{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.324 visninger | Oprettet:

Drægtig? Mangler en smule håb... {{forumTopicSubject}}

Jeg har sådan ønsket mig et kuld på min tæve og har forberedt mig i god tid : )
Jeg har søgt efter den perfekte hanhund i mange måneder før hendes løbetid skulle komme og fandt ham først den dag hun gik i løb.
Fra dag 8 i hendes løbetid tog vi ud og besøgte Alfredo (hannen) og han var helt perfekt. Dog kom der ingen parring den første dag (Havde jeg nu heller ikke forventet), og vi har derefter været ude og besøge ham hver anden dag.

Nicki ville ikke have ham til at hoppe på og han gjorde det derfor ikke som den gentleman han er hehe.
Men som dagene gik syntes jeg efterhånden at en parring snart burde komme... Nicki er engang blevet parret af en kastereret han, så hun ved godt hvad det går ud på,
men hun gav slet ingen tegn på ægløsning - lagde halen til side og gjorde sig til som hun gjorde dengang - før hendes 20. dag i løbetiden...

Tilgengæld lagde hun så endelig frygteligt meget op til det
og Alfredo, som hele tiden har været meget interesseret i hende, var nu mere interesseret i hende : D

Men men... han sprang ikke på hende... Og så var det at jeg blev utålmodig...
Den 21. dag kom der heller ingen parring...
Den 22. dag kunne jeg ikke bære at se på Alfredo's, ja undskyld sproget, ynkelige forsøg på en parring
Nicki havde nu på 20., 21 og 22. dag hoppet og sprunget foran ham, bakket hendes rumpe i hovedet på han og virkelig prøvet at få ham til at hoppe på. Imens vi andre har prøvet at give dem privatliv, prøvet at vise ham hvor han skulle hoppe op, ja vi har virkelig gjort hvad vi kunne...
Jeg ringede til min dyrlæge og han sagde han havde tid til at inseminere hende YAY
Afsted til dyrlægen, have 'tømt' Alfredo, fik tjekket om hans sager var iorden (- det var de), have Nicki bedøvet (Hun er rædselslagen for dyrlæger..) og have det ind i hende.

Dette er jo selvfølgelig ikke den rigtige måde at gøre det på... Der bliver jo normalt taget blodprøver o.s.v i forvejen, men jeg var jo ikke klar over at det ville bære herhen... og jeg er klar over hvor små mine/vores odds er... Men hvor ville jeg bare ønske at hun er med hvalpe!

Det var d. 2 maj hun blev insemineret, så hun skulle idag være på sin 32. dag.

Men hun er slet ikke tyk endnu : (

I starten var hun meget mere puttesyg og sov rigtig meget. Men lige pt hopper hun rundt som hun plejer. Dog er hun frygtelig madsyg, hun tigger enormt meget og godbidder bliver snuppet med en sådan fart at man næsten frygter sine fingre hehe.

Puha jeg mangler en smule håb... Hvornår plejer man at kunne se en drægtig mave?
Det skal lige siges at Nicki før 'parringen' var en meget slank hund, så jeg troede jeg ville kunne se det hurtigt...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drægtig? Mangler en smule håb...
  • #1   3. jun 2008 Ups det blev en lang smørre... sorry...

  • #2   3. jun 2008 Ups det blev en laaang smørre... sorry...

    Og nu fik jeg slet ikke spurgt - hvad syntes i om hendes dag i løbetiden at blive parret på? Er det umuligt at blive drægtig så sent? - d. 22. dag?


  • #3   3. jun 2008 kan du ikke tage hende til dyrlægen og få hende scannet? så kan de se om der er hvalpe.

  • #4   3. jun 2008 Blir det hendes første kuld hvalpe ?

  • #5   3. jun 2008 Rikke B : Jo det kan jeg selvfølgelig godt. Men jeg har læst et par indlæg herinde og det virker ikke som om det giver et sikkert svar..? Egentlig ville jeg gerne have undgået en scanning (da jeg troede alt ville gå efter planen heh), og bare nyde at se hende blive tykkere og tykkere, men ak

    *I see it.. : Ja, det er hendes første kuld


  • #6   3. jun 2008 Du kan få hende scannet når hun er 4 uger henne.

    Men jeg må så også sige, at når du nu ville lave det kuld og hun var klar på 20'nde dagen, så skulle du nok have haft en erfaren hanhundeejer til at sætte dem sammen.



  • #7   3. jun 2008 Connie : Åh hvor dejligt at høre. Haha ja tak jeg gav dr. dyr 2500 kr for den ene inseminering : O
    Jeg behøver vel ikke sige at han syntes jeg var tosset?


  • #8   3. jun 2008 jo hvis hun ca har halvdelen af sin graviditet tilbage så burde de bestemt kunne se en masse små mørke pletter. det kunne de på min ganle hund efter bare 14 dage.

