816 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

drægtig tæve's spisevaner drægtig tæve's spisevaner

hvad gør jeg, vi har en pige der efter planen skulle være drægtig og er også sikker på den er god nok...
men men men, hun vil ikke spise, der kan gå dage inden hun røre sine tørpiller som er hvalpefoder.
men stikker jeg hende et stykke agurk så flår hun det nærmest ud af hånden på mig, el andet menneske mad...
Men selv hvalpefoderes i vådform fra hills vil hun heller ikke røre med en ildtang, og hun plejer ikke af have problemer med af spise...
hun tømmer nemt en dåse torskerogn også uden problemer, men alt der har med hund af gøre niksen...

mit spørgsmål er så, hvordan kan jeg gøre det lækkert for hende ellers så hun får hvad hun skal have...
vitamin mæssigt, hvad med tun på dåse el markreld og lign...

men det kan hun vil ikke ligefrem leve af

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  drægtig tæve's spisevaner
  • #1   26. jul 2008 Har du prøvet andet hvalpefoder?

• #2   26. jul 2008 jeps har flere forskellige mærker stående :o)

• #3   26. jul 2008 Mette

Min tæve som er på 62. dagen idag havde det nøjagtig på samme måde en uges tid :o) Jeg prøvede også alverdens tør og vådkost. Fandt ud af at Specific vådkost kunne friste hende lidt i den periode. Det går over igen - bare rolig :o)

• #4   26. jul 2008 Det er meget normalt at de mister appetitten i en periode meller 3 og 5 drægtighedsuge.
    Hvor langt er din tæve henne ??

• #5   26. jul 2008 det var i onsdags 4 uger siden første parring

• #6   26. jul 2008 ihhh spændene lone, har du nogen ide om hvor mange der gemmer sig i hende, hvor må der være nerver på de dage her

• #7   26. jul 2008 Nå okay smiley

• #8   26. jul 2008 Mette...Det passer fint med den periode Fifi havde med appetitløshed :o) Jeg ved, der er 2 i hende- Fik hende røngtenfotograferet for en uge siden . Det er meget spændende, man går lidt med nerverne uden på tøjet. Idag er hun meget rastløs og urolig - vil ud og ind konstant , så jeg tror opblokningen er ved at være igang.

• #9   26. jul 2008 Hej Mette.

Jeg har det samme problem med min tæve.
    Hun har ikke spist rigtigt de sidste 3 uger nu og har prøvet med forskelligt tørkost, vådkost i hvalpefoder.
    Men hun vil kun have det kød vi spiser til aften, og det går bare ikke.
    Det sidste jeg har forsøgt nu, er Royal Canin hvalpefoder, som jeg håndfodre hende med, og så gider hun godt spise lidt af gangen.
    Så det gør jeg nogle gange om dagen og så får hun lidt kød til aften, men
    kun meget lidt.
    Hun har også en aktiverings bold hvor hvalpefoderet er i , så nogle gange begynder hun selv at trille med bolden så der kommer mad ud af den.
    Men det er dælme svært når man har en som ikke gider at spise.
    Men bliv ved med at prøve, da det jo kan gå galt når hun har født hvis hun ikke har fået hvalpefoder.

• #10   26. jul 2008 det er meget normalt.
    Bianca havde også en uge hvor hun spiste dårligt - altså ikke lækkerier - men hendes mad.

tror du skal holde fast ved tørfodret, så hun får alt det hun skal have istedet for makrel i dåse og lign. så spiser hun med garenti kun det.

bliver det ved i længere tid end en månede, skal du måske have fundet ud af noget andet.

galia startede med at have appetitløshed da hun var 3 uger henne og det gik aldrig rigtig over, alligevel fødte hun 5 hvalpe på normal størrelse

held og Lykke Lone

• #11   26. jul 2008 ja det er vigtigt at de får det rigtige foder. Jeg havde min til dyrlæge, og der sagde han at hvalpene nok skulle få
    hvad de havde brug for, men tæven ville muligvis gå i kalkchok efter fødslen. Og det kan gå hen og blive noget rigtig skidt, da den kan gå i kramper og hvad det ellers kan medføre.

• #12   27. jul 2008 Hehe nå men nu stå den på hvalpepiller fra Rc opblødt i vand som jeg koger kylling i, deri blandet små kyllingstykker og kogt ris i, og det kan hun da godt lige spise lidt af hvis jeg virkelig synes hun skal...
    dumme tøs :o) :o) :o)

men ja bare hun for noget i sig

• Sabina A
    Sabina A Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Svar: 2
    #13   27. jul 2008 Hej.

Det er anden gang min hund føder, hun har lige fået 3 hvalpe i dag, så jeg kan fortælle lidt om hendes spisevaner (:

Tikki (min tæve) plejer heller ikke at vil have tørfoder, tit er det fordi hun har fået aftensmads-rester og det er jo en del bedre end hendes tørfoder.
    Men nu ved jeg self. ikke om din tæve får aftensmad, men det kan tit være derfor.

Evt. prøv og blød noget hvalpefoder op, og bland det med markreld, torskerogn eller noget andet godt og sundt som kan få hvalpefodret til at klæbre sammen, da fodret så automatisk ryger med ned. (håber du forstår.

Tikki har også haft en periode hvor hun ikke ville spise af madskålen, enten skulle vi håndfodre hende, ellers kunne vi lægge fodret på gulvet. Så ville hun gerne spise det.

Mvh. Team YorkshireTerrier (:

• #14   27. jul 2008 Sabina, ingen af vores hunde for rester fra aftensmad, de er vant til deres tørpiller og får kun lidt ekstra godt af og til...

Men som tidligere skrevet fandt jeg noget der passer damen en smule...

Held og lykke med dine 3 hvalpe :o)

• #15   28. jul 2008 Ingen af mine tæver har ville spise særlig meget i drægtigheden med mange bekymringer, håndfordring osv. som du også skriver i dit indlæg! Vi har haft 10 kuld ialt gennem årene og alt er prøvet;)

Men med vores nuværende tæve gik v over til BARF da hun var 3½ da hun også havde de samme problemer ved sin første drægtighed/kuld - og hvilken forandring: Hun spiser HVER dag uden undtagelser også her hvor hun er 4 uger henne. Hun ELSKER sin mad og nu skal vi passe på at hun ikke bliver for tyk - den omvendte verden hvor vi altid har skulle bekymre os om hun spiste nok! Hun føder rigtig nemt og hun taber ikke hår eller noget under ammeperioden. 2 uger efter at hvalpene er flyttet hjemmefra er hun igen i form og du kan ikke se hun lig har haft hvalpe!

• #16   28. jul 2008 Det lyder da bare rigtig godt med det BARF.
    Jeg har også haft overvejet om min skulle begynde på det, men det er ikke blevet til noget endnu.
    Jeg har også haft talt med en barf forhandler, så jeg kunne blive lidt klogere på, om det var noget små hunde også kunne spise.
    Men jeg er stadig ikke blevet helt klog på om det sælges i små bitte portioner og mener også at de skal have noget grøntsagspulver blandet i kødet osv.
    Så jeg tænkte at det hele lød lidt besværligt,men det er det måske slet ikke?
    Min hund elsker kød, så det ville sikkert passe hende fint kun at spise det.

Kommentér på:
drægtig tæve's spisevaner

Annonce