{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.504 visninger | Oprettet:

Oplevelser med ånder {{forumTopicSubject}}

Mig og manden sad lige og så et program hvor Bubber prøver at komme i kontakt med "ånde-verdenen".
Der har før været tråde om emnet herinde, men jeg tillader mig at lave endnu en smiley
Tror DU på den slags? - Har du selv oplevet noget uforklarligt? (Hvis ja, hvad?)
I det hus vi boede i for nogle år siden, oplevede vi flere ting..
Et komfur der pludselig var tændt, en rulle film der blev FLÅET ud fra en hylde lige foran næsen på mig og min mand - hverken vi eller hundene var i kontakt med det område af køkkenet, vi så skygger/skikkelser, kunne mærke modstand/et skub når vi stod øverst på trappen, jeg har set katte-skikkelser ud af øjnkrogen, vores dvd-skuffe begyndte pludselig at køre ud af sig selv - den har sjovt nok aldrig gjort det efter vi flyttede, og det er samme dvd vi har den dag i dag.
Det var hvad jeg lige kunne komme i tanke om.
Får kuldegys hver gang jeg tænker på det, men finder det samtidigt interessant. smiley - og føler mig ikke bindegal, eftersom vi var 2 der så disse ting ske. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Oplevelser med ånder
  • #1   26. okt 2016 Vi har gerne 2-3 stykker gående. Og især den ene er ret ubehagelig til tider.

  • #3   26. okt 2016 Lyder ikke rart susanne smiley jeg turde simpelthen ikke bo sådan et sted igen!

  • #4   26. okt 2016 Jeg har flere oplevelser.. Desværre gør min medicin at jeg har svært ved at kontakte det åndelige.. Fik ellers besøg af både min farmor, min første kat og min første tamrotte..

  • #5   26. okt 2016 Det lyder lidt mere behageligt smiley de oplevelser mig og manden har haft var bestemt ikke rare. Det føltes ikke trygt.

  • #7   26. okt 2016 john - Jeg har ikke et problem.. Det er ikke værre end at tro på gud..

  • #8   26. okt 2016 Der er mange der har et problem så smiley
    Vær du bare glad for at du ikke selv har oplevet noget ubehageligt og uforklarligt john.


  • #9   26. okt 2016 Jeg har aldrig taget stilling til om jeg troede på den slags, før jeg oplevede en masse ting.

  • #10   26. okt 2016 Jeg troede så absolut ikke på ånder, inden vi flyttede hertil. Og min mand helt bestemt heller ikke.

  • #12   26. okt 2016 Vi har boet mange steder uden den slags hændelser - heldigvis.

    Men her er lidt for spændende indimellem. Sidste påfund var at lukke katte inde i et rum, der ikke bruges.


  • #13   26. okt 2016 Jeg har også boet mange steder smiley og har haft disse oplevelser i 2 huse.

  • #14   26. okt 2016 Jeg tror 110% på det, og har også selv oplevet ting, dog ikke i så stor grad som andre herinde.
    Jeg har lidt svært ved den der med om man kan kontakte dem på den måde som nogen siger, men samtidig er jeg også sikker på at der er NOGLE der kan, langt de fleste prøver jo bare at snyde folk for penge, men nogen har altså en "gave"..

    Jeg har mest oplevet "behagelige" ting som at min mormor og bedstemor kom, jeg kunne ikke se dem, men jeg kunne mærke deres nærvær, men det er efterhånden lang tid siden at de har været der, men de har nok også travlt smiley hehe..

    Jeg har dog i den lejlighed vi boede i før denne, oplevet at jeg når jeg var i køkkenet og soveværelset, kunne mærke en ældre mand. og det var ikke fordi han som sådan var ond men han var heller ikke venlig og han stirrede sådan, selvom jeg ikke kunne se ham, så kunne jeg mærke at han stirrede. Lucky brød sig heller ikke om ham, han reagerede på det. Anika herinde fra lavede noget hokus pokus (undskyld men jeg har ikke en bedre forklaring smiley ) og så var der faktisk stort set ro derhjemme, Lucky blev langt mere afslappet og jeg følte ikke det samme ubehag, selvom han af og til i starten stadig var der, men hvad end Anika gjorde, så hjalp det altså. smiley


  • #15   26. okt 2016 Det er rigtigt ubehageligt at mærke at nogen står og stirrer smiley i vores gamle hus var det mest ved badeværelse og køkken vi oplevede de ting. Og så ved trappen som var 2 skridt fra badeværelset ovenpå.

  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 444
    #16   26. okt 2016 Nej det er ikke værre end at tro på gud.. Som heller ikke findes.

  • #17   26. okt 2016 Lars N - Det gør han for nogen


  • #18   26. okt 2016 Yup smiley Tror fuldt og fast på det, da jeg ved der er fakta smiley

    Er selv healer, kan kommunikere med dyr ( levende og aflivede ), er clairvoyant og så det løse smiley

    Jeg har set/oplevet mange ting smiley
    Vi har en del dyre ånder i vores hus, en gammel fodermester og div gæster smiley Synnes det er lidt hyggeligt smiley Man er aldrig alene smiley


  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 444
    #19   26. okt 2016 Ja han gør - For nogen.

  • #23   26. okt 2016 ...om man tror på noget eller ej synes jeg er helt op til folk selv smiley dem der er noget galt med er dem der har behov for at nedgøre andre for ikke at have samme tro og værdier i livet som en selv...!

  • Susan H
    Susan H Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 57
    #24   26. okt 2016 tro fuld og fast på det.
    har også oplevet at nogen i familien er kommet på besøg efter de er gået bort.
    men det meste udhyggelige var op frilands museum var inden i en af husen der ligger ude på det åbne stykke.blev mega a svimmel blev nødt til at gå ud og for frisk luft.det tog noget tid før jeg fik det godt igen og har ikke været nær det hus siden.har der været derude og oplevet noget af det samme der ude


  • #25   26. okt 2016 Jeanette, når man har oplevet nok ting, ved man de er der smiley
    Jeg har ikke behov for at bevise det. Jeg ved det er fakta smiley
    Som forskningen skrider frem pt, så varer det ikke længe inden en eller anden får credit får et bevis smiley
    Solfeggio bliver brugt på sygehuse, Bruce Liptons forskning vinder frem osv. ( ikke ånder men i samme stil smiley )

    John: flot copy paste smiley :D smiley


  • #26   26. okt 2016 John: Har heldigvis ikke behov for medicin smiley Eller for at nedgøre dig, som du nedgør mig smiley


  • #27   26. okt 2016 ...om man tror på noget eller ej synes jeg er helt op til folk selv dem der er noget galt med er dem der har behov for at nedgøre andre for ikke at have samme tro og værdier i livet som en selv...!
    - Lige præcis! smiley Og man kan ikke udelukke noget som ikke kan bevises. Man kan blot tro eller ikke tro, men ikke udelukke.
    Jeg vil dog også sige (som nogle af jer andre nævner) at har man oplevet tilstrækkeligt, så er det ikke længere tro, men viden. For disse uforklarlige ting SKER jo, det er ikke os der er bims smiley


  • #28   26. okt 2016 john, har du været kvinde i dit tidligere liv, siden du altid søger konflikt og drama? smiley Mig bekendt er det mest os kvinder der KAN ha den tendens. Haha smiley

  • #33   26. okt 2016 Haha smiley ja vi er mange høns herinde smiley

  • #34   26. okt 2016 Jeg er skutte nogen høne. Jeg skider ikke æg. smiley

  • #35   26. okt 2016 Jeg tror på det. jeg har mødt en kendt person som jeg os har været med i tv.en med smiley

  • #36   26. okt 2016 i USA smiley sammen med dem her Zak og Aaron https://www.youtube.com/watch?v=jbzcEtFMMSQ

    han er min største fan smiley hihi


  • #39   26. okt 2016 Hahaha john, det er selvfølgelig rigtigt nok smiley
    Og indrømmet, vi kan være bindegale.. smiley :D smiley

    FEDT Puk smiley


  • #40   26. okt 2016 Bindegale mig smiley

    profilbillede
  • #41   26. okt 2016 Ja tror på Ånder og er slet ikke i tvivl.

  • #42   26. okt 2016 Lars. På hvilket grundlag kan du bevise at Gud ikke findes? smiley

  • #45   26. okt 2016 Jeg har som 5 årig set en gennemsigtig skikkelse som var LIGE foran mig, og hun åbnede munden som om hun sagde noget, men der var ingen lyd.
    Så må indrømme at jeg er ret åben for hvad som helst. Og ovenstående har jeg heller ikke nævnt for mange smiley det lyder jo vanvittigt urealistisk.


  • #46   26. okt 2016 Jeg tror på det og har også oplevet en del underlige ting smiley
    Fx har jeg oplevet et håndtag på en dør blive trykket ned af sig selv, uden nogen var i nærheden af døren.
    På et tidspunkt var jeg ude og køre med min veninde i hendes bil, hvor en telefon pludselig begynder at ringe, sådan en gammeldags Nokia ringetone. Ringetonen kommer ikke fra nogle af vores telefoner og kommer heller ikke fra den sang vi hører (vi tjekkede sangen bagefter). Derefter tjekkede vi også i bilen om der skulle ligge noget, der kunne sige lyden, men vi kunne intet finde...
    Hjemme ved mine forældre sker der også en masse underlige ting. De bor på en gammel gård. Fx døre der lukker og åbner af sig selv, skikkelser og lyde fra loftet som om nogen går deroppe uden at der er nogen. - og hunde og heste der pludselig står og stirrer og rejser børster af noget der ikke er der smiley


  • #47   26. okt 2016 jeg har prøvet noget som var ret ulækker men ikke sjovt. en dag. var jeg i skole. der fik jeg et syn og besvime og fik det utrolig dårligt. det første jeg sagde der jeg kom til mig selv. var min mormor er gået bort. en time efter var min mor kommet til skolen. da de have ringet til hende. jeg sprugt min mor. om det virkelig passer at min mormor så hendes mor er gået bort. ja det sket for en time siden smiley for nogle år siden

  • #49   26. okt 2016 Får helt kuldegysninger.. Det er ikke altid videre rart at opleve sådan noget.

