{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.605 visninger | Oprettet:

Jeg undres (ang. "opdrætter") {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige været inde på en vis "opdrætters" hjemmeside og kigge. De har ca. 60 voksne hunde og et ret stort antal hvalpe. De har 5-7 forskellige racer og skifter disse ud efterhånden som de stiger eller falder i popularitet. Hundene bor i bokse og jeg kan næppe forestille mig at de oplevet ret med andet end indersiden af deres bokse.
Denne "opdrætter" er blevet smidt ud af både DKK og DRU pga. svindel med stamtavler.

Der er i den forbindelse flere ting jeg undre mig over, dels at den biks ikke er blevet lukket for længst og dels at folk køber hunde derfra. Der er jo talrige historier om syge hvalpe osv.
Deres hunde er ikke engang særligt billige, så det kan da ikke være det de tiltrækker folk.

Hvad er jeres mening om kenneler som denne og hvad er det der for folk til at købe derfra?


Kommentarer på:  Jeg undres (ang. "opdrætter")
  • #1   10. nov 2008 gå igang med at få biksen lukket.Svineri når folk bare har hunde som en anden købmandsvare og tjener penge på det.Jeg kan heller ikke klare at folk avler på deres blanding hunde ,bare for at tjene penge.Ok uheldet kan være ude,men at planlægge avl på blandings hunde der har et utal af forskellige racer blandet i.Det er bare ikke iorden !!!

  • #2   10. nov 2008 hej sikke noget svinder rig, så tænker de kun på penge dem der gør sådan noget.. ved du hva stamtavle de har nu de hunde??
    måske et link på pb


  • #3   10. nov 2008 Gerne pb

  • #4   10. nov 2008 Jeg kunde også godt tænke mig et link på pb.
    hilsen Winnie


  • #5   10. nov 2008 Gerne en pb

  • #6   10. nov 2008 gerne pb

  • #7   10. nov 2008 Debbie.......Jeg undrer mig også mere over købere end sælger ;o)

    Der må jo være et marked siden de kan blive ved :o(


  • #8   10. nov 2008 også gerne pb til mig, er det en kennel omrking Hobro?

  • #9   10. nov 2008 Det hjælper heller ikke ligefrem på DHL's troværdighed, at de har den kennel på deres kennelligste...
    (skal måske lige sige, at Panda er fra en DHL opdrætter, og ville ikke have nogle problemer med at købe fra hende igen)


  • #10   10. nov 2008 Jeps, omkring Hobro

  • #11   10. nov 2008 Kan jeg få en pb på forhånd tak

  • #12   10. nov 2008 De kan eksistere, fordi folk ikke vil vente på at der kommer en hvalp fra et ordenligt sted, og i desperation vælger hvad de lige kan få. Det er jo ikke uden grund at de har så mange populære racer, hvor der mange steder er ventetid på en hvalp.

  • #13   10. nov 2008 Gerne pb

  • #15   10. nov 2008 pb :0)

  • #16   10. nov 2008 Ja man undres jo desværre ikke længere smiley

    Sålænge der er købere der enten er ligeglade, naive eller for blødsødne, så vil sådanne steder fortsætte, endda med fortsat succes.

    Det at holde hund er en rettighed efterhånden synes folk at mene, 16 årige der vil have AST'ere, CHI'er osv fordi de er seje, cute osv osv uden at skele til at det rent faktisk er levende væsner der stiller store krav til deres omgivelser for at virkelig trives og leve op til deres potentiale.

    Udtalelser som, jeg vil rigtig gerne have hund, men den må ikke koste mere end 12 kr. hører efterhånden dagligdagen til, det er så sjovt nok ofte de samme der 6 mdr efter tuder os ørerne fulde om hvor syg deres hvalp er, hvor uregerlig den er og hvor hååårdt det er for dyret både pisser og skider... HVER dag.

    Og så er der dem der aldrig har givet mere end 500 kr for en hund, for det er jo bare et dyr der skal bo i stalden, gø ved lågen og ellers holde rottebestanden nede... så de bruger hverken tid eller penge på at få kræet vaccineret, chippet eller tilset af dyrlægen før den skal have sprøjten (med mindre de har et gevær og gør det selv for så er der jo sparet 800 kr)

    Jeg er efterhånden ret så bitter på den generelle danske befolkning og dennes ligegyldige holdning til levende væsner, især til dem de selv vælger at anskaffe sig.

