{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Negativ scanning:0( {{forumTopicSubject}}

Øv ØV.. Har idag været til dyrlægen for at få scannet Bella. Da jeg ikke syntes hendes mave var stor nok, til at hun skulle være 8 uger henne. Og rigtig nok, som frygtet var hun tom....
Så nu står den på slankekur til den lille dame. For selvom hun ikke rigtig har spist noget de sidste par uger, har hun alligevel taget 1 kg på..

Anden gang håber vi så er lykkens gang. Men det må tiden vise til sommer:0)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Negativ scanning:0(
  • #1   25. mar 2008 Ej hvor ærgerligt!!
    Rigtig surt når man nu har været igennem møllen og har håbet i så mange uger...
    Men jeg ønsker jer bedre held næste gang! smiley

• #2   25. mar 2008 øv øv krydser fingre for næste gang

• #3   25. mar 2008 Ja det er faktisk ret hårdt for en selv:0) Der er ingen tvivl næste gang tager vi til scanning allerede i uge 4. Ville ønske at jeg havde gjort det lidt før denne gang også..

• #4   25. mar 2008 Det var da trist... Jeg krydser fingre for jer... smiley

• #5   25. mar 2008 Nej Hvor trist. øv øv...
    Vi kender turen har prøvet det flere gange.
    Men bliver trist og man opgiver lidt modet.
    Vi venter selv på at vi kan få tjekket hos dyrlægen. Men vi scanner aldrig. Scanning kan forudsage tab af hvalpe.
    Men det skal nok gå godt næste gang bare vent.

Held og lykke med næste gang og håber det lykkedes !

Hilsner Stina

• #6   25. mar 2008 Stina N..... Hvis i ikke scanner hvad gør i så? har lige talt med ejeren af hanhunden. Vi prøver igen til næste løbetid.

• #7   25. mar 2008 Stina har du noget belæg for det med tab af hvalpe, det er aldrig noget min dyrlæge har nævnt.
    vi scanner altid
    dels så ved man om man skal stoppe agilitytræningen
    dels ved man de skal til at have andet mad og
    dels kan vi få ferie omkring fødslen og de sidste uger hvor hvalpene flytter hjemmefra

• #8   25. mar 2008 Øv hvor surt, når man nu glæder sig smiley

Vi skal til scanning med vores tæve på lørdag, 3 uger efter parring smiley

• #9   25. mar 2008 Hvor præcise er sådan en scanning egentlig. Jeg undre mig stadig over at Bella kan havet taget 1 kg på , når hun næsten ikke spiser:0)

• #10   25. mar 2008 ja det tænkte jeg også på Deepa
    det plejer at stemme, men de kan jo gemme sig, især hvis der ikke er så mange

• #11   25. mar 2008 Hvordan skulle en scanning kunne slå fostrene ihjel??? Hvis det var så farligt, så ville man da nok ikke scanne gravide kvinder så ofte - og nu omdage bliver så godt som alle gravide da scannet mindst 2 gange i løbet af en graviditet......

• #12   25. mar 2008 Nu har jeg siddet og læst en masse både her og på nette ang scanning. Der er faktisk flere der har prøvet at der er kommet hvalpe alligevel. Snakkede lige med en veninde, der har haft en tæve der blev scannet negativ i uge 8 også. Hun fik så en indsprøjning med falsk drægtighed, men fødte 2 små hvalpe 5 dage efter.

Dyrlægen sagde at hun ikke kunne sige med 100 % sikkerhed at hun var tom, men at alt tydet på det:0( Hun kunne ikke se liv på scanningsbillederne og kunne ikke mærke noget på hendes mave.

Jeg har de sidste par dage mærket en rullende/ boblende fornemmelse i den ene side af maven. Lidt ligesom når man selv mærke liv de første gange i ens egen graviditet. Men dyrlægen mener det måske kan havet været luft i tarmen. Syntes bare det er sjovt at det er samme sted hvergang og der kommer flere fornemmelser med dagenen der går.

Når men nu er jeg ivertfald instillet på at der ikke kommer nogel hvalpe. Så kan det jo være man bliver overrasket.... Men ellers prøver vi bare igen næste løbetid.