  • #50   26. okt 2016 slet ikke. efter et år skete det igen. i min familie en der gik bort smiley

  • #51   26. okt 2016 Så lidt, Charlie smiley når man har oplevet en del, udelukker man ikke længere ret meget smiley
    Og ja, det var virkeligt uhyggeligt! Jeg blev fuldstændig chokket.

    Puk, vildt smiley og sørgeligt!


  • #52   26. okt 2016 da hun gik bort. fik jeg en bamse som hun har haft siden hun var et lille barn bliv født. den bamse har en halskæde rundt om halsen. når jeg krammer den så føler jeg mig helt glad men os ked af det. ved ikke hvorfor ligesom en mærkelig følse i kroppen smiley

  • #53   26. okt 2016 Kunne man ikke have et lille glimt i øjet, når man fortæller om sine oplevelser? På denne måde kunne man være med til at sikre, at det komiske får overtaget over det tragikomiske.

    PS! Jeg har tit set min mormor liste sig ud til køleskabet lige omkring midnat. Lidt spooky. Jeg mener, hvordan fanden kunne hun allerede være sulten igen. Nå, men hun døde desværre for nogle år siden som følge af sukkersyge. smiley


  • #55   26. okt 2016 Har oplevet en del på mine forældres gård smiley Og det er jeg bestemt ikke ene om. Om jeg tror på ånder, er en anden snak. Det ved jeg faktisk ikke. En del af mig tror vist på det, og synes også der giver mest logik.... En anden del af mig tror slet ikke på det, og synes at DET giver mest logik smiley
    Jeg er vist det man kalder splittet.


  • #57   26. okt 2016 Jeg har ikke lyst til at tro, men mine oplevelser har gjort det lidt svært smiley

  • #58   26. okt 2016 Haha vildt. Lyder ret spøjst ja smiley

  • #59   26. okt 2016 Det bliver bare bedre og bedre. Popcorn kan slet ikke "dække" oplevelsen. Vafler, jeg må bage vafler. Hindbærsyltetøj og vaniljeis smiley
    Gluten, hit me!


  • #61   26. okt 2016 jeg har på en gård jeg arbejdede på også set lidt af hvert. det mest uhyggelig dog fordi jeg var overstresset. men også det eneste hvor jeg vitterligt har været langt ude.

    var overbevist om en mand stod med en kniv ude ved min pony og ville snitte i os begge. jeg tog så ponyen og begyndte at gå ud af en plovfuge sent om aftenen.

    heldigvis boede min vendinde også på gården og hende og hendes hund kom og hentede mig og ponyen tilbage.


  • #65   26. okt 2016 Om jeg tror på det ved jeg ikke, men findes det, så kan i godt glæde jer smiley

  • #66   26. okt 2016 Kan virkeligt ikke se det sjove i de oplevelser, men sådan er vi så forskellige, og har forskelligt bagage med os. smiley



  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 444
    #67   26. okt 2016 42:
    Det store spørgsmål er nok nærmer: Kan nogen bevise at gud findes?
    Svaret er indtil videre et stort nej.

    Alt tyder på at det er historie.


  • #68   26. okt 2016 Jeg ved ikke hvad jeg tror.
    Men feks. var min afdøde hanhund hjemme og sige farvel til mig samme aften.
    Jeg var total tudefjæs og sad og skrev med folk på FB og jeg kunne intet se, så meget tudede jeg.
    Indtil han kom forbi.
    Så sad jeg med åben mund og gloede ..
    Og ja, jeg har fået bekræftet at han var forbi.
    Og jeg er sådan set ligeglad hvad andre tror eller ikke tror.
    JEG kan godt lide tanken om at min dreng var forbi og sige farvel.
    Jeg er/var tynget af dårlig samvittighed overfor ham og den beslutning jeg måtte tage, så at han var forbi mig en sidste gang, det betyder meget og kan forhåbentlig en dag hjælpe lidt på den dårlige samvittighed.
    Håber jeg.


  • #69   26. okt 2016 smiley

  • #70   26. okt 2016 #68
    Det kaldes selvsuggestion, og er ikke halvt så frækt, som man kunne ønske sig smiley


  • #71   26. okt 2016 søren, var du til stede?

  • #72   26. okt 2016 Lars
    Kan nogen bevise at Gud ikke findes smiley


  • #73   26. okt 2016 De folk der ikke tror på det og som ovenikøbet har behov for at latterliggøre os andre der har haft disse oplevelser, det er ofte folk der er bange for det ukendte.
    Det kan jo forklare deres måde at reagere på.


  • #74   26. okt 2016 Zenta, jeg tror at du har fat i noget smiley

  • #75   26. okt 2016 Uden tvivl.
    Tro mig.
    På en eller anden måde har jeg faktisk ondt af dem.
    Ikke så meget fordi de ikke tror på det, men mere fordi de har det behov for at gøre andre til grin.
    Sørgelig indstilling at have til det.


  • #76   26. okt 2016 Der findes ikke en eneste valid dokumentation for den slags historier - derfor min skepsis. Jeg latterliggør ingen - den må du/I selv bære skylden for. smiley

  • #77   26. okt 2016 Er du bange?

  • #78   26. okt 2016 Eller misundelig over at du ingen oplevelser har haft?

  • #79   26. okt 2016 Begge dele. Det er umuligt at vælge mellem to så lyksalige scenarier

  • #80   26. okt 2016 Zenta, enig. Godt at man er blevet for gammel til at lade sig provokere så let smiley
    Jeg er flintrende ligeglad med om folk tror på mig når jeg fortæller om alle mine/vores oplevelser.. Har ikke behov for at diskutere det yderligere, eller overbevise eller påvirke andres mening.
    Og jeg var ikke den eneste der så mange af de ting ske. Ting som er FYSISK umuligt. Når en tung ting f.eks pludselig blir flået ud fra en hylde og lander langt væk, sidder alle nu altså med store øjne. smiley


  • #81   26. okt 2016 Det er helt okay at være bange for det ukendte og for de ting man ikke kan forklare, det er der ingen skam i.
    Men det er til gengæld skammeligt at sidde og gøre grin med andre og deres oplevelser.


  • #82   26. okt 2016 Jeg er også kold i røven smiley

  • #83   26. okt 2016 smiley
    Og mht at være bange, det har jeg dælme også været.. "Ånden i glaset" kunne jeg også fortælle nogle oplevelser om. Glemmer aldrig min skolelærers reaktion engang nogle stillede spørgsmål om hendes søn. smiley


  • #84   26. okt 2016 I want to believe.
    Desværre har jeg ikke selv haft sådan nogle oplevelser, og jeg har det sådan, at jeg først tror rigtigt på ting, når jeg oplever det. Så ja ... I want to believe.


  • #85   26. okt 2016 Jeg har det stik modsat.. Jeg har mest af alt været skræmt, for det har ikke været særligt rare ting at opleve. Så det har været virkeligt ubehageligt, og jeg har prøvet at overbevise mig selv om at det ikke kunne være muligt. Men man kan ikke lyve for sig selv. Så har måtte lære at acceptere det. smiley

  • #87   26. okt 2016 Min oplevelse med Woody var en god oplevelse, dog blev jeg forskrækket da det skete.
    Men bagefter er jeg lykkelig for at han kom forbi mig sammen aften da jeg var allermest tudefjæs og allermest tynget af dårlig samvittighed.
    For mig var det som en form for at han tilgav mig og min beslutning, at han fortalte at det nok skulle gå.
    Jeg håber som sagt det hjælper mig en dag.
    Det sidder stadig utrolig hårdt i mig og den trækker stadig tårer når jeg skriver om det.


  • #88   26. okt 2016 john, så når der sidder flere mennesker og oplever disse uforklarlige ting, så foregår det bare i alles hoveder? Den må DU altså længere ud på landet med. smiley

  • #89   26. okt 2016 Zenta, kan jeg godt forstå smiley

  • #90   26. okt 2016 Men jeg forstår det godt.. Den der skeptiske holdning til det. Jeg har som sagt selv prøvet at være det. smiley

  • #92   26. okt 2016 Ja da, den skeptiske holdning til det, især hvis ikke man selv har oplevet det, det forstår jeg godt!
    Men forstår ikke trangen og behovet for at gøre grin med folk der har oplevet det.


  • #93   26. okt 2016 Indica, ja det startede også tidligt hos mig smiley 5 år var jeg. Og hold nu op hvor var jeg skræmt. Blev fuldstændig lammet.

    Zenta, nej forstår det heller ikke..


  • #96   26. okt 2016 Indica, kan jeg godt forstå hvis det meste har været positivt smiley

  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 444
    #99   26. okt 2016 72.
    Ja altså indtil videre kan man jo så sige at de har bevist at gud ikke findes.

