{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bomuldshund ( cotton de tuler)
  • #2   25. mar 2021 Der er helt sikkert nogle der snart har kuld, men de hvalpe er reserveret for længst. Og der er sikkert flere skrevet op til kuldet efterfølgende.

    Men der er et blandingskuld på gipote til 21.500 kr., hvis det var noget smiley


  • #4   25. mar 2021 Jeg ville være vældig obs på temperamentet hos forældrene, for jeg synes godt nok jeg møder mange nervøse/angste bomuldshunde og det burde de virkelig ikke være. Temperament er jo temmelig arveligt.

  • #7   26. mar 2021 Kontakt opdrætterne der ikke har kuld på købhund.dk
    Når kuldene kommer på er de reserveret forlængst!
    Forvent ventetid men det kan jo være en køber springer fra eller har købt andet steds så der bliver en åbning hurtigere end den forventede ventetid. Nogle opdrættere kender måske en nyopstartet opdrætter eller i den dur der endnu ikke har en kilometer lang venteliste. Osv.

    Der er kun et at gøre. Få kontakt og bliv skrevet op smiley men tanken om at der er en hvalp klar indenfor 3 måneder er tvivlsomt.


  • #8   26. mar 2021 LIge et lille word of warning. Kig jeg nu RIGTIG godt for! Der har her under corona været en KÆMPE boom i salget af små selskabshunde. Jeg oplever det ved at vi i klubben har kunnet stable 3 totalt overtegnede hvalpehold på benene lynhurtigt og folk kimer os stadig ned med ønske om at komme på hold. Over halvdelen er hvalpe af små selskabehunderacer (Shi tzu, Bomuldshund, Havaneser osv). Og nu prøver jeg at være diplomatisk; Der er lavet alt for mange hvalpe fordi nogen har øjnet en chance for at score nogle nemme penge.
    Selvom man vælger en lille selskabshunderace så har man altså krav på at opdrætter har gjort sig umage og fx ikke avlet på angste, nervøse og usikre hunde; der er garanti for at hvalpene bliver præcis lige sådan i temperamentet. Jeg har dælme ondt af de nye hundejere, der står der med en hvalp, der ingenting tør og som er bange for alt og bange for fremmede mennesker. Og blevet bundet en historie på ærmet om at sådan er en bomuldshund, en havaneser osv. Nej, gu er de ej!
    Så kig dig nu rigtig rigtig godt for og tag de råd til dig som fx Ginne herinde giver smiley


  • #9   26. mar 2021 Her er forøvrigt en opdrætterliste over DKK opdrættere af racen smiley
    https://koebhund.dk/hvalpeliste/breeders?raceId=2830
    En god start kunne være at starte med at ringe til nogen af dem smiley


  • mads l
    mads l Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #10   26. mar 2021 Mange tak for de mange bud svar og advarelser.
    Når nu hjulet er sat i sving, hvad skal man så forvente er et normal prisleje er for en hvalp, uden corona priser.?


  • #11   26. mar 2021 jeg kender ikke de præcise priser på små selskabshunderacer. Så med forbehold er et forsigtigt bud er omkring 15.000 kr. Det er pt en meget normal pris for flere racer (med DKK stamtavle).

  • #12   26. mar 2021 Mit bud på denne type hund er 18000 kr pt. Jeg tror næppe priserne falder efter Corona.

  • #13   26. mar 2021 15.000-20.000kr alt efter opdrætter. De fleste ligger på 15-16 men nogen har lader priserne stige især på kuld i øjeblikket hvis det er importeret sæd med frost osv.

  • #14   26. mar 2021 Og jeg er helt enig i - kan du ikke lide temperamentet på moren, så sig tak for kigget men nej tak. (kan du se faren eller besøge ham i dk, så gør det!) der er virkelig mange coton som har problemer med sindet smiley
    jeg ville være meget kræsen! De findes der ude men - meget kræsen!
    Alternative racer kunne være løwchen, bichon frise og bichon havanese.


  • #15   26. mar 2021 Opdrætteren SKAL også vejlede dig i forhold til pelsen. De skal ikke bare sige “du køre til en frisør” eller “du klipper den bare kort med maskine”.
    De skal kunne vejlede dig i pelsplejen.


  • #16   26. mar 2021 Ginne skal man så hæve prisen, hvis det er importsæd smiley



  • #17   26. mar 2021 Louise - jeg tænker det er en merudgift der ikke havde været der hvis folk kunne køre til hanhunden. Og det er immervæk en merudgift på 15-20.000 til et kuld.
    Og prisen på racen var 15.000kr for 10 år siden. Så skulle det være steget en smule så er det vel forståeligt nok. Jeg giver i hvert fald mere ved dyrlægen i dag end jeg gjorde for 10 år siden.


  • #18   26. mar 2021 Ginne det skulle jeg da have tænkt på. Vi har lige fået kølesæd hjem. Men det er da ikke dyrere end at køre udenlands, hvilket vi har gjort de sidste mange år. Jeg kan godt se at vi ligger lavt prismæssigt. Havde bare ikke tænkt at det var en grund til at hæve prisen.

  • #20   27. mar 2021 Denise - De kommer automatisk på, når man stambogsfører, med mindre man fravælger hvalpeliste. Mit indtryk er, at det overser en del, at man skal.

    Nogle vælger bevist at have et kuld stående, da det giver trafik på en evt. hjemmeside.


  • Gnekko
    Gnekko Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 6 Emner: 8 Svar: 113
    #21   28. mar 2021 Der er hvalpe til salg på køb hund lige nu. Kr. 25.000 smiley

  • #22   28. mar 2021 Gnekko

    Skider de guld? smiley


  • #23   31. mar 2021 Jeg må da give Denise ret i, at de to kuld, der er annonceret på "købhund" må være opdaterede.
    For nu er der "kun" 3 hvalpe til salg.
    En hos den ene opdrætter og to hos den anden smiley
    Læs det med småt smiley


  • #25   1. apr 2021 Denise - Nogle opdrættere overser, at deres kuld kommer på hvalpeliste automatisk, når de er blevet stambogsført.

    Jeg ville ringe rundt, træffer du ikke vedkommende, så skriv en mail.
    Lad være med at sende en standardmail til alle, vis at du har gjort dig nogle tanker i forhold til at kontakte netop den opdrætter og svar så tilbage også selv om du ikke får det svar du ønsker. Spørg evt. om du må komme på besøg og møde de voksne hunde.

    Jeg opdrætter whippet, i normale år, får jeg 1-2 henvendelser om måneden fra folk, som gerne vil skrives på hvalpeliste. I øjeblikket får jeg 1-2 henvendelser om dagen, det siger lidt om den efterspørgsel der er på hvalpe pt. Det gælder ikke bare min race, men generelt.
    Jeg har snakket med en som opdrætter Bichon Havanais, hun fik mere end 200 henvendelser, da hun havde sit seneste kuld.

    Opdrættere vil selvfølgelig gerne sælge deres hvalpe til de rigtige mennesker, men for tiden kan interessen for et kuld være meget overvældende


Kommentér på:
Bomuldshund ( cotton de tuler)

Annonce