.. faldt over denne tråd da jeg sad på jobbet i nat og jeg sad med tårer i øjnene flere gange og der trillede også nogle tårer da jeg læste at Boefje var kommet i hundehimlen. På en gang så trist, men også fantastisk at læse om jeres kamp for den lille mand, ingen tvivl om at i er en familie der elskede jeres hund meget højt og ville gøre alt for ham - sådan en familie kommer jeg selv fra smiley

    Da jeg blev født havde forældrene 2 gravhunde på 3-4 år, dem måtte vi sige farvel til indenfor et år da jeg var 9-10 år, den første pga. sygdom og alderdom (lungebetændelse da han var 14½) og den anden pga. sorg over tabet af hans bedste ven. Et år inden den første gravhund døde havde vi fået en tysk hønsehund som var min trofaste ven gennem min barndom og ungdom, ham havde vi som enehund i 5 år indtil forældrene anskaffede en gravhund igen i februar 2001 da jeg var 15 og i slutningen af det år kom der endnu en gravhund til familien.
    Og selvom jeg var blevet voksen, var flyttet hjemmefra og havde fået min egen hund, så var det ikke sjovt da forældrene ringede og sagde at jeg skulle komme forbi den samme aften hvis jeg ville sige farvel til vores hønsehund da han blev aflivet dagen efter. Han var 13 år, så en høj alder for hans race, han havde diverse småskavanker til sidst, var næsten skind og ben og fik konstateret en form for kræft. Men han fik de sidste måneder på hans præmisser, indtil den dag hvor hans krop sagde fra og han kollapsede i haven, fordi kroppen ikke ville mere og bagbenene blev lammet. Han fik fred hos dr. dyr den følgende morgen. Den yngste af gravhundene døde pludseligt for 2½ år siden da den ene hjerteklap kollapsede en nat, han var frisk og glad og 10½ år er jo ingen alder for en gravhund. Den ældste af gravhundene er lige blevet 14, er halvdøv og halvblind efterhånden, men han tuller rundt og nyder sit livs efterår sammen med forældrenes 4 andre hunde..

    Hvorfor har jeg så skrevet alt det her? Jo for at fortælle at lige meget om vores hund dør efter en kamp med sygdom, sover stille ind pga. alderdom eller den bliver taget fra os pludseligt, så gør det ondt og vil altid medføre en masse smerte og et kæmpe savn, da man opdager hvor meget ens hund faktisk har fyldt i ens liv og hvor tomt der er uden den (især hvis det er den første hund man mister). Vores hunde har vi desværre kun i en kort del af vores liv, men alligevel sætter de en masse fodspor, og minderne om alle de gode oplevelser vil ingen kunne tage fra os smiley

    Og til Cecilie: Ville ønske jeg kunne sige noget til dig der hjalp, men det kan jeg desværre ikke. Ved det er hårdt lige nu og savnet til din bedste ven vil være der længe, selvom det bliver mindre med tiden. Jeg håber at jeres familie på et tidspunkt når den værste sorg har lagt sig får overskud til at få en ny god ven i familien - vores familie kunne i hvert fald ikke undvære glæden de giver smiley Og bare da vi gik fra 3 til 1 hund på 10 måneder, syntes vi der var meget tomt i huset i den første tid, så kan kun forestille mig hvordan det er for jer nu hvor lille Boefje ikke er her mere smiley


  • #434   10. nov 2014 Hej alle dejlige mennesker smiley
    Først vil jeg gerne sige en STOR tak for alt jeres støtte og alle jeres søde ord - det har virkelig hjulpet mig igennem det hele smiley

    Huset er bare blevet så tomt efter Boefje, og vi savner ham alle smiley Men huset blev altså lidt for tomt, så vi har faktisk får en ny hund om tre uger. Hun hedder Rebelle og er en border collie.

    Boefje vil aldrig blive glemt eller erstattet, vi får bare en ny vi kan elske lige så højt som ham smiley


  • #435   10. nov 2014 Hej Cecilie..hvor er det dejligt at høre og glæder mig til at du spammer en masse hvalpebilleder smiley kan godt forstå at huset blev for tomt !!! Og jeg må lige tilføje at det er nogle virkelig dejlige billeder du har lagt op på instagram af smukke boefje smiley

  • #437   10. nov 2014 Tusind tak - hun er rigtig sød. De her 3 uger bliver meget lange smiley Har lige vedhæftet et billede af lille Rebelle smiley

    profilbillede
  • #440   10. nov 2014 Cecilie, stort tillykke med din lille, kommende hvalp, hvor er hun da bare sød smiley Dejligt, at I får en ny lille hund, når man er vant til en hund omkring sig, bliver huset uhyggelig tomt uden smiley

  • #441   10. nov 2014 Åhhhh hvor godt! smiley og hvor er hun sød! smiley
    Som du så rigtigt skriver, så kan en ny hund ikke erstatte en gammel elsket hund, men den kan udfylde et skrigende tomt hul og blive en lige så stor kærlighed i hverdagen.
    Glæder mig til at følge hende smiley


  • #442   10. nov 2014 Nej hvor er det skønt, at vågne op til så dejlig en meddelse
    Hvor bliver det skønt for dig /jer at få en ny lille hvalp i huset
    Og så ved vi alle, at denne lille pige ikke kunne få bedre hjem end hos jer
    Stort tillykke med hende Hvor er hun bare kær smiley


  • #443   10. nov 2014 Stort tillykke med hende, hvor er hun kær altså!

  • #444   10. nov 2014 Tillykke med den lille ny, hvor ser hun dejlig ud smiley

  • #445   10. nov 2014 Tillykke med den nye smukke lille hund! Hvor er hun kær!!

  • #446   10. nov 2014 Tillykke, hvor dejligt i giver en hund en dejlig fremtid med masser af kærlighed:-)

  • #447   10. nov 2014 Hvor er hun smuk og navnet Rebelle lover jo godt for fremtiden det "belle" kan vi jo se er der .... De reBelske skal I nok få gode/sjove oplevelser ud af ....

    Jeg synes det største ære til en mistet hund er at man giver endnu en hund det gode liv ....


  • #449   10. nov 2014 Iiiih altså, hvor ser hun sød ud. TILLYKKE! smiley
    Jeg er sikker på, at hun får en fantastisk familie, og at I alle bliver super glade for den lille ny - også selvom intet kan erstatte jeres Boefje.

    Held og lykke med den lille ny, og skynd dig at oprette hende, samt en ny tråd, så vi kan byde velkommen og følge hende smiley


  • #450   10. nov 2014 Hold op hvor er hun bare sød!

    Jeg er SÅ glad på dine vegne Cecilie smiley


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.007
    #451   11. nov 2014 Tillykke med hende, Cecilie smiley Hvor ser hun bare kær ud!

    Hun er heldig, at få jer som familie smiley


Kommentér på:
Hjælp, min hund ryster over det hele!

Annonce