  • #9   3. jun 2008 Me and little.. : Ja det er rigtigt, jeg har også hørt at førstegangs mødre ikke får så mange hvalpe

    Sarah S : Ja du har helt ret. Det fortryder jeg også nu.. Alfredo havde ikke prøvet at parre før.. og har så heller ikke prøvet det nu.. *suk*


  • #10   3. jun 2008 Connie : Ja, det var for både tømning (som gøres pr. håndkraft haha troede de havde en lille malkemaskine til det), bedøvelse og insemineringen. Og så var det uden for arbejdstiden, så jeg vil tro det normalt koster ca det halve

  • #11   3. jun 2008 Jeg har aldrig hørt om at man bedøver når man insiminere???
    Min bedste veninde insiminere, og hun bedøver bestemt ikke da :o)


  • #12   3. jun 2008 Nej det var heller ikke meningen. Men hun skreg som en stukken gris og spjættede ligeså snart han rørte hende, så han turde ikke gøre det uden bedøvelse, da han kunne risikere at ødelægge hende livmor.
    Men ja det gjorde så at det tog noget længere tid, da hun skulle ligge stille et stykke tid efter så vi var sikre på det ikke bare løb ud igen (Hendes underliv blev slapt af bedøvelsen)


  • #13   3. jun 2008 Connie - så skal der være en erfaren hundeejer der har prøvet det med parring med hvis det er første gang.
    Selvfølgelig skal der være en første gang, men man skal ikke "bare" gøre det på må og få.

    Og de insiminationer jeg har set har tæven selv været villig, også selvom det ikke var hanhundene der stod bagved, hun skulle bare røres det rigtige sted.
    Så måske det lyder somom hun ikke helt var klar, eller så kan en tæve der bliver udsat for stress godt gå ret brat ud af løbetiden igen.


  • #14   3. jun 2008 Ja, det er normalt ikke nødvendigt at bedøve. Men jeg kunne også godt se hvad 'klokken havde slået' da hun begyndte at gemme sig under hans stol derinde. Og hun var også ret sur på mig over at hun skulle stikkes, hun skulede på mig hehe.
    - hun havde heldigvis glemt det da hun vågnede at bedøvelsen.

    Ja sådan en som Nicki ville helt sikkert være nemmere at gøre sådan noget på selv, men dette var jo lidt en akut sag og jeg har ingen erfaring indenfor det område


  • #15   3. jun 2008 En anden ting .. tæven er fra 2002 ... er hun ikke lige lovlig gammel til at få sit første kuld ?

  • #16   3. jun 2008 Altså - 20. dag er MEGET sent.

    Dernæst - hvorfor bruge en han, som ikke selv kan parre ?

    Slutlig - så kan tæver absoerbere fostrene ret langt hen i drægtigheden - særligt, hvis de er stressede. Synes sådan en start ikke er heldig i så henseende.

    Om din tæve er drægtig eller ej, er næsten ikke til at gætte på. Flere dyrlæger kan mærke det. Sådan fik jeg det at vide - 3 uger henne.


  • #17   3. jun 2008 Okay, jeg vidste ikke at han kunne miste lysten. De gik ikke sammen hele tiden, vi var ude og besøge ham. Alfredo havde ellers 'øvet sig' på sin ejers sofapuder..

    Det var nu ikke fordi hun ikke ville parres, det ville hun MEGET gerne. Men hun er ret så bange for dyrlæger


  • #18   3. jun 2008 "Så måske det lyder somom hun ikke helt var klar, eller så kan en tæve der bliver udsat for stress godt gå ret brat ud af løbetiden igen."


    Mere sandsynligt, at hun ikke længere var højløbsk - på 20. dagen.


  • #19   3. jun 2008 Måske Nette - min Mor havde to Mops tøser (Mor & Datter)
    - det var på 19-20 dagen der var gevinst der ved dem :o)


  • #20   3. jun 2008 I see it all in my baby: Ja, det tænkte jeg også, den er jo 6 år gammel. Ricikoen for komplikationer stiger jo ældre tæven bliver.

  • #21   3. jun 2008 Man kan scanne fra efter 3 uger, hvis man er erfaren. Man vil med meget stor sikkerhed kunne sige, om der er hvalpe, men ikke hvor mange.

    Jeg synes det lyder som en virklig dårlig parring. 2 hunde, der ikke har prøvet det før og det lyder heller ikke til, at I som ejere var ret erfarne.
    Når de har gået sammen så lang tid før hun blev villig, kan han sagtens have mistet modet - hvem ville ikke gøre det, når man ikke ved bedre.

    En hund kan bliver drægtige på dag 21, men det hører ikke til det normale.

