1.365 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

uønsket hvalpe uønsket hvalpe

Ja min lille tæve er i løbe tid og naben har en han hund som de leger med de har et hul i hækken hvor de løber igemmen hverdag og vi smser lige inden vi lukker ud i denne tid da jeg har en hund der er meget glad for deres han hund i disse dag, og i dag skete det der ikke måtte ske mine 2 tæver får åbnet døren ind til hende og han hunden løber ud med ejeren efter sig hundene løber max 10 m og med et er han på hende og jeg ønsker bare ikke disse hvalpe hvordan er det med abort for hunde og hvad er der af bivirkninger for tæven for vi skal ikke ha de hvalpe da hun er alt for ung.
håber der er nogen der ved noget om dette.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  uønsket hvalpe
  • #1   10. jan 2008 Til dyrlægen og få en abortsprøjte..

• #2   10. jan 2008 ja men hvornår nogen mener der skal gå op til 45 dage og nogen siger få dage efter det er sket

• #3   10. jan 2008 these shoes are made for walking !

Og så er det i øvrigt en rigtig god ide ALTID at lufte sin løbske tæve i snor..

ja det sker også når jeg har været i børnehaven med den store men lige om morgen når vi står op kommer de lige i haven for at nød tisse inden jeg kommer hjem igen

• #4   10. jan 2008 Tanja -det skal ske inden MAX 45 dage (og det synes jeg er meget sent). Så afsted til dyrlægen og få en sprøjte, så er du sikker.

• #5   10. jan 2008 Okay inden 45 dage det vil sige at jeg godt kan få det gjordt i morgen så er det kun 1 døgn siden

• #6   10. jan 2008 Ja det kan du godt -men det er ret forskelligt hvad dyrlægerne anbefaler. Der har dog gennem tiden været flere herinde der har fået det gjort. Osse efter kune en dag eller to

• #7   10. jan 2008 45 dage!!!!!!!
    Puha, så er der jo små bitte hvalpe, som blir slået ihjel i tæven!!!

Hvorfor ikke bare få det gjort ASAP????

• #8   10. jan 2008 Oscar -det er nemig osse sådan jeg ser på det. Der ar de jo gået noget over ½-delen af drægtigheden:o(

Men nogen dyrlæger vil ikke sprøjte medmindre de er sikre på tæven er drægtig. Dvs at ma så skal vente til tæven kan scannes ved 28. (?) dagen og så først derefter få en sprøjte.
    Jeg selv ville foretrække det blev gjort med det samme, så jeg var sikker -scanningen kunne jo vise ikke-drægtig og der så alligevel er et par hvalpe. Det har man jo set før.

• #9   11. jan 2008 walking shoes: dine nedladende bemærkninger er SÅ typiske for HG!! drop det belærende når der bliver spurgt efter hjælp.

• #10   11. jan 2008 Min gamle tæve fik en abortsprøjte. Hun skulle have den inden 5 dage, sagde dyrlægen

• #11   11. jan 2008
    these shoes are made for walking !

Dette uheld er det første i alt den tid jeg har haft hunde og har både haft hanner og tæver sammen og højt hegn bliver det nu ikke til og som jeg skriver har de et hul i hækken hvor de suser fra og tilbage og det er med vilje det ikke er lukket og vi smser inden vi lukker ud men mine tæver åbnede døren ind til han hunden så det er kun mine tævers skyld så jeg ber ikke om hjælp til at betale eller noget andet jeg vil bare vide hvordan jeg nu gør med min tæve da den ikke er gammel nok og jeg ikke ønsker hvalpe på hende.

• #12   11. jan 2008 Mener osse (men er ikke 100% sikker9 at hvis man får det gjort hurtigt kan man "nøjes"med en knap så skrap sprøjte = færre bivirkninger

• #13   11. jan 2008 okay jeg ringer til ham i morgen for ønsker ikke at hendes hvalpe bliver for store inden hun får dem væk det skulle gerne være til at holde ud for mig og hunden.

• #14   11. jan 2008 okay er der slemme bivirkninger ved det

• #15   11. jan 2008 Desværre fik min tæve livmoderbetændelse. Dyrlægen mente det var pga. hendes høje alder (10½ år)

• #16   11. jan 2008 Der er risko for livmoderbetændelse, men mere ved jeg ikke lige.

