{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
985 visninger | Oprettet:

Golden retriver - hvor finder jeg min nye hvalp? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Min kæreste og jeg vil gerne have vores første hund til sommer, og har besluttet, at det skal være en golden retriever.
Eftersom, at der ikke er særlig mange til salg, og der er stor efterspørgelse, så vil jeg høre jer om, hvilke erfaringer/råd I har til, hvor man skal købe sin hund, og hvad skal man være opmærksom på? Vi ønsker en hvalp, som der kommer fra et sundt hjem, og ikke en fra en masseproduktion.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Golden retriver - hvor finder jeg min nye hvalp?
  • #1   15. aug 2020 Stamtavle i DKK er et must. Der kan man tjekke indavl, sundhed mv.

Og så vil jeg anbefale at i væbner jer med tålmodighed og køber den rigtige hvalp fra den rigtige opdrætter. Frem for at gå på kompromis.

• #3   15. aug 2020 Jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at markedet er så lille som du beskriver.
    Det er en stor, udbredt race.
    Start på købhund.dk, besøg flere opdrættere, sæt jer på venteliste det sted, der matcher jeres liv og ønsker. Så skal det nok lykkedes smiley

• #4   15. aug 2020 #2
    Jeg tror at Gia planlægger tre kuld i løbet af det næste års tid. Atlas er fra den kennel smiley

Jeg søgte hvalp gennem Dansk Retriever Klub. De har hvalpekuldsliste, som vist bliver opdateret to gange i måneden.

Som Krumme nævner, så skal I finde ud af, om I vil have udstillings- eller jagtlinjer. Jeg ville også gå efter DKK-tavle, så I kan tjekke at forældrene er tjekket for racerelaterede sygdomme. Jeg ville også sikre mig, at forældrene har et ordenligt temperament, da egetkønsaggression og stress desværre dukker op i nogle linjer.

• #5   15. aug 2020 Hvis du går efter jagt linjer, så kan du også se på opdrættere hos DJR.

https://www.djr.dk/

Hundene derfra er godkendt af DKK og kan overføres til DKK stamtavle.

• #6   16. aug 2020 Til sommer - er det 2021?
    For så burde det bestemt være muligt. Hvis i håber på at finde en til NU så kan i bestemt godt løbe ind i at opdrætterne melder “udsolgt”. Efterspørgslen på hvalpe har været enorm i år.
    Kig lidt rundt på opdrætterens sider (i finder dem via købhund.dk eller retriverklubben ) og tag så kontakt og på besøg. Bliv skrevet op hos et sted det er realistisk i kan få hvalp til sommer evt. to steder som sikkerhed og være gerne ærlig om at i har jeres navne på begge steder som back up.
    Der ud over skal i lægge vægt på i kan lide moren. Gerne kan få lidt info om faren ( opdrætteren skal helst være umulig at stoppe i den snak smiley ) og i skal vide hvalpe forældredyrene er testet for.

Kommentér på:
Golden retriver - hvor finder jeg min nye hvalp?

Annonce