{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
858 visninger | Oprettet:

Drægtig/ikke drægtig {{forumTopicSubject}}

Min Zindy blev parret for ca. 14 dage siden så jeg ved jo ikke endnu om der bliver hvalpe ud af det. Hun opfører sig anderledes, er ekstremt kælen og følger mig hele tiden, og har pludselig fået en god appetit. Normalt er hun ikke ret madglad. Hvornår og hvordan kan i se de første små tegn på at jeres tæve er med hvalpe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drægtig/ikke drægtig
  • #1   11. okt 2007 Jowina bliver grådig. hapser i fingrene, går til fremmede efter guffer, bliver mere kælen og hænger i snoren på gåture. Desværre gjorde hun også det når hun var falsk drægtig, så ingen tydlige tegn før de sidste 3 uger.
    Galia får morgenkvalme og ellers ikke noget


  • #2   11. okt 2007 Det er jo altid svært at være sikker, men jeg har set tegn meget tidligt... allerede efter 2-3 uger, men har dog ikke turdet stole 100% på disse tegn.

    Hævede patter.
    Lidt pletblødning kort efter parring
    Større madlyst / ingen madlyst
    Mere kælen

    Men mest af alt... ændret adfærd


  • #3   11. okt 2007 Det er utroligt svært.
    Men ja, de spiser mere og min Golden bliver også kælend.
    Men igen det er meget forskelligt.
    Det er først ca 10 dage før fødsel at det kan ses/mærkes.
    Men har du prøvet det før kan ser du tegnene tidligere.


  • #4   11. okt 2007 Ja det er en lang, lang ventetid. Jeg har heller ikke bestemt mig endnu om jeg vil have hendet scannet når vi når så langt. Jeg vil bare gerne vide om hun er drægtig, hvor mange hvalpe der kommer ser vi til den tid.

  • #5   11. okt 2007 Equitta blev begge gange såååå træt, vildt moarsyg - totalt klister, meget sulten ..... så det kunne da lyde somom der er gevist hos jer

  • #6   11. okt 2007 NU ved jeg ikke om addi ER drægtig hun skal scannes i morgen på 26 dagen.... men men men hun spiser mere end hun plejer, hun putter/nusser mere og SOVER stort set hele dagen på nær max 4 gange dagligt af 10min varighed hvor hun er ude og tisse og så vil hun gerne ind (hun sætter sig foran havedøren til vi lukker hende ind...

  • #7   14. okt 2007 Hej. Jeg har fået parret min lille chihuahua for første gang. Vi er ikke klar over, om tidspunktet var det rigtige, men de parrede sig to gange med en dags mellemrum. Hun var begyndt at svinge halen til siden dagen før parringen. Men her stadig en uge efter parringen pletbløder hun stadig lidt! Er dette normalt, tegn på graviditet eller abort? Hanhunden var ca. 500 g mindre end hende. Kan desværre ikke tale med min dyrlæge om dette, da hun er langtidssygemeldt. Kan i hjælpe? Hvad med ormekur? Hun er vaccineret.

  • #8   14. okt 2007 det at hun bløder kan sagtens være et positiv tegn på at hun er blevet drægtig. Hun går ca 59-64 dage. Den sidste uge op til fødslen skal i tage hendes temperatur morgen og aften. når temp falder under 37 grader vil hun føde inden et døgn, men pas på for lige før fødslen stiger temperaturen igen og man kan godt overse temperaturfaldet.
    hun skal have ormekur ca 10 dage inden fødsel
    syntes da i skal finde en anden dyrlæge imens jeres egen er sygemeldt. og syntes også det er en god ide at få hende scannet


Kommentér på:
Drægtig/ikke drægtig

Annonce