Nogle der har erfaringer med at få tjekket hanhundesn sædkvalitet?

• #13   25. mar 2008 Det er ret nemt at lave et groft tjek af sæden. Dvs antal sædceller.

Bare tap hannen ned i en pose. Så skal det helst ligne mælk og ikke vand.

• #14   25. mar 2008 Lotte .... ok, lyder lidt voldsomt. Men kan man se om sædcellerne er levedygtige på den måde?

• #15   25. mar 2008 Nej du kan kun se om der er mange eller få. Det andet kræver mikroskop og viden.

Hvad er der voldsomt ved at tappe en hanhund?
    En pose på hånden (bare en almindelig frysepose) Tage fat om "manden" og så pumper han det jo selv ud. Det går nemmest hvis der en løbsk tæve han kan snuse til samtidig.

• #16   25. mar 2008 røngten billed er da ikke en god ide - det skader da med garanti fostrene :-S

• #17   25. mar 2008 den der rullende bevægelse - det er med garanti en hvalp smiley

• #18   25. mar 2008 Deepa E

Jeg synes da det ville være mere fornuftigt, hvis du forberedte dig på at der kom hvalp/hvalpe - det er da bedre at være forberedt end uforberedt.

Du må da også kunne se om tævens patter har foarandret sig?? Har hun tabt pelsen rundt om og er vorterne vokset?

• #19   25. mar 2008 Altså nu er jeg selv blevet scannet et utal af gange - i min sidste graviditet blev jeg scannet mindst 20 gange, og der fortalte overlægen mig, at det for det første slet ikke er så let at scanne, og at scanningen jo netop bliver upræcis hvis vedkommende som scanner ikke er rutineret/dygtig nok.

Jeg vil ikke kritisere dyrlægen som har foretaget denne scanning af din hund, og kan jo heller ikke udtale mig om, hvor vidt scanningen blev foretaget korrekt, men jeg har oplevet på egen krop, at scanningen ikke viste det der blev scannet efter, netop fordi sygeplejersken var urutineret smiley

• #20   25. mar 2008 greenhills-bulldogs

Du har nok fuldstændig ret - det er nok bare pyller at man ikke gør ligesådan med mennesker.........

• #21   25. mar 2008 Vi får dyrlægen til at mærke om livmodren er forstørret. og om der er små fostre. der sidder som på en perle kæde.
    Vi har været utrolig heldige med vores dyrlæges udtalelser.
    Det har pt holdt stik. Og netop en scanning siger ikke alt.

Der er flere tilfælde hvor hunden har aboteret ved scanning om det er den direkte årsag el ej det skal jeg ikke udtale mig om. Men hvorfor tage nogen risiko. Vi gør ikke...
    Vi haft en tæve til scanning med hvalpe og ja den absorberede dem.. :o(
    Så der ingen garantier moder natur er barsk og vi bestemmer ikke ret meget når alt kommer til alt.

Sæd prøve er nemt at tage. men farven er ikke nogen sikker rette snor for om de sæd celler der er funtions dygtige har knækkede haler. deforme osv. Der skal et mikroskop til.

Men jeg ønsker jer held og lykke og håber det lykkedes.

Hilsner Stina

• #22   25. mar 2008 Ps Jeg er også selv scannet utal af gange under min graviditet.
    Men dyr og mennekser er ikke ens.
    Jeg ved bare det er normalt i mange kredse at man ikke vil scanne.. Måske også en del overtro forbundet med det... !!!

• #23   25. mar 2008 vi tager et røngtenbilled, en uge inden fødsel - dyrlægen skruer ned for strålerne og det er ok - der kan man se med sikkerhed om der er hvalpe

• #24   25. mar 2008 Ok, ja ved snart ikke hvad jeg skal håbe/tro på:0) Hendes patter er kun blevet en lille smule større. Mælkekanalerne er hævet op, men ikke patterne er ikke blevet særligt mørkere. Dette var også en af de ting som dyrlægen kommenteret. Syntes heller ikke hun har mistet hår omkring dem, men hun har ikke særlig meget hår der i forvejen.

