{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DHL stamtavle
  • #1   10. sep 2008 nej

• #2   10. sep 2008 Jeg vil også sige nej...

• #4   10. sep 2008 Jeg har ik nogle med tavle, men også sige klart nej.

• #5   10. sep 2008 Nej.

• #6   10. sep 2008 Nix - de kommer ikke engang tæt på DKK :o)

• #7   10. sep 2008 Klart nej. DHL kan slet ikke tilbyde nogen af alle de ting som DKK kan, fx uddannelse, træning, opdrætterkurser etc. Ydermere anerkender FCI kun en klub og det er DKK hvilket siger noget om hvilken klub der er mest seriøs og estimeret.
    Ville aldrig købe andet end DKK, de laver de underligste ting i andre klubber...

• #8   10. sep 2008 Har sendt dig en PB... ;o)

Håber at de her svar gør, at du IKKE er i tvivl!! ;o/

• #9   10. sep 2008 nu har i snakket om tavlen , og klubben , men hvorfor er der ALDRIG nogle som spørger om opdrættern, i sidste ende kan alle snyde om man er under DHL DKK og hvad de nu hedder , det er jo ikke DHL der avler hunden eller DKK, men opdrættern, tag ud og besøg opdrættern og gør op med dig selv om det er et sted du vil have hund fra.

• #10   10. sep 2008 neej, men det er nu stadig klubben, der afgør, hvor mange/hvilke krav, der stilles og hvor megen kontrol, der er...

• #11   10. sep 2008 Heldigvis er der mange mennesker i denne verden, mange mennesker bestemmer selv hvad de vil med deres liv og de har deres egen mening om tingende- at nogle mener DKK er den bedste er deres mening- men dermed at mene at dem som ikke mener det samme er useriøse det er at dømme andre mennesker udelukkende pga ens egen holdning-

• #12   11. sep 2008 Den mest seriøse klub må vel være den med de stregeste avlskrav. Vi er vel alle interesseret i at lave/købe mentalt og fysisk sunde hunde.

• #13   11. sep 2008 Til dem der mener at det kun er DKK som kan bruges,

Har i undersøgt hvilke krav de ander stiller inden i udtaler jer ????????.
    eller følger i bare strømmen ?????.

Det har stadigvæk meget at sige hvilke kår hvalpene starter deres liv i,
    så kan i snakke lige så meget i vil om at det kun er DKK der dur !!!!!!.

• #14   12. sep 2008 Anton, nu er det jo så også sådan at DKK er Danmarks første klub.. Derud over er de den ENESTE klub som resten af verden godkender og vil have noget med at gøre. Alle andre klubber er startet af hr og fru hvemsomhelst, som har været utilfredse med DKK....
    Jeg kan i dag sætte mig ned og lave klub pylremor og lege med min com og skrive nogle papier ud, kalde dem stamtavler, og så er jeg godt igang.. det gør mig ikke seriøs.. Men det gør mig til en klub.....

• #15   12. sep 2008 Anton S Glem det du kan ikke overbevise dem om andet:-)

• #16   12. sep 2008 har du nogle sinde været på en af vores udstillinger og set standarten for vores raser???
    Med hensyn til div avlige sygdomme så tjekker jeg da også mine avls dyr før de får hvalpe.. og bare fordig jeg ikke er i en stor klub som DKK så skal jeg stemples for at være useriøs...
    Jeg har intet i mod DKK og har aldrig været medlem har bare bevist valgt at være i en mindre klub.. Kan ikke se hvorfor mit avl skulle være dårliger ind en DKK..

• #17   12. sep 2008 Camilla aka Pylremor
    Må altså lige sige at de små klubber også har samarbejde med andre klubber ude i den store verden det er ikke kun DKK.. Ja det er rigtigt at DKK var den første klub i Danmark men det gør den jo ikke til den eneste der dur....
    Vi bliver aldrig enige om det her emne og det er også helt fint og også derfor jeg skrev at Anton skulle glemme at gå ud i en diskution for den har været oppe 1000 gange før

• #18   12. sep 2008 Britta en gåde i sig selv...

