{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.217 visninger | Oprettet:

Viden om drægtig hunhund. {{forumTopicSubject}}

Nu er det sådan at jeg går og venter på en hvalp, vis mor blev parret d. 4 aug.

Så jeg tænkte om der ikke var nogen af jer kloge mennesker der kunne fortælle mig lidt facts?

Hvornår kan man se om hun er drægtig osv.
Bare ALT hvad I ved :0)

Så kan jeg jo gå og holde øje med min kalender osv :0)

Faktisk rigtig sjovt at knne følge med helt fra start!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Viden om drægtig hunhund.
  • #1   10. aug 2007 Louis ´s opdrætter siger efter 4 uger, så kan man tage en blodprøve.....

• #2   10. aug 2007 Hej Jazzy.
    Tæven er ca. 5-6 uger henne inden det kan ses, dog afhængig af om det er en lille eller stor race. Drægtighedsperioden er mellem 58 og 63 dage, så du kan nemt regne ud hvornår tæven nedkommer. Jeg kan godt forstå at du glæder dig i denne søde ventetid - - den kan føles meget lang - hi - hi

• #3   10. aug 2007 På 28. dagen efter sidste parring kan man udtage en blodprøve - og på den se om tæve en drægtig.
    Man kan scanne lidt tidligere, vistnok omkring 3 uger efter parring...
    Og som Britta skriver, så er det forskelligt hvornår det kan ses fysisk på tæven, men det er først de sidste 3 uger af drægtigheden der virkelig sker noget med den gravide mave og tæven kommer til at se gravid ud....

• #4   10. aug 2007 blodprøven er ikke særlig præsis. har flere eksempler på at den har taget fejl.
    scanning er mere sikker. Man kan først scanne i 4 uge.
    fødslen er ca på 63. dagen efter ægløsning, altså ikke parring. man kan dog godt nogenlunde regne med mellem 57-63 dage efter første parring.

• #5   10. aug 2007
    Britta: 5-6 uger.... er det ikke langt henne? Når hun nu går ca 63 dage??

Det er en meget stor hund.... Grosser schweizer sennen..... ses det så senere??

• #6   10. aug 2007
    Hun blev parret på 13 (eller 14 dagen), men det var præcis den rigtige dag..... de kender hende så godt, så at de ved hun ikke tillader før den rigtige dag.... og hun har KUN 1 dag, der er den rigtige... men de ankom, og hundene nåede næsten ikke at hilse før den var der.... de sad sammen i ca. ½ time.

Men hold da op hvor er det nervepirrende at vente i næsten 1 mdr, på en mail om det er lykkedes eller ej..... men mon ikke det er når de sad sammen i ½ time??

• katrine e
    katrine e Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 2
    #7   10. aug 2007 åh ja, man er så forventningsfuld, men du skal nok opdage det, før eller siden. Hvis du har brug for at planlægge kan jeg anbefale at scanne, min dyrlæge har sagt omkring 25. dag så kan man konstaterer om der er hvalpe i hende. Det er en skøn tid hvor du kan iagtageforandringerne dag for dag. Hun ændre sig også i psyken, blive lidt mere flegmatisk og rolig. Jeg ønsker dig held og lykke.
    Katrine

• #8   10. aug 2007
    Selv om scanningen viser atder er hvalpe, kan tæven så ikke gå tom??

• #9   10. aug 2007
    Katrine: Det er ikke min hund der venter hvalpe, men min kommende hvalp, som jeg er så heldig at kunne følge:0)

• #10   10. aug 2007 Jazzy, jeg har yorkshire terrier, de er små, og er der kun 2 hvalpe i tæven kan jeg ikke se det før ca. 6 uge.

• #11   10. aug 2007 har da sldrig hørt at en scanning skullle være mere sikekr end en blodprøve ved en blodprøve måler man et hormon som kun er der hvis tæven er drægtig og hvis man ikke tager det for tidlige, så er det altså rigtig sikkert - hvis man er tidlig på den og der kun er få hvalpe, så kan man tage fejl - men har aldrig hørt om nogen personlig - har tilgengæld hørt om flere der har taget fejl ved scanning. Mine egne dyller tager altid blodprøve, fordi scanning er for usikkert

• #12   11. aug 2007 Vi fik Asti scannet på 23. dagen, og der kunne man se hun var med hvalpe.. Man kunne først se det på hende når hun var ca 5 uger henne...

• #13   11. aug 2007 du må nok have tålmodighed til hun mindst er 5-6 uger henne på at kunne se det på hendes figur, afhængig af hvor mange der er selvfølgelig.

jeg har selv erfaret og set herinde også at blodprøven godt kan være negativ og at der så alligevel er hvalpe. især hvis der ikke er så mange.

scanningen har altid været rigtig i vores tilfælde.
    Asti har været heldig at der kunne ses noget på scanningen. normalt siger dyrlægerne at det skal være fra den 25. dag og en uge frem og helst så langt frem som mulig. man kan dog ikke blive ved at se dem på scanning. så går der for lang tid forsvinder den mulighed.
    ved en scanning kan man se om der er hvalpe eller ej ikke hvor mange. det højeste jeg har fået dyrlægen til at sige er et ca tal

• lone h
    lone h Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 1
    #14   19. sep 2007 Hej.
    Jeh har en drægtig pige,der er ca 6 uger henne,og nu kan man se på hende,at der er noget. Britta P kender "fader"hunden. Men der er vildt spændende at det nu er så tæt på... Kan ikke vente,da hun er lidt for mor hængeret... Har kunnet "fornemme" på min tæve at der var noget,da hun blev afvisende overfor hanhunde,de skulle ikke komme for tæt på. Det er rart at følge med i en ventende hvalp,det viser at du er opsat på at få hvalpen.

Kommentér på:
Viden om drægtig hunhund.

Annonce