563 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

jacob p
jacob p
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

lidt hjælp tak ! lidt hjælp tak !

Hej allesammen !
Vores hund har lige fået hvalpe, det er første gang den for hvalpe og hun er kun 2½ år gamme og hun fik 8 hvalpel. det var ikke mening men hun må have haft for langt tid ude engang. Da vores nabo har en han hund smiley
Det er første gang vi prøver at have hvalpe så har lige nogle spørgsmål
hvor meget skal de cirka veje ved fødsels, og hvor meget tager de på pr. uge ? (det er en schæferhund)

På forhånd mange tak for hjælpen smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lidt hjælp tak !
  • #1   29. jul 2008 Med schæfere ved jeg det ikke, men vil råde dig til at veje dem dagligt smiley

• jacob p
    jacob p Tilmeldt:
    sep 2007

#2   29. jul 2008 okay, det er da ret mange hvalpe når det er første gang. ve regnede med en 4-5 stykker, også fik vi 8 smiley

• #4   29. jul 2008 jacob P
    Det er ikke unormalt at en schæferfår 8 hvalpe . Det er et pænt gennemsnit. Jeg har selv haft schæfere og dermed hvalpe. Jeg kan ikke huske hvad de vejede , men tror det var ca 200-250g da de blev født.

• #5   29. jul 2008 Har fået fortalt de ca skal fordoble vægten hver uge... Men om det er rigtig kan andre sikkert svare på...

• jacob p
    jacob p Tilmeldt:
    sep 2007

#6   29. jul 2008 mange tak for hjælpen allesammen smiley hun for hvalpe mad nu, skulle være godt sagde dyrlægen smiley

• #7   30. jul 2008 fordobling af vægten den første uge
    godt hun er på hvalpe foder. hun skal have alt det hun kan spise.
    og en ormekur, hvis hun ikke har fået det inden hvalpene kom.
    hvalpene skal have ormekur når de er 3-5 og 7 uger.
    hvalpene kan begynde så småt at få hvalpefoder, når de er 3½ uge. hvlapefoder opblødt i vand og moset evt med lidt A38 eller modermælkserstatning i.
    vil foreslå i går på bibliotektet og låner Birgitte Schøths bog hvalpe på vej og Esther kofoeds min hund skal have hvalpe
    de forklare lidt om hvad man skal de næste uger med hvalpen

• #8   30. jul 2008 Jeg har "Hvalpe på vej" på min comp. Send mig en pb med en e-mail adr., så sender jeg den i aften.

Held og lykke med de små!! :o)

• #9   2. aug 2008 fordoble vægten hver uge, og hvor længe skal de det

Kommentér på:
lidt hjælp tak !

Annonce