780 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Søger parringshan (chihuahua) Søger parringshan (chihuahua)

Hej alle sammen..

Jeg har lånt denne profil af mette og kenny.. Jeg håber i kan hjælpe mig..

Efter langtidsovervejelse har vi bestemt at vi gerne have hvalpe på vores lille chihuahua tæve..

Hun hedder Banja, er cremfarvet og korthåret.. 3 år gammel og unden stamtavle..

Hvis i har en han som i vil bruge til avl vil vi meget gerne hører fra jer..

Derud over vil jeg gerne vide hvad man tager for en parring og hvad man gør hvis der muligvis kun kommer en hvalp ud af det?

Håber i kan hjælpe.. smiley

Mvh. Michelle

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søger parringshan (chihuahua)
  • #1   9. dec 2007 igen spørger jeg, hvad er grunden til at netop din tæve skal have hvalpe??? kan den giv racen noget ud over det sædvanlige???? Jeg spørger fordi jeg oplever at rigtig mange avler, ude at finde ud af om hunden overhovedet lever op til racstadarten... Er jeres hund tjekket for div sygdomme???

• #2   9. dec 2007 Er det første gang hun skal have hvalpe?

• #3   9. dec 2007 Gitte.. Vi synes at vi har en rigtig chihuahua i banja - både af sind og af race, derfor ønsker vi at give dette videre.. Ja hun er bleven tjekket for sygdomme, og hun var sund og rask..

Tina.. Ja det er hendes første gang?

• #4   9. dec 2007 For at holde mig til emnet så tager de fleste 1000,- for en parring, samt en hvalp eller prisen for en hvalp når disse er født.
    Hvis der kun fødes en hvalp eller tæven går tom er noget i skal aftale indbyrdes , hvordan i tackler det, men mange giver en om parring, hvis tæven går tom.

Synes det kunne være interessant at høre om i slet ikke har krav til hannen der skal benyttes, og i så fald hvilke.

Held og lykke!

/ Trine

• #5   9. dec 2007 Mange tak for det polski...

Ja det er også det vi har hørt andre stedet fra.. Nu er det sådan at vi gerne vil have nogen evt. mulige hanner til at kontakte os først.. derefter havde jeg i tankerne at vi skulle snakke om det sammen.. Vi skulle jo helst mindske de dårlige ting og forbedre det gode..

• #6   9. dec 2007 Polski, inden for chihuahua verdenen tager man ikke en hvalps pris for en parring, da det jo tit er sådan den kun får 1 el. 2 hvalpe men omkring 3500-5000 kr for en parring. Og det er med stambog. men kan ikke tro du skal give ret meget for en parring med en uden. Men hold øjnene åbne, da det er en risikabel affære. Hanhunden skal være nogenlunde på samme størrelse som din tæve, for en for stor hanhund øger risikoen for at din tæve skal have kejsersnit, hvilket jo er et problem hos en del chihuahua'er. Og det er ikke helt uden risiko for hverken tæve eller hvalpe, det sker de dør under et kejsersnit.
    Jeg vil ikke skræmme livet af dig, men vær på vagt.

• #7   10. dec 2007 Misha, nu tænker jeg mest på dem der avler uden stambog, der synes jeg man hører vanvittig tit om komplikationer af den ene eller anden art.
    Da jeg undersøgte mht til parrings priser der var prisen på de 3500 - 5000 kr.

• #8   10. dec 2007 Tak for god info så blev jeg så meget klogere.

• #9   11. dec 2007 Jeanette
    hvad mener du om du tit hører om komplikationer af den ene eller anden art, fordi der bliver avlet uden stambog??

• #10   11. dec 2007 Misha L.

Jeg har aldrig forstået de opdrættere der udlåner deres hanner... Hvad gør i hvis han forsvinder fra dem der har ham til parring eller hvis han lige bliver alvorligt syg mens han er der? Har i en specielforsikring?

Kommentér på:
Søger parringshan (chihuahua)

Annonce