{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Farve
  • #1   24. jan 2022 Pyt med farven, det kan da være bedøvende ligegyldig hvad farve de har.
    Det der er vigtig er sundheden.
    Du skal se dig om efter en tæve, som er undersøgt for arvelige sygdomme, hvilket din han forhåbentlig også er.


  • Julie C
    Julie C Tilmeldt:
    jan 2022

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2
    #2   25. jan 2022 Det har jeg bestem også tænkt mig at gøre , uden tvivl , men nogen farver går bedre i spænd end andre og det er det jeg gerne vil høre om . Alt andet ved jeg godt smiley . Men tak for tanken .

  • #3   25. jan 2022 Der er ikke nogle farver ved chihuahua du ikke må blande. Du skal dog selvfølgelig være opmærksom på blå, da der er en sygdom der kan komme ved den farve, men din hund er ikke blå, så risikoen er nok lille.

    Jeg vil dog virkelig anbefale dig at bede opdrætter om hjælp til at finde en passende tæve, hvis det er første gang, og også have opdrætter i baghånden til spørgsmål, hjælp og råd omkring fødsel. Det er godt givet ud, hvis du ikke allerede har opdrætter med på råd smiley


  • Julie C
    Julie C Tilmeldt:
    jan 2022

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2
    #4   25. jan 2022 Jeg spøger bare af ren nysgerrighed ? Omkring hvorfor det er bedst at hun finde en tæve osv ? .
    Spøger bare fordi jeg ikke lige har forstand på det .
    smiley
    Og hvad siger du i forhold til hvornår han må parre ? Altså alders mæssigt ? Fordi syns folk siger noget forskelligt .


  • #5   25. jan 2022 Det med i forhold til fødsel er selvfølgelig ment hvis du er ude i at købe en tæve og selv lave kuldet, det fik jeg ikke formuleret så godt.

    Grunden til jeg anbefaler at få hjælp af opdrætter, er at opdrætter burde kende sine linjer godt, og derfor også har en god ide om hvad du skal kigge efter hos en tæve, og hvad der måske ikke passer så godt til de linjer. Samtidig skal du jo selvfølgelig kigge på din hunds knap så gode sider, og finde en tæve der er rigtig god der, så de komplimentere hinanden.
    Det kan være rigtig rart at have opdrætter med på sidelinjen til hjælp og vejledning. Mange opdrættere kender jo også til hinanden og de forskellige linjer, og har derfor også en god ide om hvor din han ville passe godt ind.
    Jeg tror ikke der ligefrem er mangel på hanner i racen, så jeg tænker også det er den nemmeste måde at få kontakt med interesserede på, og gøre opmærksom på at han er der.
    Jeg tænker også, at når du nu er helt ny, kan opdrætter guide dig og svare på alle dine spørgsmål, så du får noget erfaring og viden.

    De opdrættere jeg kender, vil i hvert fald rigtig gerne tages med på råd, lære fra sig og hjælpe.

    Jeg mener klubben for selskabshunde (cabis minor specialklubben under dkk) anbefaler minimum 1,5 år, avlsgodkendt (udstilling) og patella luxation testet, men jeg er ikke 100% sikker.
    Personligt når det er en hanhund, ville jeg vente til han er 2-3 år gammel, avlsgodkendt og patella luxation testet. Men det er jo bare min personlige mening.


  • #6   25. jan 2022 Zobel/Sable er en af 'grundfarverne' og en meget udbredt farve. Der er ikke nogen farver man ikke kan parre den med. Med mindre standarden har en en mening om det smiley Mange farver kan bæres skjult under zobel. Zobel er den mest dominante farve på A-allelen der også er 'hjemsted' for farverne Aguti (vildfarven), tan points og recessiv sort.

  • #7   25. jan 2022 Sundhedsmæssigt er der ingen ricisi med zobel.
    De eneste farver ved chihuahua, som jeg ville være obs på, er meget hvidt (risiko for døvhed) og dilute, blå/lilac, som kan give CDA, color dilution alopecia, som er farverelateret hårtab.


Kommentér på:
Farve

Annonce