    Havde det været mig, havde jeg valgt en erfaren han - erfaring tæller højt, når man skal parre en førstegangstæve. Og jeg havde fået taget blodprøver for at se, hvornår det rigtige tidspunkt var. Førstegangstæver er ofte ikke helt sikre på, hvad de skal og ikke skal, og derfor kan det være rart, at man som ejer i hvert fald ved, at tiden er inde.


  • #22   3. jun 2008 Anne Julie ... Jaaaa og så den blanding ..... :oS




  • #23   3. jun 2008 Håb er lige hvad du skal bruge hvis hun er parret så sent, synes bestemt ikke du skal regne med at få hvalpe smiley

    Sorry men der er chancen altså rimelig lille.
    Bedre held næste gang, og så må vi håbe parringen går nemmere..


  • #24   3. jun 2008 Jeg er fuldstændig enig med me and little Bee

    Og så undrer jeg mig også voldsomt over at når nu trådstarter har sat sig så godt ind i det som det fremgår af indlæg et, at hun ikke et eller andet sted har tænkt på, om det er ok at lave første kuld på en 6 år gammel tæve.

    Men jo, alle skal starte et sted, men jeg havde ihvertfald også valgt en erfaren hanhund, eller haft en erfaren opdrætter med inde i spillet så hundene kunne sættes sammen.

    Og jeg synes ikke der bliver hakket specielt meget på trådstarter, det kunne da være langt værre. Der er da ingen der har kastet hverken hd-fotograferingskortet eller anden arvelig sygdomscheck -kortet endnu. 8som jeg i høj grad mener bør være på sin plads)



  • #25   3. jun 2008 Jaaaaaaaaaaaaa... men en 6-7 årig tæves første gang ? Og så blanding af foxterrier, schæfer og skal parres af en westie ? Det lyder slet ikke godt i mit hovede ..

  • #26   3. jun 2008 Connie

    Ja, det gør nogen i naturen, men det gjorde de to her så ikke. Hvis vi skal hylde naturmetoden, hvorfor skal tæven så med vold og magt (og bedøvelse) insemineres?

    En 6 årig tæve i naturen havde vel også en 8 kuld bag sig nu. Denne
    hund er 6 år, og stiv i bækkenet.

    Og nu smider jeg sygdomskortet alligevel

    Det er en schæferblanding, hvor man i racen har massive problemer med allergi

    Den skal parres med en westie, hvor der også er allergiproblemer i racen.

    Det er en schæferblanding og schæferne har HD problemer i racen

    hvad foxterrier har aner jeg ikke.

    Men det kunne jo være at mutter natur havde givet et vink med en vognstang om at ovenstående kombination af racer ikke burde krydses sammen.


  • #27   3. jun 2008 Connie ... Det har trådstarter skrevet i sine logmenter ...

  • #28   3. jun 2008 Connie

    Nej, i gamle dage var det ikke en stor videnskab.

    I gamle dage havde vi heller ikke penicillin, mobiltelefoner, biler, køleskabe, traktorer you name it.

    Men vi er dog blevet klogere siden gamle dage, også på hundeavl........



  • #29   3. jun 2008 Ja nu må i da undskylde at jeg skulle hjem...
    Jeg syntes faktisk det er vendt til noget negativt det her, på den time jeg ikke lige var online..

    Min tæve er 5 år gammel og ja det er lige på et hængende hår at hun når at få det her kuld hvis hun er drægtig, men min dyrlæge har sagt god for det. Og nej hun har ikke allergi og det har hannen heller ikke.

    Hun ville gerne parres med Alfredo, han vidste simpelthen bare ikke hvad han skulle. Derfor kunne jeg jo heller ikke få taget blodprøver (m.h.t insemineringen) på hende, da jeg ikke havde forudset lige præcis dette problem.
    Der er ingenting der er kommet bag på mig, jeg har skam forberedt mig!

    De kunne sagtens have parret naturligt. Det undre mig at i har læst både min profil og mine logmenter, men ikke set på Nicki størrelse så ?!

    Og undre mig også over at man med det samme regner med at hun ikke er sund & rask? - Selvfølgelig er hun det! Og det var da bestemt også et krav til hannen!


  • #30   3. jun 2008 Fordi hun ikke er glad for dyrlægen betyder altså ikke at hun ikke vil parres ??

  • #31   3. jun 2008 Tager i andre altid blodprøver på jeres tæver der skal parres, til HVIS nu hun skal insemineres? Nej vel?

  • #32   3. jun 2008 2500 .- det var godt nok dyrt. Hvilken dyrlæge var det.

    Sidst vi inseminerede gav vi 1000.- og det var en helligdag.


  • #33   3. jun 2008 Nu med 3 AK.. : Det var på Odense Dyrehospital


    Me and litt.. : Hvad tager du så blodprøver for? - syntes du skrev før at du kun bruger erfarne hanner


  • #34   3. jun 2008 Jeg tager altid blodprøve på vores tæver før en parring, for at finde ud af det optimale parringstidspunkt.

