{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.407 visninger | Oprettet:

DRU vs. DDKC hvilken er bedst? {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg har to Islandske fårehunde. En med stambog i DRU og en med stambog i DDKC. om ca, 10 mdr. vil vi gerne begynde at avle, hvilken klub af de to synes I at det er bedst at stambogsføre i, vi kan godt flytte den ene hund over i den andens klub, men det koster jo lidt, og vi vil gerne høre andres mening, før vi beslutter os.
.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DRU vs. DDKC hvilken er bedst?
  • #1   25. jun 2008 Hvad er DDKC?

  • #2   25. jun 2008 Dansk deutche kennel club Søster

  • #3   25. jun 2008 http://www.ddkc.eu/ddkc.htm

  • #4   25. jun 2008 Tanja, du har ikke noget valg, DRU samarbejder ikke med DDKC, så du kan kun stambogsføre i DDKC

  • #5   25. jun 2008 jeg tror jeg ville vælge dru, hvis jeg skulle vælge mellem de to klubber, for synes dru virker noget mere seriøst end ddkc

  • #6   25. jun 2008 vil få flyttet dem begge over i DKK

  • #8   25. jun 2008 og nu er det heller ikke alt man bare kan få flyttet over i DKK

  • #10   25. jun 2008 Grundfos - fordi der har været fusk med tavler og man derfor ikke kan være sikker på hvad der ligge på linierne...

  • #11   25. jun 2008 Syntes ikke noget af det lyder seriøst.

    Dansk Deutscher Kennel Club LOL - Der popper jo en ny lille forening op hver dag


  • #12   25. jun 2008 Som jeg osse skrev i gruppen, er jeg ret sikker på du ikke kan overflytte en DDKC-tavle til DRU og så har du jo ikke rigtigt noget valg

  • #13   25. jun 2008 Hov -tilføjer lige. En eller anden foreslog at flytte til DKK. Det kan slet ikke lade sig gøre, i hvert fald ikke med Haktor, da alle hvalpe fra din opdrætter er udelukket fra DKK.

    Vælger du at avle i en anden klub (hvilket jo står dig frit for), så sørg for at granske tavlen nøje. Dit avlsmateriale vil være ret begrænset, da Hektors linier er MEGET udbredte. De findes jo i ualmindeligt mange hunde.


  • #15   25. jun 2008 MK -de har hundene. En i hver klub, og ønsker at avle på dem;o)

  • #16   25. jun 2008 Jeg vil anbefale DRU

  • #17   25. jun 2008 Mener faktisk at hunden SKAL udstilles før avl i ddkc
    hvilket den ikke skal i dru.
    Så det er en smagssag...


  • #18   25. jun 2008 connie
    ironi . tjahh man skal nok ikke være sjov når man ikke kender reglerne, der kan man jo blot være dum at høre på - så ironi nej


  • #19   25. jun 2008 Hvad er matador avl??

  • #20   25. jun 2008 Connie.. Tak så ved jeg hvad det betyder:-)

  • #21   25. jun 2008
    Connie W

    Jeg skrev at du ikke var ironisk men bare dum at hoere paa , jeg gider ikke diskutere klubber saa det er vi 2 om


  • #22   26. jun 2008 hej ! lige noget mundlort fra mig jeg synes i skal vælge dru aldrig DKK det er en ren penge maskine . renee k

  • Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Svar: 35
    #23   26. jun 2008 Vil du uddybe det ?

  • #24   26. jun 2008 mine piger

    der er mange racer som ikke kræves udstillet i DKK -

    hver klub har fordele og ulemper - og som du er inde på skal man købe fra en opdrætter man har tillid til - da det jo er opdrættern der i sidste ende er den ansvarlige for sit opdræt-



  • #25   27. jun 2008 DKK er bare mere troværdigt end DRU!!! dansk race union er da ren og skær penge maskine da hundene overhovedet ikke ska undersøges eller avls godkendes før de må bruges.. I DRU må man jo næsten avle på en hund med 3 ben og 4 øjne.. så hvordan kan du René Karin sige at DKK er penge maskine???? når man i DKK faktisk bruger flere penge på at få godkendt sine hunde og registreret sine hvalpe, end hva man får ud af hvalpe pengene!!!!!

  • #26   27. jun 2008 som søger hanhund der bare skal være sød og flot.....så er avlskvaliteten jo sikret...

  • #27   27. jun 2008 Renee -det synes jeg da er alletiders. Særligt når nu du skriver i din hunds profil at du gerne vil have den over i DKK. Måske et afslag er skyld i din negative holdning?

  • #28   27. jun 2008 Som sagt skrev jeg mundlort .Jeg har min hund i DRC og har snakket med DKK om at flytte hende over men det venter jeg med for jeg vil have hende paret med en hund fra DRC før jeg flytter den.
    Det er en han som er avls godkendt fra DKK men som er flyttet over til DRC. Ham og hans hvalpe kan komme ind i DKK til hver en tid og den kennel som Chilli kommer fra er også godkendt af DKK.
    Jeg er en pige med navnet Renee og jeg er glad for at i kunne komme til tasterne.
    P.S Jeg har ikke noget imod DKK


  • #29   27. jul 2008 DKK tager ikke hunde ind, som ikke er født ind i DKK. min hund har været taget ud af DKK af en der flyttede ham til DHL. Jeg vilel gerne have ham tilbage til DKK, men svaret var, at alt hvad der har forladt deres klub ikke kan vende tilbage. Så det er bestemt ikke nemt at få sin hund i DKK. Jeg synes lige de er gået over stregen der. Når de har haft hunden, så ved de da det er den samme hund? Jeg melder mig ud af DKK nu, en klub jeg har været i, i 10 år da jeg havde doberman, men sådan en behandling vil jeg ikke finde mig i.
    DDCK er en hyggelig klub, som kræver udstilling før avl, hvilket er en god ting, så der ikke bare bliver avlet løs på hunde med skavanker.
    Jeg ville gå ind på deres hjemmesider og undersøge sagen, du skal kun lytte til dig selv.


