1.058 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Dårlig Mælk Dårlig Mælk

halløj HG

Jeg har en tæve som har et kuld hvalpe på 14 dage
jeg lagde mærke til idag at der var nogle af dem som havde tyndere mave end hvad jeg synes skulle være normalt ved sår'n nogle små nogle.

så jeg undersøgte hendes patter og hendes ene pat )nr 2 fra halen) og det var helt gult/brunt. og patten på den anden side er os lidt misfarvet iforhold til de raske patter.
i den helt syge pat, når man mærker på den er den helt knudet i den ene side.

hva gør man ved det? er der nogen der ved det??
lige meget hva så ringer jeg til dyrlægen i morgen tidlig og får en snak, da jeg alligevel skal op med en heste hømhøm, så kan hun jo lige så godt komme med hvis det skal kigges på.

så det er ikke fordi jeg vil slippe for dyrlægen. men vil gerne være forberedt på hvad der kan ske??

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlig Mælk
  • #1   2. feb 2009 Lyder lidt som om hun har fået noget betændelse i patterne.
    -jeg vilel bestemt få dyrlægen indover.

• #3   2. feb 2009 det kommer hun jo os som jeg har skrevet...
    det er mere hvad de gør ved det??

• #4   2. feb 2009 gør man lige som med køer?? for der skære man jo patten af?

• #6   2. feb 2009 men en pencillinkur går det ikke i mælken ogslår maven helt i stykker på hvalpene??

• #8   2. feb 2009 det er selvfølgelig rigtig... men sikke noget møg... 14 hvalpe på 2 uger med dårlig mave :-s

det bliver sq ikke meget vi får sovet herhjemme

• #9   3. feb 2009 Nu arbejder jeg med køer, jeg har endnu ikke været med til at fjerne patten på en ko. det er rigtigt, at den angrebne kirtel kan gå i udu, men at fjerne den, gør man normalt ikke.

Anyway, det er ikke det helt samme med hunde som med køer. den skal have penicelin, jeg kender 2 hold, der har prøvet at miste en tæve pga yverbetændelse hos deres tæve. Men det kommer helt an på hvor hidsig den bakterie, der har angrebet kirtlen er, dog skal man ikke spøge med det. Jeg ville også helt klart hurtigst muligt tage til dyrlæge, der kan gå ganske få timer 1-3 timer, fra hunden får yverbetændelse til den rent faktisk dør, hvis det er den rette bakterie som sagt. Så især hvis hunden bliver rigtg dårlig lige pludselig, så er det med at komme af sted med det samme. Men godt at du søger dyrlæge. Og jo, penicellinen kan godt gå i mælken, men det er trods alt nemmere at få styr på hvalpemaver, end at redde en tæve med en slem yverbetændelse. Jeg er selv opdrætter, har 7....9....13 dog aldrig døjet med yverbetændelse hos mine tæver. men som sagt kender jeg folk, der har mistet hunde på den konto.
    Du kan evt å noget zoolac med hjem fra dyrlægen til at få styr på maverne med.
    Og man skærer kun patten af, hvis der som andre har nævnt går koldbrand i den.....

Held og lykke:-)

• #10   3. feb 2009 Hej,

Jeg ville malke de berørte patter ud - give varme omslag og søge dyrlæge straks.

/Marlene

Kommentér på:
Dårlig Mælk

Annonce