Cavalier king Charles og farver Cavalier king Charles og farver
Hej!
Jeg har en cavalier som er tricolour. Jeg vil gerne avle på hende når hun er gammel nok. Men skal man der vælge en tricolour han eller er farven lige meget. Tænker på at farverne på hvalpene jo helst ikke må mixes. Hvis de altså kan det.
Mvh Marlene
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Her er der sikkert hjælp at hente.
Det vigtigste ved avl er dog ikke farverne, men sundheden, og cavalier har som de fleste racer nogle arvelige sygdomme de kan døje med, disse sygdomme bør din hund og hanhunden være tjekket for og fundet fri af INDEN parring, for at minimere rissikoen for syge hvalpe.
sep 2007
Følger: 58 Følgere: 57 Hunde: 6 Emner: 79 Svar: 696
Ruby og black skal ikke bruges på din tricolour, da der så kan komme hvalpe i ruby eller black med hvidt på og det er ikke ønsket.
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
Det er ikke ønsket at få hvid på hverken black and tan eller rubyen derfor er det en idé ikke at mixe blenheim og tricolour ind, da de jo har hvid.
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 20
Tak for svar. Det var også sådan jeg havde tænkt. Jeg vil holde mig til tricolour. Min tæve er allerede tjekket første gang for hjertefejl og skal igen når hun er 18 mdr. For vil selvfølgelig ikke avle på en hund med fejl.
mvh Marlene
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 20
sep 2007
Følger: 58 Følgere: 57 Hunde: 6 Emner: 79 Svar: 696
Held og lykke med det hele.
Cavalier king Charles og farver