6.612 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
Parring af Mops - hvordan/hvornår..? Parring af Mops - hvordan/hvornår..?
Hej Alle,
Da jeg købte min mops for 5 år siden, sagde Kennel Mahjong at hun var super avls tæve. Har aldrig haft hende kåret dog. Da hun blir 5 år, kunne jeg godt tænke at prøve at få et kuld på hende - men jeg ved INTET om det. Er der nogen der kan hjælpe - og i så fald, så søger jeg en sød sort han mops til at være far
Mange hilsner Camilla...og vist også Sikka :))
0 synes godt om
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.236
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.954
(dog lidt afhængig af tævens kondition og øvrige tilstand)
jun 2007
Så skal du til at lære en hulens masse om fødsler, for en mops er ikke kendt for at være gode til at føde selv, så den skal have hjælp, det vil sige at du skal kunne tage i mod, og få hvalp ud af moderkage med mere.... Desuden skal du lære om det at have hvalpe, og du skal have fri i mindst 8 uger og ku gå ved hvalpene...
Så det er altså ikke noget man bare lige kaster sig ud i, og slet ikke med mopsen da de tit skal have rigtig meget hjælp på flere måder. Og du siger selv du på nyværende intet ved, det tager tid at lære, og til den tid er hunden skindød....
jan 2007
Men ja, når man intet ved om det og hunden endnu ikke er avlsgodkendt og/eller undersøgt og desuden knap 5 år gammel, ja så er det ved at være for sent
Vidste så ikke mopsen osse har så mange problemer med fødsel
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 358
jun 2007
Det er ikke bare noget man lige kaster sig ud i... Efter min mening hvertfald.
jun 2007
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 358
mar 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 2
Tak for de mange svar. Havde hørt fra andre at 5 år var ok- men sådan er det jo. Grunden til det var at jeg ønskede at få en hund nr. 2 og mine forældre nu også savner en ny mops og ville være dejligt med en af min prinsesses egne.. Sikka er i super form og bliver stadig taget for at være en hvalp. Jeg søgte nu ikke nødvendigvis at de skulle sælges til kæmpe priser med fine titler - mere at bare faren også var ægte med stamtavle (ik kåret nødvendigvis). Var ikke bekendt med at mopsen var så dårlig til at føde dog....forstod jeg ikke på Kennel Mahjong. Men må jo tænke lidt over det, og evt. vende det med en mopse-opdrætter og en dyrlæge så...
Igen - tak for alle de mange svar - og mht. at jeg forsvinder som trådstarter er ikke manglende interesse - har bare et meget travlt job
God påske til alle
jan 2007
De har en del arvelige sygdomme (der ikke nødvendigvis ses med et alm dyrlægetjek). -DET ved je da,,,
Og så fremgår det jo af denne tråd at de osse kan have besvær med både parring og fødsel, og selvom man ikke ønsker at lave hvalpe med tavle, så skal båe tæve og han jo tjekkes for diverse sygdomme (heriblandt HD)
jun 2007
mar 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 2
Kh Camilla
Parring af Mops - hvordan/hvornår..?