    Der er intet belæg for at Jesus har gået på jorden.


  • #100   26. okt 2016 jinx,der tar du jo så f.eks fejl. Det er altså ikke os alle der ØNSKER at tro. smiley

  • #101   26. okt 2016 Jeg vil da godt pointere jeg ikke tror specielt meget på andet end ting der er videnskabelig evidens for.

    Men jeg finder det langt mere psykisk påfaldende med folk der påråber sig retten til at nedgøre andre, der skiller sig bare lidt ud fra deres eget perspektiv. End folk der har en tro på noget der muligvis ikke kan bevises.

    Det ER jo faktisk muligt at komme med sine synspunkter uden et behov for at ramme andre mennesker personligt...at man vælger bevidst ikke at gøre det...tjah...så handler det vist om lidt andet end blot at sige sin mening om et emne - sørgeligt.


  • #102   26. okt 2016 Well said smiley

  • #103   26. okt 2016 Helt enig.
    Jeg synes det er helt i orden at sige at DEN slags tror man ikke på, det er helt i orden.
    Men lad være med at gøre grin med og nedgøre andre der rent faktisk tror på den slags.
    Det er da et ualmindeligt mærkeligt behov at have.


  • #104   26. okt 2016 Ja på et debat forum må man jo altså forvente uenighed smiley men vi er vel alle voksne mennesker som kan håndtere det og acceptere forskellighed.
    Det burde i hvert fald være sådan.
    I øvrigt mange tak til jer der ville dele jeres oplevelser smiley dejligt med så meget respons!


  • #105   26. okt 2016 Jeg tror hverken på ånder, liv efter døden, guder, julemanden, tandfeen, spøgelser eller andet af den slags.
    Har aldrig oplevet noget uforklarligt.


  • #106   27. okt 2016 Jeg ville også gerne være fri for at opleve, det jeg har oplevet. Og det er jeg sikker på, at mine børn også gerne var.

  • #107   27. okt 2016 Nu der jeg egentligt også lidt ligeglad med hvad andre tror på og hvorfor. Jeg tror både på gud og på ånder, så mit hoved må jo virkelig være fucked i følge nogen, men sådan er jeg smiley

    Men jeg kunne da godt tænke mig at vide hvordan teorien med selvhypnose fungere når enten flere mennesker uden at snakke med hinanden oplever det samme eller f.eks. en hund reagere på det.
    Og hvad så hvis man ikke tror på hypnose , kan man så stadig hypnotisere sig selv ?


  • #108   27. okt 2016 Kært forum. smiley
    Man må ikke have en skeptisk holdning til alle disse udokumenterede/udokumenterbare fabler, men det er ok at nedgøre folk, der har købt blandingshunde. Tænk lige en gang over det!


  • #110   27. okt 2016 john nu var den oplevelse noget meget andet end når jeg fik besøg af min afdøde farmor

  • #114   27. okt 2016 John jeg kender mænd der er både religiøse og tror på at der er mere i mellem himmel og jord end vi ved, så nej det er ikke en kvindeting.

  • #120   27. okt 2016 smiley smiley smiley ....så...troen er roden til alt ondt! Men at nedgøre kvinder og psykisk syge det er bare helt iorden...

  • #121   27. okt 2016 Men John, så er det jo der du bare skriver at den slags tror du ikke på.
    Lad være med at gøre grin og nedgøre folk der tror på den slags, det er virkelig en underlig tilgang at have til tingene.


  • #123   27. okt 2016 Angsten for det ukendte har mange måder at vise sig på.
    Din måde er en af dem.
    Igen, du har en virkelig sørgelig indstilling til tingene.


  • #126   27. okt 2016 Jeg har ingen børn, så hvad er det du vil frem til?

  • #128   27. okt 2016 Så når ikke du længere kan finde på noget at skrive i den her tråd, så skynder du dig og hente andre tråde herind?
    Og at jeg i den anden tråd skriver at hvis det var mine børn, der truede en mor og brændte hendes barnevogn af, selv ville give dem en røvfuld, det får du til, sådan helt seriøst og uden pis, at jeg ville klynge de unger op og starte fra en ende af med at slå dem?
    Glemte du at læse at jeg også skrev at jeg sådan set bare overordnet mener at en løftet pegefinger ikke er nok? Eller var det bare mindre sjovt at slæbe med herind?
    Igen, du har en virkelig sørgelig tilgang til det her emne og en virkelig sørgelig måde at debattere på.


  • #131   27. okt 2016 Som kvinde, må jeg altså give John lidt ret her. Langt størstedelen af folk der tror på ånder, spøgelser og overnaturlige ting, er kvinder.
    Der findes dog også mænd som tror.
    Skal ikke kunne sige om det er fordi kvinder er mere følsomme. Men det tænker jeg.
    Man kan jo så mene at kvinder derfor er bedre i stand til at opfatte ånder/spøgelser, eller man kan mene at kvinder er for følsomme og har for stort behov for at forklare alting med overnaturlige "ting", af hængigt af hvad man selv tror.
    Jeg ville da et eller andet sted ønske at der fandtes en overnaturlig åndeverden, eller et paradis efter døden (det ville jo så blive helvede for mit vedkommende, som ikke troende smiley ), men det tror jeg så ikke på.
    Gør det så mig til et angst, usikkert menneske ? Næ, det synes jeg egentligt ikke. Folk der kender mig, vil mene at jeg ikke er bange for noget som helst (jo alvorlig sygdom, at miste familiemedlemmer osv.). Jeg kan sagtens acceptere at andre tror, men må indrømme at jeg har et lidt overbærende smil på. For når man ikke selv tror, så er det lidt svært at forstå hvordan andre kan tro på noget, som ikke eksisterer (i min....og Johns verden smiley ).


  • #132   27. okt 2016 Det er sikkert rigtigt nok her i Norden, at det mest er kvinder der tror på et åndeligt aspekt af tilværelsen.
    Men hvis man bevæger sig syd- eller østpå er det jo et helt andet billede.
    Der er mange flere troende - og det er fuldt ud lige så mange mænd som kvinder.


  • #134   27. okt 2016 # 132: Måske det hænger sammen med at de er mere religiøse sydpå og østpå ?

  • #135   27. okt 2016 Helt sikker Ann-Marie. Men det er jo ikke kun kvinderne, der er det smiley

  • #136   27. okt 2016 #133 - "længere"? Det må du lige uddybe?

  • #138   27. okt 2016 Sætter du lighedstegn mellem, at hvis folk er troende, så er de u-oplyste? smiley

  • #140   27. okt 2016 Så du mener, at hvis nu man lavede en undersøgelse - så ville det være dem, der er dårligst uddannet, der "tror"? Eller hvad?

  • #143   27. okt 2016 Puuuh, tror bare, jeg stopper her.
    Må indrømme at dit menneskesyn skræmmer mig lidt.. smiley


  • #147   27. okt 2016 Tror at John har ret i at traditioner også spiller ind (uddannelse, eller mangel på samme, not so much smiley ).
    I min familie er vi hverken religiøse, eller tror på spøgelser/ånder. Og kan ikke mindes at nogen i min familie nogensinde har troet på den slags. Havde vi nu haft en gammel synsk spåkone i familietræet, så havde min verden måske set anderledes ud ?


  • #148   27. okt 2016 I min familie er de hverken religiøse eller tror på ånder. Og jeg kender ingen, der gør. Sååå skulle det gå efter det, så er jeg vist udenfor målgruppen, men ikke desto mindre oplever vi ting, der ikke kan forklares.

    Og min søn har faktisk set den gamle sure mand en del gange.


  • #149   27. okt 2016 Det er ikke - ubetinget - min oplevelse Ann-Mari.

    Jeg kender mange åndelige/spirituelle mennesker, der er opvokset i ikke troende hjem.
    Eller som er opvokset i folkekirke-kristne hjem, og alligevel har bevæget sig over i mere spirituel retning.

    Kender en enkelt, der voksede op som folkekirke-kristen (hendes far sad i menighedsrådet) men som alligevel søgte "mere", da hun blev ældre, og endte med at gå ind i Pinsemissionen, der er en del mere aktiv og involverende.


  • #151   27. okt 2016 Han har også sparket til kattene, hvor jeg har set det. Altså ikke ham, men at katten har fået et spark. smiley


    Vi har skam også en sød ældre dame gående, men hun gør ingen noget. smiley


  • #152   27. okt 2016 Er helt enig i at det ikke er hele forklaringen, men måske kun en del af den. Men det kunne være interessant at vide hvad det præcis er som gør at man tror eller ikke tror ?
    Jeg har da set et spøgelsesprogram af og til (for underholdningens skyld), og jeg finder det da fascinerende at folk tror, hvadenten man så tror på spøgelser, en gud eller lign. Og det kunne da være rigtigt spændende, hvis der fandtes et paradis, en åndeverden, en gud eller ?
    Men hvad er det lige der gør, at jeg ikke tror, mens andre tror, eller er åbne for at tro ? For jeg afviser kategorisk at der findes en gud, spøgelser eller lignende. Det er ikke for at være respektløs, eller afvise andres oplevelser/tro. Men jeg kan simpelthen ikke tro på det, så længe at jeg ikke har set konkrete fysiske beviser.


  • #153   27. okt 2016 Jeg var alt andet end åben for at tro. Men så flyttede jeg hertil og var nød til det.

