657 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Er det arveligt ??? Er det arveligt ???

Jeg ville lige høre om der er nogle kloge hoveder herinde til morgen.
Cia var inde og få opereret for cherry eye her en 10 dage siden, men fik så af vide af dyrlægen at det var det ikke, men i stedet noget der hedder Lymfe Funikler (er ikke klar over om det er stavet rigtigt) eller Eversion af blinkhindebrusk, men dyrlægen brugte det andet navn.
Jeg spurgte så om det var arveligt og hun sagde at det var det, men det ses mest hos store hunde og hun havde set det hos Doberer.
Nu er det så at jeg har aldrig hørt om det før og kan ikke finde noget om det og vil høre om der er nogle der har erfaring med det ???

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det arveligt ???
  • #1   28. okt 2005 Ja jeg spørger fordi at planen jo er at jeg gerne vil avle på Cia men jeg vil jo helst gøre det helt rigtigt uden at føre noget møg viderer..

• #2   28. okt 2005 Det er i hvert fald noget der ses så sjældent at man ikke kan sige hvordan det nedarves.

Jeg ville ikke tage det under arvelige sygdomme, for der er så vidt jeg ved ingen der har påvist en præcis racesammenhæng. Ydermere er det så sjældent at det ikke er noget man overhovedet kan sige noget om en eventuel arvegang.

Så jeg ville ikke tillægge det den store betydning.

• #3   28. okt 2005 Camilla mange tak, der lettede lige nogle kilo fra mit hjerte for det er jo min drøm og vil gerne gøre det så godt jeg nu kan.
    Er det meget sjældent det opstår, hun havde vist kun oplevet det på Doberer, men der var det vist osse flerer gange hun havde set det ???

• #4   28. okt 2005 Mette

Prøv at ring til KVL - de må vide det om nogen - de gemmer vel fakta om alle sygdomme.

Knus fra Karin til den uheldige hundemor

• #5   28. okt 2005 Karin Tak.. ;o)
    Nu har jeg ringet og fået en tid til mandag, så må hun uddybe det for mig, det gik jo lidt stærkt sidst da hun ikke var der da jeg hentede hende, og hun ringede da jeg lå og sov efter nattevagt. Også er man altså ikke for hurtig i optrækket til at få stillet de rigtige spørgsmål.

• #6   30. okt 2005 jeg har ikke helt forstand på lige den sygdom. Men jeg er sikker på at din dyrlæge her ret når han siger at det er arveligt.
    Men som så mange andre hunde sygdomme handler det om at hvis ens tæve har en fejl skal hanhunden ikke ha det.
    Så hvis du gerne vil bruge hende til avl, skal du ihvertfald prøve at undersøge det grundigt om hanhunden ahr noget lign i sine gener/linier.

Hvis tæven ellers er af bedre eksteriør og helberds mæssig standard, Kan det helt sikkert være et fornuftigt valgt at arve videre på hende. Eller Synes jeg du skal vurdere det igen.
    Mange hilsener Alissa

Kommentér på:
Er det arveligt ???

Annonce