Jeg ved godt hva du mener , men der er stadig mange "nyer" opdrætter som mig selv som stadig har valgt en anden klub ind DKK og som stadig går op i i velvære og høj standart hos vores dyr....
    Prøv at mød op på vores udstillinger og se vores hunde, tror ikke mange af jer har været det.. nogle har måske men mange udtaler sig bare efter hva andre mener..
    vil nu også sige at DDH,DHL,DRC og hva de el hedder har jo efter hånden bestået i mange år nu så de er jo ikke ny startet klub ved køkken bordet som en sage

• #19   12. sep 2008 Flot skrevet Pia K

• #20   12. sep 2008 Britta du ved da ikke en dyt om de linier jeg bruger. du aner jo ikke hvor jeg har mine hunde fra

• #21   12. sep 2008 Kunne det tænkes noget at mit avls matriale kom fra udlandet???

• #22   12. sep 2008 Jamen jeg mener jo ikke min klub er useriøs og heldigvis for at vi da er mange der har samme synspunkt som mig..

• #23   12. sep 2008 også rigtig mange som ikk er smidt ud af DKK

• #24   12. sep 2008 Flot skrevet Pia K

• #25   12. sep 2008 Hvorfor dog lave HD og AD billeder på alle hunde over 45 cm....? det er da langt fra alle, der har problemer med disse ting.

Jeg har fuld respekt for "de gode" opdrættere i de alternative klubber, men hvor må det være trættende at være så få, der gør et ordentligt stykke arbejde - en svale gør jo ingen sommer :o)

• #26   12. sep 2008 Hold da op en debat om noget et par stykke her ikke lige ved en disse om :-)) i tidernes morgen startede man den Engelske kennelklub som så blev samarbejdende med mange andre lande deriblandt Danmark (FCI ), så alle hunde er mere eller mindre FCI hunde et sted i linierne, men så var der nogle mennesker i DKKs bestyrelse som ikke kunne enes, derfor start på DRU, som så igen - bestyrelsen kunne ikke enes så start DHL, osv. ballade i div. bestyrelser. Så når I sviner de små klubber til , sviner I FCIs hunde til (altså jeres eget avl), da det er samme standart alle klubber kører efter, så mit ønske kunne være at alle klubberne mødes et sted, med udeforstående dommer til en udstilling, så kunne man se hvilke hunde err var bedst skøndhedsmessig men bestemt også på det sundhedsmessig. :-))

• #27   12. sep 2008 Helene: Nu ved jeg ikke med andre racer, men i DRU er en cavalier jo rigtig godt avlsmateriale, hvis den er en blenheim med spot eller en ruby uden hvidt - i DKK er bygning og bevægelser noget vigtigere end farven, hvilket er den rigtige vej. En perfekt cavalier har naturligvis den perfekte farve og bygning, men man bør altså ikke avle på noget, der ligner en ged, bare fordi den har spot eller præmiere den over en velbygget hund - og jo, det sker i høj grad i DRU.

Standarder kan jo sagtens være de samme, men fortolkes forskelligt. Det ser jeg jo, til en vis grad, hveranden weekend i DKK.

Og det er ikke nogen hemmelighed, at hvis man ikke kan rette sig ind under kravene i DKK, så avler man da bare et andet sted.

• #28   12. sep 2008 Pia: Ja, en hund kan overføres. Jeg ved ikke, hvordan det er i andre racer, men en overført cavalier kan først indgå i avl, når den er 4 år og hjertescannet og - som et lille tvist - så skal vi som specialklub anerkende hver enkelt hund, før de må bruges avl. Det skal være en virkelig fantastisk hund, før det sker!

Og det er jo en klar fordel for DKK at få nye medlemmer til, så har de først fået overført deres hund, kører de nok DKK derfra og ellers bliver de jo smidt ud igen.

• #29   12. sep 2008 Ja Britta vi kan vist kun blive enige om at være uenige:-)

Nej Maj-britte H det er skam ikke trættene det eneste trættene er når der kommer påtaget holdninger ind på side linien.. Jeg har oplevet folk have klare holdninger som kun DKK hunde og når man så trykker ind på deres profil så har deres hund ingen stambog.. hallo har vedkommen så sat sig ind i noget som helst nej det tror jeg ikke..

• #30   12. sep 2008 Rikke: Folk med blandingshunde har vel også lov til at blive klogere? Og så er der jo folk, som af et rent godt hjerte, overtager en brugt hund uden tavle - derfor kan man vel godt mene, at der er en klub, der er bedre end andre, eller...?

