{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til opdrætterne
  • #1   16. jul 2008 Når de er ca. 3 uger, +/- alt efter kuldets størrelse.

    Opblødt hvalpefoder, blendet til suppe med a38


  • #2   16. jul 2008 Der er 13 hvalpe i kuldet.

    Honningen var vist for at øge deres interesse, det smager jo sødt.


  • #3   16. jul 2008 En opdrætter fortalte mig engang at hun gav dem fodret allerede fra 16-17 dagen, er det for tidligt?

  • #4   16. jul 2008 Mit sidste kuld var på 11 stk., så jeg startede med RC starter da hvalpene var 2 1/2 uge

  • #5   16. jul 2008 Som regel starter jeg med at give dem andet, når de er 3 uger gamle.
    Det første de får er hakket kalveinderlår ( slagteren griner lidt, når jeg siger det er til hvalpene ) tja ....så længe det er mig der betaler *gggg*
    De starter med at få, hvad der kan ligge på en lillefingernegl ( mine er små )
    Det får de så et par dage og derefter blander jeg en æggeblomme i. Når de har fået det en uges tid, blander jeg det med Eukanuba hvalpefoder, hvor de så efter et par uger kun får hvalpefoderet.
    Det fungere til UG her.

    Jeg bruger ikke A38, det har aldrig virket her, de gider simpelthen ikke æde det.


  • #6   16. jul 2008 Okay, RC fraråder at jeg bruger starter da min race er en gigant race, så jeg skal bare bruge babydog både til tæve og hvalpe smiley

    Måske jeg skal prøve på søndag så, de fylder 14 dage i dag?


  • #7   16. jul 2008 Anette L: Det har jeg dælme aldrig hørt om før smiley

    Kan de godt tåle æggeblommen når de er så små?

    Hvad med salmonella?


  • #8   16. jul 2008 Husk kameraet, det er sindsygt sjovt den første gang, der kommer godt nok mest i pelsen og alle andre steder end indenbords ;o)

  • #9   16. jul 2008
    Jeanet R - Med 13 dejlige hvalpe smiley
    Det havde jeg heller ikke, før jeg stod i mega problemer for nogle år siden. Hvalpene var ikke gamle nok, til at jeg turde give dem opblødt hvalpefoder. Jeg kontaktede de udenlandske lister jeg er medlem af.
    Svarret var hakket kalveinderlår. MHT æggeblommer købte jeg de der i bakker, hvor det kun er blommer ( ved ikke lige hvad de hedder )

    Jeg har brugt det siden og det fungere super. Lige nu har jeg et lille enebarn på 4 uger, så der er mælk nok. Men hun fik også hendes første lille måltid af det hakkede kød for nogle dage siden......hun havde nær ædt mine fingre :o)





  • #10   16. jul 2008 Anette L, jamen så kan det da være at det skal prøves smiley


  • #11   16. jul 2008 Torskerogn lyder også spændende smiley

  • #12   16. jul 2008 Men hvad er lige de forskellige blandingsforhold?

  • #13   16. jul 2008 Mine er også gigantrace og jeg giver RC-babydog opblødt med A38 i fra de er 3 uger. De får også torskerogn og tun med A38, ca. 1 dåse til 1 l. A38. Fra 4 uger får de rå hakket kød.

  • #14   16. jul 2008 Vibeke: Blander du en dåse tun med en liter A38 og så opbevarer det i køleskabet eller?

    Hvor meget foder skal der i den blanding?


  • #15   17. jul 2008 Jeg giver også hakket råt kød (okse eller kalkun) rørt op med varmt vand. Det starter jeg med allerede ved 2½ uges alderen, hvis det er store kuld 7-8 eller flere hvalpe, og det er store hunde. Min erfaring med det er god, hvalpene er vilde med det. Der går let et halvt kilo til en fodring, men en del bliver selvfølgelig smurt ud over hinanden. Der kan også stå torskerogn på menuen.
    Efter ca. en uge går jeg over hvalpefoder blødt op i varmt vand. Det er de ofte knap så vilde med i begyndelsen, men nu har de lært at spise selv, så det går også fint.
    Derefter begynder jeg så også med A38 m.m., så de i løbet af et par uger kommer op på 4 måltider, to fuldfoder og to mælkemåltider.


  • #16   17. jul 2008 som kisser skriver...
    -De første dage A38 med torskerogn... blandes til en tyk pasta
    -når de har lært at slubre det i sig, gradvist blandes mere opblødt hvalpefoder i, stadig til en fast pasta masse...
    -gradvist mere opblødt hvalpe foder og mindre torskerogn/A38...
    - fra ca.6 uge begynder jeg så at smide lidt alm. hvalpefoder på terrassen og i græsset, imellem de andre måltider eller som erstatning for det midt på dagen...
    - fra 7 uge kun alm. hvalpefoder (tørt).


  • #17   17. jul 2008 Takker mange gang for de gode råd, jeg glæder mig til at prøve på søndag når de er 18 dage gamle smiley

  • #18   18. jul 2008 Vores hvalpe fik "fast føde" for første gang i går ( 17 dage gamle)
    De fik hvalpepiller blødt op i vand og moset godt sammen med A 38. Sikke et syn...og et svineri smiley De smaskede godt i sig, men havde det over det hele. Hele gulvet og alle hvlalpene var smurt godt og grundigt ind i mad, så de stoppede ret hurtigt med at spise af tallerknen og begyndte i stedet at slikke på hinanden smiley

    Vh
    Tanja


  • #19   19. jul 2008 Hvis det er et stot kuld starter jeg på 17/18. dagen med hakket okse/lam. Hvalpene elsker det! Eller torskerogn og A38

  • #20   20. jul 2008 3 uger A38 med torskerogn

Kommentér på:
Til opdrætterne

Annonce