  • #154   27. okt 2016 Ann-Marie måske er det noget med, om man igennem sit liv møder folk, som man kommer til at holde af og respektere, som så viser sig at være troende?

    Så man pga. respekten og kærligheden bliver nødt til at begynde at lytte og forholde sig til det?
    Ikke at man så nødvendigvis selv bliver troende, men man bliver nok ihvertfald mere åben, nysgerrig og fordomsfri?

    Fuldstændig ligesom alt andet, man ikke kender i forvejen smiley


  • #156   27. okt 2016 Jeg er godt nok medlem af folkekirken, men jeg kommer der så ofte som præsten. Når jeg skal. smiley

  • #157   27. okt 2016 John - folk der tror på spøgelser/ånder er ikke nødvendigvis medlem af folkekirken smiley

    Hvor ser du henne at Afrika er det mest religiøse?
    Og hvordan defineres religiøsitet i den undersøgelse?
    For mit gæt ville da faktisk være, at det var Asien, der havde flest, som var tilknyttet et fast defineret tros-samfund.


  • #158   27. okt 2016 Asien indeholder lande der er i helt ekstremt vækst og på ret mange fronter efterlader os i vesten siddende suttende på en gammeldags kugleramme...

    Men asiater er også noget af det allermest troende folkefærd....

    Det kan tilføjes at det MINDST religiøse land i Europa er Tjekkiet... de må da siges at være "længere"....eller...hmm..

    Gad vide hvordan det hænger sammen...

    (igen...ikke troende....men medlem af folkekirken -hvorfor? fordi jeg elsker kultur og smukke bygninger smiley smiley )


  • #161   27. okt 2016 Karina: At jeg ikke selv tror, behøver jo ikke at betyde at man afviser andres "ret" til at tro. Jeg har flere i min omgangskreds som tror (på ånder/guder), og det respekterer jeg da.
    Men jeg forstår det ikke, netop fordi jeg ikke selv tror. Eller har behov for at have nogen former for tro i mit liv.
    Kan et eller andet sted godt forstå at folk kan reagere lidt voldsomt, når os der ikke tror, stiller spørgsmålstegn ved eksistensen af spøgelser/guder/andet. Omvendt, så synes jeg et eller andet sted også at det er respektløst at os "ikke troende" skal udhænges som værende "angste for nyt/fordomsfulde". Fordi vi ikke tror.
    Der skal være plads til os alle, tro eller ej smiley


  • #163   27. okt 2016 Ann-Marie jeg håber bestemt ikke, at du opfatter, at jeg er respektløs overfor dig, fordi du ikke tror? For det har virkelig ikke været min intention.
    Jeg synes din tone, og dine indlæg her i debatten har været indsigtsfulde, respektfulde og værdiskabende smiley

    Jeg er egentlig flintrende ligeglad med, om folk tror - og hvad de tror på - så længe de behandler andre mennesker (og dyr for den sags skyld) ordentligt smiley


  • #167   27. okt 2016 john hvorfor skal JEG bevise noget? det er ikke mig der ikke tror på det.

    det må være din opgave at bevise det.


  • #168   27. okt 2016 Karina: Nej, jeg opfatter ikke dine indlæg som respektløse smiley Men har oplevet flere gange, at folk der tror, har svært ved at respektere os, der ikke tror. Ligesom man også ofte oplever at os der ikke tror, ikke respekterer at andre tror.
    Tro er et utroligt følsomt, men meget, meget spændende og fascinerende emne at debatere. Men det er meget svært at mødes på midten, idet det jo handler om tro, ikke viden med konkrete beviser smiley
    Og nej, bare lige for ikke at støde nogen: er ikke i tvivl om at troen, for jer der tror, er virkelig, med konkrete beviser. Det er den bare ikke for mig smiley


  • #171   27. okt 2016 Præcis Ann-Marie. Det er nemlig én af de mest spændende emner at debattere, når der bare er respekt og "ordentlighed" over det.

    Jeg har haft nogle af mine bedste samtaler med en kollega, der er svoren ateist - fordi han samtidig er utroligt videbegærlig, og rent faktisk har sat sig ind i alverdens religioner. Han er en af de få ikke-troende, jeg kender, der faktisk helt frivilligt har læst både Biblen og Koranen smiley


  • #175   27. okt 2016 Nu vi er ved bøger - så synes jeg, at Eben Alexanders "Til himlen og tilbage" er én af de mest fascinerende bøger, jeg har læst de seneste år smiley

  • #178   27. okt 2016 Karina: Jeg har også læst i både biblen og koranen (skal det egentligt staves med stort ?), fordi jeg netop er nysgerrig smiley

    Lens: Tro er netop et personligt valg. De trosretninger, der opsøger nye medlemmer aktivt, har jeg det ret stramt med smiley Vi kan alle komme i en situation, hvor vi har det svært, og har brug for hjælp. Men man skal selv have mulighed for at vælge om hjælpen skal komme fra en gud, en psykolog, en god ven eller ?


  • #179   27. okt 2016 Jinx: Du er en meget, meget slem én. Det ved vi alle smiley Men vi holder af dig alligevel smiley smiley

  • #180   27. okt 2016 Min mand er Arteist. Og han har på frivillig basis studeret Indre Mission, Ydre Mission, Apostolsk Kirke og studeret med Jehovas Vidner i 6 år, men han fandt ikke det, han søgte. smiley

    Han fornærmede engang vores daværende kvindelige præst, da vi var til møde ang. dåben af vores den ældste. Hun spurgte min mand, hvorfor han ikke var medlem af folkekirken. Han svarede, at den kristne tro var dobbeltmoralsk. At der stod i biblen, at kvinder skulle tie i offentlige forsamlinger. Og så var det møde slut. smiley


  • #181   27. okt 2016 Hahaha Susanne.. ja, der står mange spøjse ting i det gamle testamente, som ikke heeeelllt stemmer med vores nuværende samfund smiley

  • #183   27. okt 2016 Jeg har både healere og semi-clairvoyante i min familie (mine fastre), mens min far er hardcore ateist. Han har dog både læst Bibelen, Koranen og hvad ved jeg.

    Nogle gange misunder jeg troende (her mener jeg de religiøse), fordi de alt andet lige har "noget" at tro på, noget der kan hjælpe dem igennem svære tider, en form for evigt håb. Hvis I forstår. Men man kan jo ikke tvinge sig selv til at tro, og jeg kan altså ikke.

    Jeg er mere tilbøjelig til at tro (eller måske synes jeg bare det er mere spændende) på ånder, clairvoyance og deslige. Min søster hævder at have evner indenfor det, og ja, jeg ved jo ikke om det passer, men alt andet lige så har jeg bare ikke oplevet noget på dén front, så helt tro på det kan jeg ikke. Jeg ER meget skeptisk af natur, ligesom jeg generelt er meget lukket, så det er jeg nok også spirituelt. Jeg kan for eksempel ikke hypnotiseres.

    Det med intelligens er noget pjat. Enten tror man, eller også gør man ikke. Ser man nøgternt på det kan det da godt være, det virker mindre intelligent at tro på noget der "ikke eksisterer", men HVIS det nu eksisterer, ikke? Som Lenschow også skriver, man kan jo ændre mening/blive overbevist. Jeg håber lidt, jeg engang bliver overbevist og kan finde noget mening med mit liv. Eller håb.

    Min far og jeg joker tit med, at vi altid benægter, at der findes en Gud, men bagefter tænker en lille "disclaimer", for HVIS nu ... smiley

    Som sagt. I want to believe. smiley


  • #185   27. okt 2016 Ann-Marie for mig er forskellen på dig og f.eks. John, at du respektere at andre tror på noget andet end dig, du har ikke behov for at nedgøre, hvorimod John mener det er os der tror der er noget galt med.
    Og det går som du siger helt sikkert tit begge veje med respekten, sådan er det jo også indenfor det religiøse.
    Jeg selv er fuldstændig ligeglad med om andre tror på det jeg tror på, eller om de tror overhovedet, men jeg vil da stadig gerne respekteres.
    (Og Ann Marie, jeg tror ikke at gode mennesker kommer i helved uanset om de er troende eller ej, så bare rolig smiley hehe )

    Og så en ting der undre mig, for i tråden bliver der hele tiden snakket om beviser.
    Forstår folk ikke hvad ordet tro betyder eller vil de bare ikke forstå, fordi de så ikke kan provokere med det.
    Hvis det kunne bevises sort på hvidt ville det jo ikke længere være at tro, men at vide.
    Jeg tror fordi jeg ikke kan bevise det, men i MIN verden er det sandheden og jeg tror på at det er der.

    Jeg har så hverken oplevet at se nogen hverken med eller uden tøj og jeg har ikke oplevet noget fysisk, det var hos mig en følelse af tilstedeværelse, jeg ved hvordan mine bedstemødre ser ud, så hvis det var mig selv der havde bildt mig det ind, ville jeg da nok have set dem tænker jeg, men det gjorde jeg ikke.

    Min bror var med i en bilulykke hvor politiet sagde at han ikke burde kunne overleve, fordi bilen han var i var så krøllet sammen at han skulle være død på stedet, uhyggeligt ? Ja. Han gik fra stedet uden en skramme.
    Der kan sikkert findes en forklaring, eller at han er utrolig heldig, men jeg vælger at tro på at der var en der holdte hånden over ham den dag.

    Men tro er en svær størrelse, og ja kan godt forstå at det må være svært som ikke troende, at forstå hvordan andre kan tro.