    Man har for pokker da pligt til at tænke sig en smule om inden anskaffelsen...? Eller stiller jeg for urealistiske krav til den alm. befolkning?

    Alt for unge hvalpe bliver taget fra deres mor, fragtet til DK fordi vi i DK rigtig gerne vil have bestemte racer... men de må ikke koste noget og sundhed er en by i Littauen som vi er ligeglade med, for kærlighed kurer alt... især hvis vi kan nøjes med at betale under ½ pris.

    Storkenneler (fabrikker) trives i aller højeste grad ved at have 7+ forholdsvis nemme racer der er god omsætning i, fordi vi, igen, ikke vil betale hvad en hvalp efter avlsgodkendte forældre koster, og så mange hunde passer jo jo fint sig selv i en staldbygning, hvor de lejlighedsvis kommer ind i huset for at blive fremvist af mulige købere. Hvis man er heldig har avler endda givet ormekur...

    Det er ris til egen røv, man 'redder' ikke en hund/hvalp ved at købe den fra suspekte steder/personer osv, tvert imod er man med til at sikre at avler fortsætter i samme rille... for der er jo omsætning i lortet smiley

    Bvadr jeg græmmes...




  • #17   10. nov 2008 pb

  • #18   10. nov 2008 Fandt faktisk et indlæg i et forum, hvor der var en der var ved at købe en mops fra den kennel...
    Køber blev advaret, men DET passede i hvert fald ikke. Ville ikke købe fra et stueopdræt, for der blev hvalpene jo udsat for trapper og lign. Og jo, der var mange hunde, men der kom jo studerende og nussede om dem. Og pyt med at de stod i spåner, der afgiver støv, hvilket er utroligt usundt for en race, som mopsen, der i forvejen har vejrtrækningsproblemer. For ejeren af kennelen var jo så åben og ærlig. Og det var da løgn at der var syge hunde derfra, for de er jo dyrlægekontrolleret og så videre...



  • #19   10. nov 2008 Vil også meget gerne have en PB..


  • #20   10. nov 2008 hejsa.

    jeg vil da også meget gerne have et link i pb.

    hilsen nina


  • #21   10. nov 2008 (link fjernet)
    Som sagt, det er en kennel med 7 racer, og de er kennel under DHL...


  • #22   10. nov 2008 Allerede ved det første indlæg viste jeg godt hvilken kennel det drejede sig om. Jeg var dernede, da jeg skulle købe hund og kørte grædende derfra. Det er virkelig et skidt sted. Hundene er syge og vader rundt i deres egen afføring!

    Øv!!


  • #24   10. nov 2008 Problemet er jo, at de opfylder mindstekravene i henhold til lovgivningen...

  • #25   10. nov 2008 Iben R: Enig...

  • #26   10. nov 2008 gerne en pb

  • #27   10. nov 2008 Gå ind på linket ...........der er kun en med så mange hunde

    Utroligt hun stadig eksistere med alt den omtale der har været.

    Hendes skyld DHL i opdrætterverden kaldes Danske Hundehandlers Landsforening, og de gør ikke en skid ved det smiley


  • #28   10. nov 2008 jeg har været der en gang, sammen med en veninde, vi gik dog tomhændet derfra.....men mit hjerte blødte for de stakkels franske bulldogs, der gik i hundegård, synes at det er synd, når man som ejer af en, ved hvor selskabelige de er.

    Jeg ville absolut heller ikke vælge at købe derfra, hvis jeg var ligeglad med hvilken stambog hunden havde.


  • #29   10. nov 2008 Har alle gætte hvilke "opdrætter" det drejer sig om, eller har fået pb. Jeg gik i seng efter jeg havde skrevet indlæget, så der er jo kommet nogle indlæg siden.

