{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.286 visninger | Oprettet:

Dum, dummere, mig {{forumTopicSubject}}

Sådan føler jeg mig lige nu.

Bianca blev parret den 29.4, 1.5 og 3.5, og i forgårs opdagede jeg at hun gik og blødte lidt mørkt blod. Samtidig synes jeg at hun var lidt forandret, så jeg blev noget nervøs.

Ringede så til dr. Dyr og aftalen blev at hun skulle skannes og undersøges for om hun havde livmoderbetændelse.

Skanning viste ingen tegn på drægtighed - men dyrlægen erkendte at han aldrig har konstateret en drægtighed så tidligt i forløbet ved en skanning. Men han kunne konstatere at livmoderen var som den skulle være, og at han kunne se at hun var på slutningen af sin brunst. Han mente så at blodet skyldes at hun ikke var helt færdig med perioden.

Han opfordrede mig til at komme igen om 14-16 dage og få en ny skanning.

Men mit store spørgsmål er - er hun drægtig eller ej. Må jeg høre nogle meninger og oplevelser fra I andre.

Jeg føler mig lidt dum, men hvad gør man i sådan en situation - tænk nu hvis hun havde underlivsbetændelse - ville I bare have slået koldt vand i blodet, er jeg for hysterisk. Deraf overskriften.

Skal lige siges at det er første gang jeg skal opdrætte et kuld (hvis hun altså er drægtig).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dum, dummere, mig
  • #1   14. maj 2008 Jeg havde fluks faret afsted til dr. Dyr, så jeg mener bestemt ikke du er dum.

    Hellere engang for meget end engang for lidt.

    Håber hun er drægtig smiley


  • #2   14. maj 2008 Formodentlig drægtig.

    Hos min Maggie har nogle få dråber mørkt blod været det allerførste tegn på drægtighed begge gange og denne gang (hvor hun jo har snydt mig og alligevel ikke var drægtig) har der ikke været noget.

    Og sådan er der mange tæver som gør.

    Så jeg har bare været glad når min tæve har blødt en smule nogle få uger efter parringen.


  • #3   14. maj 2008 Det er ikke uanmindeligt, at de godt kan små bløde de første uger " i drægtigheden " det er som regel et godt tegn :o)


  • #4   14. maj 2008 Nå ja, glemte at svare på dit spørgsmål.

    Jeg ville slå koldt vand i blodet, men hvis ikke det var fordi jeg kender en del tæver som har blødt i starten af drægtigheden, var jeg også blevet nervøs.


  • #5   14. maj 2008 ualmindeligt......stavefejl er gratis :o)

  • #6   14. maj 2008 Tak for jeres var og dejligt at nogen vil dele deres viden.

    I går talte jeg med en som også havde en tæve der blødte lidt, og hun blev drægtig. Så nu må jeg bare være tålmodig og se tiden an.

    Jeg er dog glad for at jeg fik konstateret at hun er rask.


  • #7   14. maj 2008 Gitte: Vores gårdhunde,bløder de førte 10-12 dage,så stopper det i højløbsktiden,og så bløder de IGEN,de sidste dage,af løbetiden. Så bare rolig. Alt er som det skal være.
    Og begynder hun at slime om 14- 3 uger efter parring,kan du være ganske rolig. Det betyder som regel bare : Fuld hus.
    Fra 28. dagen,kan du få hende cannet,er som ved mennesker,og hun skal ikke bedøves,så det skader ikke de små fostre.
    Held og lykke,med hende.
    Prinsessen o gjeg rejser til Norge,til parring på søndag.


  • #8   14. maj 2008 viv: held og lykke! Tiah gog jeg rejser ogsaa soendag fgor parring, dog til sverige smiley

  • #9   14. maj 2008 jeg har pt 6 hvalpe liggende og deres mor, gik også og blødte længere end hendes løbetid - ejg blev også nervøs, men hørte fra en erfaren opdrætter, at det sagtens kunne ske. Jeg gjorde intet og der kom som sagt 6 hvalpe - fødslen gik fint og uden komplikationer og hvalpene var utrolig ens i størrelse og meget store

  • #10   14. maj 2008 Annemette K. Vi krydser poter,for jer også.

Kommentér på:
Dum, dummere, mig

Annonce