drægtig tæve's spisevaner drægtig tæve's spisevaner
hvad gør jeg, vi har en pige der efter planen skulle være drægtig og er også sikker på den er god nok...
men men men, hun vil ikke spise, der kan gå dage inden hun røre sine tørpiller som er hvalpefoder.
men stikker jeg hende et stykke agurk så flår hun det nærmest ud af hånden på mig, el andet menneske mad...
Men selv hvalpefoderes i vådform fra hills vil hun heller ikke røre med en ildtang, og hun plejer ikke af have problemer med af spise...
hun tømmer nemt en dåse torskerogn også uden problemer, men alt der har med hund af gøre niksen...
mit spørgsmål er så, hvordan kan jeg gøre det lækkert for hende ellers så hun får hvad hun skal have...
vitamin mæssigt, hvad med tun på dåse el markreld og lign...
men det kan hun vil ikke ligefrem leve af
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 1.977
jul 2005
Følger: 63 Følgere: 62 Emner: 259 Svar: 1.383
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 17 Svar: 2.063
Min tæve som er på 62. dagen idag havde det nøjagtig på samme måde en uges tid :o) Jeg prøvede også alverdens tør og vådkost. Fandt ud af at Specific vådkost kunne friste hende lidt i den periode. Det går over igen - bare rolig :o)
feb 2005
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 6 Emner: 165 Svar: 873
Hvor langt er din tæve henne ??
jul 2005
jul 2005
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 1.977
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 17 Svar: 2.063
dec 2007
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 275
Jeg har det samme problem med min tæve.
Hun har ikke spist rigtigt de sidste 3 uger nu og har prøvet med forskelligt tørkost, vådkost i hvalpefoder.
Men hun vil kun have det kød vi spiser til aften, og det går bare ikke.
Det sidste jeg har forsøgt nu, er Royal Canin hvalpefoder, som jeg håndfodre hende med, og så gider hun godt spise lidt af gangen.
Så det gør jeg nogle gange om dagen og så får hun lidt kød til aften, men
kun meget lidt.
Hun har også en aktiverings bold hvor hvalpefoderet er i , så nogle gange begynder hun selv at trille med bolden så der kommer mad ud af den.
Men det er dælme svært når man har en som ikke gider at spise.
Men bliv ved med at prøve, da det jo kan gå galt når hun har født hvis hun ikke har fået hvalpefoder.
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.199
Bianca havde også en uge hvor hun spiste dårligt - altså ikke lækkerier - men hendes mad.
tror du skal holde fast ved tørfodret, så hun får alt det hun skal have istedet for makrel i dåse og lign. så spiser hun med garenti kun det.
bliver det ved i længere tid end en månede, skal du måske have fundet ud af noget andet.
galia startede med at have appetitløshed da hun var 3 uger henne og det gik aldrig rigtig over, alligevel fødte hun 5 hvalpe på normal størrelse
held og Lykke Lone
dec 2007
hvad de havde brug for, men tæven ville muligvis gå i kalkchok efter fødslen. Og det kan gå hen og blive noget rigtig skidt, da den kan gå i kramper og hvad det ellers kan medføre.
jul 2005
dumme tøs :o) :o) :o)
men ja bare hun for noget i sig
jul 2008
Følger: 1 Svar: 2
Det er anden gang min hund føder, hun har lige fået 3 hvalpe i dag, så jeg kan fortælle lidt om hendes spisevaner (:
Tikki (min tæve) plejer heller ikke at vil have tørfoder, tit er det fordi hun har fået aftensmads-rester og det er jo en del bedre end hendes tørfoder.
Men nu ved jeg self. ikke om din tæve får aftensmad, men det kan tit være derfor.
Evt. prøv og blød noget hvalpefoder op, og bland det med markreld, torskerogn eller noget andet godt og sundt som kan få hvalpefodret til at klæbre sammen, da fodret så automatisk ryger med ned. (håber du forstår.
Tikki har også haft en periode hvor hun ikke ville spise af madskålen, enten skulle vi håndfodre hende, ellers kunne vi lægge fodret på gulvet. Så ville hun gerne spise det.
Mvh. Team YorkshireTerrier (:
jul 2005
Men som tidligere skrevet fandt jeg noget der passer damen en smule...
Held og lykke med dine 3 hvalpe :o)
aug 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 7 Emner: 19 Svar: 327
Men med vores nuværende tæve gik v over til BARF da hun var 3½ da hun også havde de samme problemer ved sin første drægtighed/kuld - og hvilken forandring: Hun spiser HVER dag uden undtagelser også her hvor hun er 4 uger henne. Hun ELSKER sin mad og nu skal vi passe på at hun ikke bliver for tyk - den omvendte verden hvor vi altid har skulle bekymre os om hun spiste nok! Hun føder rigtig nemt og hun taber ikke hår eller noget under ammeperioden. 2 uger efter at hvalpene er flyttet hjemmefra er hun igen i form og du kan ikke se hun lig har haft hvalpe!
dec 2007
Jeg har også haft overvejet om min skulle begynde på det, men det er ikke blevet til noget endnu.
Jeg har også haft talt med en barf forhandler, så jeg kunne blive lidt klogere på, om det var noget små hunde også kunne spise.
Men jeg er stadig ikke blevet helt klog på om det sælges i små bitte portioner og mener også at de skal have noget grøntsagspulver blandet i kødet osv.
Så jeg tænkte at det hele lød lidt besværligt,men det er det måske slet ikke?
Min hund elsker kød, så det ville sikkert passe hende fint kun at spise det.
drægtig tæve's spisevaner