{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
755 visninger | Oprettet:

Flyt af hund og kat til udlandet samt hest. {{forumTopicSubject}}

Halløj mennesker. Denne er egentlig nok mest egnet til jer som allerede bor i udlandet, eller for nylig var flyttet dertil (indenfor de sidste 5 år) og tilbage igen. Jeg vil derfor bede folk som ikke er 100% sikker, om ikke at svare.

Jeg sidder og "leger" med den idé at flytte til Spanien, og gerne til sommer, eller før.

Men det inkluderer også at vi får flyttet min hest,2 hunde og en kat med.

Jeg ved jo det indebærer en masse papir, og pas og vacc osv.

Jeg har pas på min ene hund (EU tysk pas) og på min hest(dog bare et almen dansk hestepas?), samt de er vacc. hvert andet år, som de nu skal.
Min hest er vacc. hvert år.

Hvad ellers skal jeg have gjort mht til papir og pas, for at få dem med ned? Og har i en ca. pris for at få alt dette gjort? Og hvor meget kostede flybilletter for hund og kat?

Min kat er ikke vacc. og det ved jeg han så skal og det lige tager omtrent 3 måneder, meeeen - kan man godt rejse, mens man er igang med revacc. hvis man får sidste vacc. dernede?

Og hvilket firma brugte I til jeres hest? Jeg har kigget på Horsetravel, men jeg kan ikke finde nogle pris for hest til udlandet...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flyt af hund og kat til udlandet samt hest.
  • #1   19. dec 2013 Du skal have fat i de spanske myndigheder som kan oplyse dig hvilke regler der ved indførsel af hund, kat og hest. Du kan læse lidt på www.fvst.dk under rejse med kæledyr. Der er interaktive guides du kan udfylde. Der finder du rejse med hund og kat og der kan du også se hvilke regler du skal opfylde når du skal retur til Dk.

    Mht til hesten så skal du senest 4 1/2 dag inden afrejse bestille tid til syn. Det gøres på eksportportalen, som du også kan finde på www.fvst.dk Har du ikke brugt den før skal du oprette dig som eksportør og så kan du bestille tid. Husk at udfylde en ejererklæring som du skal have klar til synet. Se mere under hesteejer...mener jeg den hedder.

    Selve transporten kender jeg desværre ikke noget til smiley


  • #2   19. dec 2013 Jeg kan kun anbefale at du får fat på et professionelt PET relocation agency. Øj det var besværligt at få King (GD) med til Israel. Ikke mindst pga hans størrelse -han kom med som cargo, men også papir arbejde, tilladelser, apostilstempler osv osv...

    Vi brugte de her
    http://www.terminal4pets.com/
    Og var meget tilfredse med deres service.


Kommentér på:
Flyt af hund og kat til udlandet samt hest.

Annonce