  • #30   27. jul 2008 Diana -hvorfor er det så dårlig en behandling? Jeg kan da godt forstå DKK ikke mener man bare skal kunne flytte frem og tilbage efter forgodt befindende.
    Jo det er den samme hund... Men man har altså på et tidspunkt valgt at flytte den... Og så kan jeg dælme godt forstå man ikke bare kan komme tilbage om et år og sige "nu vil vi godt være med alligevel"

    Hunden kan have tilhørt en der blev smidt ud af DKK = self kan den ikke komme tilbage

    Hunden kan have været brugt i avl udenfor DKK = self skal den ikke tilbage

    osv...

    Og udstillingskrav er jo fint -men det forhindrer jo ikke man avler på hunde med ikke-synlige skavanker


  • #31   27. jul 2008 Mine piger -nej self gør det ikke det. Men det kan ændre på hvad hunden har været brugt til. Og har den nu lavet x antal kuld i andre klubber mener jeg da bestemt ikke den bør bruges i DKK osse...

  • #32   27. jul 2008 Mine piger -ja det synes jeg jo ikke burde være tilladt (men ved godt det finder sted)...
    JEG kan ikke forstå man i DKK er interesseret i de hunde. Og det er ikke ondt om dine hunde, for de er da sikkert både smukke og dejlige. Men jeg mener absolut ikke at hunde fra andre klubber skulle kunne bruges i avl i DKK

    Men så kan man jo spørge sig selv hvorfor Diana fik afslag... Min erfaring er at de fleste får ja til overførsel så længe hundene ejer (eller opdrætter) ikke er smidt ud af DKK... Så måske Diana skulle kigge nærmere på hundens tidligere ejer?
    (jeg forstår på det at hun ikke selv ejede hunden da den blev overført til DHL)


  • #33   27. jul 2008 Nu er det jo ikke mig der har flyttet ham frem og tilbage, men mig der vil have ham tibage. de ved hvad jeg står for, har haft doberman der i ti år. Jeg synes da bestemt det er dårlig behandling! Det de frygter i DKK er jo, at det ikke er samme hund, derfor de gerne vil reg ham uden aner. Det vil de jo gerne, så de tjener de penge på at lave den "stambog" og have mig som medlem.
    Han blev flyttet i sin tid pga hende der havde ham mente der var for meget snobberi i DKK, hvilket jeg aldrig har ment, men jeg ved ikke hvad jeg vil kalde det her.
    Jeg skriver bare at DDKC er en lille hyggelig klub, der er udsprunget af andre pga de mente hyggen var forsvundet. De kræver HD for hunde over 45 cm. Jeg er ikke DDKC'er, jeg beskriver bare hvad jeg ved om den.


  • #34   27. jul 2008 Diana -så de ville gerne tage ham, men kun med blake aner? Jamen det er jo en forskel... For det er jo blot de samme regler som for alle andre.. skal en hund overføres er det med blanke aner, uanset hvilken hund det drejer sig om, medmindre den har FCI-tavle...
    Og det er da fair nok -reglen gælder jo for alle...

    Det kunne måske osse få folk til at tænke sig om en ekstra gang før man flytter hund (i dit tilfælde er det jo self ikke din skyld... men man burde jo så undersøge muligheden inden man køber hunden hvis man VIL vær i DKK, hvilket jeg jo så kan forstå ikke er et ultimativt krav for dig)

    Mine piger -ok.. det er jo så blot tilfældet for de fleste jo:o)


  • #35   20. aug 2008 ddkc siger jeg.. og de skal avs godkendes ind man kan bruge dem til avl

  • #36   20. aug 2008 Stolte ejer -tilgengæld er klubben så lille at der dælme ikke er meget at komme efter når det kommer til avlsmateriale. OG de godtager CKC-tavler hvilket alene ville være grund nok for mig til at gå udenom dem.

  • #37   20. aug 2008 Michelle *strid kælling *.......... hvad er lille for diig.. og ang klubber er det vel smag og behag hvad for en klub man vil bruge

  • #38   20. aug 2008 Jamen self er det det. Jeg siger jo osse kun hvordan JEG har det med den klub.

    Jamen nu har jeg kigget deres hjemmeside nogen gange. Jeg ved godt der er flere opdrættere end deres liste lige viser, men indenfor min race (som er den samme som trådstarters) er der ikke mange. Og det giver altså et yderst begrænset avlsmateriale.

    Trådstarter har i forvejen en hund hvis gener er i rigtig mange hunde af racen fordi faren er mere end blot meget brugt. Hvem skal den lige parres med i en lille klub?


Kommentér på:
DRU vs. DDKC hvilken er bedst?

Annonce