985 visninger
|
Oprettet:
Golden retriver - hvor finder jeg min nye hvalp? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Min kæreste og jeg vil gerne have vores første hund til sommer, og har besluttet, at det skal være en golden retriever.
Eftersom, at der ikke er særlig mange til salg, og der er stor efterspørgelse, så vil jeg høre jer om, hvilke erfaringer/råd I har til, hvor man skal købe sin hund, og hvad skal man være opmærksom på? Vi ønsker en hvalp, som der kommer fra et sundt hjem, og ikke en fra en masseproduktion.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
Og så vil jeg anbefale at i væbner jer med tålmodighed og køber den rigtige hvalp fra den rigtige opdrætter. Frem for at gå på kompromis.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.822
Det er en stor, udbredt race.
Start på købhund.dk, besøg flere opdrættere, sæt jer på venteliste det sted, der matcher jeres liv og ønsker. Så skal det nok lykkedes
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 1.971
Jeg tror at Gia planlægger tre kuld i løbet af det næste års tid. Atlas er fra den kennel
Jeg søgte hvalp gennem Dansk Retriever Klub. De har hvalpekuldsliste, som vist bliver opdateret to gange i måneden.
Som Krumme nævner, så skal I finde ud af, om I vil have udstillings- eller jagtlinjer. Jeg ville også gå efter DKK-tavle, så I kan tjekke at forældrene er tjekket for racerelaterede sygdomme. Jeg ville også sikre mig, at forældrene har et ordenligt temperament, da egetkønsaggression og stress desværre dukker op i nogle linjer.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 193 Svar: 10.578
https://www.djr.dk/
Hundene derfra er godkendt af DKK og kan overføres til DKK stamtavle.
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
For så burde det bestemt være muligt. Hvis i håber på at finde en til NU så kan i bestemt godt løbe ind i at opdrætterne melder “udsolgt”. Efterspørgslen på hvalpe har været enorm i år.
Kig lidt rundt på opdrætterens sider (i finder dem via købhund.dk eller retriverklubben ) og tag så kontakt og på besøg. Bliv skrevet op hos et sted det er realistisk i kan få hvalp til sommer evt. to steder som sikkerhed og være gerne ærlig om at i har jeres navne på begge steder som back up.
Der ud over skal i lægge vægt på i kan lide moren. Gerne kan få lidt info om faren ( opdrætteren skal helst være umulig at stoppe i den snak
Golden retriver - hvor finder jeg min nye hvalp?