    P.s. jeg er så troende at jeg har et kors tatoveret på mit højre håndled smiley så kan i bare kalde mig dum og uintelligent og hvad det ellers var man var hvis man tror, for jeg er skabt lige præcis som den jeg skal være.


  • #186   27. okt 2016 Jeg har aldrig oplevet noget, der ikke kunne forklares, ses eller mærkes. Jeg tænker ind imellem på, at det kunne være spændende at prøve - omvendt tror jeg at jeg ville blive skræmt, hvis det rent faktisk indtraf.

    Jeg er ikke-troende - der er efter min opfattelse alt, alt for mange eksempler på, at det er løgn og latin, det der står i Biblen, Koranen har jeg ikke læst, så den kan jeg ikke udtale mig om.

    Jeg kan blive "misundelig" på at folk er troende og tilhørende en flok - på samme måde som jeg kan blive misundelig på folk, der går til landskamp og VIRKELIG bliver grebet af festen og stemningen, mens jeg sidder og glor og tænker - KÆFT, tiden går langsomt.

    Omvendt kan jeg blive stolt af min aldrig svigtende evne til at stå på egne ben, have egne meninger og ikke være bange for at gå imod majoriteten, blot fordi de er flest.

    Men en diskussion om "tro" er jo et eller andet sted lidt spild af tid (omend interessant nok), for i sidste ende er det jo netop det, tro.

    Jeg tror ikke -du gør - hvem har ret ?


  • #187   27. okt 2016 Respekt er en størrelse, der går begge veje. Og at nedgøre andre for deres tro/ikke tro eller hvad det nu kan være, det har intet med respekt at gøre.

    At man så ikke har samme mening eller overbevisning, det er en helt anden sag, derfor kan man stadig godt respektere hinanden. smiley


    Angående at tro på en gud, da står jeg lidt splittet. Hvis der er en, så burde han indimellem have en røvfuld. smiley


  • #188   27. okt 2016 Det er ikke Gud der lavet laver de slemme ting, det er ham den anden smiley hvis navn ikke bør nævnes.

    Nej ikke voldemort


  • #189   27. okt 2016 Ja, sådan er det - hvis det er godt er det "Guds værk" - hvis det er noget lort, så "God works in mysterious ways"...

    Sorry, jeg KAN ikke tro på det der - men som sagt, ind imellem ville jeg virkelig ønske jeg kunne.


  • #191   27. okt 2016 Salla: Voldemort, den var god smiley

  • #193   27. okt 2016 Jeg har det som Martine -ambivalent med hensyn til min egen manglende tro..på den ene side er jeg rimeligt enig med Marx i at religion er opium til folket...en falsk tryghed som jeg personligt ikke føler jeg har brug for. På den anden side...så er det bare helt ekstremt meget videnskabelig evidens for placebovirkning...og hvordan tro faktisk kan gavne individer i en signifikant grad. -Og så længe det har en gavnlig virkning, gør nogens dage bedre og give trøst og støtte hvor ingen andre kan og endda fysisk gavne helbredet...så mere af den slags tak! smiley

  • #197   27. okt 2016 Nå ja forresten. Min mor var meget sådan nede på jorden og bestemt ikke noget med ånder eller noget der.

    Engang for mange år siden da vi sad hos min kusine i Dybbøl og fik kaffe, da kom en ambulance susende for fuld fart forbi nær dem. Min mor stoppede helt op i samtalen, sagde lige så højt, "Det er Torben", og så talte hun videre.

    Der gik nok en halv time, da vi blev ringet op, at min bror, Torben, var kørt galt. Og ja, måske holdt en eller anden hånden over ham, for da lægerne kom til 27 brud, da holdt de op med at tælle, men han overlevede.

    Min mor huskede iøvrigt intet af, at hun havde sagt det.


  • #198   27. okt 2016 Lenschow -

    Jeg har venner smiley


  • #199   27. okt 2016 Lens: jeg bruger mine venner og familie, når livet er svært. Men mest af alt så bruger jeg troen på mig selv og min styrke/stædighed. Jeg er en fighter af natur, og stædig som bare fanden, så jeg tror på at jeg kan komme videre med livet, og få det bedste ud af det, selvom livet kan være rigtigt svært til tider.

  • #200   27. okt 2016 Det Ann-marie skrev

  • #203   27. okt 2016 Da jeg røg på røven - VIRKELIG på røven - for 10 år siden, begyndte jeg at løbe - jeg løb og løb, i skovene, på vejene, i naturen - damn, hvor jeg løb.

    Jeg havde min daværende hund med - når vi ind imellem tog en pause, sad vi bare der og .. ja, det er sq svært at forklare - men sådan kom jeg op igen.



  • #205   27. okt 2016 Lenschow -

    Se det er lige netop det du skriver der, der gør at jeg ALDRIG diskuterer med troende mennesker.

    Jeg forklarer hvordan jeg gør - og du afskriver med et pennestrøg at jeg på nogen måde ville have kunnet klare det på den måde, hvis jeg havde været ligeså langt ude som dig.
    Mao - det jeg har oplevet, sorterer i "nok hårdt, men så skulle du bare se hvordan mit billede så ud".

    Og bingo - så vinder du - for havde jeg bare været SÅ langt ude som dig, så havde jeg ikke kunnet nøjes med mine venner og så havde jeg fundet Gud.

    Damn hvor er det typisk for enhver snak med troende mennesker - jeg skulle ikke være gået herind, for det er det samme om og om og om igen.

    Ha en fantastisk dag - nu trænger jeg sq til en løbetur smiley


  • #206   27. okt 2016 Martine, jeg tror, at du skal passe på med at tage tingene for personlige. Ingen ved jo, hvad du har været udsat for. Kram. smiley

  • #207   27. okt 2016 Der er jo bestemt også den modsatte side af medaljen.
    Dem der bliver ramt så hårdt af livet, og IKKE føler at troen kan hjælpe dem, så de faktisk mister troen på den bekostning.

    Vi må allesammen finde den vej i livet, der er rigtig for lige netop os smiley


  • #208   27. okt 2016 Popper et par benzo'er smiley smiley ....spøg til side..!

    Der er jo evidensbaserede måder at overkomme og redskaber til den slags situationer. Som også giver en ekstrem mening med galskaben og et ganske godt indblik i den menneskelige psyke -det holdes bare på et humanvidenskabeligt niveau og ikke i det åndelige.

    Derudover har jeg da personligt værdier i livet som jeg tænker også giver noget af den "guidning" som religion også kan. F.eks. så kan jeg da godt implementere en masse religiøse budskaber om næstekærlighed, gavmildhed og karma i mit liv....men som jeg ikke tilknytter nogen åndelig mening men nærmere som ja..værdier og principper i livet som giver mening for mig at udføre. Jeg tror ikke på altruisme...men jeg tror på et socialt ansvar, på medmenneskelig omsorg, rummelighed, tolerance og overskud osv. for jeg kan se hvordan det påvirker alles liv i en mere positiv retning.


  • #209   27. okt 2016 Lens: at du ikke fik den hjælp, som du havde behov for af dine venner, er vel ikke ensbetydende med, at vi andre "bare" ikke har haft det rigtigt svært, og derfor kunne "nøjes med" at få hjælp fra venner ?

    Vi finder alle styrke forskellige steder. Du finder din hos din gud. Jeg finder min i mig selv.


  • #210   27. okt 2016 Det er jo overhovedet ikke pointen, Susanne ..

  • #211   27. okt 2016 Jeg må egentligt indrømme at selvom jeg er MEGET troende, ikke som i at jeg går i kirke hver søndag, for det gør jeg ikke, men som i at jeg er virkelig stærk i min tro.
    Så var det ikke (kun) gud der gjorde at jeg sidder her i dag. For da jeg var så langt nede at jeg ikke kunne overskue livet mere, der mistede jeg også en del af min tro, for det kunne fandme (undskyld jeg bander) ikke passe at jeg som 15 årig skulle have så ondt i livet og at min familie, især min mor skulle udsættes for at have en teenager i huset som hun skulle gå og være bange for tog livet af sig selv. At min kæreste fysisk skulle sidde og holde mig fast når min panik angst kom, for det og en depression er sgu en farlig cocktail.
    Det er meget privat, men det er så langt ude jeg var.
    Jeg begyndte at miste troen på at gud troede på mig, jeg prøvede virkelig at klamre mig til håbet og TRO, men når alting bare altid er helt sort indeni og man ikke kan huske hvad glæde er, så er det svært.

    Jo min tro hjalp mig også, når jeg kunne, og fordi andre blev ved med at tro på mig og på at gud var der, de blev ved med at be for mig og være der. Men i sidste ende var det mine nærmeste og alle de fantastiske mennesker jeg var så velsignet at være omgivet af som gjorde den største forskel for mig. Men min tro var der også.

    Så jeg har slet ikke svært ved at tro på at andre kan være ligeså langt nede som jeg var, og alligevel komme ud på den anden side uden en religiøs tro, så længe de som Ann-marie så fint skriver tror på dem selv, for det er faktisk lige præcis det der er pisse vigtigt og at kunne kæmpe på trods..

    Martine, jeg har faktisk hørt om flere hvor det at gå/løbe meget, har været en rigtig god hjælp, fordi de kommer ud og motionere og får luft og lys smiley

    Og så skal det måske også lige siges at det jo er forskelligt for alle hvordan man bedst kommer igennem svære tider.


