Fødekasser og hanhunde {{forumTopicSubject}}
Carla er "due" om få dage og fødekassen blev lavet igår - hvordan skal vores hanhund lære at det ikke også er hans ???
Er det 100% at tæven selv siger fra overfor leg og besøg i kassen af hannen når underne er født ?
Vores han er så legesyg og jeg er bange for at han ikke fatter at hun siger nej.
Normalt sover hundene i sengen med os men fødekassen står i stuen - min mand vil sove på gulvet i stuen med dem de første dage men kan man godt satse på at hun er så optaget af dem at hun ikke kan finde på at blive helt opløst over at vi sover ovenpå og går fra dem ???
Det er første gang vi skal prøve at have hvalpe og jeg har visse mærkelige spørgsmål.
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.206
Så hold ham væk de første 2 uger... når hvlpene så selv begynder at bevæge sig rundt, så lad ham møde dem et neutralt sted
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 28
Det kan endda være at hun skal lokkes til at gå ud og tisse og spise, da de første gang tager moder rollen ekstremt seriøst, og er bange for at gå fra hvalpene. Derfor er det osse vigtigt at hun de første dage får ro og tid til at vænne sig til dem, ikke en masse gæster osv, men kun jer hun kender rigtig godt og som hun finder tryghed i..
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.197
vi laver noget vi kalder et bur og der er kun adgang for tæven i de første 3 uger, derefter bliver buret langsomt åbnet.
i de første to uger bliver hvalpene i fødekassen, der naturligvis står derinde, derefter har de så buret at være i og lege i. når de er 4 uger får de lov til at komme i resten af huset og haven også, men sover i buret og er der også når vi ikke er hjemme
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 3.259
feb 2006
(link fjernet)
tæven vil slet ikke interessere sig fra at gå fra hvalpene i starten, så tror ikke i får problemer med det.
jeg havde altså ikke turdet have en legesyg hanhund sammen med hvalpene. tænk når de bliver 3 uger og kan begynde at gå rundt, hvor ville han syntes det var sjovt at jagte dem.
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 74 Svar: 507
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.580
Bjarkes mening var fri mig for det småkravl, han gad først nærme sig dem da de nåede den størrelse hvor de kunne indhente ham og følge ham. Fossi begyndte at tage kontakt da de nåede den størrelse hvor de kom ud på gulvet.
Bjarkes hvalpe havde en mere streng mor end Fossi's hvalpe havde.
Jeg har mere haft det problem at vor ældste tæve syntes at alle hvalpe tilhørte hende, så vi har haft hvalpegård sat op for at holde andre end moderen ude af kassen (vi var omkring dem 24/7 så hun kunne blive løftet ind og ud)
feb 2006
aug 2006
Følger: 45 Følgere: 47 Hunde: 12 Emner: 194 Svar: 1.227
Hele herligheden står i stuen så hun stadig er en del af familien som hun plejer. Det fungerer fint her, de andre hunde kan kigge på men ikke komme for tæt på eller skade hvalpene
feb 2006
feb 2006
Fødekasser og hanhunde