{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.345 visninger | Oprettet:

Hvalpene 8 uger {{forumTopicSubject}}

Ja så blev de små 8 uger, og er klar til at forlade os smiley Hvor er det trist og hvor går tiden dog hurtigt, jeg er alvorlig bange for at jeg kommer til at stortude når de bliver hentet, det er næsten ikke til at bære.

Det at skulle have et kuld hvalpe har fyldt så meget, forberedelserne har jo varet rigtig længe og så pasningen og prægningen, de små pus har næsten fyldt mit hjerte helt op..

Det største lyspunkt er at der er en af de små der ikke er solgt endnu, så ham får jeg da lidt ekstra tid med..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpene 8 uger
  • #1   23. feb 2008 Åhhh godt det ikke er mig *S*
    Jeg venter selv på at min hvalp blir 8 uger så jeg ka hente den :))))

    Jeg håber de får noget rigtige dejlige hjem smiley


  • #2   23. feb 2008 Ja det er derfor jeg aldrig bliver opdrætter.... Må bestemt ikke være sjovt

  • #3   23. feb 2008 Camilla.. jeg duer heller ikke til det... jeg ville udpørge mine købere om alle deres holdninger til hundehold... og hvis bare 1 ikke stemte overens med mine ville jeg aldrig få solgt mine hvalpe.. smiley

  • #4   23. feb 2008 Det er lille Antonio, jeg har endnu, men han bliver nok kun solgt til nogen der vil udstille ham, da han tegner rigtig godt. Eller måske jeg beholder ham..

  • #5   23. feb 2008 Jeg venter på min hvalp bliver født smiley

  • #6   23. feb 2008 ja, det er en svær dag, den dag hvalpene skal hjemmefra, føler mig altid som jordens største hundehandler.
    men det hjælper hvis man er sikker på at de får det godt i deres nye hjem.

    Maria - mine hvalpekøbere bliver sandelig også udspurgt om alt muligt og efterfølgende ringet op, hvis jeg syntes det går for lang tid imellem jeg høre fra dem.
    Med årene slipper man mere og mere og de ældste høre jeg fra til jul eller når vi holder træf.

    sidste gang Jowina havde hvalpe, havde vi en hvalp 14 dage længer og da de kom fra Sverige for at hente ham, lå han under en stol og Jowina lå lige så stille og slikkede ham på snuden. vi var sikre på hun vidste han nu rejste. ekstra hårdt da vi også vidste det ville blive Jowinas sidste hvalp nogensinde. Fy hvor dårlig en samvittighed man kan få.

    men det er altså også rart når hvalpene er rejst hjemmefra og man kan tilbage erobre ens tilværelse igen og få sin familiehund tilbage. alt har jo stået i hvalpenes tegn i 8 uger


  • #7   23. feb 2008 Jamen hvordan sikre man sig? spørgsmålet stod mig meget nært den anden dag, hvor der blev diskuteret om det var ok hunde dræbte små dyr... jeg ville blive rigtig ulykkelig og aldrig tilgive mig selv hvis jeg fandt ud af en af mine hvalpe var blevet aflivet fordi den havde drabt en fugl eller lign... og MANGE spørgsmål melder sig i mit hovede.... så tror mine hvalpe købere ville flygte meget hurtigt over alle mine spørgsmål..*g*

  • #8   23. feb 2008 Puha, den dag glæder jeg mig heller ikke til, når Lillys blir 8 uger. Nu skal de self lige fødes først, men frygter også den dag de skal afsted.

  • #9   23. feb 2008 Derfor er jeg ikke opdrætter, jeg ville aldrig få solgt hvalpene. Der er ikke nogen der gode nok til at få dem.
    Godt at andre så vil avle så jeg selv, og andre kan få lov til at købe en hund


  • #10   23. feb 2008 hehe Tinna det bliver spændene hvad der kommer ud smiley

  • #11   23. feb 2008 Maria: Ja meget spændende, og nu er der heller ikke mange dage til.

  • #12   23. feb 2008 Hvornår er det?

  • #13   23. feb 2008 Maria: Hun går ind i 9. uge i morgen. Så i næste uge.

  • #14   23. feb 2008 Ihh altså.... smiley

  • #15   23. feb 2008 jeg skriver i min købskontrakt at hvalpen ikke må sælges videre eller aflives uden min videnede og at jeg har tilbagekøbsret. altså jeg skal spørges først om jeg vil have hunden, inden den bliver solgt videre eller aflivet.

    alt omkring opdragelse og trivsel er selvfølgelig ude af mine hænder lige så snart købskontrakten er underskrevet. men der spørger jeg så meget inden de får lov til at købe hund her. og folk bliver da også overrasket over at det ikke er en selvfølge at man kan købe en hvalp, når jeg nu har nogle til salg. men sådan er det og bliver de sure over det, ja så må de købe hund et andet sted. tror jeg er meget skrap, tilgengæld er alle velkomne til at søge råd og vejledning hos mig og tror også jeg er meget omsorgsfuld smiley


  • #16   23. feb 2008 Connie: Sådan en købskontrakt vil jeg gerne vide mere om. Kan jeg også lave det på Lillys hvalpe, selvom det er blandinger. Og i så fald, hvordan gør jeg.
    Jeg vil nemlig også sikre mig at hvalpene ryger fra hjem til hjem uden min viden.


