{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
891 visninger | Oprettet:

Golden Retrievere... {{forumTopicSubject}}

Vi har fundet en kennel, som ellers lyder til at gå meget op i sundhed. Hvalpene bliver solgt med stambog, men den er ikke dansk, men amerikansk. Desuden skriver de på hjemmesiden: "Vi har Politilladelse, landzonetilladelse, miljøtilladelse, vi har fast dyrlægetilsyn. Vores hvalpe er dyrlægekonrollerede med egen sundhedsattest, chipmærkning tilmeldt til Dansk Hunderegister, og er vac. senest ved 12 ugers alderen og st.bogsført."

Er dette godt nok, og vil man efterfølgende kunne få havlpen stambogsført i DKK? Hunden skal kunne bruges på jagt, udstillinger og prøver i DK...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golden Retrievere...
  • #1   21. nov 2008 Jo, men kun at denne ikke er dansk. Bare som der står ovenfor..

    Synes det lyder underligt. Hvorfor skulle man ikke have lyst til at have dansk stambog. De tilbyder også at betale noget af HD-fotograferingen for at kunne følge med i hundenens sundhed. Det er jo et plus. Men så skriver de også at det SKAL være deres dyrlæge som tager billederne og de skal KUN sendes til bedømmelse på Landbohøjskolen og ikke DKK!

    Det er da for mærkeligt.

    Jeg har selv Weimaraner og her kan det i hvert fald ikke lade sig gøre, at avle uden prøver mv. og uden forældredyrene er stambogsført..


  • #2   21. nov 2008 Find ud af hvad for en tavle der er tale om. DKK godkender AKC fra USA, men det kan godt ske at opdrætteren er udelukket så det er en god idé at kontakte klubben inden køb

  • #3   21. nov 2008 Det er ikke mig som skal købe, men jeg tjekke rblot for en veninde.

    De har begge forældredyr og har avlet i over 25 år. De henter deres hunde i USA og fortæller meget om alle deres konkurrencer mv. Jeg kender ikke deres HD status, det må være spørge om i morgen. Men han havde fortalt at de naturligvis alle 13 (!) var tip-top!

    Mine alarmkoller ringer bare for vildt, når de ikke har danskle stambøger!!! Ville aldrig selv købe derfra, men straks finde et andet sted.

    Men ville lige høre andres mening. De skriver trods alt at de bliver registreret i Dansk Hunderegister mv...


  • #4   21. nov 2008 Tænker at de mååske har haft dårlig erfaring med DKK engang... Men DKK har endnu ikke svaret os.

    Kender ikke AKC, er det det amerikanske DKK ?! ;o)


  • #5   21. nov 2008 Ved du hvad.. Jeg har lige regnet ud hvilken kennel det er... De har været i Basta i forbindelse med en anden race de også opdrætter (de havde på daværende tidpunkt 75 hunde og avlede på trods af påbud om at standse).
    De er smidt ud af flere af de andre klubber og deres tavler er ikke det papir værd de er skrevet på.


  • #6   21. nov 2008 Mht AKC, ja og nej
    AKC er ikke under FCI som DKK er, men de anerkendes af DKK alligevel


  • #7   21. nov 2008 Ved du hvor jeg kan læse mere om det? Altså om de står listet nogle steder med avlsforbud? Havde det godt på fornemmeren!

    Og er du sikker...? :o)


  • #8   21. nov 2008 Synes ærligt ikke det lyder særlig godt - amerikansk stambog? Er det CKC så vend om... Det kan ikke være dansk opdræt med AKC stamtavle - de stambogsfører kun hvalpekuld født i USA - hvorfor stamtavlen ikke kan være en DKK anerkender. (de anerkender kun AKC fra usa)...
    Og hvilken normal og seriøs stueopdrætter skilter normalt så masivt med politi tilladelser osv. Det var ikke hvad jeg ville bruge spalteplads på at fremhæve ved mit opdræt hvis jeg var opdrætter smiley
    Ærligt lyder det for mig som en stor kennel... Og jo jeg kan tage fejl!


  • #9   21. nov 2008 Linda

    Smider lige lidt pb-værk til dig


  • #10   21. nov 2008 hvad betyder det når man har en polititilladelse???

  • #11   21. nov 2008 pb-værk???? Er lidt nybegynder... ;o)

  • #12   21. nov 2008 Der skulle gerne være et ikon der blinker i toppen af skærmen der siger at du har fået en besked (fra mig).. Måske to, fordi min computer bøvsede da jeg sendte den

  • #13   21. nov 2008 Linda> det er hvis man har et større antal hunde og er regristeret som erhvervsmæssig opdræt - så skal man have politi tilladelse og godkendelse af kennelsens faciliteter osv. Hvilket jo lyder til er ok...
    Men har man en sådan tilladelse så har man et stort opdræt - hvilket der i sig selv ikke er noget galt i... (med måde i hvert fald).
    Men krydre man infoen om stort hundehold og erhvervmæssig opdræt, med udlandsk stamtavle, så bliver jeg mistænksom...

    Og jeg tænker også lidt at var jeg opdrætter ville jeg nok hellere fortælle om de strålende ting mine hunde havde præsteret osv. fremfor at kredsdyrlægen og politiet havde set forholdene og havde sagt god der for...

    PB = privat besked - søster har nok sendt dig en privat mail. Hun (og vi andre heller ikke) må på siden her hænge opdrættere osv. negativt ud - hvis hun f.eks. har på fornæmmelsen at det er en af de knap så pæne kenneler der er tale om. smiley


  • #14   21. nov 2008 kan ikke finde den pb..

  • #15   21. nov 2008 Så fandt jeg ud af det alligevel. DU HAR FULDSTÆNDIG RET! ØV!

    Jeg vil straks kontakte min veninde. Sidder også og tjekker Golden retrievers hjemmeside. Synes måske hun skal prøve at tjekke nogle af de kenneler ud, som står listet der i stedet for..

    TAK, super mange tak, det var en stor stor hjælp!


  • #16   21. nov 2008 Prøv evt hos raceledelsen under retrieverklubben (under DKK)
    http://www.goldenretriever.dk/

    Og mange gange held og lykke med søgningen!


  • #17   21. nov 2008 Igen mange tak! ;o)

  • #18   21. nov 2008 Ahhh ja.. nu ved jeg også hvor.. der skal I endelig holde jer fra

  • #19   22. nov 2008 min svigermor avler men ved jo ikke lige hvornår i søger hvalp?

    www.ringkobingdyrecenter.dk

    det er sunde og raske hunde men de er ikke udstillet mest solgt som familiehund se evt min one'aby og evt Zafina


  • #20   22. nov 2008 Line

    "Hunden skal kunne bruges på jagt, udstillinger og prøver i DK..."
    Det står i første indlæg.


  • #21   22. nov 2008 Jeg ville løbe skrigende væk. jeg er ret sikker på jeg ved hvilken kennel det er, og der er intet positivt at sige om den.

    CKC-tavler kan IKKE overføres til DKK (heller ikke med blanke aner). En CKC-tavle er ikke det papir værd den er skrevet på.

    Og som de andre skriver, så er stort erhvervsmæssigt hundehold, med udenlandske tavle osv ikke ligefrem det jeg ville gå efter når jeg søgte hund


Kommentér på:
Golden Retrievere...

Annonce