  • #212   27. okt 2016 Jeg er vokset op i en splittet familie (måske derfor jeg er splittet? smiley ).
    Ingen har troet på en gud, og det gør jeg heller ikke (medmindre man tæller Chuck fra SuperNatural med... smiley )

    At jeg tror på "overnaturlige" ting, handler i bund og grund i at jeg er hamrende nysgerrig, så jeg har undersøgt en masse, for at finde beviser for og imod. Og der er jeg så stødt på beviser, jeg bare ikke kunne bortkaste smiley
    Det virker lidt til, at jo længere jeg kommer i min uddannelse, jo mere tror jeg på "et eller andet udefinerbart efter livet er endt som vi kender det".
    Men jeg kan sagtens sætte mig ind i, at folk ikke tror. smiley

    I svære tider er det ikke nogen tro, men derimod familie, venner og dyrene der har hjulpet mig. smiley
    For når alt kommer til alt, så er tro kun tro. Familie, venner og dyr er der i fysisk forstand og deres kærlighed er det livet handler om for mig smiley


  • #213   27. okt 2016 Nu TROR jeg at det er på tide at køre en tur i skoven de hundene, og nyde det gode vejr. Andre der deler den tro ? smiley

    God dag til alle smiley


  • #214   27. okt 2016 Ann-Marie, den tro er jeg helt med på! smiley

  • #215   27. okt 2016 Ann-marie, jeg TROR du har fat i den lange ende, men både mig og kæresten er syge i dag, så jeg VED at herhjemme bliver det en dag foran computer, men jeg TROR hundene er helt med på din tro smiley
    Så jeg håber de overlever at min viden overtrumfer deres tro i dag smiley

    Hold op hvor er det egentligt forvirrende at skulle skrive haha..

    Hav en god tur smiley


  • #216   27. okt 2016 Det kan jeg desværre ikke. Det ville ellers være fedt.

  • #217   27. okt 2016 Ja, jeg mangler stadig at finde redskaber til at hjælpe mig selv når jeg har det svært. Hvilket er et gennemgående tema (ikke pga oplevelser men pga min egen psyke). Også derfor er jeg lidt misundelig på dem der tror. På et eller andet.

  • #219   27. okt 2016 At være troende, kan vel sammenlignes med at være fodboldfan. Et stærkt behov for at være en del af et fællesskab. Kan vi på et debatforum i 2016 virkelig ikke diskutere tro uden, at nogle foranlediges til at blive fornærmede? Så giver en stor del af denne verdens krige pludselig mening.
    Mht åndeoplevelser. Hvorfor må disse ikke være genstand for morskab? Hvis jeg siger, at jeg stepper rundt i pink tylskørt hver fredag mellem 23.00-01.00 i Jomfru Ane Gade, så må der vist gerne grines.
    Ligheder: Vi placerer begge røven i klaskehøjde
    Forskelle: Jeg kan dokumentere mit stunt (måske) smiley


  • #221   27. okt 2016 kan du da bevise det ikke findes?

  • #223   27. okt 2016 Jinx: Sæson 11? Det var sidste år. Sæson 12 er startet smiley Nyt afsnit i aften smiley Wuhuu!! smiley

    Men man finder jo allerede ud af det i sæson 10 episode 5. Eller, det bliver i hvert fald superstærkt hintet.


  • #226   27. okt 2016 Wow.. Hvor længe har jeg været offline.. Der er da godt nok gang i emnet, skal jeg love for! smiley

  • #227   27. okt 2016 BATDOG: Få den amerikanske. Den har 11 sæsoner. smiley

  • #228   27. okt 2016 Einstein, hvordan gør man det? Altså med bopæl i lille dk smiley

  • #229   27. okt 2016 Søren: Jeg bruger en vpn, så jeg leger at jeg er i New Jersey smiley Personligt bruger jeg expressvpn, da de har en seriøst god service. (De svarer inden for få minutter døgnet rundt, hvis man har problemer...)
    Men der findes vist også stadig et par gratis-steder der tilbyder vpn, som Netflix ikke fanger smiley Jeg orker bare ikke at sidde og skifte hver gang Netflix finder en måde at blokke dem på, så er det nemmere at betale den lille smule, for at nogen sørger for at det bare kører for en xD


  • #231   27. okt 2016 Jeg tror, at langt langt de fleste "overnaturlige" oplevelser, kan forklares logisk, når det kommer til stykket.

    Når det så er sagt, så er det ikke så vigtigt for mig, at andre har samme holdning. Så længe deres tro, og overvisninger, ikke er til fare for dem selv, eller andre, så må det være op til de enkelte, hvad de tror.

    Jeg har selv oplevet "mærkelige" situationer, hvor der ikke umiddelbart er en oplagt forklaring. Men jeg tror stadig at den er der. Som regel noget med, at man gør nogle ting ubevidst, og så glemmer, at man har gjort det.

    Dette sker beviseligt. Fx. hvis man hver dag kører den samme rute til arbejde, og så ubevidst, begynder "at tjekke ud", fordi man kører på refleksen. Den tid man her "tjekker ud", kan man foretage sig ting på impuls, som man ikke bagefter vil kunne huske.

    Derudover er det bevist at hjernen selv danner nogle slutninger. Hvis man fx. har overbevist sig selv om, at ens nøgler er blevet væk, så vil hjernen, i nogle tilfælde, ikke registrere dem, selv om de ligger lige foran en, og man lader øjnene køre hen over det sted, de ligger. Derfor finder man dem ofte, hvor de plejer at ligge, men hvor man jo allerede har ledt, og ikke fundet dem ...

    Dette kommer igen an på hvor stresset/afslappet, bevidst/ubevidst man er i situationen, i forhold til hvordan hjernen vælger at reagere.

    Da jeg var yngre, vågnede min mor, stedfar, søster og jeg, op til, at en tung reol var blevet flyttet væk, og en dør til en skunk, bag denne var åbnet, og en havde tisset derinde ...
    Det vidste sig, at min mor, som ikke burde have kunnet flytte denne reol, har gjort det hele i søvne.
    Min stedfar har i søvne, tisset i en skuffe, med en masse vigtige papirer, pas etc. (mænd har ofte lign. oplevelser i bagagen, som de ikke vil ud med :o)).

    Det kan et eller andet sted forklares logisk, men når man står op til det, så kan det virke uforklarligt, og dermed "overnaturligt".

    På den anden side, har jeg som sygeplejerske, været til stede ved rigtig mange dødsfald, og i dagene op til disse. Og hvad enten det er medicinen eller ej, så har rigtig mange af patienterne, 1-2 dage før de skulle dø, set en sort hund, og mange har set en afdød pårørende, ved fodenden af deres seng. Denne pårørende gjorde det klart, at denne var der, for at følge patienten videre, hvorend de nu skulle hen, når patienten endelig fik fred. Det var meget meget betryggende for patienterne. Igen ... en logisk forklaring? Sikkert ... eller måske.
    I forbindelse med at patienterne så er døde, har der også været andre "mærkeligheder" på stuen (der var kun en enkelt enestue på afd. så den blev oftest brugt udelukkende til døende, så der døde mennesker derinde hver uge, så det blev jo mange, der var døde på den stue, igennem årene.

    Jeg synes det var en okay fredelig stue, også når den var tom. Mens jeg havde kollegaer, der helst undgik stuen, når den var tom, fordi de "oplevede" ting derinde.

    Jeg frygter ikke døden, måske det har en del at sige, lige her.

    Jeg tror så på Gud ... på min egen måde. Jeg går ikke så meget op i hvorfor. Det er noget jeg har brug for, og har det godt med, og det skader jo ingen :o)

    Jeg går ind for, at man selvf. må mene og tro hvad man vil, så længe man ikke skader sig selv, eller andre ...


  • #232   27. okt 2016 Jeg går altså ikke i søvne ud og finder nogle gamle tørre vingummibamser, som jeg aldrig har set før (typen) og går ind i stuen og spreder dem ud over hele gulvet. Tro mig, sådan noget kunne jeg aldrig finde på - ikke engang pr. impuls.

    Og jeg står ikke og skælder min søn ud en time efter, at han er lagt i seng, så han bliver ked af det og siger, at manden skælder ud på ham.

    Sorry men det er ikke alt, der har en logisk forklaring.


  • #233   27. okt 2016 "Gud hjalp mig oven på igen". "Gud holdt hånden over xx".
    Magen til ringeagt overfor de børn, der i skrivende stund bliver uskyldige ofre for sult og krig, skal man da lede længe efter. Tænk sig, at der sidder folk i 2016 og opfatter sig selv som mereværdige mennesker - blot pga en religion. Her tænkes særligt på de veluddannede og ressourcestærke personer og ikke de middelalderlige mørkemænd af forskellig religiøs observans


  • #236   27. okt 2016 Vi danskere overlever ikke vanskelige situationer takket være Gud - med mindre Gud har taget form som den skandinaviske velfærdsmodel. Den kunne nok også redde mange sultne afrikanske børn, var den mere udbredt på de kanter.
    Og naturligvis egen indre styrke(nosser) som fx Martine.


