{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.149 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang. bøer om Doberman racen. {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne godt tænke mig at finde nogle gode, lærerige bøger om racen Dobermann da jeg overvejer at anskaffe mig en sådan hund næste gang jeg skal have mig en. Jeg vil gerne lige vide noget mere om racen først inden jeg anskaffer mig en sådan hund, da jeg gerne vil være helt sikker på det er den rette type hund for mig. Er der nogen der kan anbefale nogle gode bøger? Eller fortælle mig lidt om dem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang. bøer om Doberman racen.
  • #3   2. dec 2021 Jeg er endnu ikke stødt på deciderede bøger om racen. De findes sikkert på fx tysk og engelsk hvis du googler. Men ellers spørg fx herinde; vi er nogle stykker der har racen smiley Hvis du finder bøger på nettet, så skal du være obs på at hvis det et en amerikansk bog så er der forskel på den amerikanske Dobermann Pincher og den europæiske Dobermann smiley Og at sidstnævnte findes i en udstillingsmodel og en brugsmodel.

  • #4   2. dec 2021 Jeg vil også meget gerne ud og besøge nogen der har Doberman og lære mere om hunden på den måde og tale med folk. Men jeg kender ikke nogle og jeg ved ikke hvornår Dansk Kennel Klub har deres udstillinger. Men en god ide at mødes med nogle der har hunden og møde hunden den vej igennem og lære om dem!

  • #5   2. dec 2021 Du kan finde alle udstillinger på dkk.dk
    Jeg ved ikke lige hvilken specialklub dobermann hører under, og om de holder udstillinger.
    Den næste dkk udstilling er efter planen i Fredericia i februar, jeg ved dog ikke om der er skuer før.
    Men der kommer nok ikke så mange brugsmodeller kan jeg forestille mig? Der skal du nok nærmere ud til træning/prøver/opdrættere smiley

    Jeg ved desværre ikke noget om racen, men det er altid skønt at se når folk er opsøgende og undersøgende inden køb af hvalp smiley


  • #6   2. dec 2021 Gå ind på Dobenmann klubben. Der kan du finde adresser på opdrættere, udstillinger, hvalpe og træningspladser.
    Jeg vil anbefale dig at besøge træningspladser, der får du alt at vide om hvad en Dober har brug for.

    https://www.danskdobermannklub.dk/



  • #7   3. dec 2021 Dansk Dobermann Klub er racens specialklub. Jeg vil gerne fortælle dig lidt om racen, men det bliver først i næste uge. Jeg har lidt travlt i dag og i eeek-enden smiley Det er ikke en race du skal købe uden at have mødt den smiley Og snakket med ejere af den. De er smukke, men ikke for alle. Man skal være klar til meget aktiv, stor og stærk hund, der nogen gange har sine egne meninger om tingene. Man skal også være forberedt på ret stort jagtinstinkt smiley

  • #8   3. dec 2021 Hej Mette med Præsidenten og Perlen. smiley Jeg vil meget gerne tale med dig. Om det skal være over chat, telefon samtale eller et fysisk møde over en kop kaffe er op til dig. Men jeg vil meget gerne lære mere om den race, for jeg har meget på fornemmelsen at det er en sådan en jeg skal have mig. Jeg ved godt de ikke er for alle, men stadigt tror jeg på det er den rette for mig det om den jeg har læst på wikipedia.org. Men jeg vil meget gerne lære mere om den og også lære den at kende inden jeg anskaffer mig en.

  • #10   3. dec 2021 Så der findes en bog smiley

  • #11   6. dec 2021 Der har lige været en dobermann udstilling i weekenden med en del tilmeldte, jeg ved ikke om du fik set det?

  • #12   6. dec 2021 Hvis du går på Saxo.dk og søger på Dobermann så dukker der flere bøger op. Men bogen som *Mikes mor* anbefaler er god til formålet.

  • Sanni T
    Sanni T Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 2 Svar: 1
    #13   6. dec 2021 Altså jeg har en Dobermann, som du skal være velkommen til at besøge

  • #14   6. dec 2021 Der findes lidt bøger om Dobermann
    Dem vi har er en skrevet af Ulla Sørensen og hedder Bogen om Dobermann
    Og den anden vi har er af Mark Mendoza som er en basic træningsbog .
    God fornøjelse fra en Dobermann ejer ??


    profilbillede
Kommentér på:
Spørgsmål ang. bøer om Doberman racen.

Annonce