{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

Overflytning af stamtavle. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en DKK hund. Hvis jeg nu vælger IKKE at få hende udstillet og dermed avlsgodkendt men parrer hende med en DKK hanhund, som heller ikke er udstillet (og dermed avlsgodkendt) og registrerer hvalpene i DRU, hvor nemt er det så at flytte disse hvalpe til DKK??

Og nej, ingen af mine hunde skal have hvalpe. Det er et tænkt eksempel:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overflytning af stamtavle.
  • #1   24. jan 2009 Tja, som regel kan man godt flytte dem, men vil skyde på, at anerne bliver slettet under alle omstændigheder, når forældrene ikke er avlsgodkendte....så er der jo ikke meget fidus i det....

• #2   24. jan 2009 Hvalpene vil ikke kunne flyttes tilbage til DKK, med mindre forældredyrene bliver udstillet og får en " good ". Sådan er reglerne når forældredyrene har en DKK stambog. Hvis de havde stambøger i DRU ville det være anderledes

• #3   24. jan 2009 Nej, men er det ikke vildledende at love hvalpekøbere at tavlen kan rykkes til DKK??

• #4   24. jan 2009 Jo, det er enten vildlende- eller uvidenhed.
    Som både køber og sælger, bør man finde ud af alle den slags regler.
    Hvorfor også avle på dkk hunde og så få hvalpene i dru ?
    Hvor anstrengende er det at tag på en udstilling eller to ?

• #5   24. jan 2009 Lea:

Ja, jeg mener jo ikke at det kræver så meget at få et good på en udstilling, så jeg undrer mig også:-)

• #6   24. jan 2009 Hov Mette Du skal vist ikke tænke på hvalpe . De vågner nemlig meget tidligt og der er ikke moget med og sove længe TI HI

• #8   24. jan 2009 Endnu en grund til at undersøge tingene inden man parrer.

Jeg er godt tilfreds med at man ikke bare kan flytte frem og tilbage med hundene efter forgodt befindende.

Jeg mener nu at hvis man gerne vil have DKK bog på sin hund, skal man købe hos en DKK opdrætter

• #10   24. jan 2009 Det er vist ikke altid du kan flytte til DKK. Der er nogle betingelser som jeg ikke lige er inde i. Det eneste jeg ved er at du ikke kan, hvis opdrætteren er smidt ud af DKK.

• #11   24. jan 2009 catalina, hvis du har parret 2 ikke avlsgodkendte DKK hunde, er der jo den mulighed for at søge dispensation. Så vil hvalpene kunne få DKK tavle, HVIS dispensationen ryger igennem, men det kræver så, at begge forældre bliver avlsgodkendte, før hvalpene kan få tavlen. Det har i øvrigt intet med, om hvalpen senere bliver udstillet/avlsgodkendt, om den kan få DKK tavle. Du skal først ansøge om at få hunden overflyttet, hvis den bliver godkendt, har den ALTID avlsforbud, så tager man på udstilling of får minimum good. Til slut skal den til et avls godkendelses arrangement i special klubben, før den overhovedet har lov til at indgå i avlen. Og vil understrege, at det er langt fra sikkert. Vil i øvrigt sige, at det nok ikke er så smart at oplyse hvalpekøberne om, at de kan overføre til DKK, for hvis der f.eks kommer 4 hvalpe fra et kuld, så vil jeg tro at de afviser dem. Og HVIS de/den bliver overført, så vil de have blanke aner, fordi forældrene ikke er avlsgodkendte

Kommentér på:
Overflytning af stamtavle.

Annonce