{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor meget...
  • #1   18. aug 2007 Jowina klare det hele selv. Vi er altid der ved siden af - og jeg mener ved siden af.
    hun har fået 3 kuld hvalpe. 2 gang hun fødte kom de 3 første lige oven i hinanden. De to nyfødte var våde (og var jeg bange for kolde) da hun begyndet at føde den 3. derfor ville jeg lige tage den ene over og frotére - men haps sagde Jowina midt i en presseve - hun hev hvalpen tilbage i fødekassen! altså pil fingrene.
    Galia kan man hjælpe, men vi gør det så lidt som muligt.
    sidste gang fik hun 7 hvalpe og for at hun ikke skulle træde i dem imens hun fødte videre, lagde vi dem efterhånden i en klodskasse med varme tæpper. kassen stod nede i fødekassen. Det var hun tilfreds med indtil 4 var født, så forsøgte hun at komme til at ligge nede ved hvalpene i den lille klodskasse, så måtte hun jo have hvalpene over til sig igen.
    Generelt lader jeg dog tæven gøre så meget af arbejdet som muligt selv. fordi hvis man blander sig for meget kan tæven godt tænke at du skal passe hvalpene, du er jo trods alt alfatæven/hannen. og får hun først den ide, kan hun være svær at overbevise om det modsatte.

• #2   18. aug 2007 reese - vi er også hos hende og har altid en ekstra med på sidelinien. har prøvet en sædefødsel hvor posen sprang på vej ud og hvalpen fik slugt en masse vand. da var det godt at der var en fødselshjælper, der kunne hjælpe hvalpen, imens jeg blev ved tæven.
    men går fødslen glat skal der så lidt indblanding til som muligt

• #3   18. aug 2007 Selv har jeg det som reese. Vi er to om det. Jeg sidder i havlpekassen sammen med Rosa og hjælper hende og giver moralsk opbakning.

Når hvalpen fødes hjælper vi hinanden med at fjerne hinden og ordne navlestreng og mens Rosa spiser moderkagen tørrer jeg den lille og tjekker at den trækker vejret ordenligt hvorefter den bliver lagt til og Rosa vasker den.

Når der er en ny hvalpe på vej fjerne vi dem der er født og holder dem varme, og det er Rosa helt tryg ved, når den næste så er født bliver de alle lagt til.

Som reese siger, så kunne er det rart at være to, Henrik er normalt stik-i-rend-dreng, hvalpevarmer og telefonpasser under vejs.

Rosa har heller ikke noget problem med at vide det er hendes hvalpe bagefter og at jeg "bare" hjælper, hun er meget opmærksom på dem under hele forløbet.

• #4   18. aug 2007 Jeg var med til fødslen hos vores opdrætter da Duchessè blev født...det var en kæmpe oplevelse det gik stille og rolig helt uden stres og tæven var tryg under hele fødslen.. hun var så nem at aflæse det var tydelig at se på hende hvornår vi skulle støtte hende og hvornår hun helst ville have fred...min opdrætter hjælp til med at få hinden af hvalpene jeg hjalp så med at tørre og gnide dem godt...der er da noget at holde styr på med at mærke hvalpene og veje efter hånden som de bliver født....
    Tæven ville helst vi begge var der hele tiden...
    Jeg ville nødig selv stå med en fødsel..

• #5   18. aug 2007 Vi er midt i en fødsel lige nu med Hope. Hun får hjælp hele vejen igennem, navlestreng, hvalpen bliver renset for slim og lagt til. Vi er et makkerpar og Hope forventer dette. Her er det kun mor der dur. Venter på at presseveerne skal sætte ind, så vi ved godt hvad vi skal få natten til at gå med.

• #6   18. aug 2007 Hvor spændende Britta smiley Held og lykke med natten og de små smiley

• #7   18. aug 2007 Tak moster Stella, det har allerede stået på hele dagen, så vi er lidt trætte, men det er jo ikke første gang vi prøver det her, så vi ved hvor vi har hinanden

• #8   18. aug 2007 Britta>> Det er utrolig den energi man får i sådan en situation. Da Rosa fødste sidste weekend stod jeg op fredag kl 8 og var i seng igen lørdag til midnat smiley

• #9   19. aug 2007 Er der ikke flere der har lyst til at dele deres erfaringer?

• #10   20. aug 2007 Jeg er altid hos mine tæver under hele fødslen, og hjælper lidt med fosterhinde og navlestreng, hvis de kommer hurtigt efter hinanden. Men i det store hele klarer de det hele selv, og er gode til det. Dog vil min ældste tæve helst have at jeg sidder i fødekassen og ikke ved siden af smiley

Jeg har også min datter som hjælper og manden som opvarter med mad og kaffe. Nummeret til dyrlægen er kodet ind i telefonen, men har endnu ikke haft brug for det. Jeg er heldigvis indehaver af en race der sjældent har fødselsproblemer.

Jeg prøvede også at lægge hvalpene i en anden kasse, da min tæve fødte, for at holde dem varme og undgå at hun trådte på dem under fødslen af den næste, men det ville hun ikke have, så de kom tilbage igen. Iøvrigt var hun opmærksom på hvalpene og ingen blev trådt på eller mast.

Kommentér på:
Hvor meget...

Annonce