1.094 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Hvorfor koster mopsen 10-12000 kr ??? Hvorfor koster mopsen 10-12000 kr ???

Hej
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvorfor prisen er så høj på de små dejlige hunde Mops smiley

Min mor har opdræt af schæferhunde med DKK-stambog
og der er prisen 7500 kr,der er en masse regler og ting der skal være iorden for at hun må avle på sine tæver :- )
nu har jeg kigget meget på en mops da jeg er helt vild med denne lille hund smiley men puha det er mange penge
men selvfølgelig hvis der er en masse krav før man må avle på dem så er det jo en ting smiley men syntes at jeg har set at der er mange tilsalg uden papir også til denne pris.

er der nogen der kan give et godt svar på mit spørgsmål

m.v.h
Mitzi

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 6x gardinstangsbeholder 1.000 kr.
  • Skift af blandingsbatteri 1.000 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Kenwood røremaskine. Blender har sat sig fast 500 kr.
  • Reparation af skriveborde 800 kr.
  • Græsslåning 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor koster mopsen 10-12000 kr ???
  • #1   22. dec 2007 Udbud og efterspørgsel

• #2   22. dec 2007 Det har noget med efterspørgsel at gøre og omkostninger ved parring og drægtighed.
    Desuden er spiller antallet af hvalpe også ind, og hvor meget en dyrlæge skal være involveret i fødslen...

Klart at moderne hunde koster mere end dem, der er lidt mindre populære, og mopsen er jo altså en in-hund for tiden ;o)

• #3   22. dec 2007 er der ikke også noget om at mopsen ofte skal føde ved kejsersnit?

• #4   22. dec 2007 reese smiley jeg er enig med dig at man skal købe hos godkendte opdrættere smiley Jeg er mest til opdrættere som er med i DKK smiley derfor ku jeg heller ikke finde på at købe en hvalp til 10000 kr uden papir smiley
    Men må da indrømme at jeg stadivæk syntes at det er mange penge for dem smiley men mange tak for jeres svar smiley smiley

• #5   22. dec 2007 Kender en med boston der tager 18000,00 det er vildt, syn's jeg.. Nu har jeg lige købt en ny mops.... jeg vil gerne betale... for jeg ved at min opdrætter har gjort meget for racen og med at vælge de helt rigtige hunde til netop denne parring ( som alle hendes parringer) Hun tager på udstilling (næsten) hver weekend over hele verden,.... fordi hun vil have det bedste.... Vil altid vælge en tavlehund... og betale for det.
    Karina

• #6   22. dec 2007 Jeg er slet ikke uenig med jer i at det er kanon at få hunde fra en opdrætter der gør meget for den race de nu har valgt
    jeg kender også mange inde for schæfer opdræt både sportshunden og højavls som tager til udlandet og som gør rigtig meget ud af at vælge de rigtig hunde osv.... inden for schæferhunden er der en masse krav DNA ,prøver og HD osv det koster også en masse penge men prisen ligger på 7000 -8000
    Jeg er også klar over at der er andre racer der tager mere en 10000 for deres hvalpe
    men jeg syntes også stadivæk at det er mange penge
    kan da godt forstå at man gerne ville have dækket sine udgifter ...
    men hvad krav er der før man må avle på dem???

Kommentér på:
Hvorfor koster mopsen 10-12000 kr ???

Annonce