1.280 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Thai Ridgeback. Thai Ridgeback.

Hejsa allesammen på HG. smiley

Kiggede HG igennem for at se om jeg kunne få mere viden omkring racen Thai Ridgeback, men de tråde som er herinde, er efterhånden ved at være gamle, så jeg tænkte at folks mening til racen måske havde ændret sig lidt, eftersom at racen er blevet en del mere udbredt?
Understreger lige at jeg blot er ved at undersøge omkring de forskellige hunderacer, og at jeg bestemt ingen planer har om at anskaffe mig en hund fordi at jeg er så ung som jeg er og at jeg overhovedet ikke ville have tid til den.

Men viden! det vil jeg meget gerne have omkring racen, for jeg synes simpelthen at det er en utrolig smuk race smiley

Tak på forhånd! smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Thai Ridgeback.
  • #1   9. okt 2014 R.Ridgebacken er ikke en hund for alle og enhver og det er et fåtal der kan håndtere en Thai..
    Ikke en spas hund i de forkerte hænder.

• #2   9. okt 2014 Så en lille video omkring racen, der fik man også afvide at det ikke var en race for alle.
    Men heller ikke en race jeg kunne finde på at anskaffe, uden at jeg have utroligt meget viden.
    Men stadig, anskaffer mig heller ikke en hund, leder bare efter mere viden smiley

• #3   9. okt 2014 Der er en bruger herinde der opdrætter racen, men hun har ikke været online siden januar....

• #5   9. okt 2014 Gør jeg så smiley
    Mange tak.

• #6   9. okt 2014 Det bliver nok svært at finde ret mange med personlig erfaring herinde, eftersom racen er så lille som den er.
    Men den er noget mere udbredt i Sverige, så måske det var værd at støve sit svenske af og prøve at kontakte nogen af opdrætterne deroppe. De må jo om nogen have noget viden om racen at dele ud af.

• #7   9. okt 2014 Kunne være jeg skulle prøve det, mange tak smiley

• #8   10. okt 2014 En af mine naboer har en dejlig tæve, som kan lide min hund, og nærmest ingen andre. Hun bliver simpelthen så glad når vi mødes, for der er meget langt imellem de hunde hun kan lade tæven hilse på. Der bor også en opdrætter i området, som udvælger meget nøje hvilke hunde der må komme med på fællesturene.

Vildt fede og flotte hunde, men virkeligt ikke en hvermandshund. Jeg er meget imponeret over det niveau omtanke de her ejere gør sig hver gang de går ud med deres TR'er, for de virker skarpe.. Ikke aggressive eller utérlige (de er trods alt i de rette hænder), men en hund der kræver at man er mere vågen og opmærksom (og i særdeleshed hensynsfuld) på sine omgivelser end gennemsnittet.

Jeg ved ikke så meget ud over det. smiley

• #9   11. okt 2014 Tusinde tak!! smiley

• #10   16. nov 2014 Hej.. Det en rigtig god hund, med masser af power ! Og lyder fornuftigt at du søger viden om racen og gør dig de tanker inden hunde køb smiley når tiden/hvis den kommer så kontakt race repræsentanten i DKK (Iben Braun) og ellers skriver du bare så skal jeg prøve at svare på dine spørgsmål så godt jeg kan smiley

• #11   16. nov 2014 Utrolig smuk hund! Tror aldrig jeg har set sådan en herinde før smiley Hvad er racen blandet af, for at få det udseende? Ligner lidt noget RR, Dogo agention og noget Shar pei med de rynker den har i ansigtet smiley Hvad bruges den til?

• #12   16. nov 2014 Tjæz: Så vidt jeg ved er det en meget gammel race, altså gammel som i et par tusind år gammel. Så jeg tror ikke der er blandet noget i, for at få den til at se sådan ud.
    Hvad man bruger den til, pas. Jagthund/vagthund måske....?

• #13   16. nov 2014 Rigtigt racen er ikke blandet med noget også kaldt (urben dog) da den ikke er krydset med noget, racen har været isoleret i thai land, og den første TRB blev importeret til USA i 1994. Og den bruges primat som vagt og brugshund (IPO)

• #14   16. nov 2014 Okay smiley Lyder som en spændende race smiley

• #15   19. nov 2014 Christian "urban dog" betyder "byhund". Mener du mon pariah?

Det kommer også som nyt for mig at de bruges til IPO. Jeg var overbevist om at de blev brugt til vagt og jagt?

• #16   20. nov 2014 Så vidt jeg ved er Thai Ridge oprindelig brugt til jagt og vagt, bla. til at skræmme/dræbe slanger der kommer ind på grunden. Tror mest de bliver brugt til selskabshunde/vagt i dag.

Mener de er en del af gruppen oprindelige/urhunde. Urhunde Jeg kender ikke til Thai Ridgen men har selv en anden type oprindelige hunde og selv om de på mange punkter ligner alle andre hunde, så er der bare en forskel.

• #17   20. nov 2014 Urhund. Dér var den. Det var det jeg mente med pariah. Tak Tine.

• #18   20. nov 2014 Urhund rigtigt.. Mange tak men han er nu altså os en BY hund.. smiley

Kommentér på:
Thai Ridgeback.

Annonce