{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
982 visninger | Oprettet:

Politiet gør faktisk noget... {{forumTopicSubject}}

Her i weekenden lavede jeg en anmeldelse vedr. hundeloven.
Jeg kontaktede det lokale politi og forklarede hvad jeg havde observeret.

I løbet af 10 minutter var betjenten på stedet og jeg snakkede med ham og pegede ham i den rigtige retning.

Efterfølgende snakkede jeg med betjenten igen og han havde fundet hunden og ejerne og han fortalte mig hvilken sanktion han havde givet.

Jeg må sige jeg var yderst tilfreds med den måde han håndterede det på og vil bare lige sige til jer andre at det kan godt svare sig at reagere og lave en anmeldelse hvis man er vidne til noget, der i følge loven ikke er i orden...

Politiet GØR rent faktisk noget
Hermed et lille skulderklap til vores egen landbetjent.... Ham kan vi godt lide smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politiet gør faktisk noget...
  • #2   30. aug 2011 Daisie: Og det er netop derfor jeg beretter om det her..

    Man hører altid om at at politiet ikke har tid / ressourcer til at tage sig af anmeldelser i "småtteriafdelingen" , men det har VORES betjent heldigvis og jeg synes også man skal fortælle når man har haft et godt forløb..


  • #4   30. aug 2011 Politiet har også to gange rykket ud til mig i forbindelse med hunde - dog før lovens ikrafttræden.

    Den ene var en løs hund som skulle følges hjem, den anden var en hund som var blevet bundet af i flere timer uden mad og vand i regnvejr i februar måned (en hjemløs der lejlighedsvis efterlod sin bullmastifftæve for at tage på druk).


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #5   30. aug 2011 Fællesnævneren må være landbetjent. For hér, der bliver der ikke gjort noget, ikke engang når politiet selv står og glor på det.

    Nogle gange godt, andre gange skidt. Men det afhænger vel af ens holdning til lovens indhold og tilbliven.


  • #6   30. aug 2011 Her gør de bestemt heller ikke noget, nå jo , holder tilbage for 3 muskelhunde, der ikke har snor, halsbånd og mundkurv på. De gad ikke stå ud af bilen for at optage rapport. Ringer man til dem så har de ikke liiige en bil i nærheden. Kunne du ikke tage en snak med hundeejeren? var det sidste jeg fik at vide. Nej det kan jeg ikke derfor ringer jeg til jer. De kom aldrig

  • #7   30. aug 2011 Ja men det er så dejligt at have en landbetjent....Vores er desværre sparet væk for mange år siden..

  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #9   30. aug 2011 Nej, det er næppe kun landbetjente der gør noget. Men her, der tror jeg simpelthen ikke på at der overvejende er tilfælde hvor politiet rykker ud, frem for at lade være.


  • #10   30. aug 2011 Tja.. her råber ungerne : " Ej seee.. Nu kommer Knud Betjent... HEJ KNUD"
    Og så vinker de og løber hen til ham.
    Og Knud stopper op og snakker med ungerne og hører dem lidt i færdselsregler ( afhængigt af hvor gamle de er )

    Synes bare han er super god og alle dem jeg kender kan lide ham både som betjent og person


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #11   30. aug 2011 Tina:

    Jamen det er da også fantastisk at lokalsamfundet har så godt et forhold til ordensmagtender og at der tid og overskud til den slags.
    Men det er måske også derfor du kan berette om at der bliver taget affære når der er bøvl med en hund.

    Men sådan forholder det sig jo desværre ikke alle steder.

    En dag som i dag tager de sgu næppe af en overtrædelse af hundeloven, hvis du ringer til station city i Kbh og fortæller om det.


  • #12   30. aug 2011 blah: Nej du har nok ret i at der ikke er den samme gode kontakt i de store byer

  • #13   30. aug 2011 Jeg har ikke haft gode oplevelser med politiet overhovedet... Men det er da godt at høre at det fungerer rundt omkring i resten af Danmark smiley

  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #14   30. aug 2011 Tina:

    Det er i hvert fald ikke det jeg har oplevet. Ikke kun hvad angår hundeloven.

    Men det er jo en større debat. Jeg kan godt se fornuften i at prioritere når der ikke er tid og resourcer til det hele. At det så mangler tid og resourcer, er meget uheldigt. Men dertil kommer så også min personlige holdning om at forvalte tildelte resourcer og evne til at gøre det mest hensigtmæssigt. Og det, at jeg flere gange har oplevet hvad ikke kan betegnes som andet ikke ren og skær ugidelighed, uanset resourcer eller mangel på samme.

    Nu bryder jeg mig ikke om hundeloven hvad angår mundkurven, sp det er mit syn selvfølgelig præget af. Men hvad pokker havde man forventet når det hører til sjældenhederne at de rykker ud når langt mere alvorlige tilfælde af overtrædelser finder sted.
    I den sammenhæng bør jeg jo så nævne at en hund uden mundkurv, forudsat at den er i snor, omgængelig og med en ejer der begår sig fornuftigt, som man ville have gjort inden d. 1/7-10, ikke er lige så grelt, i mine øjne, som løse agressive hunde, overfald, vanrøgt, bidepisoder, etc. Igen, en holdning farvet af at omstændighederne kræver en prioritering ofte.


  • #15   30. aug 2011 jeg synes også den nye hundelov på visse områder er tosset..
    Den gamle var god nok hvis "de" gad håndhæve den.

    Jeg har jo selv haft en hund bag gitter..

    Og naturligvis skal ressourcerne prioriteres..

    Konklusionen må være at vi dog trods alt har en enkelt fordel i de små samfund..
    Vi kan risikere at dø før ambulancen kommer frem ( har selv ventet 45 minutter på en ambulance til et kolapset barn, der havde så godt som intet blodtryk og var meget svær at holde vågen) MEN.. Vi har en super landbetjent


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #16   30. aug 2011 Tina:

    En hund bag gitter - den kræver vist lidt forhistorie at forstå smiley

    Men jeg er enig, den gamle var fin - hvis dog bare folk gad overholde den og politiet håndhæve den.

    Og desværre ja, så skal der prioriteres. Og mange er nok uenige, men vilkårene og de faktisk omstændigheder taget i betragtning, så synes jeg politiet gør det rigtige når de vælger at visitere pusherne i gaden frem for at stoppe og sanktionere over for en ejer med en fredelig hund der føres i snor.

    Jeg synes emnet bliver så omfattende at jeg ikke kan komme med nogle entydige svar på rigtigt og forkert - man kunne da have en naiv forhåbning om at tingene en dag bliver adskilt, så det "almindelige politi" kan få frigivet nogle resourcer ved ikke længere at skulle håndhæve love der vedrører dyr, og der kom nogle til med samme beføjelser og med den fornødne viden, kunnen og resourcer.


  • #17   30. aug 2011 En hund bag gitter = Mundkurv smiley
    Han var blanding af amr. bulldog / bullmastiff, så gik under listehundeloven


  • #18   30. aug 2011 En form for dyrepoliti ville være godt..
    Men så kommer det evige spørgsmål om hvem der skal betale.


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #19   30. aug 2011 Tina:

    Ok...jeg så en hund i spjældet, for mig smiley

    Men sådan en har jeg også her.

    Men det glæder mig at der bliver taget affære nogle steder og jeg ville ønske det samme skete andre stedet hvor var brug for det.


Kommentér på:
Politiet gør faktisk noget...

Annonce