• #31   12. sep 2008 majbritt nej folk med ikke stambogsførte hunde, aner som regel ikke hvad de taler om, de vil bare være med i debatten, det skinner tydelig igennem under debatten :-))

• #32   12. sep 2008 Tror faktisk jeg alligevel blev lidt træt.. tror jeg vil gå en tur med mine hunde

• #33   12. sep 2008 jeg tror også jeg blev lidt træt, og vil også heller ud med hunden :-)))

• #34   12. sep 2008 helene*** H. 1 - 0
    Du har fat i noget af det der er virkelighed !!!!.

Jeg kan godt flytte min hvide schæfer over i DKK, men aneren bliver slættet, er det seriøst,
    nej for vi kan jo risikere at lave en paring, men en som er for tæt på,
    så er det jo ikke til at lave et godt stykke avlsarbejde.

Nu ved jeg godt at jeg får at vide at Hvid Schæfer ikke er anderkendt i DKK,

Men hvis man kan flytte en Hvid Schæfer over i DKK, så er den en
    Hvid schweizisk hyrdehund, det er da ikke seriøst,

Men hvis i vil tage jer sammen og læse hele hirstorien om Schæferen, så er der nok nogle der vil opdage at der ikke er den store forskæl,
    men der var nogle der " bare " kom i tanke om for ca. 40 år siden at Schcferen skulle deles op i flere varianter,

• #35   12. sep 2008 Anton: Man kender jo stadig sin egen hunds aner og så må man jo bare lave en seriøs parring ud fra egen viden.
    Tror dog ikke problemet er så stort, da de fleste med "rigtige" DKK hunde nok vil takke nej til at parre en hund med blanke aner.

• #36   12. sep 2008 anton der er da ingen grund til at komme med sådan et udbrud.. altså folk er af forskellige meninger - det må man da bare acceptere... når det så er sagt, så synes jeg nu ret tit man kan se på en hund om den fx har dkk tavle eller dhl.. (i hvert fald ofte med min race) og ofte er der også en sammenhæng i forhold til tavlen og div. sygdomme. det er i hvert fald hvad jeg har oplevet, men det kan selvfølgelig også bare være tilfældigheder... :O)

• #37   12. sep 2008 anne-mette

Det kunne da være sjovt at vi samlede en hel masse forskællige hunde
    som du ikke kender, så vil jeg godt se dig til at sige hvilke der har en DKK eller en anden stambog,
    for det kan kan ikke lade sig gøre.

• #38   12. sep 2008 Anton ja en hund uden aner det er for langt ude - Majbritt rigtig hund med DKK stamtavle er du ikke bare ude på at få folks p..... i kog med den udtagelse - Anne-mette jeg kan se du også går ind for DKK, tillykke med din dejlige hund , underbid og knæk på halen DKK ja ja !!!!!

• #39   12. sep 2008 anton jeg siger også til dig, inden for min race synes jeg nogle gange man kan (dvs. jeg kigger på et billeder, tænker, den kan da ikke have stamtavle, klikker ind på den, og så har den fx dhl), men samtidig siger jeg, at det bare kan have været tilfældigt.. for skal da gerne indrømme, at det ikke altid er tilfældet, en enkelt gang imellem har hunden rent faktisk dkk tavle (her er jo også dårlige opdrættere, det ved vi alle), eller også er der måske en dhl hund der er super racetypisk. men jeg siger bare, at jeg har fået en opfattelse af, at det er det generelle billede, at der er forskel...

• #40   12. sep 2008 haha love dog... underbiddet har til dels rettet sig, og knækket skete under fødslen, dog må han ikke avles på --> sådan gør vi nemlig i dkk :O)

• #41   12. sep 2008 Love dog: Hvis du lægger mærke til det, er rigtige i gåseøjne - Når jeg siger "rigtige" DKK hunde, mener jeg bare hunde, der fra fødslen har været DKK - det er vist nogenlunde til at forstå for de fleste, når det står den sammenhæng, som det gør.

Men man kan jo lade sig hidse op over hvad som helst, hvis man vil...

• #42   12. sep 2008 Anne-mette underbidet stammer fra hans forfædre det kommer ikke af sig selv så der er avlet på et dårligt bid på et tidspunkt.. ud over det syntes jeg nu er ser sød ud

• #43   12. sep 2008 Hold da op *ss* sikke en tråd.