  • #237   27. okt 2016 Jinx, han var skutte gammel nok til, at han kunne støve nogle mange år for gamle vingummibamser op, stå op klokken bæ om natten, OG strø dem ud over gulvet, for så at kravle tilbage i tremmesengen. smiley

    Mareridt kunne jeg ikke have udelukket, hvis ikke dette foregik over laaaang tid - hver nat en time efter han var puttet. Og det var næsten på slaget. Og altid samme historie. At manden havde stået og skældt ham ud. Han har iøvrigt også set ham nogle gange, da han blev noget større. smiley


  • #238   27. okt 2016 Problemet med tro på ånder/spøgelser/mærkelige hændelser, er jo netop at mange af disse kan forklares, netop ved at vores underbevidsthed spiller os et puds.
    Hjernen er en mærkelig størrelse. Som kan være svær at forstå og forklare. Stress spiller også ind. Da jeg var stressramt, kunne jeg ikke finde en skid, fordi jeg smed mine ting de mærkeligste steder. Mange mennesker er totalt distræte, og kan foretage sig de mærkeligste ting i vågen tilstand, uden at de er bevidste om det.
    Jeg kan sagtens finde forklaringer på alle de "mærkelige" oplevelser folk har, for jeg tror ikke på at overnaturlige ting findes.
    Men jeg kan også sagtens acceptere at folk kan tro på de oplevelser, fordi man et eller andet sted "vælger" en anden forklaring, end jeg gør.
    Så længe at man kan respektere hinanden, og hinandens holdninger/tro, så er det helt fint smiley

    For mit eget vedkommende, så er jeg opvokset i en familie, hvor specielt min far, dyrkede sin ret til at være anderledes, og opfordrede os til at have egne meninger, og klare os selv. Har aldrig nogensinde været pakket ind i vat. Det tror jeg, har været en gevaldig hjælp og styrke i mit liv. Har altid haft troen på at jeg kunne klare alt. Har selvfølgelig fået en del knubs og ar på sjælen igennem livet, men det har et eller andet sted bare gjort mig stærkere. Så et eller andet sted, kan man vel også sige at jeg tror......jeg tror på mig selv smiley
    Andre tror så på en gud, eller ? Og det er fint med mig, så længe at det ikke skader nogen smiley

    PS. Skoven var fantastisk i dag, på trods af snotnæse og små feber smiley


  • #240   27. okt 2016 Haha, Ann-marie. Du er som en rigtig bulldog. Jo hårdere den presses, jo hårdere bider den.

    Jeg er aggressiv i dine øjne, ok. Du skulle måske lige se på, hvad du selv har ytret her i tråden. Desuden har jeg aldrig brudt mig om disse 'jeg lever et mere korrekt liv end andre' typer. Det være sig religion i traditionel forstand eller i mere overført betydning, som fx måden at avle, opdrage og passe hund på.


  • #241   27. okt 2016 Søren: Ja, så pas du bare på smiley Jeg er nemlig også lige så stædig som en bulldog smiley
    Måske derfor at jeg passer så godt sammen med de selvstændige hundetyper. Vi ligner hinanden smiley


  • #242   27. okt 2016 Jeg er ikke troende på den måde at jeg som sådan tror på Gud, jeg bander som en havnearbejder og jeg tror min sidste dag er kommet de gange jeg bliver tvunget med i kirke.
    Men det ændre ikke på de oplevelser jeg har haft og jeg er ikke engang en af dem der har oplevet ret mange ting.
    Jeg mener helt bestemt at der til tider er en der holder hånden over os, men tror ikke ligefrem på at det er Gud der gør det.

    Det sidste jeg oplevede, ud over da min dreng var hjemme forbi, det var for nylig. En stige væltede og ja den slags sker, men det sker ikke den vej den rent faktisk væltede.
    Jeg ved ikke hvad det var og har ikke gjort mere ud af det, jeg er bare lykkelig for at den ikke væltede ned over Laika, for det havde hun ikke overlevet. Den væltede ned imellem hende der drak vand og så mig.

    Da min mormor døde for 3 måneder siden, der ringede de fra sygehuset om natten, lige efter min mormor var død.
    De ringede om natten og sagde det til min mor.
    Min far vågnede også og kiggede på uret, de har sådan et smart et der lyser op på væggen, så man kan se klokken oppe på væggen, men tiden passede ikke, den var gået i stå.
    De hæftede sig ikke mere ved det, før min far næste dag ville rette klokken så den igen passede, der havde den rettet sig selv ..
    Og ja det er da muligt der var huller i strømmen eller andet, men det skete da min mormor døde.
    Min far er helt nede på jorden og der skal mere til at slå ham ud af kurs, men som han siger: "Det var den gamle hejre der var forbi og sige farvel" .. Og ja, det var hun da sikkert og det er da en sød tanke.


  • #244   27. okt 2016 Det var ikke specielt møntet på dig. Blot en generel konstatering af, at få forstår hvordan man kan skifte fra ateist til troende pga en oplevelse af at få livet igen

    På samme generelle måde, som hvordan få troende forstår at nogle mennesker har en indre styrke, en medfødt stædighed .. samt venner og familie .. til at hjælpe igennem situationer, hvor andre kalder på "overjordisk" hjælp.

    Det er rigtigt fint for dig, at du har fundet noget du tror på, og at du er overbevist om, at det var det der reddede dig - det er din tro - men kors, det er ucharmerende, at du ikke kan acceptere at andre har det på en anden måde, og at sandheden ikke kun kommer i én udgave.

    Og jeg tog det i grunden ikke personligt - men efter din sidste kommentar gør jeg faktisk nu.
    Du aner ikke "hvor svært" (eller ikke svært, det er jo alt andet lige et spørgsmål om defination) jeg har haft det - og netop derfor, er din første kommentar om at DU havde været SÅ langt ude, at kun Gud kunne hjælpe dig, enormt upassende.

    Dine skriv afspejler (for mig) en utrolig ensrettet tankegang - enten er man enig med dig, eller også så aner man bare ikke hvad det vil sige, at have det så skidt, at kun Gud kan hjælpe en.

    Som jeg skrev i mit første indlæg - på én måde kan jeg godt være lidt misundelig på jer troende ... verden er så enkel i jeres udgave ....


  • #245   27. okt 2016 Ikke helt dumt, Martine smiley
    Men det er selvfølgelig fordi, at jeg er sådan ca. helt enig.


  • #246   27. okt 2016 Isabelle: Nej, jeg betragter ikke troende som svagpissere smiley De tror bare på noget andet, end jeg gør smiley
    At folk tror på spøgelser, ånder eller andet, er deres valg. For ja, tro er netop et valg smiley
    At jeg vælger at forklare "mærkelige" hændelser med at hjernen "driller os", er jo så mit valg.
    At andre tror på at de har haft besøg af deres afdøde onkel Anders, i løbet af natten, som har brugt tid på at drille katten, eller whatever, er så deres valg.


  • #247   27. okt 2016 Det sker ind imellem, Søren smiley

  • #248   27. okt 2016 Martine
    Mindst een af os må lige efterregulere mængden af den indtagne psykofarmaka


  • #249   27. okt 2016 Uha - jeg plejer bare at dele det ud ... kan jeg ikke undskylde med, at det er "den tid på måneden" - det plejer I mænd at være rigtigt flittige til smiley

  • #250   27. okt 2016 Mænd er generelt flittige, host host

  • #252   27. okt 2016 Godt nok sørgeligt at folk skal opføre sig på den måde.

  • #253   27. okt 2016 Lenschow, undskyld. Det var ikke min mening at gøre dig ondt. I min optik laver du et udfald mod flere her i tråden inkl. undertegnede. Jeg er imidlertid tykhudet og ser angreb som det bedste forsvar.
    Jeg kommenterer ikke på din måde at have hund på, idet jeg intet kender til den. Altså måden.


  • #254   27. okt 2016 Er jeg bare ufatteligt fattesvag her til aften ? For jeg ser ingen der har været ubehagelige, eller har blandet Lenschows måde at have hund på, ind i debatten ????

  • #255   27. okt 2016 Jeg tror du skal kigge igen så, AM.
    Jeg ser mere end een.


  • #256   27. okt 2016 Zenta: har lige læst de sidste indlæg, og kan simpelthen ikke se det ? Føler mig ret blond lige nu smiley Måske vi tolker det skrevne forskelligt ?

  • #257   27. okt 2016 Det er ikke kun de sidste indlæg.
    Men eftersom du er en af dem der ikke tror på den slags, så læser du det nok anderledes.


  • #258   27. okt 2016 Måske det kan være grunden, at jeg er én af de ikke-troende smiley smiley For jeg kan ikke se det ?
    Til gengæld kan jeg godt forstå at Martine reagerede på at Lenschow udtalte sig om at Martines problemer ikke havde været lige så alvorlige, som Lenschows, så derfor kunne deres situation ikke sammenlignes. Den bemærkning var under bæltestedet, og provokerede også mig, voldsomt.
    Vi har alle haft problemer/svære tider, hvor svære, ved kun vores nærmeste. Og vi tackler dem på forskellige måder. Men på mig virkede det altså også utroligt arrogant/nedladende at antage, at fordi Martine ikke havde fundet gud, så havde hun nok ikke haft så alvorlige problemer.
    Føler mig overbevist om at Lenschow ikke sagde det i en ond mening, men den bemærkning var under bæltestedet. Lenschow er jo generelt en skøn og sød kvinde, så mon ikke at det "bare" har været en "dum bemærkning" ?


  • #259   27. okt 2016 Som en der ikke tror på den slags, der læser du måske tingene anderledes end jeg gør, som en der tror på de ting jeg har oplevet?
    Ellers ved jeg det ikke, det var bare et bud.