    Jeg gider ikke køre 1000 km ned i Tyskland bare for at finde ud af at dagen man kommer er forkert. Så hellere ofre de ekstra penge.


  • #35   3. jun 2008 Og som jeg skrev, kan selv en erfaren tæve og en erfaren han være galt på den :o)

    Blodprøver er altid godt, uanset om man skal inseminere eller parre naturligt, men selvfølgelig ikke et must.


  • #36   3. jun 2008 Okay, det er selvfølgelig smart, men nu bor hannen kun 20 km fra os

  • #37   3. jun 2008 Egentlig så ville jeg bare gerne høre om der var nogen der havde prøvet en parring så sent i løbetiden før? - med succes altså


    Og er der egentlig andre der har hvalpe på vej? - ville rigtig gerne høre om der er nogen der har målt deres hun rundt om maven, og hvilken dag de kunne begynde at se det på maven


  • #38   3. jun 2008 Frederikke er din hund HD fotograferet og allergitestet? Er hannen?

    Hvis jeg havde været din dyrlæge, så havde jeg taget en blodprøve, så du kunne finde ud af om det var værd at inseminere eller ej.

    Jeg har før hørt om parringer på helt op til 25 dagen der er lykkedes.


  • #39   3. jun 2008 Dejligt at høre at det kan lade sig gøre helt til dag 25. Så er der da stadig håb

    Nej, hun er ikke hd fotograferet. Jeg har selvfølgelig overvejet det, men hun har aldrig vist tegn på ømt bagparti og heller ikke allergi

    Hannen er selvfølgelig testet for allergi.

    Nu ved jeg ikke hvor hurtigt man får svar på en blodprøve, men eftersom det allerede var hendes 22. dag så ved jeg ikke om det kunne nås


  • #40   3. jun 2008 Du kan få vejledende svar på blodprøve efter 10 minutter.



  • #41   3. jun 2008 At den aldrig har vist tegn på ømt bagparti eller været halt er ingen garanti.

    Det har vores hanhund heller aldrig vist og han har D på hofterne


  • #42   3. jun 2008 Det er meget muligt at begge hunde ikke fejler noget, men hvad med deres forældre, søskende osv. En del sygdomme springer ofte et eller flere led over.
    Der er meget jeg ikke forstår her.. Fx. hvorfor vælge at få hvalpe på en 5 år gammel tæve?hvorfor vælge en Westie og hvad er det lige der gør at denne tæve overhovdet skal have hvalpe? Det er ihverfald ikke for hundens eller racen/racernes skyld.

    Hvis TS føler sig trådt over tæene nu forstår jeg det godt, men jeg synes bare hele dette projekt er en rigtig dårlig ide.



  • #43   4. jun 2008 Lol ... SMACK og snuppet i en løgn ....

  • #44   4. jun 2008 Kab man ikke teste Westier for allergi? Men altså under alle omstændigheder så er allergi vist et jævnt stort problem hos westier, så den viden alene må da få en til at tænke.

  • #45   4. jun 2008 Ja, jeg synes også at 2500 kr er dyrt for en inseminering, jeg kan sagtens gøre det for det halve;-)

    Det kan også være, at hanhundn er blevet afvist så mange gange af tæven i starten, så kan det være at han ikke "tør" eller gider parre hende helhjertet, det har jeg set før.

    Kan du se andre ændringer på tæven, er hendes patter begyndt at blive større? At bugen ikke er blevet større betyder ikke så meget endnu, da hun ikke er så langt henne.....

    Ja, jeg plejer nu også at tage en blodprøve, det er især en fordel, hvis man skal køre langt, eller som i dit tilfælde ikke har en anelse om, hvornår hun reelt er klar. Hun kan sagtens have afvist ham, mens hun har haft ægløsning, fordi hun ikke har følt at han var "mand" nok til at blive far til hendes hvalpe.


  • #46   5. jun 2008 Frederikke. Jeg har haft en tæve som først stod for hanne når der var gået 21 dage. Hun fik meget store kuld.
    Og endelig, så er det desværre meget almindelig nu, at en hanhund ikke kan finde ud af at lave en normal parring. Prøvede det selv her i foråret, ingen hvalpe til os i år heller, for jeg vil ikke insim. Har prøvet det een gang uden der kom hvalpe.
    Nej jeg vil have en naturlig parring, Hvis hanhunde ikke kan finde ud af det så skal den heller ikke være far til mine hvalpe. Så kan den være nok så smuk og sund.


  • #47   25. maj 2009 var hun så meg hvalpe:-)

Kommentér på:
Drægtig? Mangler en smule håb...

Annonce