Som altid når DKK sammenlignes med andre klubber går det op i en spids smiley

Jeg er en af de der mennesker der ikke har hunde med tavle, men derimod genbrugs-bastarder... 2 fantastiske tøser der ved tilfældighed er dukket op i mit liv.

Igennem de 3 år jeg har haft hund (som voksen) har jeg læst side op og side ned, talt med opdrættere, været på udstillinger osv for at finde den RACE som vi herhjemme i fremtiden vil have... og for mig er der ingen tvivl om igennem hvilken klub det kommer til at foregå.

Det har jeg netop fundet ud af ved at læse de foskellige klubbers regler, krav og restriktioner.

Nej der findes ikke det perfekte, men derfor må man jo godt stile mod det der kommer tættest på og så finde den opdrætter man syns ligger det største stykke arbejde mht sin avl.

• #44   12. sep 2008 hver gang man peger på folk, skal man huske at der er 3 fingre der peger tilbage på én selv:-)

• #45   12. sep 2008 rikke det er der jo ved at blive luget ud i, hvilket også er en af grundene til, at han ikke må komme i avl... der sker jo fejl i genetikken alle steder, og når det sker, kan man jo ikke bare aflive hunden (i hvert fald ikke som i dette tilfælde, hvor der ikke som sådan er noget galt). synes ikke så meget det er fejlene der er det grelle hos mange andre klubber, men det faktum, at man på trods af det avler videre på disse hunde, velvidende at deres efterkommere med stor sandsynlighed vil arve disse fejl.

jeg ved da, at der er mange seriøse opdrættere i andre klubber også - endda også nogen seriøse, der avler helt uden tavle, men personligt er jeg bare mere tryg ved dkk, da det er her, de bedste restriktioner er for netop min race, om det gør sig gældende for alle andre racer også, skal jeg ikke kunne sige...

• #46   12. sep 2008 Hvad mener karin j med den udtalelse?

• #47   12. sep 2008 anne-mette dette er ikke myntet på dig og din hund men som debatten har kørt ind til vidre troede jeg bare ikke DKK kunne lave fejl for deres hunde er jo FCI hunde, Altså rigtige hunde... Lidt synd din hund skulle rives frem men jeg syntes nu han er et eksempel på at de laves fejl i alle klubber...

• #48   12. sep 2008 rikke jamen det gør nu ikke noget, ved jo godt han har fejl :O) og jeg er da helt enig med dig i, at der laves fejl alle steder, det kan jo ikke undgås. forskellen ligger så bare i, hvordan disse fejl takles, hvis du forstår hvad jeg mener... men altså, som sagt er jeg helt enig, dog med den forskel at jeg mener der er steder hvor fejl forekommer oftere, netop fordi fejlene håndteres anderledes end de måske nok burde..

• #49   12. sep 2008 Den perfekte hund er endnu ikke avlet... men derfor kan man da godt stile imod det... og det gør man vel bedst i den klub der har flest restiktioner, størst avlsmateriele (indland og udland) og så skal opdrætters moral og etik være i højsædet.

Hunde er levende væsner, ikke samlebåndsmateriale, derfor vil der altid være en rissiko for fejl, hvad enten det er farvemæssigt, fysisk eller psykisk. Igen, derfor er det vigtigt med avlsrestriktioner, veluddannede dommere og opdrætters etik og moral for at sikre at de kombinationer der giver fejl ikke bliver gentaget, at hundene med fejl udelukkes fra avl osv osv

Selvfølgelig er der seriøse opdrættere indenfor de mindre klubber, ligesom der er useriøse opdrættere indenfor de store (DKK/FCI)

• #50   12. sep 2008 *LoooooooL* Britta smiley

• #51   12. sep 2008 Britta
    nu for lige at komme med et eksempel du sikkert ikke bliver glad for men i min verden kan jeg godt sammenligne det / og dette er ikke for at st'de nogle blot et eksempel /

Din race den som du opdr;tter er en bullterrier, denne race er jo en s[kaldt muskelhund, og alle hunde af dennne race er farlige det siger medierne og de er meget omtalte / dvs. at din hund er en potientel dr;ber fordi medierne siger dette / dette er medierne mening og derfor f'ler de det er sandt /

men dig derimod du er absolut ikke enig eftersom dine hunde er de bedste i verden

Haeber du kan foelge mig uden at blive fornaermet

undskyld tastefejlene, jeg sidder i USA med US keyboard

Kommentér på:
DHL stamtavle

Annonce