  • #260   27. okt 2016 Kan sagtens tænkes Janni smiley Eller også er jeg bare for blond til at forstå det smiley smiley

  • #261   27. okt 2016 Jeg har også siddet og kigget og kigget, men jeg kan heller ikke finde det. Og jeg bliver mere og mere nysgerrig. Men måske har jeg bare fået stirret mig blind. Jeg tror, jeg kigger igen i morgen smiley

    Og jeg tror på mange ting - Også mange af de oplevelser, der beskrives herinde. (Dog ikke på en gud smiley )


  • #263   27. okt 2016 Haha ja AM og det er jo en OK undskyldning, det med at være blond .. Jeg bruger den selv af og til smiley

  • #264   27. okt 2016 Blondiner har det jo også sjovere, det ved alle jo smiley

  • #265   27. okt 2016 Men ..
    Jeg er ikke blondine smiley
    Men det er ikke alt jeg forstår alligevel smiley Hehe


  • #266   27. okt 2016 Hår kan afbleges smiley Det er vigtigt at have den rette hårfarve, når den undskyldning skal bruges smiley

  • #267   27. okt 2016 Åh ja smiley

  • #268   28. okt 2016 Jeg må have mistet min tro lige pludselig for jeg kan altså heller ikke se noget med en hund, men jeg kan som AM godt se at der blev skrevet noget som kan forståes på flere måder fra Lenschows (undskyld hvis det er stavet forkert) side, og det er kun hende der ved hvordan det var ment, men jeg tog det nu altså heller ikke positivt.

    Men okay jeg har ikke briller på, så måske jeg skulle til at bruge dem smiley

    Hav en god aften alle sammen og sov godt smiley


  • #270   28. okt 2016 Tak Søren og Martine - I skal vide, at jeres indlæg virkelig gjorde ondt. Jeg svarer ikke mere nu. At blande min måde at have hund på ind i denne tråd mener jeg er meget off topic, men ok - life goes on. Den sved godt nok - fra uventet kant.

    Nu er jeg helt og aldeles hægtet af - "blande måde at have hund ind i tråden" ????

    Læs indlæg #258 ... så måske du forstår tingene lidt bedre.


  • #272   28. okt 2016 "Jeg har tabt ALT for dig som menneske John."
    En kommentar som ovenstående er ikke dækket af ordet 'aggressivt'. Det er for mildt. Næstekærlighed?
    Nej, find selv et bedre, så bliver jeg i det mindste ikke "frosset".


  • #279   28. okt 2016 Lenschow -

    Men efter #258, hvor A-M på en meget tydelig måde forklarer tingene, så burde du ihvertfald forstå det nu.
    Det kan godt være, at det ikke var sådan du mente det - men du bør have forståelse for, at det ikke kunne opfattes på andre måder og at jeg - trods alt - ikke var den eneste, der blev provokeret af den måde du skriver det på.




  • #282   28. okt 2016 Lenschow -

    Aaa - måske du skulle overveje at være lidt mindre navlebeskuende i din offerrolle.
    Du har fået forklaret fra flere sider, at dit skriv opfattes anderledes end du åbenbart har ment det, og alligevel vedbliver du med at "nægte" at acceptere dette faktum.
    Hvordan det som er citeret i #281 kan opfattes som andet end at du skriver, at du har været længere ude end de fleste (i dette tilfælde mig) er mig en gåde ?

    Hvis du vælger at nu kan jeg ikke lide dig mere og så vil du ikke debattere, så gør du bare det ........


  • #284   28. okt 2016 At du, Lenschow vælger at indtage offerrollen, er dit problem og kun dit.

  • #285   28. okt 2016 Sørgeligt at en tråd om ånder skal ende som en omgang personligt bræk.

  • #288   28. okt 2016 Lidt øv, at tråden røg af sporet.
    Synes ellers virkelig, der kom en masse interessante synspunkter, spændende personlig beretninger og en langt hen af vejen åben og fordomsfri debat. Meeeen træerne vokser ikke ind i himlen smiley

    God weekend allesammen.


  • #289   28. okt 2016 Nej Charlie, der er også emner jeg gerne går uden om, fordi man på forhånd ved hvordan de ender, men den her deltog jeg i, fordi den handler om ånder og ens egne oplevelser ..
    Men nej, det handler den ikke om længere, nu er den i stedet for ødelagt af folk der ikke formår at holde sig til emnet, men derimod gå langt over stregen.
    Jeg forstår stadig ikke at man ikke evner bare at sige: "Nix, den slags tror jeg ikke på og I kan ikke med jeres oplevelser, overbevise mig og jeg tror ikke på det fordi xxx ..."
    Men nej, lysten og behovet for at nedgøre og gøre grin med andre, den er simpelthen for stor.


  • #290   28. okt 2016 Ordet 'desuden' er det magiske. Det henviser til andet, som jeg heller ikke er tilhænger af. Følte du dig truffet, så er det stadig dit problem og kun dit. Du skal fanme ikke uberettiget trække mig ind i en skurkerolle. Det får du hermed mit ord for.

  • #292   28. okt 2016 Helt enig!!!


  • #299   28. okt 2016 Charlie, læs eller genlæs #145 og fortæl mig at Lenschow er den forfulgte uskyldighed.
    I øvrigt fornemmer jeg mindst et par stykker, der kun skriver her for at holde gang i festen. Gå i stedet med jeres hunde!


  • #300   28. okt 2016 Martine: Har du ikke set mit svar til dig, hvor jeg skriver, en forklaring og sender dig varme tanker? Hvordan i alverden kan du læse det negativt?


    Du har hermed overskredet grænsen for hvor patetisk man kan blive. Jeg har intet behov for dine "se mig jeg er så from og fantastisk og sender dig varme tanker og du vil bare være kold og ateistisk" ..

    Forhold dig dog til det jeg skriver - du er, som majoriteten af folk, der har fundet troen efter en gevaldig nedtur, så hellig og selvfed og totalt uforstående overfor at folk kan klare livets strabadser på andre måder end dem du har valgt.

    Din nedtur er way WAY værre end vores andres - derfor måtte du ty til Gud som alle vi andre jo også havde gjort, hvis vi bare havde prøvet at have det så slemt som du havde det.

    Beklager men du er ganske enkelt smagsløs i din debatform lige her.

    Og inden lemmingerne blindt stiller sig op som "ihhh, hvor ER Martine DÅM" - så læs og prøv at forstå, at jeg på intet tidspunkt har opponeret over at folk tror - det er de der selvfede, hellige nykristne og deres missionering der bare ikke til at holde ud.


  • #301   28. okt 2016 Kommer til at tænke på et citat - tror det er Groucho Marx, der engang sagde:

    "Jeg tror ikke på reinkarnation. Det gjorde jeg sikkert heller ikke i mit tidligere liv"
    smiley smiley smiley smiley


  • #302   28. okt 2016 Altså julemanden tror jeg ikke på ..
    Men jeg ved ikke med nisser.
    Da jeg var barn vågnede jeg om natten og ville pakke min gave fra julemanden ud .. Men den var der ikke!
    Jeg gik ind til mine forældre, vækkede dem og stod med store øjne og sagde at julemanden havde glemt mig smiley
    Mine forældre sagde at det var straffen for at ville pakke sin gave ud om natten ..
    Suk.
    Skuffet gik jeg ind på værelset igen og så nu at pakken lå der ..
    Wtf? smiley :D smiley
    Jeg må have været træt smiley


  • #304   28. okt 2016 Hahaha Karina! smiley

  • #306   28. okt 2016 Haha, størrelse 46 er ikke bigfoot i år 2016, men tak for at du tror på mig smiley

  • #307   28. okt 2016 Jeg får desuden stadig adventsgaver .. Af julemanden smiley

  • #313   30. okt 2016 Fede svar nogle af jer kommer med smiley

  • #314   31. okt 2016 Jeg har oplevet uforklarlige ting ja, men jeg tror ikke på ånder.. Sådan, overhovedet..

    Jeg elsker at se programmer om spøgelser og sådan noget.. Selvfølgelig er det SÅ meget fake, men det er god underholdning smiley


  • #315   31. okt 2016 Helt personligt, så tror jeg hverken på ånder, spøgelser, nisser, gud eller andet smiley Jeg ved bare ikke om de eksisterer. Men på en eller anden måde er det vel dobbeltmoralsk, for samtidig er jeg ret bange for ånder og lignende i situationer hvor man er helt alene i mørket o.l. Af den grund ser jeg heller aldrig film der bare nærmer sig noget uhyggeligt...
    Jeg har da sikkert oplevet ting, som ikke lige umiddelbart kunne forklares, men jeg er så enormt skræmt af tanken om det at jeg bare ikke tillader mig selv at tænke muligheden igennem for, at der rent faktisk eksisterer sådanne væsener.

    Mht. tro så er det da lige så væsentligt at bevise, om en gud IKKE eksisterer som det modsatte... hvorfor skulle det ene være mere sandt end det andet? Ingen af delene er bevist.
    Er der noget, der irriterer mig, så er det når folk ikke kan respektere at andre rent faktisk har fundet noget der giver dem mening og gør dem glade (uanset hvad det så er). Så længe man ikke er til skade for andre så kan det da KUN være det mest ønskelige for alle smiley


  • #316   31. okt 2016 Når det gælder clairvoyanter og dyr er jeg dog meget mere tøvende ift. at handle på noget en person har sagt, uden det er undersøgt og bevist af dyrlæge mm. først.

Kommentér på:
Oplevelser med ånder

Annonce