{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
556 visninger | Oprettet:

Cavalier King Charles spaniel {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Vi har en bette cavalier King Charles spaniel på 9 uger, og vi er lidt bekymret for vores lille hvalp i form af hans adfærd.
Han signalere at han gerne vil udenfor ved at gå hen til hoveddøren, men ligeså snart han får sin gå sele på og kommer udenfor, ryster og piver han og vil ikke gå selvom vi belønner ham med godbidder, og er begyndt at humpe på min bedre halvdels arm.

Er vi ude i at vi har en total stresset hvalp pga vi har 2 børn hvor den ældste med adhd ?

Mvh
Michael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cavalier King Charles spaniel
  • #1   26. apr Det er umuligt at vide uden at have set hele situationen med egne øjne.
    Hvordan er hvalpens adfærd i hjemmet? Får den sovet nok? Har den helle et sted?
    Kan den have selen på indenfor uden problemer?


  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 248
    #2   27. apr Hvad hvis du bare sætter linen i et halsbånd, og bære den et lille stykke væk fra døren??

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.537
    #3   27. apr Jeg oplevede med min første eurasier, at hun ikke ville gå VÆK fra hjemmet. Bar jeg hende et lille stykke, som Hama foreslår, ville hun hjertens gerne gå små ture. Efter en uges tid var usikkerheden væk, og hun gik gerne både ud og hjem igen smiley
    Husk i øvrigt, at hvalpen den første tid skal have masser af tid til bare at snuse rundt og finde sig tilrette i sit nye hjem. At sidde på en bænk et sted og kigge på verden kan være en fin fin beskæftigelse for en lille hvalp.


  • Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    apr 2024

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2
    #4   27. apr Tusind tak for svar Isabelle og Hama, det råd må vi prøve at gøre for det er nemlig præcis sådan at han søger mod hjemmet igen ligeså snart han kommer udenfor, så det vil vi prøve at gøre smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.537
    #5   27. apr Noget meget vigtigt jeg har lært gennem årene med mine hunde er at lytte til dem.
    Giv jeres hvalp tid og ro. Han skal nok komme til at elske at komme på ture, men ligenu skal han bare lære sin nye familie og sine nye omgivelser at kende stille og roligt. Sæt jer på en bænk med ham - og i haven med ham (hvis I har en have) - eller lige udenfor jeres hjem med ham.
    God fornøjelse med ham smiley


  • #6   27. apr Det er jo ganske naturlig.
    En lille 9 ugers hvalp ville jo aldrig drømme om at gå hjemmefra, hvis den boede i naturen, for det ville kunne koste den dens liv.
    Det samme gælder med at gøre sig en., den ville dermed gøre opmærksom på sig selv og miste livet. Så forvent ikke, at hvalpen vil gøre sig ren på turene i starten, men lad den gøre i haven eller altid samme sted hvor den er tryg.

    Som et par andre skriver, bær hvalpen væk og lad den selv gå tilbage, så kommer det lige så lidt af sig selv

    Og husk, hvalpe skal sove meget lige som babyer.jeg kan regne ud, at du har meget livlige børn, en med adhd, som måske giver en del uro.
    Får hvalpen nok ro ? Har den et sted den kan trække sig tilbage, hvor det er strengt forbudt at forstyrre den ?
    Det vil være en god ide at lave sådan et sted, evt et bur der altid står åben eller en kurv. Hvis hunden aldrig får fred og ro, kan den nemlig ende med at i får sådan en total stresset hund,som måske endda begynder at sige fra over for børnene med knurren og tænderne.

    Men tillykke med jeres hvalp,håber at i får mange år sammen smiley



  • #7   27. apr en hund på 9 uger har jo ikke været i hjemmet ret længe ... den er lige omplaceret og til noget helt nyt, nye omgivelser, ny mennesker, nye lyde den har mange hvalpe har behov for at falde til i det før de er parate til at udvide deres horisont ..

    og så vil jeg spørge som Malene, med det du skriver om børnene og siden du selv nævner stress, får hvalpen respekteret dens behov for fred og ro .. og bliver den evt hjulpet til at finde det .. en hvalp kan nemt fristet til at være på overfor sjov hele tiden, men det er ikke sikkert det er dens behov .. en tilbagetrækning med en voksen af og til kunne måske være en løsning ..


  • Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    apr 2024

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2
    #8   27. apr Tusind tak for jeres kommentar og ikke mindst råd, det er virkelig noget vi kan bruge fremadrettet smiley

    Vi syntes bestemt selv at vi har sat grænser overfor vores børn om at når vores hvalp ligger og hviler, enten i sin kurv eller på et tæppe som er hans, så skal man lade ham være, så søvn og ro syntes vi jo han får masser af. Godt nok ikke et seperat sted, i form af bag en lukket dør med en voksen, men dog i sit eget hjørne i stuen hvor vi opholder os da vi ikke har mulighed for andet.


  • #9   27. apr Synes det lyder helt perfekt.
    Jeg ville hellere ikke lukke sådan en lille hvalp væk fra familien.
    Hunde er flok dyr og har det bedst i 'flokken,.
    Bare den har sit eget sted som bliver respekteret wr det helt fint


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.537
    #10   27. apr Nej, nej - han skal endelig ikke lukkes væk, men være der hvor I - hans mennesker er. Når børnene kan lade ham være, så han kan sove og slappe af indimellem legen og samværet, er det fint fint smiley
    Må vi ikke få et billede af ham? Jeg følges dagligt på strand- og skovture med en king charles spaniel, og han er da godt nok noget af det sødeste, skønneste og mest charmerende smiley


Kommentér på:
Cavalier King Charles spaniel

Annonce