• #17   11. jan 2008 okay øv men sådan er det jo hun er jo også alt for ung til at få de hvalpe og jeg syntes ikke lige jeg kan klare et kuld hvalpe lige for tiden da jeg lige pt. har en baby på 4 mdr. der ikke er den nemmeste baby i verden og det vil jeg ikke byde et kuld hvalpe eller min tæve

• #18   11. jan 2008 Tanja, tal med din dyrlæge.. Så vidt jeg har læst, så skulle risikoen for bivirkninger være langt mindre nu end tidligere, da der er kommet bedre medikamenter på markedet..

• #19   11. jan 2008 these shoes are made for walking !
    Ja men sådan bliver det ikke her mine hunde trives fint som de har det og skal ikke gå bag et hegn bare fordi de kommer i løbetid vi troede vi var smarte og lukke dem ind og smse men vores hunde var ikke så dumme så nu er det bag låste døre mens den anden bliver luftet.

• #20   11. jan 2008 Jeg ringer til dem straks i morgen tidelig når jeg har været i børnehaven med den store i håb om at de har en tid meget snart til lille pigen

• #21   11. jan 2008 Det er netop som Oraklet skriver, der er ihvertfald et nyt middel på markedet, som jeg desværre ikke længere kan huske hvad hedder, en slags fortrydelses sprøjte, som ikke har de voldsomme bivirkninger, og ikke afstedkommer en abort, men simpelthen forhindrer drægtighed, hvis indgivet inden for det første døgn efter den uønskede parring. Eneste ulempe, den forlænger løbetiden med op til 14 dage.

• #22   11. jan 2008 Marietta F

okay det er jo små ting den så laver den abort sprøjte hvis den kun forlænger løbetiden med 14 dage jeg ringer til dyrelægen straks i morgen tidelig. men er sådan en sprøjte så 100 % sikker så vi ikke står med hvalpe om 9 uger.

• #23   11. jan 2008 Mit net driller det hopper af og på hele tiden så tror jeg hopper af nu men ser her ind i morgen

• #24   11. jan 2008 Jeg har selv haft en tæve, der fik den nye form for abort sprøjte, der er så godt som ingen bivirkninger ved den. Før i tiden var det nærmest farligt at give tæven abort sprøjte(pga risiko for livmpderbetændelse som andre nævner), men med den man har idag, er der ingen grund til bekymring. Med min tæve gik det efter hensigten uden problemer. Så du kan roligt få det gjort.

• #25   11. jan 2008 Jeg ventede til 25. dagen efter parring og fik tæven scannet. Var den drægtig så var det en abortsprøjte. Men det viste sig at det var hun ikke, så jeg undgik helt sprøjten ved at ofre en scanning.

Nu skal det lige siges at hanhunden var blevet steriliseret, men jeg turde alligevel ikke løbe risikoen, så jeg valgte det sikre, en scanning.

Jeg ville vente til efter 25. dagen, men det er jo selvfølgelig op til dig.

Jeg troede også at jeg havde styr på tropperne, men ak, når hunde er i det humør, så kan et sekunds uopmærksomhed gøre en stor forskel. Det kan ikke nytte noget at gå og bebrejde sig selv at det er sket, det får man det absolut ikke bedre af. Så det er bare op på hesten igen, og tro på at det var en smutter for bare denne ene gang. Sådan har jeg valgt at tackle det.

Håber lige meget hvad at I får klaret problemet.

• #26   11. jan 2008 Mange tak for alle jeres gode råd min dyrelæge vil ikke gør noget før om 2 1/2 uge.

• #27   11. jan 2008 Tanja -må man spørge hvorfor?

• #28   11. jan 2008 sådan gør man fik jeg af vide.

• #29   11. jan 2008 Ok -jamen som jeg skrev længere oppe er der stor forskel på hvad forskellige dyrlæger mener:o)

Men godt du kom afsted med det samme, så i kan få sørget for at der ikke kommer hvalpe

• #30   12. jan 2008 ja men har tænkt mig at ringe til de andre dyrelæger omkring mig på mandag nåede det bare ikke i dag for at jeg kan høre hvad de syntes der skal gøres.

• #31   12. jan 2008 Ja det skader jo aldrig med et andet syn på sagen -krydser i hvert fald fingre for at der slet ikke nåede at blive lavet nogen hvalpe:o)

Kommentér på:
uønsket hvalpe

Annonce