{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.043 visninger | Oprettet:

Thai Ridgeback? {{forumTopicSubject}}

Nogen som kan fortælle mig om den og ikke bare linke til den?
En af vores bekendte skal have sådan en hund og jeg har aldrig hørt om den før, men har selvfølgelig fundet billeder af den via google, men er der nogen her inde, som har erfaringer med den og kan fortælle om den er alla schæferhunden, muskelhunden, labradoren, spidshunden eller hvad sådan en minder om.
Hvad blev den skabt til i sin tid og er det en gammel race? For det undre mig, at den ikke er at finde her inde.

På forhånd tak.
venlig hilsen frk. 1000-spørgsmål;-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Thai Ridgeback?
  • #1   15. jun 2008 Nå har da fundet ud af at den er i familie med spidshunden og kan være rød, sort og sølv. Og kommer fra thailand (hvilket navnet jo også antyderMen vil stadig meget gerne høre om personlige erfaringer:-)

  • #2   15. jun 2008 Fra Wikipedia:
    Primitive jagthunderacer m/ridge back
    Denne sektion indeholder kun en race, nemlig thai ridgeback. Den kommer som navnet siger fra Thailand. Dette er en stor hunderace som kan blive ca. 30 kg. Det mest karakteristiske er nok pelsen på ryggen, idet den vokser fremover. Deraf navnet ridgeback. Også dette er en jagthunderace. Pelsen er kort og glat.



  • #3   15. jun 2008 Du vil nok ikke finde nogen med erfarring herinde, efetrsom racen kun findes i fåtal her i landet.

    Men hvor har din kammerat købt den?

    Jeg ved der er nogen opdrættere i sverige, som osse har hjemmesider hvor der står noget om dem...


  • #4   15. jun 2008 Tak, tak for svar!
    Han har ikke fået den endnu, tror nu heller ikke han har bestilt den, men er vist ganske interesseret i racen.

    Nå, men hvad jeg kan forstå minder den lidt om en rodhesian ridgeback, måske lidt mere sin egen.
    Kan forstå det ikke er en alle-mands-hund, eller er det bare et par dårlige eksempler jeg har at "dømme" ud fra?

    Den er ihvertfald smuk.


  • #5   15. jun 2008 Jeg er meget fascineret af racen og synes at den er vanvittigt smuk..

    Det skulle være en meget speciel race. Bestemt ikke for hvem som helst og den skulle stadig være rigtig meget urhund i sin adfærd, fordi den i mange tusind år har levet relativt afsondret i Thailand.


  • #6   15. jun 2008 Ella: Hvordan lidt for sig? Altså kan den finde på at bide, hvis det ikke lige går efter dens hovede, eller holder den sig for sig selv, eller hvad har du oplevet?

  • #7   15. jun 2008 Tak Mie. Spændende. Synes også den er meget smuk, speciel i sølv, men også hele dens rene linjer.

  • #8   15. jun 2008 Charlotte -udfra hvad jeg har kunet læse tror jeg nu ikke den kan sammenlignes med en RR..

    De skulle være MEGET selvstændig og temmelig speciel. Kræve en meget tydelig og kompetent "leder", og generelt være ret speciel.
    -men igen. Kan jo tale udfra hvad du selv kan finde og læse på nettet:o)


  • #9   15. jun 2008 Jeg har kun hørt om Rhodesian Ridgeback. Det er en afrikansk jagt-hunde race

  • #10   15. jun 2008 okay tak michelle.

    susanne: ja, kender godt Rodhesian ridgeback, men de kan åbenbart ikke sammenlignes.

    tak for jeres svar, bliver nød til at loge af nu.


  • #11   15. jun 2008 Der er en med på udstillingen i Brøndby, den kommer om søndagen

  • #13   26. aug 2008 Super gode billeder af din hund! Er blevet ret varm på racen, men kender intet til dens mentalitet og psyke.

Kommentér på:
Thai Ridgeback?

Annonce