{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
777 visninger | Oprettet:

Fødsel engelsk staffordshire bullterier {{forumTopicSubject}}

Hej,
Min hund er drægtig og skal føde om ca. 14 dages tid. Det er mit første kuld, så derfor har jeg læst stortest alle artikler jeg kunne finde på nettet og brochuren fra dyrelægen.
Nu læser jeg at nogle racer kan have svært ved at føde naturligt, men kan ikke finde noget om min race.

Er der nogle der ved om det er et velkendt problem at engelsk staff ikke kan føde selv?
Og andre råd til fødslen tages imod med kyshånd smiley

Mvh Annika


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fødsel engelsk staffordshire bullterier
  • #1   26. mar Det kan ske for alle racer at noget går galt, således at et kejsersnit er nødvendigt.

    Har du tjekket om dit forsikringsselskab dækker? Det kan nemlig godt koste over 10.000 kr

    Men talte du ikke med dyrlægen, da du havde din hund inde og blive undersøgt inden avl?


  • Annika K
    Annika K Tilmeldt:
    mar 2024

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2
    #2   26. mar Nej desværre ikke. Det var ikke et planlagt kuld, så fandt først ud af hun var drægtig for 2 dage siden hos dyrelægen. Jeg fik ikke spurgt fordi jeg ikke havde skænket det en tanke at nogle racer måske har sværere ved at føde end andre smiley men tak for dit svar, vil helt sikkert lige undersøge forsikringen

  • #3   26. mar Ej, hvor uheldigt. Særligt fordi du kommer til ar stå med et kuld du ikke kan bevise lovligheden af. smiley

  • Annika K
    Annika K Tilmeldt:
    mar 2024

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2
    #4   26. mar Jeg ejer både mor og far som begge har flot stamtavle og er samme race, så lovligheden er heldigvis ikke et problem smiley
    Vi plejer ikke at have noget problem med at separere vores hunde men denne gang slap hannen bare ud uden at vi så det…


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.442
    #5   26. mar Kan du ikke spørge din opdrætter til, hvordan moren til din hund klarede fødslen?
    Hvordan er hanhunden mht størrelse?


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.442
    #6   26. mar Jeg skrev vist, mens du skrev, TS smiley

  • #7   26. mar Mit bedste råd er at have en erfaren opdrætter med til fødslen. Det er guld med en person som kender faresignalerne, som kan assistere tæven bedst muligt, klippe navlesnor, notere data ned, mærke hvalpene osv osv.
    Der er SÅ mange ting man skal have styr på forud for en fødsel.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.442
    #8   26. mar - eller ihvertfald at have en erfaren opdrætter, du kan ringe til når som helst.

  • #9   26. mar Jeg har indtryk af, at der kan være problemer ved fødsel ved stafferne.

    Så hvis jeg var dig ville jeg som de andre skriver, rådføre mig med en opdrætter der kender til racen.


Kommentér på:
Fødsel engelsk staffordshire bullterier

Annonce