Men nu hvor jeg jo se tiden an....

• #25   25. mar 2008 Ang at være forberedt, er jeg stadig forberedt, alt var jo klar og parat til den forestående fødsel. Fødekassen har jeg sat ind på soveværelset, i stedet for hendes kurv. Om ikke andet skal vi jo forhåbentlig bruge den til efteråret. Så er hun da i hvertfald blevet tryg med den...:0)

• #27   26. mar 2008 Mht at scanning kan forårsage tab af hvalpe. Det har jeg også hørt. hvis man scanner FØR 30 dagen, kan man risikere at tæven absorbere hvalpene pga stress osv, da nogle tæver er mere følsomme end andre under drægtigheden , venter man til efter er risikoen der ikke. Jeg har hørt om mange, der scanner deres tæve drægtig, og når så der skulle komme hvalpe, er hun tom. Personligt scanner jeg aldrig, men hvis jeg skulle, ville jeg helt klart ikke gøre det før 30. dagen. Jeg ville helt klart også vælge røntgenbillede lige ca 1 uge før fødslen, så man kan se fostrene, hvis der er nogen, og evt hvor mange.

Deepa, har du et billede af din tæve, som hun ser ud nu? Og har hun haft hvalpe før?

• #28   26. mar 2008 Har ikke et billedet af hende pt. Men kan tage et.
    Men tror faktisk ikke på det. Hun har ikke spist i 1 døgn. Hun er meget småtspisende i øjeblikket. Og har lige haft hende på vægten . Hun har tabt 400 g siden igår morges. Så tror ikke hendes vægtforøgning skyldes hvalpe:0( Og jeg har ikke kunnet mærke noget på hendes mave siden igår.

Hun har ikke haft hvalpe før.

• #29   26. mar 2008 hver gang denne tråd popper op tænker jeg, wee så fødte hun alligevel

• #30   26. mar 2008 Connie... ja det ville nu være dejligt hvis det var sådan. Men tror ikke på det...

• #31   27. mar 2008 Hejsa Deepa E

Der er håb forude..
    Vi fik mærket en tæve drægtig igår. JUBIII Det er så fedt.
    Hun havde 3 dage med opkast og mad væmmelse. Men ellers ingen tegn.
    Hun har været den samme som hun plejer. hele vejen igennem.
    Vi har holdt hende adskilt fra vores andre hunde. Så ikke de kunne påvirke hende negativt med hiraki osv.
    Hun har været parret to løbetider før i udlandet , men uden held. hun går 14 mdr mellem løbetiderne så der kommer ikke bare lige en hver 6-8 måned. Hun er 4 år så det var vores sidste chance for at få hende drægtig.
    Men ganske fine små perler på snor.. Det er en fed oplevelse.

Så går det ikke denne gang! Skal du ikke tabe modet.
    hvilket man nemt kommer til fordi man glæder sig så meget.
    skuffelsen er stor. og øv...

Men prøv igen og sikre dig at din tæve bliver parret på rigtig tid.
    få taget en test hos dyrlægen. Det virker. skal vi hilse og sige.
    Held og lykke, Håber det vil lykkedes til sommer...

hilsner Stina

• #32   31. mar 2008 Vi fik vores tæve scannet ved ca 31 dagen og hun var drægtig og hun markede også på hendes livmoder, jeg var heller ikke selv i tvivl, mange ting omkring hende tydet også på det, men der hun manglede 3-2 uger til bage ændrede hun totalt adfærd og livede helt op, synes heller ikke jeg kunne mærke hendes mave blev større, så en uge inden fødsel fik jeg tagen en røngen og ja hun var ikke længere drægtig, men dyrlægen sagde, at hunde også mistede/tabte/absobere deres fostre, som mennesker kan.

De dyrlæger jeg kender siger god for scanning, det skulle overhovedet ikke være farlig, hvad jeg har fået at vide af flere.

Men vil da nok være noget nervøs for om det samme sker næste gang.

Vh Gitte

Kommentér på:
Negativ scanning:0(

Annonce