{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
934 visninger | Oprettet:

Udstilling gav pote. {{forumTopicSubject}}

Selvom dommerne denne gang ikke syntes Valde havde fortjent mere end 2. præmie (dem blev der godt nok delt mange ud af til Cotonerne, begge dage), så gav lørdag alligevel pote.

Jeg var hjemme ved Rosa og hvalpene, mens Henrik var i Vejen. Hen på eftermiddagen bliver jeg ringet op af en kvinde, der fortæller at de har snakket med Henrik og Valde på udstillingen og hørt at vi havde fået hvalpe. Vi snakker længe sammen, og det lyder som en rigtig god familie, far, mor og en søn. Jeg invitere dem herud så de kan se om vi nu også er et sted de ønsker at købe hund, men forklarer at hvalpene skal have ro, så de kan desværre ikke komme til at røre dem, men det er bare helt iorden.

En hvalp time senere kommer de, og Frida startet som sædvanligt med at skælde lidt ud, men det rører dem ikke, så hun overgiver sig og kaster istedet sin kærlighed på sønnen. Rosa bliver nysgerrig og forlader hvalpene for at se hvad der sker, og trods hvalpe så stiler hun lige mod dem og skal klappes, så skal der lige tisses og så op til hvalpene igen.

Jeg får en rigtig god snak med familien, og de fortæller jo stort set alt det man som opdrætter gerne vil høre, og jeg har en rigtig god fornemmelse da de tager hjem.

I går formiddags fik jeg så en mail fra dem, at de stadig var meget interesseret, og så fortalte de ellers alt det som en opdrætter gerne vil høre, den skal ikke være meget alene hjemme, de vil søge forskudt ferie når hvalpen skal flytte hjemmefra, og sende masser af billeder og benytte sig af den viden vi har, så uden jeg behøver stille ret mange spørgsmål fik jeg alt det at vide som man gerne vil høre.

I går aftes sendte jeg så en mail, at de roligt kunne søge ferie, for om 8 uger kunne de hente deres hvalp.

Så nu skal vi bare have udvalgt de sidste familier, men der er noget at leve op til smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstilling gav pote.
  • #1   13. aug 2007 Har vist hvalpe på hjernen, "En hvalp time" er jo altså en halv time smiley

  • #2   13. aug 2007 Åhh hvor dejligt smiley

    Og tillykke med hvalpene...


  • #3   13. aug 2007 Hej Stella

    Tillykke med hvalpene. Godt at du var hos dem, selvom det betød lidt omrokeringer lige midt i udstillingerne.

    Der er ikke noget bedre end en rigtig supergod fornemmelse i maven når man har haft de perfekte hvalpekøbere på besøg. Sådan skal det være. Det må være værst for dem at skulle vente 8 uger. Ved du hvilken de skal have eller bestemmer du det senere?

    Håber jeg vil få samme oplevelse når det bliver Bianca's tur til næste år.

    Er det første gang du har sendt manden på udstilling? Jeg bliver nødt til at sende min mand til Silkeborg på specialklubbens udstilling den 2.9, da jeg skal opereres for en diskus prolaps den 31.8, så jeg bliver ikke klar.


  • #4   13. aug 2007 Miss Fich>> Mange tak.

    Ja, det var en helt vidunderlig følselse, de havde virkeligt tænkt over hvad det ville sige at have hund/coton, og da manden til at starte med ikke havde været helt vild med ideen, havde han fundet alle de negative ting, så alt var vendt og drejet, selv manden havde skiftet mening smiley

    Sønnen havde forelsket sig så meget i Valde, at da de fik mailen om at de kunne få en hvalp, havde han lidt bekymret spurgt, "Hvad nu hvis jeg kommer til at elske Mille mere end jeg elsker dig og far?"


  • #5   13. aug 2007 ja især søndag blev der også uddelt mange 2. præmier i vores ring.

    hvor er det dejligt med sådan en familie til den nye hund. vil i selv beholde en?


  • #6   13. aug 2007 Gitte M * Gårdhunde forever *>> Nej, det var heldigvis ikke mandens første udstilling, men han er ikke helt vild med det. Så kan han klare det, så kan din mand også smiley En rigtig god veninde tog Valde i ringen, men da det ikke var moooooooar, hang halen og det gav en 2. præmie, ellers var dommeren glad for ham.

    Vi bestemmer senere hvilken en de skal have når hvalpene begynder at vise deres personligheder. Og, ja, de næste 8 uger bliver laaaaaaange for dem, kender jo selv følselsen alt for godt :o/

    Jeg har kontakt med en anden familie der også lyder rigtig god. Men da de kommer fra Norssjælland, kommer de om 3 uger, så må vi til den tid se om de i virkeligheden lever op til beskrivelsen smiley Men det er dejligt når man har nogle gode familier at vælge i mellem, så er det knapt så svært at sende dem afsted om 8 uger smiley


  • #7   13. aug 2007 connie J>> Nu var jeg der jo ikke selv lørdag, men efter hvad jeg hørte blev der også delt en del blå ud der. Lørdag var der 13 unghundetæver, og 6 fik blåt bånd. Kritikken var skrevet i hånden på svensk, og selvom vi var 4 der forsøgte at tyde den, så er der stadig ting vi ikke kunne forstå :o/ Enten forstod vi ikke ordet og kopien var så utydeligt at noget dårligt nok kunne læses.

    Nej, vi skal ikke selv beholde en hvalp, selvom det er tristende. Eller det vil sige, vi beholder jo den ene der blev aflivet, den er begravet i haven :o(


Kommentér på:
Udstilling gav pote.

Annonce