    Jeg er ikke sikkerb på at der er så meget at gøre med pågældende sted, hundende går jo ikke i deres eget skidt eller er udsultede. Jeg tror at det eneste man kan gøre at at få folk til at lade være med at købe sådanne steder. Jeg tror desværre ikke det er realistisk


  • #30   10. nov 2008 Anne Julie - da jeg var der, var der faktisk flere af hvalpene der gik i deres eget skidt. De havde tydeligvis fået en maveinfektion eller noget i den stil, og var helt smurt ind. Ikke et kønt syn.



  • #31   10. nov 2008 Siri R: Føj for den! anmeldte du det til dyrnesbeskyttelse eller noget?

  • #32   10. nov 2008 hvis folk kommer der og ser hvordan hundene bor, ved jeg ik hvad der går galt i deres hoveder for man er da syg hvis man tager hunde med derfra, når man ved hvordan de lever, jeg ville ikke selv gøre det..
    syndes det er såå synd det det:( det er bare ikke et hunde liv at leve!!

    kan blev så ked af nogle kan finde på det... så mange hunde behøver man altså heller ikke have man kan da umuligt have tid til alle de hvalpe der kommer hos dem..


  • #33   10. nov 2008 Ja, jeg ringede til dyrenes beskyttelse. Det er jeg åbenbart ikke den første (eller den sidste) der har gjort, men der er ikke meget de kan stille op, siger de.

    Jeg ved også at der er mindst 2 personer herinde, der har mistet deres hvalp fra denne kennel til sygdom kort efter hjemkomst.


  • #34   10. nov 2008 Hvis man læser deres kontrakt som også er på hjemmesiden burde det egenlig være advarsel nok i sig selv.

  • #35   10. nov 2008 Det er jo også det der undre mig mest. Hvordan kan man få sig selv til at købe sådan et sted..?!

  • #36   10. nov 2008 Det forstår jeg virkelig heller ikke. Jeg tror desværre mange får enormt ondt af hundene og vil "redde" en. Dermed er de jo bare med til at holde fabrikken i gang..

  • #37   10. nov 2008 Siri R: Det var godt du anmeldte, på trods af at du ikke fik noget vidrere ud af det.
    Problemet er jo at man netop ikke redder hvalpen, man udsætter den bare for lidelse lidt længere.


  • #38   10. nov 2008 hej

    jeg har ikke gættet det så vil da gerne have en pb...

    hilsen nina


  • #40   10. nov 2008 Altså folk køber som kun hund sådanne steder en gang, så er de ligsom vaccineret mod at gøre det igen. Bare ærgeligt at de ikke tænker sig om 1. gang.

  • #41   10. nov 2008 Holder mig til små kenneler med max 10 hunde. Det andet er en hundehandler

  • #42   10. nov 2008 Ja nu er det jo 60 hunde der skrives om og det er efter min bedste overbevisning for mange til at man kan have en god kontakt til den enkelte hund. Når jeg skriver ti er det efter min mening et antal hvor man kan nå en kontakt med den enkelte hund. Dermed ikke være sagt t nogen kan have flere og have gode hvalpe og fornuftigt opdræt. Jeg vil bare gerne have at hundene i kennelen har en god kontakt og ikke bare er et avlsdyr.

  • #43   12. nov 2008 Som kennel ejer kan jeg slet ikke forstå hvor den danske lovgivning er henne i dette spil... de siger hunden skal ha min 10 min uomærksomhed om dagen udover fodring...... i mine øjne er det 600 min med 60 hunde og det er så 10 timer om dagen hun skal ha til de hunde udover fodring som ihvertfald tager lige så lang tid..... det hænger jo ikk sammen... og der er helt klare krav til størrelse på hundegårde, der skal være både indvendige og udvendige, og krav til indretning, hundehus osv, så jeg kan ikke forstå der ikke er nogen der har kontaktet nogle af de folk der sidder på loven eller nogen der ved hvordan loven er ..... når man har 4 hunde eller derover er der krav om at man skal bo i landzone og min. 100 m. fra nærmest nabo, det kunne jo også undersøges om det er tilfldet........ et eller andet må der ske, da dette der foregår hos denne kennel burde soppes

  • #44   14. nov 2008 Jeg tager også skarp afstand fra kennel C..... denne kennel er fredet af DHL da de lægger mange penge i stambogsføring

Kommentér på:
Jeg undres (ang. "opdrætter")

Annonce