Blødning efter fødsel Blødning efter fødsel
Jeg har min lille Chihuahua, Cille, som har født for første gang. Men jeg er i tvivl om hvorlang tid hun kan / må bløde efter fødslen. Der er nu gået 3 uger,men hun bløder stadig...er det normalt? Hun har det ellers godt og er glad og tilpas, men jeg synes det er lang tid. Hendes hvalpe (4 stk) får kun mad fra hende, de er tilpasse og er begyndt at rejse sig op.....det er helt vidunderligt at se dem !!! Hvornår begynder de at skulle have lidt opblødt tørfoder?
apr 2005
Følger: 127 Følgere: 127 Hunde: 4 Emner: 408 Svar: 3.950
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.199
mht fodrinig så begynder jeg at give opblødt og moset hvalpefoder når hvalpene er 3½ uge. Den første uge er kun smagsprøve og tilvænding. efter den uge begynder det at blive rigtige måltider
jul 2005
Følger: 33 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 569 Svar: 4.639
Når en hund har født kan der sidde rester i fødselsgangen som ikke er kommet ud ved fødslen -
Dyrlægen kan kort efter fødslen give hende noget der gør at hun frastøder dette -
Men 3 uger - hvis der havde siddet noget var hun nook blevet MEGET dårlig på den tid - så noget andet kan være galt - ville straks få hende undersøgt -
Personligt ville jeg altid få en førstegangsfødende hunde tilset ved dyrlægen efter fødslen, da man jo ikke kender den reaktionsmønster etc...
- Derudover mener jeg at et dyrlæge tjek indenfor den første tid er på sin plads - hvis det ikke sker samme eller en af de følgende dage...
Hvis man ikke selv ved hvordan - er det jo også meget smart at dyrlægen lige tjekker hvalpene efter for ganespalte etc - en mindre ganespalte kan hvalpen jo sagtens leve med i ugevis uden du opdager det - og da ærgeligt at sku aflive ved 7 ugers tjekket - hvis man ku ha sparet hvalpens liv fra start af...
Håber at alt er vel med den nye mor - og at det blot er tilfældighed at hun bløder så længe - men ja - de kan godt bløde lidt tid - og kender ikke spedicikt din race - ss -
Held og lykke -
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 24
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.181
Hvis hun eller er rask og frisk at se og lugte til, så er der vist intet i vejen med hende. Opblvødt hvalpefoder til de små nu, og fortsat god fornøjlese.
jul 2005
Følger: 33 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 569 Svar: 4.639
Lyder som om alt er tjekket og up to date hos dyrlægen -
Så ville blot give ham / hende et kald...
Jeg ku blot ik forstå på din første besked at hunden havde fået diverse sprøjter tjek etc - med de i fakta posen - lyder det som om der er styr på tingene - og din hund blot er en af dem der bløder længe ss -
Smil herfra...
Julie - !!
jan 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 9 Emner: 130 Svar: 1.258
aug 2007
Hun har det godt, er glad, leger, spiser, passer rigitgt godt på sine smukke hvalpe og har en hel kold og fugtig snude og lugter ikke.
Mange tak for alle beskederne :o)
aug 2007
Blødning efter fødsel