{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  amerikansk bulldog
  • #1   16. nov 2005 Jeg synes i skal lade fuldstændig være. I har jo ikke stamtavle på den.

• #2   16. nov 2005 Hvorfor skulle det være en forhindring?

• #3   16. nov 2005 ja det forstår jeg heller ikke... en hund er vel lige så god om der er stamtavle eller ej???

• #4   16. nov 2005 Det er fordi at når man ikke har stamtavle på hunden, så har man ingen chance for at se bagud, og se om det har været HD eller andre sygedomme i hundens familie... Derfor.. Og HD er kendt blandt de store racer. Derfor skal man tænke sig om før man laver hunde uden tavle.

• #5   16. nov 2005 hun spørger jo også om i synes det er en god idé... er det ikke at tænke sig om eller hvad????

• #6   16. nov 2005 Nej hun spør om ALDEREN på hunden.... Om den bør være 2 eller 3 år.. ! Har intet med det jeg skriver at gøre hvis du læser korrekt efter.

• #7   16. nov 2005 nej, men hun tænker sig da om... når først hun har fået svar på det ene tror jeg da ikke hun går lige ud og gør det... hun tænker da lige så godt som alle andre

• #8   16. nov 2005 præcis kiki m smiley

• #9   16. nov 2005 J & K: Min svar er i Ann´s smiley

Selvom jeg selv har en blandings hund, ville jeg aldrig nogensinde selv avle videre.

• #10   16. nov 2005 Sikkert, men nu blev der spurgt om hvorfor jeg/vi ikke mente der burde laves hvalpe på en bull uden stamtavle, og så svarede jeg. Har aldrig sagt noget som helst om at hun ikke tænker sig om. Jeg siger at MAN(læs= ALLE)bør tænke sig om hvis de har i sinde at lave hunde uden tavler, det er for hundens eget bedste.

• #11   16. nov 2005 ja ja, men alle har vel sin ret og sin mening smiley Det var ikke for at skabe noget herinde, synes bare hun skal ha lov hvis det er det hun ønsker for sin hund og selvfølgelig sætter sig 100% ind i det først smiley

• #12   16. nov 2005 J.K. Lige præcis... jeg ville heller aldrig turde bruge Bay til avl, man aner ikke hvad man går ind til. Og jeg kunne sagtens være uheldig senere når han bliver ældre. Ved jo ingenting om forfædre eller noget.

• #13   16. nov 2005 Selvfølgelig, men jeg skrev det blot for at besvare jeres spørgsmål. Vi har haft den diskution oppe 100 gange herinde, og der er altid nogle som er uenige. Men sådan er det jo.

• #14   16. nov 2005 er ikke uenig... synes da bare fok skal ha en chance smiley

• #15   16. nov 2005 Rigtigt, men du må da som avler godt kunne se hvad jeg mener .. Eller hvad ? Synes det er folks pligt at tage sig af de ting, og få undersøgt alt hvis de vil avle. Tavle eller ej.

• #16   16. nov 2005 Stamtavle er da ikke vigtigt, hvis hundene er friske og raske. Og hun virker til at være moden nok til at få hvalpe...

• #17   17. nov 2005 Jeg ville også tjekke hendes HD inden jeg avler på hende..Desuden er det også svært at avle på hende når amerikansk bulldogs ikke er anerkendt i DKK.

• #18   5. jan 2006 Måske er Ab'eren ikke anerkendt af DKK, men der findes idag 2 store specielklubber i DK for racen, de er nok mere end behjælpelige med at besvare dine spørgsmål.
    Personligt er jeg af den opfattelse at der er alt for mange bulldogs uden stamtavle, måske er en stamtavle ikke 100% sikkerhed for at den er sund og rask, men ved at kende forfædrene kan man bedre pejle sig ind på hvad der eventuelt ligger i din hund og dens linier. Desuden er flere generationer HD/ED evaluering det eneste redskab vi p.t. har til at bekæmpe disse sygdomme. At en hund ser ud til at være sund og rask er ALDRIG en god grund til at avle, få den kontrolleret fra ende til anden før du overhovedet overvejer at avle. Spørg dig selv om din hund lever op til racestandarden, om den kan bidrage med noget positivt til sin race (andet end at være jordens bedste hund i dine øjne), om den er fysisk og psysisk iorden.... er svaret på bare et af spørgsmålene en tøven eller et nej, så lad hellere være.

Kommentér på:
amerikansk bulldog

Annonce