  • #17   23. feb 2008 Du kan se en købsaftale her, måske du kan bruge den

    (link fjernet)


  • #18   23. feb 2008 Tak Maj-Britt smiley

  • #19   23. feb 2008 Hej Tinna .. er det en cocker hun er parret med eller er det den papilion?

  • #20   23. feb 2008 Begge dele

  • #21   24. feb 2008 er hun blevet parret med to hanhunde?

  • #22   24. feb 2008 Ja ved et uheld.

  • #23   24. feb 2008 så bliver det da lidt spændende at se hvalpene.

    hold op hvor er hun tyk smiley

    du spørger om gode ideer til at ligge i fødekassen.
    aviser den dag hun skal føde. Der kan godt blive meget vådt og det er rart at kunne ligge et lag mere på, så de hvalpe der er født kan blive tørre. men efter fødslen er det supert med vetbet over aviserne, da alt det våde går igemmen tæppet og der derfor altid er tørt. men pas på hvalpene ikke kommer under tæppet, så kan tæven ved et uheld komme til at lægge sig på dem.

    og så tror jeg hvalpene kan komme over kanten på marsvineburet


  • #24   24. feb 2008 Connie:
    Tak ja det er meget spændende at se hvem der er far til de hvalpe. Men uanset er begge hanhunde søde og rare, samt sunde hunde. Og man burde kunne se hvem hvalpene er efter.

    Tror du de kan komme over? Lilly kan med god vilje komme over. Har lagt en bog på min side af kassen, så hun har nemmere ved at komme op i den.
    Når de blir ældre vil jeg sætte sådan et hvalpehegn omkring, så de får mere plads at boltre sig på.

    Tak for rådene omkring aviser. Det havde jeg slet ikke tænkt på. Må se om jeg hurtigt kan skaffe en masse.


  • #25   24. feb 2008 du skal bruge masser af aviser - masser.

    vi samler hos venner og bekendte. og gratisaviser er også gode.

    helt fra de er helt lille, møver de sig rundt og en gang imellem også over ryggen på moderen og så kan de godt komme højt op, det er på den måde jeg mener de kan komme over. men måske er kanten højere end det ser ud til på billederne.


  • #26   24. feb 2008 Kanten er 20 cm høj . Lilly er selv 28, så blir den meget højere kan hun ikke komme ind og ud af kassen. Jeg håber det går med den, for ellers er alternativet mit hundebur, hvor der ingen kant er foran, når buret er åben.

    Skal nok finde aviser smiley


  • #27   24. feb 2008 er du hjemme i starten, så du kan se hvordan det går?

    ja det dur ikke med hundeburet uden kant.


  • #28   24. feb 2008 Jeg er hjemme den dag hun føder. Har fået lov at ringe ind og holde fri den dag. Altså holde fri med meget kort varsel.
    Men ferie har jeg desværre ikke. Brugte alle mine 3 uger, da jeg troede Lilly ventede hvalpe sidst.
    Men arbejder heldigvis ikke ret meget, så er hjemme det meste af dagen.

    Dagene op til har jeg fået min søster til at være hos Lilly mens jeg er på arbejde.


  • #29   24. feb 2008 hmmm uha jeg ville tigge om fri mindst den første uge. Tæven kan efterfølgende godt få dårlig mave og skal måske tit ud. man skal tjekke om alle hvalpene går til patten om tæven slikker dem som hun skal, om temperaturen er ok og om tæven har en tildens til at ligge sig på hvalpene og 1000 andre ting.
    ikke for at tage modet fra dig, men jeg ville ikke turde at være væk hjemmefra i den første tid.


  • #30   24. feb 2008 Connie: Jeg vil også helst have fri den første uge, men har ingen ferie at bruge af før til maj. Og jeg kunne sikkert godt tage fri i en uge, det plejer ikke at være noget problem, men Lilly, hvalpene og jeg skal også have mad på bordet, og jeg er jo den eneste der kan skaffe penge til det. At hive en uge ud uden løn er meget.

    Men kan nok få min søster ned og se efter dem, den første uges tid i de få timer jeg er på arbejde.


  • #31   24. feb 2008 det tror jeg ville være en god ide. i kan jo tage en dag af gangen. viser det sig der ikke er behov, er det jo ingen grund til at fortsætte hele ugen.

  • #32   24. feb 2008 Jeg håber lidt hun føder på torsdag eller fredag (dag 61/62) Så har jeg weekenden sammen med hvalpene. Det er self ikke noget jeg kan planlægge, men det håber jeg.
    Føder hun i weekenden tager jeg stadig mandag fri. Måske også tirsdag.


  • #33   24. feb 2008 er der så mange dage endnu, jeg syntes hun ligner en der næsten ikke kan bevæge sig mere smiley
    mine føder altid en fredag - det har kun slået fejl en gang ud af 6


  • #34   24. feb 2008 Hun kan sagtens bevæge sig, men det går lidt langsomt. Og hun er stor. Men synes ikke hun er voldsomt besværet af det. Ikke som jeg troede hun ville være.

  • #35   24. feb 2008 det er stor forskel på hvordan tæverne tager det.
    Galia der har fået enorme store kuld og har været som en elefant har aldrig været besværret af det. men Jowina derimod føler sig hurtig hæmmet af det.


  • #36   24. feb 2008 Nå ok. Jeg ville da også mene at Lilly skulle være besværet af den store mave. Men siger musene fx piv i deres bur, da så er Lilly hurtig som lynet oppe i sofaen for at se på dem.
    Men når vi er ude og gå, går det en smule langsomt.


Kommentér på:
Hvalpene 8 uger

Annonce