4.407 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Hvordan foregår en parring? Hvordan foregår en parring?

Vores hanhund skal mødes med en hunhund her i løbet af sommeren og se om de kan få et kuld hvalpe. Det er første gang han skal prøve det så vi søger alle de informationer vi kan få

Efter hvad jeg har kunne læse mig frem til indtil videre skal hunhunden komme hjem til os på hendes 10. løbetidsdag, også skal de parre 1 gang om dagen i 3-4 dage

Er det også hvad i andre har hørt/ gør??
Ellers modtages andre råd eller måder at gøre det på gerne

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan foregår en parring?
  • #1   25. maj 2008 Hej christina N. Vi har kun piger, men har prøvet et par gange at få dem parret. vi tager altid hjem til hanhunden på 10. løbetidsdag og igen på 12. løbetidsdag, og der har alle gangende været gevinst, det er også først , der, pigen er intresseret i hanhunden og fjerner halen. Vi plejer at være hos hanhunden i 2-3 timer af gangen og så kan det godt være at de hænger sammen et par gange på en dag, men ikke nødvendigvis og vi har som sagt alle gange haft gevinst. Håber du kan bruge det til noget:)
    Ps. så hygger vi os jo imens, med en lækker kage og en god kop kaffe.

• #2   25. maj 2008 Jeg har lige faaet min taeve parret paa 10. 11. 12. dagen men 12 dagen gad hun ikke saa meget mere og hun var faktiak klar allerede paa 8 dagen, saa man skal ikke bare gaa ud fra at boegerne passer til alle smiley

• #3   25. maj 2008 Heiko: Det er parring af hunde - ikke atomfysik :o) Og nu er Christina jo ejer af hanhunde, så hun skal jo ikke have hvalpene.

Christina: Det du har fundet frem til, lyder fornuftigt. Jeg har hanhund og de tæver han har betjent er kommet hjem til os omkring dag 10-14 og er blevet her nogle timer hver gang.
    Hvis tæven er klar, står hun helt stille med halen til siden, hvis hun ikke er klar, er hun mere urolig og snapper måske af ham, og så prøver I bare dagen efter igen.
    Hannen springer op og kort efter, at han er trængt ind i tæven, vil han vende sig om, så de står med bagen mod hinanden (jo, det kan lade sig gøre :o) ). Nogle hanner vender sig ikke. De vil hænge sammen i alt fra nogle minutter til op mod en time.
    Tæven kan pive lidt eller meget og dette er ikke unormalt.

Har du "Hvalpe på Vej" af Birgitte Schjøtt? Hvis ikke, kan du sende mig din mail-adr. i en PB, så sender jeg bogen til dig. Den er rigtig god og lærerig.

• #4   26. maj 2008 Heiko -hun er jo så vidt jeg kan se netop ved at sætte sig ind i det inden parringen skal ske.

-hvis man ikke må spørge, så får man jo aldrig den fornødne viden.

• #5   28. maj 2008 Til hanhundeejere: TÆNK JER OM! I skal være kritiske med, hvilke tæver I lader jeres hunde parre. De fejl hvalpene eventuelt måtte få, bliver i 99% af tilfældene hæftet på hanhunden. Så stil krav til tæverne både med hensyn til udseende, sundhed og temperament.
    Man bliver ikke populær hos den bestemte tæver-ejer, man siger nej til, men man har det godt med sig selv bagefter - taler af erfaring.
    Man kan nemt blive duperet og stolt, når nogen vil bruge ens han, men man skal ikke "prostituere" ham af den grund.

• #6   28. maj 2008 Lene -Selvom man som hanhundeejere måske ikke økonomisk hæfter for evt fejl på hvalpene, så er det praktisk talt altid hanhundene der bliver "syndebuk" hvis noget er galt.

Så helt enig med Maj-britt -vær kritisk med hvad man vil lægge hanhund (og navn) til.

Kommentér på:
Hvordan foregår en parring?

Annonce